Ford Focus 2007, 1.6TDCi, 66Kw

1

Ford Focus 2007, 1.6TDCi, 66Kw

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Reko' hajd i ja da predstavim svog "konja". Wink Ford Focus II, 1.6TDCi, godina 2007 (proizveden krajem 2006), karavan verzija, trebalo bi da je Style nivo opreme: svetla za maglu, kozni volan, klima, ABS, komande za radio iza volana i ostalo. Vidljiv je los zazor na haubi, i vidljiva farba na donjem delu vrata, ali nisam nasao da je auto teze havarisan, mada se to nikada ne zna.
Moja verzija nema ni DPF niti plivajuci zamajac.

Auto je kupljen Juna 2010-te godine od uvoznika automobila iz BG-a. Uvozen iz Italije (znam, znam Smile). Na satu je bilo negde oko 94 ili 96.000km, nisam sada siguran. U carinskoj je pisalo 140.000km, kaze prodavac povecavali zbog manje carine. Razz Ajde neka bude. Very Happy Auto sada ima oko 124.000, znaci predjenih 28-29.000km. Od tada uradjeno (redom):

mali servis u ovlascenom servisu (nisu mogli veliki tada, zato je ostalo za sledeci put) - 17.300
veliki servis kod Dragomira podno Avale (znaju oni sa Ford Srbija o kome je rec Smile) - 29.500 (+2900 za silent blok i 1500 za ruke)
3 sijalice za kratko svetlo

Ovo za sijalice neznam, nije boljka na Fokusu, mozda je samo los kvalitet. Znaci samo sipaj i vozi.


Motor i potrosnja:

Vecini poznat DV6 (Fordova oznaka DLD-416) motor iz saradnje PSA grupacije i Forda. Iako motor razvija samo 66KW, tj. 90KS, vuce prilicno fino, i za svakodnevnu voznju je relativno dovoljan. Oseti se manjak snage u planinskim delovima pri opterecenju, ali ne toliko puno. Mislim da bi isti motor, samo 110KS verzija, bila savrsen za Focusa, naravno kome ne trebaju performanse. Moja trenutna prosecna potrosnja je oko 5.4-5.6 l/100km leti, ali ja imam dosta tzv. gradske voznje. Recimo prosecna brzina je samo 24-28 km/h. Na otvorenom ide i do 4,nesto l/100km, sto je veoma dobar rezultat. Zimi plus 1 ili nesto vise litara. Na auto putu povuce i kad se zgazi na 110-120 km/h. Motor je dosta bucniji kada se predje 120. Vise o samom motoru i njegovim verzijama u dodatku teksta.

Menjac:

5 brzina, rucica nije prevelika, kada je hladan ponekad zna da malo "zapne" kada ulazi u 3-cu ili 4-tu. Odnosi nisu losi, pri pri 100 km/h malo ispod 2000 a pri 120 km/h obrtaji su tacno 2375 o/min. 140 km/h - 2750 o/min.

Unutrasnjost:

Komandna tabla presvucena dosta kvalitetnim materjalom, kao i koza na upravljacu i menjacu. Osim malo tragova na gornjem delu upravljaca (ostatak je odlican) apsolutno nikakvi tragovi na menjacu. Plastika na vratima i centralnom delu slabijeg kvaliteta, tvrda na dodir ali nisam primetio da se nesto haba (kao npr. Polo ili Golf).

Vesanje i udobnost:

Neznam sta da kazem. Focus je dosta tvrd, i prilicno oseca nase ne tako divne puteve pune rupa. Ali zato kada se izadje na dobar put, neverovatno dobro "pegla" krivine. Plus za upravljivost, minus za nesto tvrdje ogibljenje i malo izrazeniju buku tockova, mada ovo zadnje moze biti i zbog toga sto su gume starije i skoro su za zamenu. I trap je nakon 2 i nesto godine malo popustio i vec treba da se menjaju delovi pa kad to budem sredio javicu dali ima poboljsanja sto se tice voznje po losijim putevima. Majstor mi rece jednom prilikom da hoce da se javi lupanje u prednjem delu, i da je to do amortizera koji dobiju luft.
Javlja se i sum vetra u nivou zadnjih vrata pri brzinama od 110 km/h pa nadalje. Do tada je Focus relativno tih.
Sedista nisu losa, mada u krivini zna vozacevo sediste da "krcka" malo ponekada, kao da nesto seta ispod guzice. Razz

Kocnice:

Napred i pozadi diskovi. Solidni, nisam primetio da se nesto ubrzano trose.

