strah od letenja

4

strah od letenja

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

DR.R

Stvarno ne znam kakvu sam trumu doživio da bi se manifestovala na letjenje!? Pored svog silnog traganja, ne mogu da povežem. U djetinjstvu nisam zlostavljan, imao sam potpunu slobodu uživanja u čarima djetinjstva, takođe i pri izboru srednje škole, pa fakulteta i sl. Znači, ne mogu opšte da povežem, iako se trudim. Takođe moja "glad" za samokontrolom je odraz činjenice da kada sam god nekom nešto ostavio da završi (a tiče se mene), u većini slučajeva sam ja naknadno morao sam opet sve da prolazim, po poslovici :" Tuđa ruka ne češe svrab". Zato mi je postalo mnogo jednostavnije da iz prve ja počnem završavati stvari, nego da ih naknadno, uz nervozu, ja završavam.
Da želim biti najbolji u svemu što radim, želim. Ali ne vidim opet povezanost sa letjenjem. I odlično se snalazim u jako stresnim situacijama. Npr. više puta mi se desilo da izvlačim mrtve i povrijeđene iz auto udesa, kada se okolni ljudi maltene parališu, meni to ne predstavlja nikakav problem.
Strah od letjenja mi se počeo pojavljivati oko 20 godine. Znači dosta kasno. Takođe, u razgovoru sa više ljudi, došao sam do saznanja da nisam jedini, i da su i oni počeli osjećati neke simtome straha, iako ih nisu imali.
DR.R. Tebi hvala na savjetima i mišljenju, i nemoj ovo da shvatiš kao moje negiranje tvojeg savjeta, već kao neku dopunu od moje strane, rade lakšeg pronalaženja rješenja za moj problem. Jer dosta putujem, pa smeta Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Freia  Female
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 31 Jan 2005
  • Poruke: 1899

ajde da vidimo sta gugl kaze.. nisam sigurna za tu klasicnu fobiju i ujedno kolektivni uzrok traume..

http://www.guidetopsychology.com/fearfly_menu.htm



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

Finally, if your anxiety is based in an existential fear of death more than an anxiety about flying, you might want to consider the idea of spiritual healing. Ovo sam iskopao na ovom dolje sajtu koji si mi dala. Ima istine.
http://www.guidetopsychology.com/fearfly_menu.htm

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2007
  • Poruke: 98
  • Gde živiš: Idvor

A da ti nemas klaustrofobiju? Postoje razni oblici tog straha od zatvorenog prostora. A osecaj je upravo taj koji si opisala.
Svi strahovi se neutralisu po sistemu klin se klinom izbija.
Suoci se sa njim i budi Cool (sto klinci kazu).
A videces da nema lepse stvari od letenja!

Slobodno idi u London... trazi sediste pored prozora, sa najlepsim pogledom, ponesi digitalac i natuci goooomile fotki evropskih predela preko kojih letite. Naravno, posalji nam te fotografije!

Ja sam imao citav niz konvencionalnih strahova, i prevazisao sam ih. Svi se plaze zmija... a to su tako divna bica, nisu hladna i ljigava. Naprotiv topla su i na dodir nalik plasticnoj masi. Zabe su vlazne i tople, a pauci grebuckaju nozicama kada hodaju preko tvoje ruke - bas su slatki.
Zaglavio sam se i u liftu. Nisam smeo pred devojkom da pokazem da se plasim. Sad mozes da me zaglavis gde hoces.
Strah od letenja nisam imao. Ja sam leteo jos kao tinejdzer na An-2 i ostalim malim avionicima, tako da mi bilo koji putnicki deluje kao restoran.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

Ivan_D ::A da ti nemas klaustrofobiju? Nope. Ne plašim se zatvorenog prostora, liftova i sl. A što se tiče aviona, vozim se na dužim relacijama, i dosta često. Ali ne pomaže... Sad

offline
  • Pridružio: 25 Maj 2008
  • Poruke: 104
  • Gde živiš: ns

Mislim da koja god fobija da je u pitanju,naci uzrok je samo pola problema a kako se iz toga izvuci je druga. Tesko da se to moze desiti cu-ca razgovorima(koliko god bili dobronamerni).

