BusPlus poceo sa radom

14

BusPlus poceo sa radom

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

Nisam bio u mogućnosti da dolazim na forum zadnja dva, tri dana pa samim tim nisam mogao da učestvujem u diskusiji. Sad

Bus plus svakako ima svojih mana kao i svaki drugi sistem ali to će se, kao i u svakom drugom sistemu, rešavati u hodu. Kao na primer ovo što je Mila rekla. Ne kažem ni da je idealan ali ne može niko da kaže ni da je loš. Jedino što ne mogu da dozvolim je da se svaka inovacija, trud i rad pljuju bez posebnog razloga. Čista demagogija.

Ja sam počeo sa pričom o mostu Embarassed, pomenuo sam ga kao primer nečega. Nisam očekivao da će diskusija da ode u tom pravcu, a ne mogu da ćutim. Što bi moja žena rekla, na dup* bih progovorio. Smile

@vilenjak

Čini mi se da se vrtimo u krug. Smile Rekao sam već, za cenu bus plusa ne verujem da se može kupiti i dva autobusa. Naravno da dva nije malo, u ovim uslovima svaki je dobrodošao ali ako tako gledaš nikada ništa novo nećeš uvesti.

Cenu mosta sam ti poslao na PP i tu se moja priča završava. Wink Slažem se sa Siriusom da ne treba nikako unositi politiku na forum jer ničeg dobrog nije donela. Ja bih voleo da možemo da pričamo o tome jer znam da kažem nešto bez da pomenem bilo koga ali nažalost velika većina ljudi to ne zna i onda ide u svađu. Takođe, pravilnik tako kaže a ja sam kao jedan od urednika još više u obavezi da to poštujem.

Živeli. Ziveli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Napisano: 19 Mar 2012 8:03

@rapha
Можда нико неће рећи да је лош, мада сигурно је да има мана. Наглашавам да је систем прескуп, не само његово увођење већ и месечно одржавање, а систем као такав нама је апсолутно беспотребан. По мени треба да постоје неки приоритети при увођењу новина. Ти си поменуо мост на Ади, ево даћу ја један други пример, а има их сигуран сам гомила. Направљен је торањ на Авали и око тога се дигла цела медијска помпа, изградња је коштала око 5 милиона евра, а гомила људи у Београду има проблем што нема довољно обданишта па немају где да оставе своју децу. Шта у овом случају треба да буде приоритет? Опет сам скренуо са теме, што се Бус плуса тиче, приоритет је требало да буде да се среди возни парк, безбедност и исправност на првом месту.

Dopuna: 19 Mar 2012 8:20

И да, кажу да је цена остала иста! Како је остала иста када ја морам да купим карту која кошта 40 или 250 динара? Ова од 40 динара је допуњива до 10 пута и важи само 3 месеца. Ако је ја допуним 10 пута кошта укупно 640 динара за 10 вожњи, што је 64 динара за једну вожњу. То је скупље за више од 5%, мало ли је?



offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

@vilenjak

Većina novca koji se trošio za gradnju tornja nije išao iz budžeta već od donacija i priloga. Nema toranj mnogo veze sa budžetom.. Opet smo otišli u off.. Embarassed

Ne znam odakle ti informacija da je bus plus toliko skup. Ne znam odakle ti informacija i da je skup za održavanje jer to i nije baš tačno. Ne znam, jel te informacije imaš iz prve ruke ili si formirao mišljenje na osnovu novinskih članaka? Ako je iz novinskih članaka onda moram da ti kažem da ne veruješ mnogo tome jer je dovoljno da kupiš nekoliko dnevnih novina u kojima ćeš videti isto toliko različitih informacija. Wink Ta tema je jako zanimljiva novinarima, pogotovo sada pred izbore, a njihova mašta ume da bude bujna. Pogotovo ako je neka "trač" štampa u pitanju. Wink

