FAMA 01 - Festival amaterske monodrame

1

FAMA 01 - Festival amaterske monodrame

offline
  • Pridružio: 20 Jun 2007
  • Poruke: 203
  • Gde živiš: Smederevska Palanka

ФЕСТИВАЛ АМАТЕРСКЕ МОНОДРАМЕ ФАМА 01

На Фестивалу учествују монодрамска сценска остварења у извођењу аматера, у жанру драме, комедије и сатиричног кабареа, рађене као инсценација драмског текста, драматизација/ адаптација, ауторски пројекат, и др, на језицима јужнословенских народа тј. Западног Балкана.
Програм Фестивала обухвата главни и пратећи /едукативни/ програм:
Главни програм обухвата 6 монодрама по избору Селектора Фестивала Сунчице Милосављевић, позоришне редитељке, а пратећи програм обухвата радионице за глумце и друге ауторе монодраме, видео пројекцију и презентацију рада у процесу.
Сви програми одвијају се у простору Театра ЛОЛА, АКУД „Лола“, Ресавска 11, Београд, www.kudlola.org.rs, у периоду 28-30. март 2008, и то:

Петак, 28. март

19:00
Свечано отварање Фестивала

19:30
Камерна сцена "Мирослав Антић", Сента
Драгослав Михајловић
БОГИЊЕ
Игра: Мирјана Савин
Редитељ: Бранко Вучетић

21:00
Драмски студио Дома културе, Старо село
Златимир Пантић/Миланче Марковић
ТАКО ЈЕ БИЛО, ОЧИЈУ МИ/ СЕНОВИТЕ ПРИЧЕ
Игра: Јелена Стојадиновић
Редитељ: Драган Николић Јордан

Субота, 29. март

13:00
Радионица за писце, ауторе, редитеље, глумце:
ПИСАЊЕ, АДАПТАЦИЈА И РЕЖИЈА МОНОДРАМЕ
Радионицу води Ивана Богићевић, позоришна редитељка

15:00
Видео пројекција представе:
"Одбрана Сократова и смрт"
Игра: Љуба Тадић
У сарадњи са Музејем позоришне уметности Србије

19:00
Позориште "Миливоје Живановић", Пожаревац
Јован Христић, Георгију Паро
САВОНАРОЛА
Игра: Иван Илић
Редитељ: Бранко Лазић – Манас

21:00
Дис - позориште младих, Бања Лука
Душан Јокић
КАКО САМ ОД СЕЉАЧИНЕ НАПРАВИО УМЈЕТНИКА
Игра: Душан Јокић

Недеља 30. март

11:00
РАДОВИ У ТОКУ
Презентација рада Школе глуме Театра Лола:
Рад на монодрамским облицима

13:00
Радионица за глумце
ГЛУМАЦ И МОНОДРАМА
Радионицу води Ружица Сокић, глумица

18:00
Градско позориште, Смедеревска Паланка
Љубивоје Миљковић
ГЛАВАШ
Игра: Миша Бајкић
Редитељ: Миомир Јелић

20:00
Самостални Пројекат. Батајница
Владимир Ђурђевић
ЖИВОТ ЈЕ ЛОТО
Игра: Мирјана Зељковић
Редитељ: Иван Клеменц

21:30
Проглашење одлука Стручног жирија

Фестивал је такмичарског типа. Фестивалски жири додељује следеће награде:
Награду за најбољу монодрамску представу у целини,
Награду за монодрамски текст (укључене су и адаптације), и
Награду за сценски говор.
Посетиоци изгласавају Награду публике.
Награде нису монетарне.
Стручни жири чине проф. Иван Бекјарев као Председник жирија, Ивана Богићевић, позоришна редитељка, и др Немања Божић, књижевник и представник Управог одбора АКУД Лола.

ДОБРОДОШЛИ НА ФЕСТИВАЛ АМАТЕРСКЕ МОНОДРАМЕ ФАМА 01!!!

PLAKAT:
http://img383.imageshack.us/my.php?image=fama2plakatxb2.jpg



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Proučavanje međuvremena
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 16922
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Друже и комшија, нека је са срећом!



offline
  • Pridružio: 20 Jun 2007
  • Poruke: 203
  • Gde živiš: Smederevska Palanka

Hvala, druže... i vašoj ekipi puno sreće.

