Istorija-Nissan Skyline (GT-R), legenda koja traje

2

Istorija-Nissan Skyline (GT-R), legenda koja traje

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

zeljko f ::Hvala FAMAS.Ja sam se licno sa ovim sistemom sreo devedesetih godina na jednoj hondi akord. Jedan drugar me ubedjivao da njegova honda ima upravljanje i na zadnjim tockovima, a ja ga slusao i razmisljao "sta ovaj lupa" Embarassed .Medjutim posle sam se i uverio da ima.Naime ovaj sistem se koristi poprilicno dugo na nekim poljoprivrednim masinama, onim Monster Truck kamionima itd. U Automobilskoj industriji su poceli naglo da ga forsiraju Japanci krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih.Naime, kada se auto krece polako, zadnji tockovi se zakrecu na kontra stranu od prednjih sto smanjuje precnik polukruznog okretanja cak i do 20%. A pri vecim brzinama, zadnji tockovi se zakrecu u istom smeru kao i prednji sto dovodi do izuzetno glatkog premestanja iz trake ,u traku i obilazenja.Naravno sve to kontrolise poseban racunar, koji vodi racuna da zadnji tockovi budu zakrenuti u odgovarajucoj meri i na odgovarajucu stranu.Neverovatno je kada se vozite iza jednog takvog automobila i on vrsi preticanje, jednostavno vidite kako paralelno izadje u suprotnu traku i ode, mnogo lepa slika pomalo neverovatna.Mislim da je prvi serijski automobil sa ovim sistemom bio Honda Prelude 1987. god., a odmah sledece godine i gore pomenuti Nissan.

Taj sistem se koristi, kao sto si ti rekao, na poljoprivrednim masinama, damper kamionima... Ja sam viozio jedan viljuskar koje se tako okrecu i prednji i zadnji tockovi. E sad zasto sam te pitao kako se manifestuje u voznji. Taj sistem su na tim masinama osmislili da bi se lakse vozilo okrenulo na malom prostoru, kao sto je recimo hala, magacina ili neka njiva. Kod tog viljuskara sto sam vozio se i prednji i zadnji tockovi pomeraju proporcionalno, tj. koliko se pomere prednji toliko i zadnji, sa mogucnoscu zakljucavanja pomeranja zadnjih tockova. Mnogo je nezgodno kada se u voznji naglo skrene jer samo sto se ne prevrne viljuskar. Zato sam pitao kako su to resili kod putnickog automobila.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 21 Feb 2010 16:37

E ali kod automobila to zakretanje zadnjih tockova nije toliko veliko, kao sto rekoh to kontrolise racunar.Evo nadjoh jednu sliku, kako to izgleda.



Dopuna: 21 Feb 2010 16:50

@Hit-Man to o izvozu je veoma diskutabilna prica.Naime gledao sam jednom neku dokumentarnu emisiju o tajnama svetske ekonomije, gde je dosta reci bilo bas o Japanu posle rata.Tu su se dotakli i auto industrije, seze to duboko u proslost i politiku, tako da bi mogli o tome noc i dan, i na kraju niko ne bi bio u pravu.Ono sto se servira za javnos je jedno, a sta je ustvari pravi razlog ...Jedno je sigurno, a to je, da je se Japan posle atomke neverovatno brzo oporavio i oslobodio Americkog jarma.



offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Ma verujem ti brate ali necu o tome da ulazim, to je politika van nasih granica.. Mr. Green

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

E to Zeljko. Zadnji tockovi samo prate liniju kretanja vozila. Odlicna stvar protiv zanosenja.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 27 Feb 2010 16:04

7.generacija (1985-1991)