Kao odgovor na to što si rekao citiraću ono što sam napisao u nekoj od prošlih poruka.
Citat:Rekao sam već, za cenu bus plusa ne verujem da se može kupiti i dva autobusa. Naravno da dva nije malo, u ovim uslovima svaki je dobrodošao ali ako tako gledaš nikada ništa novo nećeš uvesti.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@rapha
Не пратиш ме, ти стално причаш о парама и о њиховом пореклу, а ја желим да нагласим да би требало да се нађу приоритети, урадити ствари по неком редоследу. Зашто нигде нисам видео кампању да се сагради више дечјих вртића? Да ли је то важније од нечег другог? Ако је нешто друго важније онда дај то друго да направимо пре свега.
Тако и за Бус плус, тврдим да је било пречих ствари које је требало променити, а да је систем чисто замазивање очију о некој модернизацији превоза.
Новине не читам, штагод тамо да прочитам непотребно ми диже притисак. Информацију да је Бус плус скуп немам, али сигурно је скупљи од система које смо имали досада. Што се тиче одржавања (редовног где не рачунамо оштећења од стране вандала) Бус плус ради нешто слично мобилном телефону који сваких 10 секунди шаље поруке. Значи 6 у минути, па помножи то са бројем сати у раду једног возила који је око 20, па помножи са бројем возила и са бројем дана у месецу и коначно са ценом једног СМС-а па види колико то кошта без осталих трошкова. Ја сам инжењер машинства за моторна возила, а скоро ми је друг радио дипломски рад на тему праћења возила помоћу GPRS-а и споменуо ми је да би такав систем коштао ГСП око 30 000 евра месечно. Тај разговор смо имали пре око годину дана, пре увођења Бус плус система, те се тачне цифре не сећам. Ако те занима питаћу другара када га будем видео.

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

@vilenjak

Kažem ti da se vrtimo u krug. Ti pričaš o jednoj stvari a ja o drugoj. Smile
Pričam o parama a ne o njihovom poreklu. Kada god pričaš o poslu, novac je najbitniji inače nema posla. Wink

Ako nemaš informaciju koliko košta održavanje sistema i da li je bus plus skup, ne znam zašto pričamo uopšte.. Smile Na osnovu čega onda tvrdiš da je skup? Možeš li da mi dokažeš da je skup? Kako znaš da je skuplji od starog sistema?
Nemoj me pogrešno shvatiti, prilično mi je zanimljivo da diskutujem sa tobom, volim pametne i obrazovane ljude ali ipak, hajde da baratamo nekim činjenicama ili dokazima. Wink Ako nešto napadaš trebalo bi da imaš neki argument.

Ne možeš tako da gledaš. Šta znači da gledamo prioritete? To je relativna stvar. Znaš onu, svakome je njegova muka najveća. Socijalnim slučajevima je socijalna politika najbitnija, sportistima sport, školarcima i studentima obrazovanje, roditeljima jaslice, vrtići.. Ne možeš tako gledati jer gde god da povećaš ostali će biti nezadovoljni. Nisu naši ljudi toliko tolerantni koliko misliš.

Svako preduzeće, svaki sektor određuje prioritete u svom delu i to sprovodi.

Sad, svaka modernizacija košta. Svaka tehnologija košta. Za sistem kao što je GSP, 30.000€ mesečno je smešno. Bukvalno.. Ako će taj bus plus uspeti da smanji neaktivne linije, pojedine da skrati, ako će uspeti da poboljša prevoz, ta cifra je zanemarljiva. Ako se to desi, samo na gorivu ćeš uštedeti gomilu novca a ljudi će biti zadovoljni..

Osim toga, van svake priče, nismo rasli u pećini pa da do veka kucamo brljive papirne karte u automatu. Razz

Takođe, koliko znam (možda grešim), sistem praćenja autobusa je preko GPS-a a ne preko GPRS-a a to je besplatno. Drugo, nemoj misliti da GSP plaća poruku isto kao i ti. Smile Oni su kao javno preduzeće veoma povlašćeni i još na tu količinu, cena je mizerna. Ako računaš po komercijalnim cenama može izaći na tih 30.000€ (rekoh već da je i to prilično smešno za toliki sistem) ali situacija je prilično drugačija tako da se to ni ne oseti. Wink

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Napisano: 20 Mar 2012 7:15

Citat:Kažem ti da se vrtimo u krug. Ti pričaš o jednoj stvari a ja o drugoj. Pričam o parama a ne o njihovom poreklu. Kada god pričaš o poslu, novac je najbitniji inače nema posla.

Citat:Većina novca koji se trošio za gradnju tornja nije išao iz budžeta već od donacija i priloga. Nema toranj mnogo veze sa budžetom.. Opet smo otišli u off..