Odrzavanje:

Tzv. mali servis u ovlascenom servisu iznosi oko 150e, kod privatnika oko 100e. Ako se ne menja filter goriva to je minus oko 45-55e. Veliki je u ovlascenom oko 350-450e, u zavisnosti sta se menja. Kod privatnika je mene kostao oko nesto manje od 30.000 din., sa pumpom za vodu i svim filterima. Drugih troskova, osim silent bloka i sijalica, nisam imao. Ako nekog interesuju pojedinacne cene mogu da okacim racune. Kada budem sredjivao trap javicu se. Smile


Dodatak: DV6 motor

Pri prikazu i objasnjenjima cu koristiti oznake PSA, jer je za njih dostupnije vise informacija.
Kao sto je navedeno, motor je proizvod saradnje izmedju Forda i PSA Grupe, i sam motor se ugradjuje u gomilu drugih vozila razlicitih proizvodjaca (Ford Fusion/Fiesta/Focus/Mondeo/C-Max, Mazda 2/3, Volvo C30/S40/V50/S60/V70, Peugeot 206/207/307/308/407/508, Citroen C3/C4/DS3/C5/Xsara Picasso, Mini Cooper D, Suzuki SX4) samo pod drugim oznakama naravno.

Postoje dve verzije motora (kubikaza je ista - 1560 kubika) a najveca razlika je ta da jedna varijanta ima "obicnu" turbinu, a druga turbinu sa krilcima promenjive geometrije i tehnologijom poznatom kao OVERBOOST. OVERBOOST omogucava motoru da za kratko vreme podigne maksimalni obrtni moment za oko 20%, u tri gornje brzine. Obe verzije dolaze sa intercooler-om. Na sledecim grafikonima vidimo krive snage i obrtnog momenta za obe verzije motora (prva generacija).



Takodje, motori mogu biti opremljeni DPF filterom, kako bi zadovoljili Euro norme. U pocetku slabija verzija motora nije dolazila sa DPF filterom dok je jaca verzija dolazila sa, ali je bilo i varijanti bez DPF filtera. Kasnije (ako ne gresim negde od 2008-me jer su od 2009 novi modeli) skoro sve verzije dolaze opremljene DPF filterom. Sledeca tablica moze pomoci u prepoznavanju verzije motora, kao i da li dolazi sa DPF i plivajucim:








Kod motoraSnaga (KS)O. moment (overboost) DPF PZ
9HX - DV6ATED490215NmNeNe
9HV - DV6TED4B90215NmDaDa
9HY - DV6TED4110240Nm (260Nm)NeDa
9HZ - DV6TED4110240Nm (260Nm)DaDa
9HP - DV6DTED92DaNe
- DV6CTED112


Postoji nekoliko generacija DV6 motora, zadnja generacija predstavlja motore sa DPF (kako bi zadovoljili Euro-5), 8 ventila u glavi (2 po cilindru, za razliku od 4 na ranijim generacijama), i snagu od 92/95KS i 230Nm za slabiju verziju; i 112/115KS i 270Nm (285Nm sa overboost) na jacoj verziji.
Za kraj treba reci da postoji i DV6BTED (DV6ETED oznaka novije gen.) verzija od 75KS koja spada u istu familiju motora, i ugradjivala se u recimo Citroen Berlingo ili Peugeot Partner.

Sledece dve slike predstavljaju tablice za lakse citanje kompletne VIN plocice na Ford vozilima (godina proizvodnje, fabrika, model, oprema, itd). U Polju "L" se nalaze oznake za emisioni nivo, i tu se moze videti koje norme zadovoljava vas motor:



A evo na kraju i slike automobila (izvinjavam se za slabiji kvalitet - slikano telefonom):



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Neka je sa srećom. Meni se ovaj ford "namrtvo" sviđa. Prost i funkcionalan plus sto je karavan.



offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Hvala, iako auto imam vec skoro godinu i po. Smile Pre Fokusa nisam vozio karavane, kaze mi drug "imao sam manji auto, pa na more guraj kofere ovamo, guraj tamo, daj nesto ovamo... sada sa karavanom samo bacam i ne gledam". Smile I ja kupim karavan. Nisam se pokajao, stvarno ima prostora "kol'ko 'oces". Prostran je i unutra, ako se dobro secam ima najsire rastojanje medju prednjim sedistima u klasi, ili bese sirina uopste.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ma karavani su zakon.
Jeste da nemam karavana, ali od mog senika mogu da napravim furgon. Prije neki dan sam u njemu natrpao preko 1m3 drva za grijanje, a juče oko 20m2 pločica koje su ko sam đavo teške. Nemam potrebe više da za takve stvari unajmljujem kombi, tu je senik. Smile

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Lep auto. TDCi motori koji su ugradjivani u njega su dosta hvaljeni i izuzetno lepo idu.