Serija R31

Posto je serija R30 bila veoma uspesna, Nisan nije mnogo menjao spoljasnji izgled svog naslednika R31.Na svojoj premijeri auto je bio predstavljen samo u limuzina verziji sa cetvora vrata.Usled popularnosti luksuznih automobile u to vreme Nissan je svoju limuzinu usmerio samo ka luksuznom odeljnju.I cinilo se da je serija R31 Skayline-a izgubila sportski duh.Osnovni model 1800I sada koristi cetvorocilindricni ,linijski motor sa oznakom CA18 koji razvija 100KS.Medjutim serija r31 ipak predstavlja potpuno novu generaciju motora RB.Radi se o RB20 modelu motora koji je preuzet iz modela Passage GT, kao I o RB20DET modelu motora (redni, sestocilindricni,2000ccm,180KS).Ovi motori su u prvo vreme imali NICS system za ubrizgavanje goriva (Nissan Induction Control System ima 12 klackalica koje kontrolisu leptire koji omogucavaju da se delimicno zatvori usis, da bi motor na niskom broju obrtaja imao bolje performance).Kasnije verzije su imale taj system malo savremeniji koji se zvao ECCS (Electronically Concentrated Control System), koji je stigao zajedno sa vecim turbo punjacem.Naravno tu je bio I jedan modernizovani dizel RB28D (redni, sestocilindricni,2800ccm).

Skayline GTS Coupe





Gts model je imao RB20DET motor od 180KS, a 1988. Godine je stigao I GTS-X model u kojem je bio unapredjen motor od 190KS.Ono sto je vaznije je to da je model GTS-X imao ugradjen HICAS sistem (High Capacity Active Steering, system koji omogucava da se svi tockovi zakrecu, sto povecava manevarsku sposobnost).GTS-R je najpoznatiji GTS model I razvijen je kao sportska verzija, on je imao unapredjeni RB20DET-R motor koji je razvijao 210KS, I ujedno je I preuzeo titulu najmocnijeg Skyline modela.Samo dvesta modela ovoga auta je proizvedeno, cak je I dan danas posebno zanimlji I visoko zeljen automobil.A trkacke verzije ovoga automobile koje su pripremane za GT takmicenje u grupi A su imale isti motor koji je ima 460KS.Sada vam je jasno zasto je GTS-R posebno zeljen auto I dan danas,jednostavno je nepresusan izvor za tjunere.

8.generacija (1989-1994)

Serija R32 GT-R

Serija R32 prvenstveno vraca Skyline-u sportski karakter, proizvodili su se kao kupei I kao limuzine, I imali su pogon na zadnjoj osovini ili na sva cetiri tocka.Ugradjivan je motor RB20DE, redni sestocilindricni motor zapremine 2000ccm, koji je proizvodio 155KS. Kasnije verzije su koristile RB25DE motor od 25000ccm ,redni sestocilindricni sa 180KS. Snazniji modeli, poput GTS-T su koristili RB20DET vec vidjen u R31 GTS-R modelu sa nesto povecanom snagom od 212KS.

