Čovjek

12

Čovjek

offline
  • Pridružio: 17 Jul 2005
  • Poruke: 3097
  • Gde živiš: "Daleko od Negdje"

Covjek je kao glavica kupusa. Da bi mu se doslo do "korijena", potrebno je otkloniti mnogo listova. Very Happy



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 21 Nov 2007
  • Poruke: 1110

Tri put ura za Ellu, ura, ura ,ura!

To je isto kao da si rekla da je čovek kao lotos , s tim što se tajna krije iza one poslednje što bi rekao leopard, hiljadite latice, a sve kreće od korena.....još jedna simbolika.... tvoj citat simbol je primereniji ovdašnjem mentalitetu.... Wink



offline
  • Pridružio: 01 Sep 2007
  • Poruke: 292

covek je ukorenjen tek u veri koja je jedno sa bezvremenosti....

offline
  • Pridružio: 21 Nov 2007
  • Poruke: 1110

...."Suočen sa nepoznatim, čovek je pustolovan. Osobina nepoznatog je da u nama budi nadu i radost. Čovek se oseća snažan i veseo. Čak i zebnju koju ono izaziva ispunjava zanosom. Čovek može najviše da pruži kad je suočen sa nepoznatim". /Kastaneda, Unutrašnji oganj/

offline
  • Pridružio: 17 Jul 2005
  • Poruke: 3097
  • Gde živiš: "Daleko od Negdje"

"If men could only know each other, they would neither idolize nor hate." - Elbert Hubbard

offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

"One machine can do the work of fifty ordinary men. No machine can do the work of one extraordinary man." - Elbert Hubbard

"Dešava se fatalni proces automatizacije života, zamena organskog mehaničkim. ... Trijumf mašine, zamena organizma mehanizmom zamišlja se kao materijalizacija života. Ali, može li se reći da duh nestaje u toj materijalizaciji, da ga mašina proteruje iz života? Mislim da je to suviše površno shvatanje. Smisao pojave mašine i njenog pobedonosnog kretanja uopšte nije onakav kakav se čini na prvi pogled. Taj smisao je duhovni a ne materijalni. Sama mašina je manifestacija duha, momenat na njegovom putu. Naličje automatizacije i materijalizacije života je njegova dematerijalizacija i produhovljenje. Mašina može da bude shvaćena kao put duha u procesu njegovog oslobođenja od materijalnosti. Mašina razara duh i materiju, unosi rascep, remeti prvobitnu organsku celovitost, stopljenost duha i tela. I mora se reći da je mašina kobna ne toliko za duh koliko za telo. ... Stara organska sinteza materijalnog, telesnog života se okončava sa mašinom."

(N. Berđajev, ČOVEK I MAŠINA; Duh i mašina)

offline
  • Pridružio: 17 Jul 2005
  • Poruke: 3097
  • Gde živiš: "Daleko od Negdje"

"Biti čovjek znači postati čovjekom." - Karl Jaspers

offline
  • Pridružio: 06 Okt 2006
  • Poruke: 640
  • Gde živiš: Tajland, zapadna obala

"Niko nikad nije bio, niti imao sopstvo. Sve sto je ikad postojalo su bili svesni modeli sopstva koji nisu mogli biti prepoznati kao modeli. Fenomensko sopstvo nije stvar nego proces--subjektivno iskustvo "bivanja nekog" se javlja ukoliko svesni sistem za procesiranje informacija operise pod transparentnim modelom sopstva. Ti si takav jedan sistem sad, dok citas ove recenice. Posto nisi u stanju da prepoznas svoj model sopstva kao model, on je transparentan: gledas pravo kroz njega. Ne vidis ga. Ali vidis pomocu njega. Drugim recima, centralna tvrdnja ove knjige je da dok citas ove redove ti konstantno mesas sebe sa sadrzajem modela sopstva kojeg trenutno aktivira tvoj mozak. No to nije tvoja krivica. Evolucija se pobrinula da to tako bude."

Being No One: The Self-Model Theory of Subjectivity
by Thomas Metzinger
MIT Press, (2003), pp. 699, ISBN: 0-262-13417-9

offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

"Inidividuum je kategorija naturalistička, biološka, sociološka. Individuum je nedeljiv u odnosu na bilo kakvu celinu, atom. On ne samo da može da bude deo vrste ili društva, kao i kosmosa u celini, nego se neprekidno promišlja kao deo celine i, van ove celine, ne može se zvati individuumom. Individuum se podjednako karakteriše i kao deo potčinjen celini i kao deo koji se egoistički samopotvrđuje. ... Individuum se rađa od oca i majke, ima biološko poreklo, determinisan je rodovskim nasleđem, a isto tako i socijalnom naslednošću. Nema individuuma bez vrste i nema vrste bez individuuma.
...
Čovek je mikrokosmos, univerzum nije svojstvo individuuma. Čovek je isto tako ličnost, a s ličnošću je povezana ideja čoveka, njegovo pozvanje u svetu. I tu se sve menja. Ličnost nije naturalistička, nego duhovna kategorija. Ličnost nije nedeljiva, nije atom u odnosu prema bilo kakvoj celini, kosmičkoj, rodovskoj ili socijalnoj. Ličnost je sloboda i nezavisnost čoveka u odnosu na prirodu, na društvo, na državu, ali ona nije tek egoističko samopotvrđivanje, nego pre nešto suprotno. Peersonalizam ne označava egocentričku izolaciju poput individualizma. Ličnost u čoveku je njegova nezavisnost u odnosu na materijalni svet, koji je materijal za rad duha. I, zajedno s tim, ličnost je univerzum, ona se ispunjava univerzalnim sadržajem."

(Nikolaj Berđajev; O čovekovom ropstvu i slobodi)

offline
  • Pridružio: 06 Okt 2006
  • Poruke: 640
  • Gde živiš: Tajland, zapadna obala

"Mnogim istrazivacima iz oblasti kognitivne neurofiziologije je sad jasno da je perspektiva prvog lica bila odlucujuca karika u tranziciji od bioloske do kulturne evolucije. S druge strane, medju filozofskim krugovima popularano je reci nesto poput "Perspektiva prvog lica ne moze biti reducirana do perspektive treceg lica!" ili razviti kompleksne tehnicke argumente koji ukazuju da postoje neke nereducibilne cinjenice o prvom licu. Medjutim, niko ne postavlja pitanje sta je ustvari ta perspektiva prvog lica. To je ono sto cu uciniti. Ponudicu reprezentacionalisticku i funkcionalisticku analizu svesnog iskustva perspektive prvog lica."

Being No One: The Self-Model Theory of Subjectivity
by Thomas Metzinger
MIT Press, (2003), pp. 699, ISBN: 0-262-13417-9


"Being No One is essential reading for all scholars interested in the study of the self
and of its distortions. In this thought-provoking book Metzinger presents an exciting
new theory of phenomenal awareness, a theory that has the merit of being firmly
grounded on a vast neuroscientific and psychopathological literature
, which is here
synthesized and made available to a wider audience for the first time."
— Vittorio Gallese, University of Parma

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 444 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 2 sakrivenih i 434 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Arhiv, Bane san, bato, bojank2, Boris90, cikadeda, kybonacci, Taso