P.S> Posebno mu lepo stoje ove RKS tablice Mr. Green

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Jbg, rks mora ovde, tj. placam obe registracije (vec godinama). Sad

1.6TDCi je odlican, stvarno mali potrosac, ide fino. Nazalost imali su i neke probleme tokom eskploatacije (Fordov sluzbeni bilten: TSB 46/2008) kao sto su predugo propisani intervali zamene ulja (20.000) i koriscenje pogresnih ulja. Dolazilo je do crkavanja turbine usled zacepljenja dovoda ulja nagomilavanjem uljnih naslaga. To dovodi do tolikih problema da nova zamenjena turbina moze da crkne i posle veoma kratkog vremena, i sledeca, i sledeca - sve dok se ne ispostuje procedura zamene delova i ulja (dva puta!) a kosta u PM. Evo npr. Citroenovih uputa za resavanje problema:

http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.110

Za one koji su zainetesovani, evo jednog otvorenog DV6 motora sa slikama nagomilanih naslaga:

http://www.scribd.com/doc/94569535/1-6-Hdi-Carbon-Issues

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ako su u fabrici propislai pogrešno ulje, onda bi sve opravke trebalo da idu na njihov teret.
Koje ulje je bilo propisano a koje je pravo?

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Neznam sada stvarno, mislim da nije fabrika propisala pogresno ulje, nego se ljudi nisu pridrzavali onoga sto je fabrika propisivala. U kompletu sa predugim intervalima zamene ulja (ima ljudi koji menjaju i na 30.000-40.000 km, pa onda prodaju auto sa 120k - 150k) dolazi do "sjebavanja" motora.

offline
  • Pridružio: 10 Sep 2011
  • Poruke: 4

Imam dva fokusa,oba su dizeli 1.8,66 KW i 74 KW (2003 i 2004 godište) i u njih su ugrađeni originalni Ford-ovi agregati.Na ta vozila nemam zamjerki,pogotovu na motore koji su se pokazali izuzetni.
Razlog može biti i redovno održavanje ili naprosto sreća.
U firmi imamo dosta vozila u koja su ugrađivani PSA agregati npr. Peugeot 207 ili Citroen Berlingo i na njima sam primjetio da nisu startni i nemaju snagu kao prije.
Pošto često mijenjamo vozila mislio sam da mi se pričinjava jer ih ne vozim konstantno ali sam ipak u pravu za inertnost motora.Moguće je da zaista imaju problema sa turbinom ali da budem skren meni jednostavno francuzi ne leže.Imao sam solidnu ponudu za vozilo poput tvog ali nisam ga kupio,e sada, da li je bila greška ili ne...
U svakom slučaju bio bih ti zahvalan ako pošalješ neki info o stanju vozila,problemima itd.

offline
  • soxxx 
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1482
  • Gde živiš: Gracanica, Kosovo

Skoro sam sve gore rekao sta mislim o vozilu. Znaci mozda malo pretvrdo ogibljenje za lose puteve, odlicno za dobre (stvarno dobro "drzi" krivine), jeftinija plastika po negde (neznam kakva je situacija sa visim nivoima opreme) ali uglavnom zadovoljavajuca. Odlican motor sto se tice potrosnje. Za sada koliko je kod mene, znaci 2.5 godine (gore sam greskom naveo godinu i po) samo 2 sijalice, 1 silent blok i to je to. Ne racunam velike i male servise, to racunam u redovno odrzavanje. Smile

Ako mogu jos nekako da pomognem samo reci, izvini na zakasnelom odgovoru. Poz

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1281 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 4 sakrivenih i 1240 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Areal84, Bobrock1, bokisha253, Boris BM, Centauro, CikaKURE, Cobi026, dijica, Dorcolac, FOX, GandorCC, hooraay, ikan, Karla, kovinacc, Kriglord, Kubovac, lord sir giga, Magistar78, Marko Marković, mercedesamg, Metanoja, milutin134, nenad81, nuke92, Papadubi, procesor, Shinobi, Stanlio, vandrej, Vlada78, vladaa012, voja64, vukdra, Zimbabwe, |_MeD_|