Ја хоћу да кажем да ми није битно одакле су дошле паре, већ на шта су утрошене.
Citat:
Ne možeš tako da gledaš. Šta znači da gledamo prioritete? To je relativna stvar. Znaš onu, svakome je njegova muka najveća. Socijalnim slučajevima je socijalna politika najbitnija, sportistima sport, školarcima i studentima obrazovanje, roditeljima jaslice, vrtići.. Ne možeš tako gledati jer gde god da povećaš ostali će biti nezadovoljni. Nisu naši ljudi toliko tolerantni koliko misliš.

Svako preduzeće, svaki sektor određuje prioritete u svom delu i to sprovodi.

Овде се у потпуности слажемо, поготово у последњој реченици. Када је у питању сектор за саобраћај, дирекцији је изгледа приоритет да наплати па макар на силу оно што појединци ( ма колико их има) не желе да плате, уместо да направе превоз да вреди па да их је срамота да уђу у аутобус и да не плате. Да је нека друга земља у питању, нека од европских ка којим тежимо , народ би бојкотовао овакав превоз. Негде сам прочитао да је цена неекономска и нереална, наравно да јесте, овакав превоз не вреди ни тих 60 динара.
По мени је накарадно уводити овај систем а да у аутобусу или трамвају немаш грејање док је напољу -15. Чуо сам чак и за случајеве где у аутобусу не раде сијалице и да је једино што светли Бус плус апарат. Возећи се градом сам видео да пола аутобуса нема исправну сигнализацију, али то ми се чини да сам већ написао....
Citat:Sad, svaka modernizacija košta. Svaka tehnologija košta. Za sistem kao što je GSP, 30.000€ mesečno je smešno. Bukvalno.. Ako će taj bus plus uspeti da smanji neaktivne linije, pojedine da skrati, ako će uspeti da poboljša prevoz, ta cifra je zanemarljiva. Ako se to desi, samo na gorivu ćeš uštedeti gomilu novca a ljudi će biti zadovoljni..
Ако се то деси.... Време ће да покаже да ли ће се то десити. Иначе, рекао сам да је цифра од 30 000 евра остала негде у глави и да није проверена, можда сам погрешио и ту морам да се оградим. Та цифра није занемарљива, за те паре се могу купити два зглобна аутобуса годишње, а и ту морам да се оградим, јер колико се сећам цена једног аутобуса је 150 000 евра. Ови подаци су орјентациони, нису поуздани.
Citat:Osim toga, van svake priče, nismo rasli u pećini pa da do veka kucamo brljive papirne karte u automatu.
Ја бих више волео да нема гужве и да имаш једног љубазног кондуктера, са којим можеш и реч две да прозбориш...

Dopuna: 20 Mar 2012 7:26

rapha ::@vilenjak


Nemoj me pogrešno shvatiti, prilično mi je zanimljivo da diskutujem sa tobom, volim pametne i obrazovane ljude ali ipak, hajde da baratamo nekim činjenicama ili dokazima. Wink Ako nešto napadaš trebalo bi da imaš neki argument.


Не нападам ја ништа и никога већ само износим свој став у нади да ћу наћи истомишљенике али нада умире последња...
За разлику од других мени је важнија функционалност од естетике. Нисам ја противник Бус плус система, већ само хоћу да кажем да је по мени било потребно урадити још гомилу ствари пре увођења истог. Мени увођење овог система звучи као она прича у народу : "Видела жаба да се коњ поткива, па и она диже ногу".

offline
  • -
  • Sanjar
  • Pridružio: 09 Jul 2010
  • Poruke: 2484
  • Gde živiš: u prostoru između dva tona u dobrom riff-u

Ja samo vidim da su skoro svi ti aparati po gradu polupani... odakle god da su pare, bačene su...

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

@vilenjak

U tom slučaju je jako bitno poreklo. Nije isto da li je iz donacija ili budžeta. Pa ne možeš da tražiš od nekoga prilog ili donaciju za toranj a onda da sa tim parama radiš nešto deseto. Nije korektno prema onima koji su priložili taj novac. Wink Budžet je nešto drugo. U rebalansu možeš da prepakuješ po pozicijama kako ti odgovara. Wink

Citat:...уместо да направе превоз да вреди па да их је срамота да уђу у аутобус и да не плате.
Zaista veruješ u ovo što si napisao? Smile Zaboravi, možda u Švedskoj, u Srbiji sigurno ne.

