Republički festival amaterskih pozorišta Srbije

3

Republički festival amaterskih pozorišta Srbije

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2009
  • Poruke: 777

Citat:[quote="Sirius"]dum_dum

Citat:U Kulu ne želim da idem - NIKAKO.

Nije to dobro razmišljanje, bez obzira na mučan motiv koji te do toga doveo.

Ne znam da li je dobro, ali je zdravije.
Ponekad čovek mora da istupi da bi istakao kako ne podržava ono što se događa.
To se isto odnosi i na pozorište.
Kad bi svi koji ne podržavaju SAS istupili sa njihovih manifestacija i festivala, to bi bilo očigledno i imalo efekta. Neminovno bi moralo da doprinese promenama.

Citat:Najnormalnije i najlepše bi bilo da želiš učešće na najstarijem državnom festivalu, da želiš da prikažeš nešto čija je glavna imanentnost upravo prikazivanje pred publikom.
Izgleda se ne razumemo, pa ću ponoviti: ja ZAISTA ne želim da idem u Kulu više ikad.
Ne zbog publike već zbog milion propratnih spletki, podmetanja, nekolegijalnosti, omalovažavanja, i raznih drugih "stvari".
Ponoviću i ovo: prethodni put kad sam učestvovala u takmčarskom delu republičkog, tj. sada državnog festivala u žiriju mi je bio ČOVEK KOGA SAM POBEDILA NA GRADSKOM TAKMIČENJU i to je prevršilo meru.
To je više od apsurda !

Razumeš li sad malo bolje razloge zbog kojih NE ŽELIM učešće na najstarijem državnom festivalu ? Bebee Dol


Citat:Ovo je znak da su nas mediokriteti pobedili ili su na putu da nas pobede. Šta misliš, da njih zabole (da ne kažem šta) što se Beograd, Senta, Požarevac ili Valjevo, Kragujevac ili Niš, Čačak ili Kruševac neće tamo pojaviti?
Nisu nas pobedili Smile i zabolelo bi ih da ne kažeš šta da smo složni i dosledni umesto što se glođemo među sobom ...kahm,kahm...



Citat:Ćate iz SASA će zabeležiti tuđ repertoar kao svoj, uknjižiti poene i na osnovu tuđega rada vredno tražiti pare...za sebe jer su se namučili organizujući da sve to vidimo na jednom mestu.
Malo teže jer i gora ima uši, a neki od nas sve bolje kontakte...a ničija nije do zore gorela Cool

Citat:Ne slušajte Vuka Karadžića kad kaže da pametniji popušta. OPREM! Kad pametniji popusti, onda su budale pobedile...Ne popuštajte pametni, što reče DR, situacija je kritična.
Vidiš, ja mislim da smo do sad popuštali i pravili ustupke, a da je dogorelo i da je došlo vreme da se oni kavezi, koje si mi pominjao još kad smo se prvi put , pre više godina,sreli u virtuelnom pozorišnom klubu, žestoko razdrmaju.

p.s. Nadam se , Siriuse, da nisi ti taj koji će se povući...tj. popustiti Wink



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18458
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Nisam, naravno. Ja sam se odavno opredelio za sopstveni put. Bojim se da si moj post razumela kao idealistički poziv u boj na vetrenjače, ali nije tako. Slažem se sa svakom tvojom izgovorenom rečju o Kuli, ali kula je ovde samo paradigma i vidljivi deo ledenog brega. Ja govorim o najznačajnijem državnom festivalu (trebalo bi to da bude) koji je odavno izgubio svaki kredibilitet. Izgubiće ga, naravno, još više nedolaskom spomenutih gradova (odnosno njihovih pozorišta). To , naravno, nije naš problem već SASOV, međutim - ostaje činjenica da ćemo kad-tad morati da uzmemo metlu u ruke i da kada oni daj bože odu, počnemo da čistimo za njima.

Ponoviću: potpuno je normalno želeti da neko vidi to što si ti radila, no da preciziram - ne baš na tako apsurnom mestu kakav je taj čudni festival...A Kula je, u ovom slučaju, samo geografski pojam. Isti problem je i sa FEDRASOM, ozloglašenim festivalom seoskih pozorišta koji se već godinama neprikosnoveno održava u Malom Crniću, selu čija su usta scene toliko visoka da prosečno visok glumac može da pruži ruku i da ih dohvati. I - nikom ništa...



offline
  • Pridružio: 13 Sep 2007
  • Poruke: 34
  • Gde živiš: Srbija

Napisano: 18 Maj 2010 15:42

Evo malo lepe kritike...