offline
  • DR.R  Female
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 20 Okt 2006
  • Poruke: 359

http://www.iza-ogledala.com/modules.php?name=News&file=article&sid=104
Citat:Statistike pokazuju da je letenje najsigurniji vid saobraćaja. Višestruko sigurniji od putovanja automobilom, na primer. Godišnje se u svetu izvede oko 19 miliona letova. U odnosu na to broj nesreća je veoma mali. Ipak se kod mnogih ljudi javlja strah od letenja (aerofobija, aviofobija) različitog intenziteta, počev od nelagodnosti pa do panične teskobe koja ih sprečava da uopšte uđu u avion. Zašto je to tako?


Avionske nesreće privlače veoma veliku medijsku pažnju. One su udarne vesti informativnih emisija i sadržaj naslovnih novinskih stranica. O njima se govori danima i nedeljama. Medijski su prisutne i naglašene tako da se stvara utisak da ih je više nego što ih stvarno ima. Pomislimo samo kako bi mračno delovao automobliski saobraćaj kada bi sve televizijske stanice i sve novine izveštavale o svakoj automobilskoj nesreći koja se dogodi bilo gde u svetu, i to u udarnim terminima ili na naslovnim stranama.

U avionskim nesrećama uglavnom strada mnogo ljudi. Retko ima preživelih. Uobičajena fraza – „poginuli svi putnici i članovi posade“, daje ovim nesrećama posebno zlokoban vid. To čoveka lišava nade da će nekako biti pošteđen čak iako se dogodi najgore. Što je manja nada u izbavljenje, strah je veći.

Pored ovih očitih razloga, postoje i oni duboki, iracionalni.

Strah od letenja obuhvata više strahova: strah od nekontrolisanog, od nepoznatog, od zatvorenog prostora i od visine.

Radi veće jasnoće, uporedimo letenje i vožnju automobilom.

Kao vozač, čovek u automobilu ima kontrolu nad vozilom kojim upravlja. To ga čini sigurnijim, čak i bez obzira na činjenicu da ne kontroliše druge učesnike u saobraćaju koji mogu predstavljati potencijalnu opasnost.

Putnik u avionu nema ama baš nikakvu kontrolu nad letilicom. U potpunosti je u tuđim rukama.

U automobilu, čak i kada njime ne upravlja, putnik ima pregled situacije. Vidi put kojim ide i njegove potencijalne opasnosti, automobile koji mu dolaze u susret ili ga pretiču, vozača za volanom. Ukratko, zna šta se događa.

Putnik u avionu zna da je u vazduhu ali nema nikakav uvid u ono što se zaista događa. A sve nepoznato mnoge ljude žestoko plaši.

Avion u vazduhu je zatvoren prostor iz koga je nemoguće uteći. Ovo dodatno uvećava osećaj zastrašujuće bespomoćnosti.

Sa predstavom avionskih nesreća usko je povezan strah od propadanja i pada sa visine.

Smatra se da je svojevrsno „pripitomljavanje straha“ najefikasnije sredstvo za prevazilaženje fobija, uključujući i strah od letenja.

Terapija se sastoji od postepenog i ponavljanog izlaganja fobičnim situacijama.

Osoba koja se boji letenja mogla bi najpre razmišljati o letenju, zatim pregledati fotografije aviona, ići na aerodrom, sedeti u avionu i na kraju – leteti.

Savremena informaciona tehnologija tu može mnogo pomoći. Čovek koji pati od aerofobije se može naći u virtuelnim avionima, učestvovati u virtuelnim letovima.

Preporučljivo je da se terapija odvija pod vođstvom stručnjaka koji će odrediti njen tok i tempo.

Međutim, strah od letenja, kao i drugi strahovi, nas može odvesti i dalje. On može biti polazna stanica u našem istraživanju sebe samih.

