Istorija-Nissan Skyline (GT-R), legenda koja traje

1

Istorija-Nissan Skyline (GT-R), legenda koja traje

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 13 Feb 2010 16:02

Za potrebe teksta koriscena dokumentacija jbskyline sajta.

Nissan Skyline je jedan od najstarijih I najboljih automobila japanske auto industrije koji je se proizvodio u vise modela, preko 40 godina.Njegova proizvodnja pocela je 1955. godine sa modelom ALSI-1, koji je proizvela Prince Motor Company. Prince Motor Company je osnovana 1952. godine pod prvobitnim nazivom Tama Electric Car Company, ali je kasnije u cast japanskog cara Prince Hirohitoa promenila svoj naziv u Prince Motor Company. Prince Motor Company koristi motore koje je dizajnirala fabrika Fuji Precision Industries, a 1954. godine dolazi I do spajanja ove dve fabrike. 1966. godina je veoma vazna za ovu auto kompaniju, kao I za samu japansku drzavu.Naime vlada preporucuje manjim kompanijama da se udruze u vece firme kako bi postali konkurentni na stranom trzistu, I otporniji na neprijateljski pokusaj preuzimanja od strane stranih kompanija.Kao posledica toga Nissan se ujedinio sa Prince-om, Toyota sa Hino i Daihatsuom.I tako pocevsi od 1967. godine Prince modeli se prodaju kao Nissan ili Datsun . Iako je napravljeno ujedinjenje I dan danas u Nissan kompaniji postoji odelenje Prince,koje je odgovorno za liniju Skyline modela.

1.generacija (1957-1963)

ALSI-serija 1



ALSI-1 se proizvodio od 1957. do 1958. godine u limuzina I karavan varijanti.Pokrece ga motor sa oznakom GA30 od 1500ccm.U pitanju je redni cetvorocilindricni motor koji je proizvodio 60KS pri 4400 obrtaja.

ALSI-serija 2 (1958-1963)

Ovaj model je u osnovi isti kao I njegov predhodnik.Sto se tice vizuelnog izgleda jedine promene su na haubi u vidu drugog amblema,prednja maska je nesto sira I umesto dva fara, novi model ima cetiri fara.Motor u ovom modelu je imao oznaku GA4 I proizvodio je 70KS pri 4400 obrtaja.

BLRA-serija 3



Model BLRA-3 je predstavljen 1961. godine u ogranicenom broju rucno sklapanih modela kao Skyline Sport verzija.Ovaj model je dizajnirao italijanski dizajner Michelotti.On je se proizvodio u kupe I kabrio varijanti, I imao je motor sa oznakom GB30 od 1800ccm I 94KS.BLRA-3 je imao veoma lep dizajin, ali je sa druge strane bio veoma skup za svoje vreme, pa je se od njega odustalo u korist naredne serije S50-E , koja je bila jeftinija za proizvodnju.

2. generacija (1963-1968-)

S 50- E serija



Skyline S50-E modeli su se proizvodili kao limuzine (S50) I kao karavani (S50 W).Imali su novi OHV cetvorocilindricni motor zapremine 1484 ccm I 70KS.Skyline na ovom modelu uvodi novi dizajn zadnje svetlosne grupe u vidu cetiri kruga, sto mu je postao svojevrstan zastitni znak koji je zadrzao sve do modela R 34.Ova dva modela (limuzina I Karavan) su se na trzistu pojavila sa dve vrste menjaca, trostepeni sa rucicom menjaca na volanu, I cetvorostepeni sa vise sportskim karakterom , kome je rucica menjaca bila na podu.Modeli sa menjacom na volanu su imali klupe umesto obicnih sedista, tj. spojena sedista po uzoru na Americke automobile iz tog doba. 1967. godine serija S50 je zamenjena serijom S57, koja je u to vreme imala najmocniji motor u Japanu od 1500ccm koji je nosio oznaku G15, I imao je 88KS.

