Izem ti Srpsko Skolstvo

3

Izem ti Srpsko Skolstvo

offline
  • Pridružio: 26 Mar 2005
  • Poruke: 44
  • Gde živiš: Nis

Nasi fakulteti su postali pravi otimaci novca od studenata od kako im je dozvoljeno da sami kreiraju politiku fakulteta i formiraju cene prijave ispita i druge dazbine.Prosle godine sam se prebacio na niski pravni fakultet i kad bi poceo da vam pricam sta sam sve trebao da platim smejali be se.Jednom recju bruka!!!!!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 01 Maj 2003
  • Poruke: 1300
  • Gde živiš: Kragujevac

Brksi ::A ja sam na faxu, prosle godine ucio strukturu hdd-a. Kao da cu ja da pravim hdd. Strasno.....

mislim da ti je to pogresno razmisljanje... neces mozda da pravis hdd ali kad si u toj oblasti, lepo je a i korisno znati nesto tako. a hdd je jedna od glavnijih komponenata kompjutera.



offline
  • Pridružio: 30 Maj 2005
  • Poruke: 1014
  • Gde živiš: Mbabane

Ja sam odslusala cetiri godine na elektru, elektronika, bog te pitao sta sve nisam polgala ... sta znam da radim ... pa, znam da pricam, da radim, ... noup ... a od toga se sutra nece naci posla ...
Ucimo sve da ne bi znali nista, i to je to.

offline
  • DR  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Poruke: 5450
  • Gde živiš: Beograd

Управо тако,много се иде у ширину и теорију,праксе има веома мало али и то ће се ваљда временом исправити

Dopuna: 23 Dec 2005 12:05

Deca mnogo uče, ali slabo razmišljaju

Teorijsko znanje naših osmaka iz prirodnih nauka je iznad međunarodnog proseka, ali to što su „pokretne enciklopedije“ ne znači im puno, pošto ne razumeju naučene pojmove, ne umeju da reše suštinske probleme i ne uspevaju da kritički misle, rezonuju. Osnovci su preopterećeni teorijom koju pri tom ne umeju da primene u praktičnim situacijama - rezultati su Međunarodnog TIMSS istraživanja.

TIMSS testiranje, osim ispitivanja znanja osnovaca iz matematike, fizike, hemije, biologije, ekologije i geografije, obuhvata i ispitivanje uslova u kojima deca iz 49 zemalja sveta uče i rade, nastavni kadar i planove i programe po kojima uče. Ispostavilo se da su nam nastavnici stari - najviše ih ima u dobi između 50 i 59 godina, da njihov nivo obrazovanja (većina sa višom školom) ne odgovara zakonskoj regulativi, da su nam škole jako loše opremljene za izvođenje nastave - nedostaje literatura, laboratorijski materijal, sredstva za demonstriranje i uvežbavanje gradiva, audio-vizuelna oprema itd. Istraživanje je pokazalo i da učenici jako malo vremena provode u samostalnom radu, kao i da se trećina njih ne oseća bezbedno u školi.

- Rezultati ovog istraživanja samo potvrđuju ono što mi već znamo, da nam deca uče previše teorije, a da imaju nedovoljno praktičnog rada. Naši učenici su iznad proseka kada je reč o pamćenju podataka, ali nisu sposobni da to znanje upotrebe za konkretno rešavanje problema. To je posledica toga što već decenijama u školama učimo napamet veliku količinu podataka - rekao je juče ministar prosvete Slobodan Vuksanović.

Očigledno je da bi trebalo promeniti odnos između teorijskih i praktičnih znanja koja deca stiču u školama, naglasili su predstavnici Instituta za pedagoška istraživanja. Dok se u azijskim zemljama, Hongkongu i Singapuru, čija su deca osvojila najbolje rezultate u ovom istraživanju, praktikuje da se mališani odmah podučavaju za rešavanje konkretnih problema spremajući ih za visoko tehnološko društvo, kod nas tradicionalno preovladava frontalni oblik rada nastave - čak 40 odsto nastavnih planova i programa čine predavanja, dok se taj procenat u razvijenim zemljama sveta kreće oko 24 odsto.

U našim školama nedovoljno je zastupljen grupni kao i samostalni istraživački rad. Naši nastavnici, takođe, ne praktikuju metod rada za podsticanje kritičkog mišljenja, kao ni povezivanje školskih znanja sa svakodnevnim životom, pokazalo je istraživanje.
Jovana Subotić
BLIC

offline
  • Pridružio: 01 Maj 2003
  • Poruke: 1300
  • Gde živiš: Kragujevac

jeste problem sto nema mnogo prakse, ali je ipak dobro sto se uci ono sto je vezano za struku, kao sto je naveden gore primersa hdd-om. mislim da je greska u usmerenom obrazovanju imati opste predmete 0 geografija, istorija i sl. - treba to ostaviti za osnovnu

offline
  • DR  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Poruke: 5450
  • Gde živiš: Beograd

Ne postoji vise usmereno obrazovanje Smile

offline
  • Pridružio: 20 Feb 2005
  • Poruke: 4505
  • Gde živiš: planeta Zemlja

Citat:3. Materijali (napravite sami svoj TFT)

Laughing
ovo stvarno ima?

Dopuna: 25 Dec 2005 16:07

Citat:teorijsko znanje naših osmaka iz prirodnih nauka je iznad međunarodnog proseka, ali to što su „pokretne enciklopedije“ ne znači im puno, pošto ne razumeju naučene pojmove, ne umeju da reše suštinske probleme i ne uspevaju da kritički misle, rezonuju. Osnovci su preopterećeni teorijom koju pri tom ne umeju da primene u praktičnim situacijama - rezultati su Međunarodnog TIMSS istraživanja.

POTVRDJUJEM...... Kakvih sam sve ljudi upoznao... jbt katasrofa... Evo vam primera:
moja drugarica sve buba napamet... i sad morala da odgovara iz jednog strucnog predmeta.. Profesorka je pita da joj nacrta skicu povrsinskog pritiska (kako izgleda i da obelezi fotku)... Znate sta je ona uradila? Uzela je da broji koja je to slika od svega sto je naucila... Nisam mogao da verujem...

Znaci ima nas svakakvih Sad

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1194 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 9 sakrivenih i 1148 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., airsuba, amaterSRB, aramis s, babaroga, FileFinder, hologram, HrcAk47, Karla, kikisp, krkalon, Kubovac, laganini123, Lieutenant, M1los, milenko crazy north, MiroslavD, Mlav, mnn2, nemkea71, nenad81, nextyamb, Parker, procesor, royst33, Simon simonović, Sirius, slonic_tonic, suton, tomigun, Trpe Grozni, tubular, vladetije, vladulns, wolf431, |_MeD_|, šumar bk2