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Šta se dešava sa tobom i Siriusom? Very Happy Postavite teme a onda detalja nema! Kako da znamo šta je tu valjalo a šta ne? Sad
Barem mi kaži kakva je ova Klemencova? Ima li nekih neobičnosti ili je klasično režirao?
U Novom sadu sam davno gledala jednu monodramu u njegovoj režiji, zvala se, čini mi se "Moje drvo" ili samo "Drvo". Tekst, koga ima vrlo malo, napisala je glumica kojoj je to bila diplomska predstava. Još uvek se sećam nekih fantastičnih bespredmetnih rešenja koji su oslikavali njeno rodjenje, razvoj govora, rast... Smajli

offline
  • Pridružio: 20 Jun 2007
  • Poruke: 203
  • Gde živiš: Smederevska Palanka

Mislio sam da nema zainteresovanih... da ne pišem ponovo, evo mog posta sa jednog drugog foruma.

Neki utisci po završetku FAME 01

Kamerna scena "Miroslav Antić", Senta
BOGINJE, Mirjana Savin

Mirjana Savin je zrela glumica, velikog iskustva i izuzetnog repertoara kada je upotreba zanatskih sredstava u pitanju. Stežu se grudi već od ekspozicije koja je sugestivno data njenom pojavom, likom koji je odmah jasan, kostimom, scenografijom, rekvizitom, muzikom. Grudi su stegnute, emocije nabijene do prskanja... ali tu već vidim problem: reditelj treba svojim intervencijama da gledaoca bar nekoliko puta odmori, da ga uvede u raspoloženje suprotno onom koje nudi preteška dramska radnja, da bi gledalac predahnuo i prikupio snagu da odgleda do kraja, da ga osim saosećanja i proživljavanja te teške sudbine ne obuzima nelagodnost, čak i strah od kojeg mu se javlja nagonska želja da pobegne iz teskobe.
Trebalo je, dakle, da se locira na nekim mestima nekoliko akcentovanih humorističkih elemenata, koji gledaocu bude želju da malo mirnije odgleda do kraja i da, osim tegobnog raspoloženja i po neke suze, oseti i radost igre i samog pozorišnog čina.
Pa i na svakoj sahrani ljudi se nasmeju. Čovekova psiha hoće da se odbrani. Prosto, tuga zahteva pa i inicira smeh.

Dramski studio Doma kulture, Staro selo,
TAKO JE BILO, OČIJU MI/ SENOVITE PRIČE, Jelena Stojadinović

Nisam hteo da učestvujem u razgovorima jer nije imalo šta da se kaže, osim – Šta ćete, bre, vi ovde? Selektorka - voditelj razgovora nametnula je nekakvu temu o položaju žene i o svemu drugom, osim o predstavi, tako da je bilo nepristojno skretati voditelja na nešto o čemu ona ne želi da se izjašnjava.
Dakle, mnogo slabo.

Pozorište "Milivoje Živanović", Požarevac
SAVONAROLA, Ivan Ilić

Reč je o mladom čoveku koji je sebe bacio u kandže osamdesetogodišnjem starcu Manasu, koji, pak, nije mrdnuo od pozirišta iz vremena Dobrice Milutinovića i Milivoja Živanovića (govorim o stilu igre, glumačkim sredstvima i sl. Ne o kvalitetu). Manas je odabrao tekst, on je Ivana na neki način više preparirao, pretpostavljam svojim staračkim foršpilovanjem, nego što ga je usmeravao... tako da glumac nije, jednostavno, znao o čemu govori. Ali, i tako kako je, vidi se da je radjeno po odredjenom konceptu, vide se rediteljska rešenja, od kojih je Ivan pokušavao da se povremeno distancira, ali tek tada je uletao u neuspešne i naivne “bravure“.
Rečju, malo bolje od Jelenine predstave.