Skyline 2000GT (S 54 serija)



Sa ovim modelom Skyline polako pocinje da pise istoriju koja ce se dugo pamtiti,I pocinje da osvaja srca kako profesionalaca, tako I amatera.Legenda je rodjena.
1964. godine Price odeljenje planira da aktivno uzme ucesca u auto sportu,u tu svrhu je modelu S50 produzen prednji deo karoserije za 20 cm (samim tim I medjuosovinsko rastojanje) da bi mogao da stane redni sestocilindricni motor zapremine 2000ccm, koji je preuzet iz modela S40 Gloria I koji je nosio oznaku G7.U pocetku je napravljen samo mali broj ovih automobila, tek toliko da bi se dobila homologacija za GT (Grand Turismo) trke.Ali posto je auto postao neverovatno popularan Prince je odlucio da ga stavi u serijsku proizvodnju pod nazivom S54 ili Skyline 2000 GT, I bio je ponudjen u dve varijante GT-A i GT-B.

GT-A model

Ovaj model koristi nepromenjenu verziju motora G7 sa jednogrlim karburatorom I 105KS.Ima disk kocinice na prednjim tockovima I dobose na zadnjim.

GT-B model

Sa druge strane GT-B je imao petostepeni menjac sa izuzetno kratkim I preciznim prenosom u to vreme,sper diferencijala, servo kocinice, rezervoar od 99 litara I snazniju verziju G7 motora.G7 motor kod ovoga modela imao je povecanu kompresiju I cak tri Weberova karburatora 40DCOE-18, I snagu od 125KS.Tako je GT-B postao auto koji se koristi za trke, I u samom startu je poceo da belezi odlicne rezultate.1964. godine na trci u Japanu je fabricka posada osvojila drugo mesto iza Porshea 904 GTS.Ovo je bilo neverovatno dostignuce s’obzirom da je Skyline bio limuzina sa cetvora vrata.Model S54 je nastavljen da se proizvodi do 1968. Godine, I tokom tog perioda je zabelezio znacajne rezultate, I postavio temelj za legendu u koju ce Skyline uci.

Nastavice se...

Dopuna: 20 Feb 2010 15:41

3.generacija (1968-1972)

Serija 1500





Serija 1500 je dosla sa motorom G15 iz modela S57 I proizvodila je se kao limuzina ,I kao karavan.Isti ovi modeli su bili dostupni I kao serija 1800 sa G18 motorom.Ovo su poslednji modeli koji su se proizvodili sa Prince oznakom I svi naredni modeli nosice oznaku Nissan Skyline.
Skyline 2000GT (serija GC10)
Ovaj model je gotovo isti kao I predhodni, stim sto je dobio novi linijski, sestocilindricni motor od 2000 ccm, koji je imao snagu od 105KS, sa oznakom L20.

Skyline 2000 GT-R (PGC -10 serija)



Ovo je model koji je vec ozbiljno poceo da pise istoriju.Za samo godinu ipo dana zabelezio je 33 pobede, a do kraja proizvodnje (1972) potrudio je se da stigne do 50-te pobede.Ovo je automobile koji je iza sebe ostavljao Porsche Carrera automobile.Naime ovaj model je imao motor sa oznakom S20 od 2000ccm (sestocilindricni) I koji je imao snagu od 160KS, jednako jak kao Porsche u to vreme.Nesto kasnije (1971.) predstavljena je I kupe varijanta koja je bila daleko upravljivija zbog kraceg medjuosovinskog rastojanja, I manje tezine.Vrhunski poznavaoci automobilizma kazu da je upravo ovaj automobil pokrenuo drift kulturu, koja je poslednjih godina sve popularnija u celom svetu.

4.generacija (1972.-1977.)

Serija C110







Modeli iz C110 serije dolaze u cetiri verzije.Postojale su dve osnovne verzije 1600GT I 1800GT, obe koriste motore G15,G16 ili G18, respektivno.Treci model je 2000GTX koji bi mogao da se uporedi sa modelom C10 2000GT, pokrece ga poboljsana verzija L20 motora sa ucinkom od 130KS umesto ranijih 109KS.Nissan Skyline KPGC110TX bio je najmocniji od ovoga kvarteta, proizvodio je se kao kupe I kao limuzina.koristio je nepromenjenu verziju S20 motora sa 160KS.Ovi modeli su seprodavali I izvan Japana gde su nosili oznaku Datsun (Daihacu), aposebno dobro su prihvaceni na trzistu Australije.Model C110 GT-R pravljen za takmicenje , nije nikada izasao na stazu zbog izlaska Nisana iz sportskih takmicenja, I to je jedini Nisanov GT-R model koji nikada nije koriscen na trkackim stazama.napravljen je u samo 197 primeraka I svi su prodati posredstvom nisanovog sportskog odeljnja Nismo.Do predstavljanja novog naslednika ovoga GT-R modela Nisan ce napraviti pauzu preko 10 godina.

