Voznja na niskim obrtajima?

1

Voznja na niskim obrtajima?

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Ovo je tema za vozace koji voze, a ne znaju kako se vozi jedan auto ili kako se jedan auto oseca pri brzini od 50km/h u cetvrtoj brzini! Gluperde to tako ne ide!
Cesto vidjam ljude koji slabo voze, a da voze auto sa zadnjim pogonom to je za njih visha skola. I tako nadjoh se u svom autu gledam tu devojku kako ona shalta Audija od 180 konja u cetvrtoj brzini pri 50km/h. Obrtaji su se srozali na 1500 i minutu, a u kabini se samo cuje onaj tezak zvuk za svakog vozaca koji ima uho za dobar zvuk, tipicno ''wwuu, wuuu'' jer mashina nemoze da povuce! Tu sam popi*dio i rekoh joj: ''ti bre nikad neces nauciti da vozis! Sa cetvrtom se izlazi na auto-put zenska glavo, a Audi u drugu razvija 110 na sat. Ili saltaj trecu ili izlazi i nikad nemoj da pitas da probas moj automobil.'' Nije joj bilo pravo i koliko se secam pocelo je filozofiranje sa njene strane da je to shtedljiva voznja! Mene je bas zacudilo sto je bila tvrdoglava kao ovca, mene su tako naucili i kraj!
Nisam mogo da se raspravim sa njom, a ni sa drugim vozacima kako je neispravno davati toliki gas u cetvrtom stepenu na 50km/h...
Nailazi uzbrdica i sta ces sada, e sada ce u trecoj. Dok je ona preshaltala u trecu auto izgubio zalet i sta da pisem o tome, devojka ima svoj auto i vozacku sigurno 5god.

Vozim BMW 130km/h. Uzbrdica u 6-om stepenu 2700obrt., potrosnja se penje na trenutnih 13 litara. Preshaltam u 5-oj i vec se vidi razlika, auto se ne muci. Obrtaju rastu, a potrosnja pada na 9lit. sto je sasvim logicno i nemora uvek da bude manji broj obrtaja da bi auto troshio manje.

Auto probao jedan jako blizak prijatelj koji stvarno dobro vozi svoj auto, ali tada me razocarao! Gradska voznja 40-50km/h i cetvrtoj! Evil or Very Mad Covece, kako bi se ti sada osecao da ti stavim 4 dzaka cementa na ledja i da te pustim na nekoj uzbrdici, isao bi ali kako? Ili prostiji primer, bicikl u 15-oj brzini.
Dajem svojim drugovima, vrshnjacima auto da provoze, da ne kazu da sam cicija ali evo sada klizavo, zadanja vuca pa i ne smem da ne izginu negde...
Usput, ako znate koliko obrtaja vam stoji na cajgeru pri brzini od 120-130km/h?

Toliko od mene! Ziveli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • dr_Bora  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Pridružio: 24 Jul 2007
  • Poruke: 12280
  • Gde živiš: Höganäs, SE

Začudilo te što je tako tvrdoglava?

Ne bi trebao da te čudi takav stil vožnje jer ni ti sigurno nisi položio vozački ispit vozeći 50 km/h u trećoj, već si onaj V50 dizel (a verovatno si na tome polagao) vozio u petoj na 50 km/h.

Jesi li se tada bunio i objašnjavao instruktoru kako je on ovca koja ne zna da vozi? Ne bih rekao. Very Happy


Pri konstantnoj (npr. gradskoj) vožnji 45-50 km/h, 99% auta koje vidiš na cesti mogu (i trebaju ako je cilj smanjiti potrošnju i zagađenje) da se voze bar u četvrtoj, a većina može i bez problema u petoj da bude. To je činjenica koju nikakve šoferske priče o gušenju motora i sl. ne mogu da promene.

Ok, kontam ja tebe, ti voliš oštro da voziš (iskreno, nisam ni ja gadljiv na to Cool ), a eco driving se baš ne uklapa u to, ali to ne znači da je to pogrešno.


Što se tiče vožnje uzbrdo/nizbrdo, naravno da je tu priča drugačija nego kod vožnje na ravnom (to što neki ne prave razliku, je već posebna priča).


Citat:Usput, ako znate koliko obrtaja vam stoji na cajgeru pri brzini od 120-130km/h?

100 - 3000
130 - 4000



offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Vozio sam Toyotu 2.4, benzinca cini mi se. Nisam vozio taj auto u petoj to sigurno znam jer je to necuveno. I ajde recimo da sam vozio tim stilom voznje, sto sada ne vozim? Mr. Green Nego to su ljudi koji jednostavno nisu rodjeni za volan, prirodno glupi!
Nije njima ni do eco drivinga vec do svog dzepa. Moze auto da ide i u shestoj na 40km/h i puun gas pa nek crkne ali koliko ce to da traje, ushtedeo na benzin ali otisla lamela. A ostavimo mi ove svedjane sto ni ulje ne menjaju u motoru i od takvog ti kupi auto. Zato pola svedskih automobila nije za k. kad izadju na Nemacki autoban, dime kao stari kamioni ali zato nemci ganjaju auta kako treba! Zaljubljen Proteraju ulje kroz sve uljane kanale!
Bas sam pre mesec dana na poslu razgovarao sa jednim penzionerom (penzosi jos uvek rade) i ispricao mi kako mu jednom Volvo blokirao u sred Nemacke. Starac zna zasto je blokirao, samo se smeshka ali moja pretpostavka je da taj Volvo nikad nije video 120km/h.

