Formula 1 2017.

4

Formula 1 2017.

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Одакле почети?...

Двоструким тријумфом Ферарија на ВН Мађарске на стази Хунгароринг завршен је први део сезоне Ф1 2017. Наставак следи након паузе од готово месец дана на ВН Белгије. На највишем степенику подијума нашао се Фераријев главни адут Себастијан Ветел који је тиме поново остварио солидну предност у генералном пласману, док је други био Кими Раиконен. Трећи је био његов сународник Валтери Ботас у Мерцедесу, док се главни Ветелов конкурент у борби за титулу Луис Хамилтон морао задовољити четвртом позицијом. Након Мађарске, Ветел има 202 бода, испред Хамилтона који има 188. Следи Ботас са 169, а затим Данијел Рикардо са 117, који је кривицом свог тимског колеге Верштапена јуче већ у првом кругу морао да одустане, и Кими Раиконен са 116... У тимској конкуренцији предност Мерцедеса испред Ферарија смањена је, али и даље износи значајних 357:318, док трећи Ред бул има 184...

Био би то онај сувопарни и статистички део... а шта се, заправо, све дешавало на Хунгарорингу?

Можда мало изненађујуће, први стартни ред у квалификацијама заузела је Скудерија, први пут од Монака ове године. Кажу да значајне заслуге за то припадају тест-возачу Антонију Ђовинацију који је у Маранелу на дуготрајним симулацијама успео да пронађе идеално подешавање Ферарија. Најпријатније изненађење квалификација свакако су били седма и осма позиција Мекларена, чија су оба возача Фернандо Алонсо (у суботу прославио 36. рођендан) и Штофел Вандорн, након дуго времена били међу освајачима бодова. Шлаг на торту или тачку на и, како више волите, ударио је Алонсо који је у завршници одвезао и најбржи круг трке. Надам се да је то нека најава бољих дана за легендарни тим из Вокинга...

Након старта у којем су Ветел и Раиконен задржали своје позиције и већ поменутог Верштапеновог маневра који је резултирао Рикардовим одустајањем уследио је период од четири круга под возилом безбедности. Хамилтон је већ у том тренутку пао једну позицију (5) у односу на старт, а Верштапен је кажњен са додатних 10 секунди. До првих пит-стопова био је то, како се Хамилтон прибојавао пре трке - воз. Након измена у боксу, Ветел се пожалио на проблеме са управљачем, па су Сребрне стреле брзо пристигле водећи двојац Ферарија.

Уследило је оно што нико у Ф1 не воли, али правила дозвољавају. Очигледно бржем Раиконену који је вероватно био кључни играч јучерашње двоструке победе Ферарија тим није дозволио да обиђе водећег Ветела, већ је остао иза њега као својеврсни ''tail-gunner''. Ни Мерцедес није заостајао па се већ у првој кривини након стартно-циљног правца Ботас без борбе склонио и пропустио Хамилтона да крене у потеру. Преко радио-везе која је током трке задавала проблеме Мерцедесу могли смо чути да ће Хамилтон вратити позицију Ботасу уколико не успе да обиђе Раиконена у наредних пет кругова. Тих пет кругова, брзо се претворило у нових пет, а затим је, барем у ТВ преносу, изостала свака комуникација који би указивала на тако нешто, док је Ботас почео све више да заостаје. Игранка без промена у поретку потрајала је више од двадесет кругова, када је, на моје, а верујем и изненађење многих других, Хамилтон испред самог циља пропустио Ботаса и вратио му позицију, лишивши тако себе можда и значајних три бода.

Џентлменски потез Британца који ће, да се не лажемо, сигурно бити обилато искориштен у ПР сврхе, први је потез у његовој каријери који му је донео симпатије и оних који нису његови навијачи. Лично памтим идентичан потез Шкота Дејвида Култарда у Мекларену који је 1998. у првој трци сезоне (!) на ВН Аустралије након што је водио у већем делу трке пропустио у финишу испред себе Мику Хакинена који ће те исте године први пут постати светски шампион. Са том разликом што је Култард преузео вођство од Хакинена кроз бокс...

