Može se desiti da on sada ima manje gubitke u rotoru (manje klizanje), nego pre domazivanja i zamene ležajeva, ali da je sada težište na gubicima u jarmu statora i da sada ne moraš da brineš dalje.
Ovo je sa jedne strane redovna praksa u projektovanju asinhronih mašina. Upravo mi se u tvom slučaju čini da ćeš tek sad moći da odahneš, jer ako ti motor manje vuče za isti rad, onda je manje klizanje => manje gubici u kavezu rotora => "balans" odnosno težište gubitaka se seli u jaram statora, jer je porasla reakcija rotora. Zapravo, cos fi motora je nešto niži i ukupna reakcija mašine je veća i otuda je akcenat na gubicima u jarmu, odnosno zupcima, koji su izloženiji povećanim gubicima kod nižeg cos fi.
Ako ti poklopci motora nisu vrući kao pre, ako je samo stator na svojim rebrima vruć onda je moja "teorija" potvrđena. U tom slučaju samo očisti kućište i ako taj motor tera neki ražanj, stavi na nekih 5-10cm udaljenosti iznad motora alu-pleh ili običnu alu foliju, ako između motora i vatre imaš mesta za to.
Ako kojim slučajem mast nije neka za ležajeve i reduktore, onda bi motor vukao više nego što treba struje. Pošto to ovde nije slučaj, onda ide samo ta moja mala preporuka za poboljšanje hlađenja i smanjenje uticaja stranih izvora toplote.
|