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Ja saltam (u visi stepen) izmedju 2000-2500 obrtaja, kad je mirna voznja. Sve ispod 2000 obrtaja je zlostavljanje motora. Svakako obozavam da ga "teram u obrtaje" kad god imam priliku za to jer tad i ima najvise snage. U pitanju je stilo 1.9 jtd 116ks.

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16315

Po mom misljenju, suludo je voziti 40-50 u cetvrtoj (narocito 40). Oseti se da se pati auto...

offline
  • knell  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 25 Feb 2008
  • Poruke: 634
  • Gde živiš: Basin City

Evo da se javim sa mojim domacim nusproduktom nase pameti yugom Very Happy
Njega nikad ne vozim ispod 2000 obrtaja jednostavno sve ispod mu ne godi
gusi se oce da ugasi, nepravilan zvuk motora i svasta jos. E sad druga prica je iznad 2000
vuce i klizi bas za njegov renome Very Happy To u praksi znaci 3 brzina je najcesca po gradu 4 vrloooo
retko (uglavno nocu kad nema policije i guzvi), a 5 nikad nisam ubacio po gradu naravno.

100 km - 3000 obrtaja
150 km 4500 Very Happy

offline
  • oblak  Male
  • Legendarni građanin
  • Glavni moderator foruma Mobilni telefoni
  • LEBE KISELI
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 6355

"Dubina" saltanja zavisi od tipa motora (dizeli na nizem broju obrtaja, benzinci na visem) kao i od samog vozila (tezina, stanje vozila, broj putnika, terena po kojem se vozi i sl.), najbolje se vozi " na sluh" neki vozaci (nebitno muski ili zenski) jednostavno nikako ne cuju motor i ne umeju da ocene njegov rad i u skladu sa tome vrse promenu stepena prenosa...Dzaba se trudis, da nekome objasnjavas i da ga ucis jednostavno tu nema pomoci, takvi su. Ono sto znam je da je voznja na niskim obrtajima pogubnija za motor nego voznja na visem broju obrtaja (losije podmazivanje, slabija cirkulacija tecnosti za hladjenje itd.). Meni je veliki minus kad pri kupovini vozila neko kaze da ga je vozio penzioner ili neka zena ili da je auto vozen stalno po gradu i sl.

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Napisano: 31 Dec 2011 14:14

I ja se cesto nerviram kad neko vozi tako. Jednostavno nisam navikao na to, ali ima raznih ljudi, "gluvih" za motor i obrtaje na kojima radi. Uglavnom su to ljudi koji voze dizele, i dizel bolje podnosi te nize obrtaje. Mada ni noviji benzinci nisu daleko, lako se snalaze. Moj surak vozi Megana 1.6 u cetvrtoj na 40-50Km/h kroz grad. Uzmite npr. neki od VW dizela sa DSG menjacem, vozis laganica a on vec izmenja do 4-5 brzine na 40-50. Ekonomicnija voznja.
Moram da kazem da sam i sam poceo da laganije vozim od kako sam presao na eurodizel, mada i dalje dosta zustro vozim dizela, skoro ko benzinac, za neke tzv. "penzionere" koji voze kao sto je gore navedeno. Mislim da motoru cak i prija da ga razvucem malo po obrtajima, nego da ga "davim". Wink

Ali, postoje razni ljudi. Nije svakome brzina ili zustrija voznja u krvi, a postoje i ljudi koji su naprosto gluvi za to - imao sam prilike da se vozim sa strancem koji kao da je prvi put seo u auto (vrlo moguce 2-3- put zapravo) i vozio je Toyotu 4Runner 3.0 turbo-dizel 25Km/h u petoj... sve bruji, drma se, motor place za visu brzinu, a on laganica i zeva okolo. Very Happy

Dopuna: 31 Dec 2011 14:15

A da, slazem se sa @oblakom, nacin voznje zavisi od terena i trenutne tezine auta. I sam se prilagodjavam tome u voznji.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Napisano: 01 Jan 2012 17:07

@oblak
Naravno da je pogubnija! Smajli Kada se salta kako treba motor duze traje, a svaki motor bi trebalo da se vozi malo zustrije nego ''onakvo'' kilavljenje...
Sto zustrije vozim, auto se manje kvari, cini mi se. Sinoc sam vozio 40 na sat u petoj steptronic menjac u manual rezimu i menjac jednostavno sam presalta u cetvrtu. Confused

m4rk0 ::Ja saltam (u visi stepen) izmedju 2000-2500 obrtaja, kad je mirna voznja. Sve ispod 2000 obrtaja je zlostavljanje motora. Svakako obozavam da ga "teram u obrtaje" kad god imam priliku za to jer tad i ima najvise snage. U pitanju je stilo 1.9 jtd 116ks.

Kod tebe je nesto drugo, dizel motorima odgovara takav rezim 1500-4000obr. jer su tako napravljeni i zato u proseku duze traju, vise prelaze km od bezninskog motora! Smajli

Dopuna: 01 Jan 2012 17:10

Drago mi je da ima istomisljenika!

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 12603
  • Gde živiš: Z-moon

Za svaku brzinu postoji optimalan broj obrtaja za vožnju i promenu brzine.
Motor neće stradati zbog preniskog broja obrtaja, zbog previsokog hoće.
Sto ljudi - sto stilova vožnje.

2200 = 140km/h*
3000 = 190km/h*

* VW Passat B7 u 6. stepenu prenosa
Mr. Green

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 484 korisnika na forumu :: 22 registrovanih, 2 sakrivenih i 460 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aljosa7, Areal84, ArmyBoss, balkan1, Bane san, Bloody, Boris90, danilopu, djboj, Dorcolac, dragon986, Jethro, Kaplar2, lekso, Marko Marković, mikrimaus, Mirage 2000N, ostoja, ss10, vasa.93, vukm