5. generacija (1977-1981)

Serija C211





Serija C211 isto kao I serija C110 mastupa sa cetiri modela.A zbog naftne krize u to vreme, I novog zakona o emisiji stetnih gasova model GT-r izostaje.A umesto GT-R-a proizvodi se 2000 GT-S sa motorom L20, a nesto kasnije(1980.) izlazi I u turbo varijanti sa modifikovanim L20 motorom I sada nosi oznaku L20ET.Ovaj motor je imao 140KS, mada je mogao da bude jos mocniji zakon o emisiji stetnih gasova ga je sputavao.Vazno je napomenuti da je ovo prvi model Nissana Skyline u kojeg je ubacen turbo motor.A sto je jos zanimljivije ovaj turbo motor nije imao interkuler, kao ni sigurnosni ventil na turbini.Osnovne verzije ove serije su bile 1600TI I 1800TI, nosile su motore L16,L18 umesto starog G motora.Stari 2000GT-X izgubio je ono X I sada je bio 2000GT,ali je zadrzao stari L20 motor koji je I dalje imao snagu od 130KS

6.generacija (1981-1985)

Serija R30




Serijom R30 nacinjene su promene u oznacavanju Skyline modela, I ovu nomenklaturu Nisan koristi sve do danas.Nova serija Nisanovih automobile dolazi u pet modela, novi modeli imaju lepsi dizajin I krase ih ostre ivice.Ranije serije Skyline-a su izlaskom novih modela dobijali na tezini sto ih je dodatno usporavalo, ali ovaj put to nije bio slucaj,novi Skayline modeli su zadrzali tezinu predhodnih modela.Sportski model u ovoj seriji je izasao tek 1982. Godine, a od 1983. Godine svi modeli iz serije R30 su dobili disk plocice na svim tockovima.U ovoj seriji se nisu koristili 1,6 litarski motori, ostao je samo 1800TI koji je koristio motor sa oznakom Z18S od 105KS.Model 2000GT je koristio vec poznati sestocilindricni turbo motor L20ET sa 140KS, a tu je bio I 2800GT model koji je koristio sestocilindricni dizel motor od 2800ccm.Veliki zaljubljenik u Skayline modele je bio I poznati glumac Paul Newman,tako da je I napravljena limitirana serija R30GT-S modela koji su nosili njegov potpis.

R30 Skyline RS

Posle nastanka naftne krize nestao je GT-R.Ali nastajanjem turba nisan je ovo hteo da promeni sa modelom RS.RS je dosao u kupe I limuzina varijanti sa novim FJ20E motorom koji je imao 150 KS I bio direktno usmeren na trke.1983. ovaj motor je poboljsan od strane turbo punjaca I novi restajlizovan Nissan Skayline RS-FJ20ET sada ima 190KS, a nesto kasnije kada je dodat I interkuler snaga je se povecala na neverovatnih 205KS.Ovaj skayline model bio je poznat kao RS-X ili kao Turbo C.Krajnji rezultat je bio, najjaci Skyline ikada, a vozaci su sa njim postizali odlicno vreme.Skyline je opet na pravom putu.

Nastavice se...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Zeljko hvala na ovom tesktu ... odlican je ...

Ispravi me ako gresim mislim da je Skyline od 1985. imao sistem upravljnja na svim tockovima ... Radio je pri vecim brzinama tj. kada se okrecu prednji tockovi okrecu se i zadnji.

Odlican auto za ljubitelje tuninga ...

radije bih vozio jedan skyline nego recimo Porshe.



offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

U pravu si, u seriji R-31, tacnije na modelu GTS-X je bio ugradjen HICAS sistem (High Capacity Active Steering).Zanimljivosti tek slede.Hvala tebi na pohvali.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Odlican tekst Zeljko. Nije mi bas najjasnije, kako se taj HICAS sistem manifestovao u voznji?