Skyline GT-R R32





Novi Skyline GT-R je ugledao svetlost dana 1989. Godine I ocekivanja su bila velika zbog bogatog nasledja iz proslosti.Zbog bogatog nasledja je I razvojni inzenjer ovoga GT-R-a kao polaznu tacku uzeo Porshe 959, od kojeg je novi GT-R za cak 25 sekundi brze odvezao krug na Nordchleife stazi.Jednom recju novi GT-R je bio vise nego dostojan da ponese oznaku GT-R.Ovaj model je jednostavno dominirao na GT takmicenjima, ovaj automobil je pobedio u svih 29 trka u kojima je ucestvovao na JGTC takmicenaju , posledice svih tih pobeda su bile sampionske titule od 1989.godine do 1993.godine.Vozaci Skyline GTR-a su pobedili u svih 50 trka u kojima su ucestvovali na N1 Super Taikyu takmicenju.1991. I 1992. godine GT-R R32 je obrukao sve ucesnike na trci trci putnickih automobila Bathurst 1000km, a medju tim ucesnicima su bile I posade Holden i Ford V8.Kada su videli da mu ne moze niko nista, jednostavno su ga prozvali “Godzilla”.Zbog GT-R-a R32 su naprasno menjana pravila ucestvovanja, samo da bi ga diskvalifikovali, ali on je presao u visu klasu (klasuA), I na kraju kada vise nisu znali sta da mu rade, jednostavno je klasa A ukinuta, I vise nije imao gde da se takmici.Jednom recju, nema dostojnog protivnika. Ovaj model je imao rednim sestocilindricni turbo motor zapremine 2350ccm kako bi se takmicio u klasi do 4000ccm i taj motor je proizvodio oko 600KS I pogon na zadnjim tockovima. Ova grupa automobila je, po tadasnjem pravilniku (novom), mogla da koristi trkacke gume maksimalne širine 10” (254mm) sto je značilo da bi te gume bile pod velikim opterećenjem i da bi se veoma brzo trosile sto bi automobil ucinilo nekonkurentnim. Kao resenje za ovaj problem, Nismo je odlučio da ugradi integralni pogon i u pitanju je bio Nissan ATTESA-ETS sistem, koji je Nismo redizajnirao za sportsku upotrebu i nazvao ATTESA-ETS Pro. Povecanjem trakcije automobil je manje trosio gume, medjutim integralni pogon je bio tezak oko 100kg, sto je Skyline cinilo, opet, nekonkurentnim za automobile u toj klasi. Nakon toga, donesena je odluka da se poveca radna zapremina motora na 2600ccm sto je znacilo da ce se Skyline takmiciti u kategoriji do 4500ccm, gde je bila dozvoljena upotreba 11” širokih pneumatika i gde je tezina Skyline-a bila u rangu ostalih konkurenata. Da bi Nismo mogao da nastupa na trkama, Nissan je morao da proizvede 5000 komada R32 GT-R modela, kako bi automobil dobio homologaciju.Medjutim kako je ovaj automobil imao neverovatno veliku potraznju kupaca, Nissan odlučuje da se broj proizvedenih primeraka neogranici na prvobitno planiranih 5000 komada, vec da se ovaj model pravi sve dok bude bilo potražnje. GT-R je bio opremljen unapredjenim sistemom upravljanja sa cetiri točka, pod nazivom Super-HICAS. Po pravilniku za homologaciju Grupe A trkackih automobila, Nissan je bio obavezan da proizvede i manji broj (minimum 500) automobila, koji su veoma bliski po specifikaciji trkackom automobile “Evolution” modeli. Ova serija od 560 primeraka je nosila naziv Skyline GT-R Nismo I prodavana je iskljucivo u sivoj (Gunmetal Grey) boji. 1991. godine predstavljen je Skyline GT-R N1 model, koji je bio namenjen privatnim timovima i prodato je 228 ovakvih automobila.Da bi proslavili pobede na takmicenjima Nissan je1993.godine predstavio model GT-R V-Spec. Ovaj model je opremljen Brembo kocinicama, Nismo redizajniranim ATTESA E-TS sistemom za pogon na sva cetiri tocka kao i 17“ BBS felnama sa 235/45 R17 gumama. 1994. godine predstavljen je Skyline GT-R V-Spec II, koji se u odnosu na prethodni V-Spec model razlikuje samo po sirim gumama – 245/45 R17.Danasnji tjuneri iz GT-R R32 modela izvlace neverovatnu snagu (nebo je granica). Ukupno je prodato vise od 1400 komada V-Spec I oko 1300 komada V-Spec II automobila. Nissan je prodato vise od 43000 komada R32 Skyline GT-R modela.

9.generacija (1993.-1999.)

Serija R33



Serija R33 je vrlo slicna svom predhodniku seriji R32.GT-R je nastavio da opciono nudi pogon na sva cetirri tocka u sedan I kupe varijanti.Auto je I dalje imao sportsku notu iako je malo porastao I samim tim dobio malo na tezini.Dobijanje na tezini je kompezovano sa jacim motorima tako da je motor RB25 sestocilindricni, 2500ccm sa 190KS ugradjivan u modele GTS-4 I GTS-25, a daleko mocniji RB25DET, sestocilindricni turbo,2500ccm sa 255KS u model GTS-25T.