Ličnost, naime, nije zbir nepovezanih sastavnih delova već celina. Naš život nije zbir pojedinačnih događaja i situacija već celovit tok.

Strahovi koje obuhvata strah od letenja deluju u čitavom životu ličnosti koja od njega pati.

Zašto ne bismo prihvatili izazov? Veoma često smo prinuđeni da se suočimo sa prilikama u kojima nemamo nikakvu ili gotovo nikakvu kontrolu nad onim što se događa. Kako strah od odsustva kontrole utiče na čitav naš život? Zašto se bojimo onoga što ne možemo da kontrolišemo? Možda nemamo poverenja u druge? Ili projektujemo spolja strah od gubitka samokontrole?

Nepoznato je svugde oko nas. Koliko nas ograničava pokušaj da izbegnemo ono što ne poznajemo?

Šta je sa našim strahom od zatvorenih prostora? Gde se i kako sve ispoljava?

Šta je sa našim strahom od pada sa visine? Bojimo li se to samo fizičkog pada? Ili možda i društvenog propadanja? Ili pada sa trona lične izuzetnosti na koji smo sebe postavili?

Nije li i sam strah od letenja avionom metafora nekog drugog straha? Straha od gubitka čvrstog tla pod nogama, na primer? Od poleta i zanosa svake vrste?

Zašto ne bismo postavili sebi ova i slična pitanja?

Uvek smo na dobitku kada o sebi nešto naučimo.



@grbe ne shvatam ja tvoj post kao negiranje. Pokusavam da shvatim prirodu tvog problema. Ja licno volim da letim avionom. Mnogo sam sretna kad sam u avionu visoko iznad oblaka. Cak me ni grmljavine ni turbulencije ne plase. Ali zato, kao i svi, imam neke druge svoje strahove.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

DR.R

Ovaj text se uglavnom poklapa sa onim što sam i sam rekao, a i što osjećam kada letim.
Samo se ja izlažem srtahu, odnosno relativno često letim. Nekada mi let prođe ok, a nekada baš bzvz.

offline
  • DR.R  Female
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 20 Okt 2006
  • Poruke: 359

grbe
ako kazemo da strah od letenja obuhvata: strah od nekontrolisanog, od nepoznatog, od zatvorenog prostora i od visine. Ti si rekao da nisi klastrofobican a voznja avionom ti nije nepoznata. Rekao si da imas "glad" za samokontrolom. Nije ti problem da se popnes na drvo. Znaci nije to toliki strah od visine. Eliminisasmo sve osim tvoje potrebe da sve kontrolises. Hmmmm....zasto imas tu potrebu? Tuđa ruka ne češe svrab"? Zasto ne verujes ljudima toliko? Zasto do 20-te godine ti se javlja fobija? Da li ti se nesto tada znacajno desilo? Prvi let avionom? Razocarenje?
Hmmmm.....izlecicu te ja Wink

offline
  • zidam zgrade i fasade ........... i armiram-betoniram, utovaram-istovaram i nikad se ne odmaram
  • Pridružio: 14 Dec 2005
  • Poruke: 2479
  • Gde živiš: na istoj lokaciji ali promenih četiri države