Predstava „Na pučini“, Amatersko pozorište "Đorđe Damjanov - Đekša " - Jaša Tomić

Režija: Darko Grahovac

PRIVID ILI ISTINSKA SLOBODA

„Sloboda, to nije ništa. Tek istinska sloboda, e to je nešto...“ rećiće Mrožekov junak Mali po pređenom putu sopstvenog fizičkog i duhovnog pročišćenja ploveći na splavu života, pritome uvidevši da se taj put zasniva na koketiranju sa životom, kockanju sa samim sobom i ratovanju sa sudbinom. Biti na splavu znači suočiti se sa sostvenom suštinom, znači suočiti se sa osećanjima koja su iznad ideala života, pojedinca i ljudske sudbine. Ne tiče ih se strahom prikrivena ljubav jednog malog čoveka prema svojim bližnjim, njegova borba za istinu i pravdu, kršenje zakona i hrišćanskih uverenja a sve zarad života i smrti, ljudskosti, savesti i ličnog morala.
Postavka predstave „Na pučini“ po tekstu Slavomira Mrožeka a u režiji Darka Grahovca u prvi plan stavlja pojedinca i njegovu sudbinu u totalitarnom društvu, bez obzira na to da li je društvo ogrnuto ili ne plaštom demokratije. Poučen ličnim iskustvom i sopstvenim doživljajem Mrožek nam na jedan groteskan način poručuje – sadržina je ista samo se forme razlikuju. Nema razlike između propalog grofa, industrijalca, bankara, političkog lidera, komunističkog vođe ili nekog nezamenljivog, zaslužnog druga, kome je i sopstvena koža tesna, svi oni su spremni da pod klobukom velikih reči i kratke pameti retorikom i delima iz arsenala forme kojoj pripadaju a zarad sopstvenog opstanka žrtvuju druge ubeđujući da je za te druge to najbolje, da oni sami treba da kandiduju sebe za sopstvenu propast a ne da ih neko u to ubeđuje. Apsurd i više od toga, nema šta. Pretnje i ucene, laži i obmane su dozvoljene jer današnja društva na njima počivaju a sve u cilju da mali ljudi ne progledaju. Da ostanu zamorčići. Jer, ako oni progledaju onda sve pada u vodu, sve forme se razobličavaju i ostaje ono što i jeste gola sadržina sa svom svojom poraznošću i besmislenošću.
Režija ove predstave je svedena, precizna i jednostavnih rešenja. Reditelj je junake ove priče omeđio na malom, skučenom prostoru. Klaustrofobičnost. Taj prostor u isto vreme predstavlja i dom i ulicu i državne institucije. Privid postojanja slobode. Novinski natpisi, to scenografsko rešenje toliko korišćeno ali uvek, nekako, efektno kada se smišljeno upotrebi, po kojima protagonisti hodaju i svoju bitku biju, svaki iz svog ugla, navode nas na razmišljanje da smo voljno-nevoljno svakodnevno izloženi totalitarnoj medijskoj torturi koja želi da nam uobliči sopstveno razmišljanje onako kako to njima odgovara, opet svako iz svog ugla i interesa. Da počnemo da razmišljamo kao zombi. Onaj ko se pak drzne, kao što to radi Mali, da drugačije promišlja biva izložen na stub srama i podsmeha. Za takve se sprema ludačka košulja. Ali, osećaj do kojeg Mali, u toj teškoj, besomučnoj i nepravednoj borbi dolazi, osećaj zadovoljstva, nevezanosti i slobode – one istinske, je jače od bilo kog slova srama koje mu predstavnici totalitarnog društvo prikače. Bolja je i smrt u istinskoj slobodi od života u prividu slobode, poručuje nam reditelj ove predstave.
Ali iznad svega ovo je glumačka predstava. Od Stojana Kalapiša u ulozi Debelog, čija su fizionomija i glas svesno proračunati i koji u potpunosti oslikava sve one pojedince i institucije totalitarnog društva, preko inspirativnog Siniše Jerinića u ulozi Srednjeg koji na jedan groteskan način sa istančanim osećajem za humor, predstavlja sve one koji nisu u stanju da se suprotstave talasu totalitarizma do Radovana Zupca u ulozi Malog koji opet na jedan sveden način bez velike geste ali sa puno inteziteta dolazi do katarze koja nikoga u gledalištu ne ostavlja ravnodušnim. Tu svakako treba dodati i sjajnu glumačku epizodu Srđana Radivoja koji svojim pojavljivanjem u ulozi Poštara i Lakeja upotpunjuje koloritnost likova ove Mrožekove priče.
Na kraju bi smo dodali ovo je predstava vredna pažnje.