Skyline GT-R R33



Novi GT-R R33 predstavljen je 1995. godine I nosio je tezat teret slave svoga predhodnika na ledjima, koji je bio nepobediv.Zacudo R33 je bio bolji od svoga predhodnika iako je dobio na tezini, on I dalje koristi RB26DETT motor sa nepromenjenih 280KS, ali je unapredjen system za kontrolu rada motora koji je omogucio siri raspon obrtaja, pa je motor proizvodio velliku kolicinu obrtnog momenta.Isto tako je resen problem sa uljnom pompom, koja je na proslom modelu bila sklona kvarovima.Na ovom modelu su se ugradjivali ATTESA ET-S i Super-HICAS sistemi u sklopu standardne opreme.GT-R V-Spec model je imao ATTESA E-TS Pro system, sportsko ogibljenje, aktivni sper I specijalni cetvorokanalni ABS sistem.Model koji je bio namenjen za sportska takmicenja predstavljen je pod nazivom N1.Ovaj model je normalno bio dosta laksi jer nije imao klima uredjaj, tapacire, audio system I ostale nepotrebne stvari za takmicenje, isto tako nije imao ni ABS system, a motor koji je nosio oznaku R33 N1 je bio blago pojacan I imao je veci turbo punjac.

Nismo 400R, GT-R LM



Posto je u to vreme u Japanu snaga motora bila ogranicena na 280KS Nismo (Nissan Motorsports), koji je bio zaduzen za sportske aktivnosti je proizvodio modele, koji su zahvaljujuci tome što ih je prodavao tjuner, mogli da imaju deklarisanu snagu iznad limitiranih 280KS.
1996. godine Nissmo je predstavio model Nismo 400R, proizveden u samo 99 primeraka.U znak obelezavanja Nissan ucestvovanja na trci 24 casa Le Mansa i pobedom Skyline u GT1 kategoriji 1995. i 1996. godine predstavljen je GT-R LM model, koji je na zalost napravljen u samo jednom primerku I danas se nalazi u Nisanovom muzeju. Oba modela su imala RB26DETT motore, koji su proizvodili 305KS u verziji za model GT-R LM i 400KS za model 400R.U modelu 400R koriscen je razbuseni RB26DETT motor na 2800ccm od 400KS, pod oznakom RBX-GT2. Nismo 400R je imao maksimalnu brzinu od preko 320km/h. Ova dva specijalna modela su konstruisana na bazi serijskog R33 GT-R V-Spec modela. Model GT-R LM je imao pogon na zadnjoj osovini,a model 400R bio je opremljen pogonom na sva cetiri tocka. Na proslavi 40. godina postojanja Nissan-a, predstavljen je Autech GT-R model. Autech je firma “cerka” Nissana I priznat tjuner isto kao Nismo. Dirk Schoysman je sa modelom R33 GT-R Izvozio krug na Nordschleifeu stazi za ispod 8 minuta, i ovo je prvi serijski automobil, koji je izvozio krug na ovoj stazi ispod 8 minuta.Vozac Jaguara XJ220 je vec bio postavio vreme od 7'46", ali sa modelom iz limitirane serije pa se oko ovog podatka cesto vode zucne polemike.Vazno je napomenuti da model GT-R-a iz serije R33 nije imao toliko uspeha na takmicenjima kao model iz serije R32.Iz prostog razloga sto su ostali proizvodjaci morali nesto da ucine da bi mogli da pariraju “Godzilli”. Pa su tako ulozili dosta truda I popunili ogroman nedostatak koji su imali u performansama.