@grbe
sve je ok. što bi rekla današnja omladina Wink

Potrebno je malo proanalizirati šta se tačno dešava u avionu i oko njega pa će samim tim i strah od nepoznatog biti daleko manji i biće protumačen kako treba.
grbe ::Ruke mi se znoje, srce brže kuca i svaku put kada avion uleti u turbulenciju, ja se oprastam od zivota.
Turbolentno strujanje vazduha izaziva pad uzgona i logično je da letelica pri padu uzgona krene na dole (ponekad i u stranu) što će aktivirati "majku prirodu" i sasvim je normalno da se čovek ne oseća najprijatnije u toj situaciji. Rekoh majku prirodu jer čovek ima samo dva urođena straha (strah od gubitka tla i strah od nagle promene zvuka) svi ostali strahovi su stečeni tokom života na neki način. Propadanja aviona aktivira prirodan/urođeni strah i sasvim je normalno/prirodno da se čovek trzne, štrecne, malo proradi adrenalin od koga hoće da se znoje ruke. Kako i koliko će neko reagovati je već individualna stvar.
Tačno je da može doći do pada aviona usled velike turbolencije međutim treba malo proanalizirati koliku turbolenciju mogu trpeti današnji avioni pre nego što se može reći da je strah od pada aviona opravdan. Dešavalo se da putnici lete po kabini i budu povređeni (recimo ovaj link : http://dnevnik.hr/vijesti/svijet/zrakoplov-prisiln.....ncija.html ) a avion prođe bez pada pa čak i bez oštećenja.
Ako često letiš biće još turbolencija naravno. Seti se ovog slučaja i drž se za stolicu radi preventive Wink a moguć pad letilice prepusti iskusnim profesionalcima za komandama i tehnologijama XXI veka za izradu aviona. Sve dok ne osetiš nultu gravitaciju (beztežinsko stanje) ili drugim rečima dokle god osećaš da koliko toliko sediš u stolici budi siguran da avion ima barem minimalan uzgon i minimalnu upravljivost tj. stanje pod kontrolom. Najveći luksuz koji čovek sebi može priuštiti u takvim situacijama je paničenje jer tek onda situacija prvi put izmiče kontroli.
Turbolencija je prolazna stvar - kako avion uđe tako i izađe.

grbe ::Jednom sam na aerodromu BG prvi sisao na pistu (u pitanju je bio ATR, tako da se do njega ne može preko tunela), i vidio mehaničara kako stoji na stube i popravlja motor.
Nije ga popravljao već vršio predpoletni, međuletni ili posleletni pregled. Popravke se vrše na drugom mestu.
To je standardna procedura u kojoj mehaničar kontoliše ispravnost motora i letilice. Drugim rečima svojim očima si se uverio da je neko kontrolisao ispravnost motora i to samo treba da ti ulije dodatno poverenje u ispravnost letilice a ne da izaziva sumnju jer taj posao rade pojednako profesionalni ljudi u svojoj struci kao i piloti u pilotiranju. Niko od osoblja oko aviona nije slučajno izabran za taj posao a pogotovu ne na putničkoj avijaciji.

grbe ::ali kada se isti avion 2x ugasio na stajanci, i kabina se napunila dimenom, to je za mene bio smak svijeta ...
Mogao je da se ugasi i više puta jer gašenje samo po sebi ne mora značiti da je u pitanju kvar. Postoje provere avionskih motora gde procedura predviđa gašenje i ponovno paljenje. Ako se u blizini nalazio mehaničar (kao što jeste) avion bio na zemlji (znači ništa extremno) samo treba biti svestan logike da pilot neće otići svesno na rizičan let jer čuvajući svoju glavu čuva i glavu putnika, niti bi mu mehaničar aviona dao dozvolu za nešto slično jer na taj nači i sam sebe čuva.
Propisi o ispravnosti su strogo definisani i nema namernog kršenja jer se uz pomoć crnih kutija i uvida u zemaljsku dokumentaciju aviona sve relativno lako otkriva.
Predpostavljam da si u rečenici pomenuo dim u putničkoj kabini ...
Ne mora značiti da je to "onaj" dim. Dim se može pojaviti usled kondenzovanja vlaga pri uključenju klimatizacije i presurizacije kabine. Udahneš punim plućima na nos i ako osetiš poznati miris klima uređaja to je to.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 705 korisnika na forumu :: 23 registrovanih, 4 sakrivenih i 678 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., babaroga, Bane san, bojank, cvrle312, dankisha, Hipnotizer, Hoegaarden, Jester, Kaplar2, Lieutenant, Lošmi, MB120mm, Megapurpletv, Milos ZA, nenad81, pein, repac, Srki94, su27, t.mile, Vlada1389, vlvl