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Hvala FAMAS.Ja sam se licno sa ovim sistemom sreo devedesetih godina na jednoj hondi akord. Jedan drugar me ubedjivao da njegova honda ima upravljanje i na zadnjim tockovima, a ja ga slusao i razmisljao "sta ovaj lupa" Embarassed .Medjutim posle sam se i uverio da ima.Naime ovaj sistem se koristi poprilicno dugo na nekim poljoprivrednim masinama, onim Monster Truck kamionima itd. U Automobilskoj industriji su poceli naglo da ga forsiraju Japanci krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih.Naime, kada se auto krece polako, zadnji tockovi se zakrecu na kontra stranu od prednjih sto smanjuje precnik polukruznog okretanja cak i do 20%. A pri vecim brzinama, zadnji tockovi se zakrecu u istom smeru kao i prednji sto dovodi do izuzetno glatkog premestanja iz trake ,u traku i obilazenja.Naravno sve to kontrolise poseban racunar, koji vodi racuna da zadnji tockovi budu zakrenuti u odgovarajucoj meri i na odgovarajucu stranu.Neverovatno je kada se vozite iza jednog takvog automobila i on vrsi preticanje, jednostavno vidite kako paralelno izadje u suprotnu traku i ode, mnogo lepa slika pomalo neverovatna.Mislim da je prvi serijski automobil sa ovim sistemom bio Honda Prelude 1987. god., a odmah sledece godine i gore pomenuti Nissan.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Steta sto se nisu ovi automobili uvozili u Evropi do pre neku godinu (ili se jos uvek ne uvoze, ne znam)

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Izvozili su se pojedini modeli, i nosili naziv Datsun.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Mislio na ove novije modele od '90 pa nadalje.. U Nemackoj(?) i Svedskoj nije postojala cak ni registracija tih automobila bez obzira da li si ga uvezao licno ili ne, nisi mogao da ga registrujes.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Bili su svesni sve vece popularnosti japanskih automobila, i onda su trazili razloge da zabrane uvoz pod raznim izgovorima o eko normama.A Ameri su mislim zabranili japaneze bez ikakvog izgovora, plasili se da ce ovi da im preuzmu celu auto industriju, sto bi se i desilo.I danas japanse firme ne izvoze neke modele, ali ne izvoze ih da ne bi pravili konkurenciju sami sebi, tj. da ne bi stavljali u senku modele koji su im vec na trzistu.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Sto bi se i desilo i bolje sto su zabranili jer nije bas prijatno da se gledaju samo japanski modeli po Evropi kao sto sada radi Hyundai... No, da ne mesamo sada Skyline modele jer njih sam Japan nije hteo da izvozi posto su oni smatrali da je to sportak broj 1 u Japanu i da nema sta da trazi u Evropi.

Obozavam Skyline i znam dosta o modelu R34 Smile sakupljao sam slicice o njemu hahah ali sam bio totalno razocaran kad sam saznao da se on ne proizvodi sa levim upravljanjem, mora da se konvertuje i da to u Nissan-u (u Swe) ne zele ni da cuju za taj posao jer nema originalnih delova za Skyline-a pa mora da se preuzimaju delovi sa SPEC modela.. Mr. Green ali da ne pisem sada u postovima, (a i mrzi me Mr. Green ) lepse je da imamo jednu celinu od tebe Zeljo... nastavi!

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 918 korisnika na forumu :: 44 registrovanih, 7 sakrivenih i 867 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: anta, babaroga, bladesu, bojcistv, darkangel, dekan.m, Denaya, DonRumataEstorski, Duh sa sekirom, Dukelander, GenZee, Georgius, goxin, Griffon vulture, Joja, Karla, Krvava Devetka, Leonov, Mcdado, mercedesamg, Milometer, MiroslavD, Mixelotti, nebkv, nenad81, NoOneEver Dreams, nuke92, ostoja, pein, Petarvu, procesor, rodoljub, sevenino, sokojet, Srle993, Stanlio, stegonosa, theNedjeljko, tubular, vathra, vlad the impaler, voja64, ZetaMan, 79693