Dejan Milenković, novinar

Dopuna: 18 Maj 2010 15:49

O istoj predstavi Goran Ibrajter kaže...

Amateri iz Jaše Tomića su na sceni doneli jedno zaista uzbudljivo i aktuelno ostvarenje. Režija, način igre neminovno asociraju na Žerikoov „Splav meduze“, ali splav našeg vremena. Vremena u kojem su čoveku više nego ikada otvoreni silni (medijski) prozori u svet, ali istodobno i vremena kada je čovek više nego ikada osuđen na jednu egzistencijalnu usamljenost, kada uprkos brojnim sredstvima komunikacije među nama ima sve manje (spo)razumevanja. Glumačka igra vrlo suvereno prati ovu zamisao autora, a scenografija – splav oblepljen novinskim listovima – upotpunjava temeljnu metaforu ove predstave, metaforu o svetu jalovih traženja i sveproždiranja.

Goran Ibrajter
Iz izveštaja selektora za zonsku smotru
u Novom Bečeju za 2010. godinu.

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18458
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Hvala za iscrpan prikaz. Lepo bi bilo kad bi ''pala'' i neka fotka. Je li bio Dule na predstavi?

offline
  • Dusan  Male
  • SuperModerator
  • Supermoderator opštih foruma
  • Pridružio: 26 Jul 2006
  • Poruke: 11118

Sirius ::Hvala za iscrpan prikaz. Lepo bi bilo kad bi ''pala'' i neka fotka. Je li bio Dule na predstavi?
Nisam bio (iz opravdanih razloga) Crying or Very sad a, pošto baš i ne volem "Resavce"... ovde ima i po koja fotkica Razz

offline
  • Pridružio: 13 Sep 2007
  • Poruke: 34
  • Gde živiš: Srbija

Dule hvala za fotke. Wink

A evo šta o istoj predstavi kaže, gore pomenuti, Bogdan Ruškuc u svom izveštaju naknadne selekcije. Čisto da se vidi kako su različiti pristupi pozorišnoj estetici...

"У овом новом тренду све чешћег обраћања позоришних аматера антидрамским текстовима и театру апсурда, они који посегну за делима славног Славомира, чини ми се, најмање ризикују. Наиме, Мрожек поставља његове актере у реалне околности, а затим их, само њему знаном логиком, доводи до крајњег апсурда, а то је, кад су аматери у питању, пут којим се они лагодније крећу и лакше стижу до циља.
Мрожеков драмолет НА ПУЧИНИ, у извођењу позоришних аматера из Јаше Томића, управо иде у прилог изнетој птретпоставци: једноставном, прегледном, смишљеном игром, на малом простору, уз тек нешто реквизите и неколико Мрожекових флоскула на теме тираније, демократије и слободе, одиграли су причу о томе како су се тројица бродоломника, да би утолили глад (реалне околности), вођени "гвозденом" логиком, сагласили да њих двојица поједу оног трећег (апсурд!) и то, на крају, не зато што немају друге хране (пронашли су, у међувремену, једну иконзерву), него ради усрећивања оног који ће бити поједен (апсурд на квадрат!!).
Уз нешто дискретнији штрих, мало маштовитију надградњу од писца назначеног места на коме и околности у којима се одвија збивање, као и духовитије разигравање Мрожековог црнохуморног дијалога, ова представа је могла да досегне целовечерње трајање и да добије на. увек, добродошлој комици."

Koliko ljudi toliko viđenja.

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18458
  • Gde živiš: I ja se pitam...

vronski ::Dule hvala za fotke. Wink

A evo šta o istoj predstavi kaže, gore pomenuti, Bogdan Ruškuc u svom izveštaju naknadne selekcije. Čisto da se vidi kako su različiti pristupi pozorišnoj estetici...

"У овом новом тренду све чешћег обраћања позоришних аматера антидрамским текстовима и театру апсурда, они који посегну за делима славног Славомира, чини ми се, најмање ризикују. Наиме, Мрожек поставља његове актере у реалне околности, а затим их, само њему знаном логиком, доводи до крајњег апсурда, а то је, кад су аматери у питању, пут којим се они лагодније крећу и лакше стижу до циља.
Мрожеков драмолет НА ПУЧИНИ, у извођењу позоришних аматера из Јаше Томића, управо иде у прилог изнетој птретпоставци: једноставном, прегледном, смишљеном игром, на малом простору, уз тек нешто реквизите и неколико Мрожекових флоскула на теме тираније, демократије и слободе, одиграли су причу о томе како су се тројица бродоломника, да би утолили глад (реалне околности), вођени "гвозденом" логиком, сагласили да њих двојица поједу оног трећег (апсурд!) и то, на крају, не зато што немају друге хране (пронашли су, у међувремену, једну иконзерву), него ради усрећивања оног који ће бити поједен (апсурд на квадрат!!).
Уз нешто дискретнији штрих, мало маштовитију надградњу од писца назначеног места на коме и околности у којима се одвија збивање, као и духовитије разигравање Мрожековог црнохуморног дијалога, ова представа је могла да досегне целовечерње трајање и да добије на. увек, добродошлој комици."