10.generacija (1998-2002)

Serija R34

Serija R33 je po mnogima bila suvise velika u odnosu na seriju R32, pa Nissan predstavlja seriju R34 koja je po mnogima bila pravi naslednik neprevazidjene serije R32.Ovi modeli su se pravili sa pogonom na zadnjoj osovini ili sa pogonom na sva cetiri tocka.Bazni motor u seriji R34 je bio modifikovani dvolitarski DOHC motor koji je imao manju potrosnju I cistije izduvne gasove.U ponudi je bilo pet standardnih verzija u kupe I limuzina varijanti:

- R34GT sa motorom RB20DE NEO od 140KS,
- R34 25GT-V sa motorom RB25DE od 193KS,
- R34 25GT i 25GT-X, opciono opremljeni integralnim pogonom
- R34 25GT-t, sa motorom RB25DET od 280KS.



Modeli GT-X i 25GT koji su imali pogon na zadnjoj osovini nisu isporucivani u kupe varijanti.. GT-R model je predstavljen 1999. godine. Najsnazniji model je bio unapredjena verzija R33 GT-R modela, sa agresivnijim izgledom, tako je postao jedan od najlepsih u istoriji ovih modela. Ovaj model je imao dekli motora obojen u crveno pa je RB26DETT motor vizuelno bio atraktivniji, a to je posebno privlacilo veliku tjuning populaciju.



GT-R je imao sestostepeni manuelni Getrag menjac, koji je imao sposobnost da izdrzi velike snage motora, sto je tjunerima dosta olaksavalo posao.Isto kao R33 model, R34 GT-R je imao ATTESA E-TS Pro sistem,ostali modeli su imali ovaj sistem bez sufiksa “pro”. Ovaj model je drzao rekord staze Nurburging Nordschleife, sve dok se nije pojavio Porsche 996. Nissan Skyline R34 GT-R je osvojio nekoliko japanskih JGTC šampionata. V-Spec model bio je opremljen nesto tvrdjim ogibljenjem I blago spusten u odnosu na GT-R, I imao je prednji I zadnji podni difuzor. M-Spec model je bio isti kao V-Spec model samo sto je imao enterijer od koze I vesanje je bilo blago omeksano. R34 N1 model je proizveden u samo 45 modela i oni su bili, opremljeni blago doradjenim R34 N1 motorom. Nismo je 12 vozila koristio za svoje potrebe u japanskom Super Taikyu takmicenju, a ostali su prodati uglavnom tjuning specijalistima i trkackim timovima.



2000. godine, Nissan predstavlja V-Spec II model, ovaj model ima jos tvrdje ogibljenje, a hauba mu je izradjena od karbona. 2002.godine Nissan predstavlja poslednju serijsku verziju R34 GT-R, pod nazivom “Nurburgring”. Ovi modeli su imali sportski motor, RB26DETT N1. Na raspolaganju su bili GT-R, V-Spec II i M-Spec u Nurburgring verziiji. Ovi modeli su imali brzinomer na kome je maksimalna brzina bila 300 km/h. Povodom 20-godisnjice Nisma, proizvedena je ogranicena serija Skyline Z-Tune modela. 2003. je proizveden I prvi Z-Tune model, koji je Nismo zeleo da prodaje pod markom “Nismo”.Nismo Z-Tune je kao podlogu koristio R32 Skyline GT-R V-Spec II modele, proizvedene 2002. godine. Motor je doradjen i I nosio je oznaku RB26DETT 'Z1'. Ovaj motor je razbusen na 2,8 litara, a snaga je iznosila oko 600KS, pri oko 9000 obrtaja. Z-Tune modeli su, prakticno rucno pravljeni. Nismo je napravio samo 20 ovih modela, a oni su jedni od najskupljih Skyline modela ikada prodatih (cena je se kretala I do 200000 USD).



Nastavice se...