У суштини, догодило се много тога... и лепог и ружног... Можда су трке на Хунгарорингу узбудљиве али (опет, које трке то нису?), не могу да се не присетим мисли некадашњег возача Жана Алезија изречене још крајем осамдесетих, тек коју годину након што је почело да се вози у Мађарској:Citat:Мој омиљени део трке у Хунгарорингу је када се авион одлепи са писте на повратку кући...Читамо се у наставку сезоне...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Трком за ВН Белгије на легендарној стази Спа Франкоршам сутра се наставља сезона Ф1...

Некако очекивано, с обзиром на конфигурацију стазе, пол позицију је поново, по 68. пут у каријери освојио Луис Хамилтон у Мерцедесу и тако се на вечитој листи изједначио са Михаелом Шумахером. Друштво у првом реду правиће му овогодишњи ривал у борби за титулу Себастијан Ветел у Ферарију који је тренутно и водећи у генералном пласману. Други ред чине друге виолине Сребрних стрела и Скудерије, фински тандем Ботас и Раиконен, док се у трећем налазе два Ред Була, Верштапен и Рикардо...

Белгија је одувек била узбудљива, па се надам да ће тако бити и сутра. Да ипак не буде баш све како бисмо желели побринула се, ко други него ФИА, која је још једном посегнула за крутим тумачењем правила, па је тако домаћи возач Штофел Вандорн у Мекларену кажњен са 65 позиција на старту!? Bebee Dol



offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

... а било је још казни од по 20 места... Bebee Dol

Сама трка је, очекивано, донела узбуђење, али када се подвуче црта, исход је такође био очекиван. Хамилтон је на старту потврдио своју пол-позицију, током читаве трке имао је достојног такмаца у Ветелу, али иако Мерцедес није био толико доминантан, Ферари ипак није имао снаге да то и реализује. На крају, Хамилтон новим тријумфом испред Ветела стиже на седам бодова заостатка пред трку у Монци која се вози већ наредног викенда...

... надам се још узбудљивијег...

Што се тиче осталих, Алонсо је поново показао своје умеће у првим круговима у борби са Хулкенбергом у Реноу, Форс Индија је још једном показала да је сувише тесно у истом тиму за Переза и Окона, Верштапена прати зла срећа (неки би рекли заслужена казна за размажено дериште Mr. Green ), Рикардо је још једном показао да као и Алонсо залужује неко боље седиште, о Ботасу и Раиконену не би требало трошити речи... али сви они, ипак, нису у борби за титулу...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

... тешке квалификације у Монци, узевши у обзир да је убрзо након старта првог дела по неповољним временским условима дошло до удеса Романа Грожана у Хасу услед чега је дошло до прекида и наставка више од два и по сата касније...

Тек, Луис Хамилтон стигао је до 69. пола у каријери чиме у тој категорији постаје најуспешнији возач у историји Ф1. Друштво у првом реду правиће му, по сопственом признању и на своје изненађење, дебитант Ленс Строл у Вилијамсу. Следи још једно изненађење, на трећем месту Естебан Окон у Форс Индији, док је четврти Валтери Ботас у другом Мерцедесу. Тек у трећем реду су два Ферарија, Кими Раиконен и Себастијан Ветел, који су имали проблем да одрже корак са најбржима, а ни ту не би били да двојац Ред Була Верштапен - Рикардо који је квалификације завршио као други и трећи није претрпео казне по техничким правилима, па ће стартовати тек као 16. и 18.

http://www.f1fanatic.co.uk/2017/09/02/2017-italian-grand-prix-grid/

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Нови тријумф Луиса Хамилтона којим је преузео вођство у генералном пласману са три бода у односу на Себастијана Ветела, који након слабијих квалификација није могао више од треће позиције. Тријумф Мерцедеса у Монци употпунио је Валтери Ботас другим местом, док се возачем дана дефинитивно може сматрати Аустралијанац Данијел Рикардо из Ред Була који је након одличних квалификација и трећег времена због казне стартовао као 16. али до краја стигао готово надомак подијума освојивши четврто место.