Dis - pozorište mladih, Banja Luka
KAKO SAM OD SELJAČINE NAPRAVIO UMJETNIKA, Dušan Jokić

Ovo je bilo jedno teško maltretiranje za mene, a nisam fizički bio u prilici da izadjem. Krstila je to selektorka kao kabare, ali verovatno zato što je morala – da bi imala prekodrinske Srbe, i dobila neku paru više, i da bi svoj selektorski posao opravdala. Nije bilo tu ni “P“ od pozorišta, ni “K“ od kabarea, ni “P“ od pozorišne predstave bilo kog žanra. Najviše je podsećalo na one situacije kada u društvu duhovit čovek priča seriju viceva. Ali dobrih, što nije ovde bio slučaj.
Bilo je to nešto na nivou nekih emisija ružičaste TV, mnogo daleko od španskih serija, a Kursadžije su, u odnosu na Jokićev “podvig“ vrhunska umetnost.

Gradsko pozorište, Smederevska Palanka
GLAVAŠ, Miša Bajkić

Kod moje predstave najpre je glumac mnogo podbacio jer je hteo da se pokaže i dokaže i mnogo loše je odigrao. Skoro kao Ivan iz Požarevca – u mnogim scenama nije znao ni šta govori.
Na razgovorima je selektorka krenula u problematiku teksta, sa osnovnim pitanjem: Zašto sam pisao ovaj tekst i kome je trebalo glumac, odnosno Stanoje Glavaš, da se obraća. Odbacio sam pokušaj da se i tekstu i predstavi prišije politička, a pogotovo ne dnevno-politička konotacija. Lolini glumci su odreda sekli sve što je moglo da se seče... Više s pravom, ali i ukusi su progovarali.

Samostalni Projekat, Batajnica
ŽIVOT JE LOTO, Mirjana Zeljković

Ova devojka je pobedila potpuno zasluženo, talentovana, atraktivna, sa repertoarom glumačkih sredstava koji ne može da se sagleda. Reč je o tekstu koji je pisao student dramaturgije, tematika urbana (selektorkin izraz). Ima svega čega ima u svakodnevnom prestoničkom životu, od muža programera zavisnika od loto tiketa sa najčudnijom kombinacijom, preko tucanja sa komšijom kriminalcem od kojih su pozajmili 2000 EURA, do oralnog seksa sa tim istim da ne bi, zbog neblagovremenog vraćenog duga odsekao mužu oba uva (prethodno je drugom komšiji odsekao jedno zbog duga od 1000 EURA).
Igra na nivou igre školovane glumice. Premijeru su imali 2006. godine, učestvovali su u revijalnom delu Festivala u Zemunu.
E, tu i vidim kveku: dugo, skoro do pred nekoliko dana FAMA 01 nije imala kompletiran program, bar nije objavljen na sajtu (ili su lenji u ažuriranju). Trebalo je šesta predstava da se igra van konkurencije.
Moje mišljenje da je ovu predstavu na FAMU 01 doveo (ili predložio) Ivan Bekjarev u poslednjem trenutku.
Da ponovim: ona je zaslužila da bude najbolja, predstava u celini takodje, režija, muzika...
Ali, nekako je postala uobičajena u nedavnim ratnim vremenima sintagma: prekomerna upotreba sile.

Bekjarev je, kada su nagrade u pitanju, jednoglasno sa ostalo dvoje članova žirija promenio propozicije, pa nisu dodeljene nagrade
– za najbolju monodramsku predstavu u celini,
– za monodramski tekst (uključene su i adaptacije).
Mirjana Zeljković je dobila neku novodefinisanu nagradu kao najbolja glumica, a nagradu za scenski govor, nisam dokučio zašto, dobio je Ivan Ilić iz Požarevca.
Nagradu publike dobila je, takodje Mirjana Zeljković.

Da zaključim: zadovoljan sam što sam se našao tamo na skoro svim dogadjanjima, jer sam stekao uvid u ono što je odabrano iz ovogodišnje amaterske mondramske produkcije. I naučio sam da se treba manuti istorije, i bliže i dalje, približiti se pink kulturi, ali maksimalno nastojati da to što treba da se radi bude u okvirima umetnosti i zanata, u jeziku ne bežati od uličnog žargona, pogotovo od žargona mladih i to je to.

I da dodam: bio sam na mnogo festivala, ali na bolje domaćine nisam naišao, pogotovo što je reč o mladim ljudima.
Alal vera i puno hvala.

offline
  • Proučavanje međuvremena
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 16922
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Sjajan izveštaj, pošto sam gledao samo ovu predstavu našega pozorišta, potpisujem ove tvoje redove. Ivan je talentovan i tvrdoglav. Te dve stvari nikada nisu dale dobar rezultat. Nigde.