Dopuna: 07 Mar 2010 17:25

11.generacija (2001-2006)



Posle ranih nagadjanja I spekulacija da se Skyline vise nece proizvoditi 2001. godine Nissan predstavlja 11.generaciju koja nosi naziv V35.Ova generacija dolazi sa dva nova V6 motora: 2500ccm snage 215KS i 3000ccm snage 260KS. Sa ovim motorima Nissan Skyline modele svrstava u segment luksuznih limuzina i kupea.Skyline V35 modeli koriste istu platformu kao i Nissan 350Z, sa razlikom sto je opciono raspoloziv integralni pogon. Modeli iz ove generacije: 300GT, 250GT, 250GT Four i 250GTe. U ovoj generacijii Skayline-a nema rednih sestocilindricnih motora, nema turbo punjaca I na zalost nema GT-R modela.Da je Skyline u ovoj generaciji potpuno izgubio popularnost, dokazuje I to sto su japanski tjuneri ovu generaciju Skyline modela potpuno zanemarili.Jednostavno su nastavili da modifikuju I unapredjuju stare GT-R modele iz serija R32 I R34.



12.generacija



2006. godine predstavljena je limuzina , a 2007. je predstavljen i kupe model. Motori koji se ugradjuju su 2,5 litara od 220KS i 3,5 litara snage 310KS. Model u koji se ugradjuje 2,5 litarski motor opciono se prodaje I sa pogonom na sva cetiri tocka.Ovim se prakticno istorija Skyline-a zavrsava, sledeci model GT-R-a u svom nazivu nece imati “Skyline”, vec ce se zvati Nissan GT-R.



Nissan GT-R

2007.godine na 40. salonu automobila u Tokiju Nissan je predstavio svog novog GT-R-a. Novi Nissan GT-R) je japanski odgovor na automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, najvise paznje pored atraktivnog izgleda privlaci twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS. Snaga se na sva cetiri tocka prenosi preko "GR6" automatskog sestostepenog menjaca sa duplim kvacilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Ovaj auto od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,6 sekunde, 402 metra prelazi za 11,7 sekundi, a maksimalna brzina je 309 km/h. Nissan GT-R je stazu Nirburgring presao za 7 minuta i 38 sekundi, sto je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takodje 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde.A posto je te GT-R-ove rekorde po Nirburgring-u zaista tesko pratiti, pogotovu kada se zna da se tu Porsche uvek nesto buni , a GT-R svaki put kada Porsche dovede u pitanje validnost nekog rekorda on ga popravi.Reci cu samo da je meni poslednji poznat 7 minuta i 27.56 sekundi.Ovo vreme je postigao unapredjeni GT-R 2010 Series II , na merenju koje je organizovao Porsche.Kao sto smo ranije rekli, GT-R modeli su jako zanimljivi za tjunere, tako da se vrlo cesto pojavljuju neki unapredjeni modeli, tako da cemo jos samo pomenuti da je Nissan za FIA-GT1 klasu pripremio novu verziju modela GT-R, koji pokreće 5,6 litarski V8 agregat sa 600KS.Nadamo se da ce novi GT-R biti uspesan isto kao I Skyline GT-R.



Kraj.


Prosle sedmice je greskom bila izostavljena "Generacija 9", a slike "Generacije 9" bile su na mestu "Generacije 10". Izvinjavam se zbog zabune, greska je ispravljena.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 859 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 7 sakrivenih i 810 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., ajo baba, Alexandar-1973, amaterSRB, Bloody, cenejac111, dane007, Dannyboy, Djokislav, DonRumataEstorski, Duh sa sekirom, dushan, flash12, FOX, Georgius, gorican, Griffon vulture, ikan, Ivica1102, Karla, kolle.the.kid, Komentator, Krvava Devetka, Kubovac, kybonacci, mikrimaus, milutin134, Misirac, Mlav, mocnijogurt, nebojsag, nextyamb, opt1, powSrb, raptorsi, Srle993, stegonosa, Trpe Grozni, Tvrtko I, yufighter, ZetaMan