Те казне, нажалост, заслужују посебан осврт пошто је, након првих казни после квалификација које су два Ред Була помериле на 16. и 18. место уследиле нове казне које су им затим донеле 13. и 16. место на старту. Проблем је у чињеници да на гриду имамо 20 возача, али и даље не схватам који су то допунски критеријуми приликом кажњавања који нпр. Верштапену који је био други у квалификацијама омогућују да са казном од 20 позиција стартује 13. док је Хулкенберг који је био седми са казном од десет места стартовао 14!? Такође, два Мекларена су кажњена са померањем 35 места на старту ( Bebee Dol ), али је као 18. стартовао Вандорн, који је имао слабије време од Алонса који је стартовао као 19!?

Кад смо већ код Алонса, количина пехова која га прати ове године је напросто невероватна: данас је по инструкцијама из бокса напустио стазу два круга пре краја због техничких проблема, а доживео је чак и квар возила којим је током преподнева требало да учествује на традиционалној паради возача... Shocked

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Још један тријумф срећан-сам-колико-је-тешка-кајла-коју-носим Луиса Хамилтона...

Након што је у квалификацијама за ВН Сингапура виђен помало неочекиван епилог, којим је пол-позицију однео Себастијан Ветел у Ферарију, испред двојца Ред Була Верштапен-Рикардо и клупског колеге Раиконена, Мерцедеси су се нашли тек у трећем реду са више од пола секунде заостатка за првопласираним. Све је обећавало узбуђења која би продужила неизвесност у шампионату, али уместо тога добили смо узбуђење на старту и у првих пар кривина, а потом крстарење до краја у којем је главни циљ био остати на стази...

Иако формално још није све готово, тешко је очекивати да ће Хамилтон испустити 28 бодова предности у односу на првог пратиоца Ветела који је након старта и судара Верштапена и Раиконена морао одустати због оштећења које је претрпео када је, након иницијалног контакта са младим Холанђанином, у њега ударио Раиконен...



... четвороструки првак света успео је да одбрани прву позицију на старту, али су оштећења проузроковала стотинак метара касније губитак контроле над болидом што је било и дефинитиван крај за Фераријеве наде у Сингапуру...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Да ли је, након данашњих квалификација за ВН Малезије и на шест трка до краја шампионат одлучен?

Математички наравно не, у игри је још 150 бодова... али мислим да чак и највећи оптимисти у Ферарију тешко да очекују да ће Луис Хамилтон прокоцкати предност од 28 бодова у односу на првог пратиоца Себастијана Ветела, као и пол позицију сутра на стази Сепанг, док ће Ветел који је због проблема са мотором морао да одустане због у првој фази квалификација и без постављеног времена, принудно стартовати са зачеља...

Одговор се некако намеће...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

... викенд који ће у Ферарију што пре желети да забораве, иако су из њега на крају изашли са бодовно, али само бодовно, минималном штетом...

Након што је због проблема са погонском јединицом Себастијан Ветел пропустио да уопште постави време у квалификацијама и стартовао као последњи, његов клупски колега Кими Раиконен је због идентичног проблема морао да одустане од трке и пре самог старта оставивши тако Луиса Хамилтона самог у првом стартном реду. Овоме то ипак није помогло да оствари тријумф који је заслужено отишао у руке Макса Верштапена у Ред Булу који је у директној борби на стази преузео водећу позицију од Хамилтона и до краја је сачувао. Трећи је био Рикардо у другом Ред Булу, а четврти Ветел који, с обзиром на све проблеме Скудерије овог викенда, вероватно није могао више од тога, иако је уз Верштапена највише приказао данас у Сепангу.

Врхунац викенда за заборав Ферарија одиграо се у зауставном кругу након трке када је у једној од кривина дошло до контакта Ветела и Ленса Строла у Вилијамсу који је готово потпуно уништио задњи део Ферарија!? Оба возача сматрали су да је до удеса дошло због непажње друге стране, па је ФИА донела соломонско решење да неће даље предузимати било какве потезе по том питању. Већ следећег викенда вози се ВН Јапана, на којој ћемо видети да ли је штета коју је претрпео Ферари таква да ће (или неће) бити потребне нове замене елемената опреме на аутомобилу које би могле довести до даљих пенализација Ветела на старту трке...