Citat:Негде сам прочитао да је цена неекономска и нереална, наравно да јесте, овакав превоз не вреди ни тих 60 динара.
Cena je daleko ispod ekonomske. Slažem se da ne vredi ali kako misliš da počne da vredi? Od kojih para ćeš kupovati autobuse i poboljšavati prevoz? Pašće sa neba, igraćemo kladionicu? Ne razumem.. Najbolje je da bojkotujemo ili ne plaćamo pa će onda biti bolji? Bebee Dol Uostalom, ima neke istine u tome što si napisao. Niko te ne tera da koristiš gradski prevoz. Idi kolima, biciklom, peške..

Citat:По мени је накарадно уводити овај систем а да у аутобусу или трамвају немаш грејање док је напољу -15. Чуо сам чак и за случајеве где у аутобусу не раде сијалице и да је једино што светли Бус плус апарат. Возећи се градом сам видео да пола аутобуса нема исправну сигнализацију, али то ми се чини да сам већ написао....
I ja sam čuo da na Marsu žive ljudi.. Very Happy Svaki autobus ide na dnevni pregled. Dešava se naravno da se nešto pokvari ali to je sasvim normalna stvar. I meni se na kolima nešto pokvari s vremena na vreme. Ipak, ne vidim kakve to ima veze sa bus plusom? Porediš menjanje sijalica sa izgradnjom kuće. Vozni park nije ni malo mlad ali jedina šansa da ga popravimo je ako plaćamo prevoz. Sam od sebe se neće popraviti.. Wink

Citat:Ја бих више волео да нема гужве и да имаш једног љубазног кондуктера, са којим можеш и реч две да прозбориш...
Ja ne. Stvar ukusa..

Možda je bilo potrebno uraditi nešto drugo, možda ne. Menadžment GSP-a je doneo takvu odluku. Meni je sasvim opravdana, ti misliš da nije i to je sasvim ok. Pitanje je samo poslovne strategije. Videćemo kako će se pokazati. Ne možeš znati dok ne probaš. Wink
U svakom slučaju, koliko vidim, prevoz je sve bolji. Daleko bolji i kvalitetniji nego pre pet ili deset godina. Bitno je da stvari idu na bolje. Ništa ne može preko noći. Wink

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@rapha
У праву си, вртимо се у круг.
Мени није битно да ли је финансирано из буџета или из донација, већ је битно то шта је финансирано. Наравно да није уреду да се прави акција за једно а онда да се уради нешто друго. Мени смета то да се неко сети и направи акцију за торањ а да нема никог да се сети и направи нешто за децу. Одакле ће доћи паре ме не интересује, да ли из буџета или из донација или из неког трећег извора.Ја поздрављам сваку акцију када се нешто направи. Што се тиче градског превоза он се може финансирати из градског буџета а да за све буде бесплатан. Ставиш таксу од 1% или колико је већ потребно на све у граду и ето, мирна бачка, немаш проблем са вандалима и шверцерима, немаш контролу у бусевима....

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

@vilenjak

Iskreno, i mene iznenađuje ta "pojava". Toranj jeste na neki način simbol Beograda i kada se on gradio javila se gomila privatnih firmi i pojedinaca koji su hteli da daju doprinos takvoj stvari. Pozdravljam svakako ali bilo bi lepo da su svoj novac dali u neki drugi fond. Za bolnice, škole, obdaništa..
Što se toga tiče, slažem se da nije toliko bitan i da je bilo bolje uložiti u nešto drugo ali, šta ćeš.. Nikome ne možeš određivati gde će uložiti svoj novac..

Grad ne može plaćati gradski prevoz da bude besplatan za sve. Čak i u ovakvom udelu finansiranja je gotovo neizdrživo. Sa druge strane, šta god da digneš od poreza udaraš na građane koji su i onako bez novca. U jednom trenutku se pričalo o privatizaciji javnog prevoznika ali se od toga definitivno odustalo jer bi možda došao neko ko ne bi mario za socijalni momenat, već bi stavio komercijalnu cenu a time bi se standard ljudi dodatno smanjio. Zbog toga se odustalo od privatizacije bilo kog javnog preduzeća u gradu. Za sada je status kvo, videćemo šta će biti. Baš zato smatram da svi moramo dati svoj doprinos, koliki-toliki, da pokušamo da pomognemo pre svega sebi pa je sa tim u vezi svaki pokušaj da se situacija popravi dobrodošao.. Wink

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 930 korisnika na forumu :: 11 registrovanih, 1 sakriven i 918 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., babaroga, comi_pfc, Dorcolac, indja, ladro, Mi lao shu, Milos ZA, Mixelotti, Oscar2, procesor