Koliko ljudi toliko viđenja.


Колико људи - толико мишљења? То је тачно, али један је , Једини, Вечити, Неприкосновени БР . Shocked Честитам на успеху, у лепом ћете друштву бити јер сам неке од тих представа одгледао.

Душане силни, захваљујем за фоткице! Zagrljaj

offline
  • Pridružio: 13 Sep 2007
  • Poruke: 34
  • Gde živiš: Srbija

Hvala na čestitki. Very Happy Svi mi, koji smo ove godine u Staroj Pazovi, se jako dobro poznajemo. Poznanici. drugari, prijatelji. Tu tajni nema. A što se tiče Bogdana - nije on jedini. Bili mi u Vojvodini ili se pak spustili ispod Save i Dunava naćićemo nekog takvog. Wink Svaki festival ima svog Bogdana...U pozorištu je to tako. Kanda ne biva drugačije...Na kraju to nije ni bitno. Čar bavljenja pozorištem je mnogo veća i lepša. Ona sigurno nije u trošenju energije na neke persone, kako god da se one zovu.

offline
  • Pridružio: 15 Apr 2007
  • Poruke: 94
  • Gde živiš: City Limit

Ako je ovo tema Kula 2010, a jeste, ona se vratimo njoj: Evo programa:

ПРОГРАМ 52. РЕПУБЛИЧКОГ ФЕСТИВАЛА АМАТЕРСКИХ ПОЗОРИШТА СРБИЈЕ

Кула, 18 – 26. јуна 2010. године

Петак, 18. 06. - КУД „Крушчић“ Крушчић, драмски студио „Луча“
Слободан Петковић КОЧИЈЕ ЉУБАВИ
Режија: Федор Попов

Субота, 19.06. - Позориште „Масука“ Велика Плана
Вилијев Шекспир САН ЛЕТЊЕ НОЋИ
Режија: Дејан Цицмиловић

Недеља, 20.06. - СКУД „Херој Јанко Чмелик“, позориште
ВХВ и Центар за културу Стара Пазова
Владимир Хурбан Владимиров КАД ВИЈУ ПРОЛЕЋНИ ВИХОРИ
Режија: Мирослав Бенка

Понедељак, 21.06. - Аматерско позориште Ћићевац
Синиша Ковачевић В И Р У С
Режија: Зоран Обрадовић

Уторак, 22.06. - Камерна сцена „Мирослав Антић“ Сента
Марио Варгас Љоса ЛЕПЕ ОЧИ, РУЖНЕ СЛИКЕ
Режија: Бранко Вучетић

Среда, 23.06. - Позориште „Раша Плаовић“ Уб
Александар Поповић ПАЗАРНИ ДАН
Режија: Александар Тадић

Четвртак, 24.06. - Позоришна трупа „Театар 5“ Београд
Ентони Барџис ПАКЛЕНА ПОМОРАНЏА
Режија: Зоран Ракић

Петак, 25.06. - Алексиначко аматерско позориште Алексинац
Александар Поповић МРЕШЋЕЊЕ ШАРАНА
Режија: Дука Јовановић

Субота, 26.06. - Гост Фестивала
Дом културе „Радомир Поповић“ Косовска Каменица
Ранилуг и Српско позориште

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18458
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Hvala za informaciju. Ajd daj sad ako ima neki update link pa da pratimo svakodnevno rezultate, ili da koristimo ''arapski telefon''...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 705 korisnika na forumu :: 28 registrovanih, 2 sakrivenih i 675 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Andrija357, anta, aramis s, Boris BM, draganca, esx66, FileFinder, HogarStrashni, jackreacher011011, kihot, Koca Popovic, Kubovac, Metanoja, Miloskec, mrav pesadinac, naki011, nikoladim, nuke92, operniki, Panter, Petarvu, Rakenica, sasakrajina, Vatreni Zmaj, Vlad000, Vlada1389, W123