Предност Хамилтона порасла је на +34, а једина нада за Ветела, Ферари и све оне који желе неизвесност до самог краја јесте вожња коју је и поред свих околности приказао четвороструки првак света...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Napisano: 03 Okt 2017 7:56

Skywhaler ::... Већ следећег викенда вози се ВН Јапана, на којој ћемо видети да ли је штета коју је претрпео Ферари таква да ће (или неће) бити потребне нове замене елемената опреме на аутомобилу које би могле довести до даљих пенализација Ветела на старту трке...

Предност Хамилтона порасла је на +34, а једина нада за Ветела, Ферари и све оне који желе неизвесност до самог краја јесте вожња коју је и поред свих околности приказао четвороструки првак света...
Спекулише се да ће Ферари ипак морати да замени мењач што би аутоматски значило казну од пет позиција на старту, чиме би Хамилтонова предност реално била увећана и пре слетања у Јапан. У случају да на предстојећој трци Хамилтон заврши испред Ветела, на преостале четири трке (САД, Мексико, Бразил, Абу Даби) било би му довољно да осваја позиције одмах иза свог ривала и тако обезбеди титулу...

http://www.f1fanatic.co.uk/2017/10/02/vettel-likely-get-grid-penalty-suzuka/

... вероватно најбољи снимак удеса Строла и Ветела...

https://streamable.com/yxg48

... на први поглед чист тркачки инцидент, али све се дешава у кривини која иде улево... осим тога, постоји ли такав инцидент у зауставном кругу?

Dopuna: 04 Okt 2017 21:02

... Ферари је данас објавио да мењач на аутомобилу Себастијана Ветела ипак неће бити замењен. Није прецизирано да ли је мењач остао неоштећен у судару са Ленсом Стролом из Вилијамса у зауставном кругу ВН Малезије или је претрпео минимално оштећење које не изискује замену.

http://www.f1fanatic.co.uk/2017/10/04/vettel-to-av.....s-working/

Како год било, све упућује да нам ипак предстоји узбудљива ВН Јапана овог викена као и узбудљив финиш сезоне...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7137
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Napisano: 07 Okt 2017 13:35

Јутрос су вожене квалификације за ВН Јапана на стази Сузука. Епилог обећава велику борбу, барем на старту, пошто први ред заузимају ривали у борби за титулу Луис Хамилтон који ће први пут у каријери стартовати са пол-позиције у Јапану и Себастијан Ветел у Ферарију. Ипак, Мерцедес након нешто слабијих резултата у квалификацијама у Сингапуру и Малезији, које је и уз нешто среће исправио на стази, поново делује силно и време којим је Хамилтон остварио прво место на старту боље је од Ветела за скоро пола секунде.

Само захваљујући казни од пет места због замене мењача на старту Хамилтону у првом реду друштво неће правити клупски колега Ботас који ће стартовати као шести, а на исти начин и из истог разлога кажњен је и Кими Раиконен који је након удеса овог викенда оштетио свој болид, па ћец стартовати као десети. Узбуђењу би могао допринети и двојац Ред Була Рикардо - Верштапен који стартује из другог реда.

Трка се вози сутра ујутро у 7:00 по нашем времену...

Dopuna: 08 Okt 2017 12:22

Иако још увек није све готово, мислим да слободно можемо рећи да је исход шампионата одлучен пошто само чудо може спречити Луиса Хамилтона да не освоји четврту титулу првака Ф1.

Хамилтон је на страту одбранио прву позицију од Себастијана Ветела који је већ након пар кругова почео да губи снагу погонске јединице свог Ферарија и затим одустао. Разлика у бодовима сада је +59 у корист Британца, а како су до краја остале још само три трке, сваки другачији исход био би велико изненађење.

Тимски победник за сезону 2017. познат је још од раније, а то је Мерцедес.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 785 korisnika na forumu :: 30 registrovanih, 2 sakrivenih i 753 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., celik, cenejac111, dac, dane007, dragon986, Drug pukovnik, Dzoni90, gorantrojka, goxin, ivan979, ivica976, Lieutenant, Megapurpletv, MegaVLAdaR, Mercury, nenad81, nuke92, pein, RJ, rodoljub, rovac, Sale.S, Tas011, Toni, vathra, Velizar, vlvl, Wisdomseeker, Šuki