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

E, to je izveštaj! Hvala Ljubo.
Znači stara kombinacija:Klemenc - Bekjarev! Mr. Green
Mada, po tvojim komentarima, sasvim ispravna odluka, čini mi se. Mirjana Savin ništa?! Šteta, jer sam na početku čitanja tvog posta pomislila da je dobila bar nešto...treba umeti da stegneš grudi publici.
Ama, otkud u svemu tome Ivana Bogićević?

offline
  • Pridružio: 20 Jun 2007
  • Poruke: 203
  • Gde živiš: Smederevska Palanka

Kada je o Mirjani Savin reč, mislim da je učinjena velika nepravda. Naime, na forumu sa kojeg sam iskopirao svoja zapažanja, neko iz Beograda mi je odgovorio na ovaj post.

Sudeći po stilu, znam i ko je, ali naš forumaški kodeks nam nalaže da ne otkrivamo.

Ne znam da li si zapazila pri kraju komentara pobedničke predstave da sam napisao: "prekomerna upotreba sile".

E, taj iz Bgd je u odgovoru na moj post napisao:

"Mirjana Zeljkovic je zaista prvo pozvana da igra van selekcije, ali onda se postavilo pitanje zasto bi amaterska glumica igrala revijalno, pa je uvrstena u selekciju. I sasvim je tacno da je dobijena preporuka za nju, ali ne od strane Bekjareva vec od Vlade Cvejica iz Krsmanca, slozicemo se - s pravom. Nije ni ta monodrama bez mane, ali da ne budemo sitnicari Smile)".

Dakle, tu je uzrok nepravdi koja je učinjena Mirjani Savin. To laviranje...

Mirjanu Zeljković je video i u revijalni program Zemunskog festivala uvrstio Bekjarev. Oni su ga pozvali jer su se spremali za takmičarski deo. Medjutim, Bekjarev nije mogao da je uvrsti, jer nije profesionalna glumica.

Ona "prekomerna upotreba sile" je zapravo u vezi sa stavljanjem Zeljkovićeve u istu ravan sa apsolutno čistim amaterima, a ona je mnogo, mnogo iznad tog nivoa, naravno i zaslugom pisca (student dramaturgije), a pre i iznad svega zahvaljujući angažovanju dobrog profesionalca kao što je Klemenc.

A, da, ne znam otkud u ovoj priči Bogićevićka. Ja sam je prvi put video i prvi put čuo za nju... verovatno zato što pripada mladjoj generaciji.

offline
  • Proučavanje međuvremena
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 16922
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Misliš da je radila ''narodna kuhinja''?

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Radila- ne radila...Nije ni bitno ako je nagrada pokrivena kvalitetom; potpomognuta profesionalcima, uz onu gore dvojac kombinaciju- znamo šta se dobija. Very Happy
lj 950 ::A, da, ne znam otkud u ovoj priči Bogićevićka. Ja sam je prvi put video i prvi put čuo za nju... verovatno zato što pripada mladjoj generaciji.
Imala sam sreću- nesreću da radim sa njom. Sreću, jer je retko fino, vaspitano, nenadobudno stvorenje a nesreću( preteška reč, nije baš bilo tako strašno) jer je tanak reditelj.Jedna od onih koje se ne snalaze u dijalozima sa malo drčnijim glumcima pa umesto da se ponaša kao "gazda u kafani", odabere sedenje u prvom redu i ćutanje uz povremeno zamuckivanje.
Nisu to baš bila mnogo teška pitanja, samo: Ko, kada, gde, zašto, kako? smešak

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 563 korisnika na forumu :: 28 registrovanih, 5 sakrivenih i 530 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Sale, A.R.Chafee.Jr., aleksandarcipo 2, AleksSE, cavatina, Dany6, Dicus, Faki-Valjevo, indja, ivance95, karabata, Kec 12, Kubovac, ladro, Maschinekalibar, mercedesamg, miroslav.maričić, misa1xx, Mlav, nenad812, NoOneEver Dreams, plavii, rovac, ruger357, S-lash, Skywhaler, srecko81, vobo