Crna Gora: Voz sleteo sa šina

2

Crna Gora: Voz sleteo sa šina

offline
  • Pridružio: 20 Feb 2005
  • Poruke: 1715
  • Gde živiš: Beograd

Ево неких слика

slika 1

slika 2


Нека им је лака црна земља...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 03 Jun 2005
  • Poruke: 93
  • Gde živiš: Beograd

Koliko je železnica u Srbiji bezbedna?

Srpske železnice su beležile probleme sa kočnicama na garniturama, koji je, pretpostavlja se, uzrok nesreće u Crnoj Gori.

B92 se javio jedan od mašinovođa ŽTP-a Beograd, opisujući dramatičnu situaciju koju je preživeo, kada mu je 1988. iz stanice u Kosjeriću bukvalno pobegao voz koji je iznenada ostao bez vazduha u kočnicama. Garnitura je krenula nizbrdicom i zaustavila se tek posle pedesetak kilometara u Sevojnu kod Užica, pukom srećom niko nije nastradao, rekao nam je mašinovođa koji je želeo da ostane anoniman kako bi izbegao probleme sa rukovodstvom Železnice. On kaže da je među mašinovođama javna tajna da garniture koje popularno nazivaju Rusima imaju hroničan problem sa kočnicama jer se već godinama prilikom remonta ne ugrađuju originalni delovi iz Zavoda u Rigi, već delovi proizvedeni kod nas.

O tome koliko je pruga Beograd–Bar opasna ne samo u svom delu kroz Crnu Goru, već i kroz Srbiju govori i bilans nesreća koje su se na njoj dogodile samo u poslednjih godinu dana. U junu 2005. u klisuri na delu pruge između Zlatibora i Jablanice, voz sa sto četrdesetoro dece iz Novog Sada iskočio iz šina, ali je katastrofalna nesreća izbegnuta samo zato što se to dogodilo u tunelu. Samo mesec dana kasnije, u julu 2005. između Kosjerića i Požege došlo je do sudara potpuno novih šinskih građevinskih mašina vrednih 60 miliona evra, koje su posle toga poslate u Nemačku na kapitalni remont i do dan danas nisu se vratile na pruge Srbije. U periodu januar - februar 2005. na delu barske pruge u okolini Užica dogodilo se 18 odrona posle čega se grupa mašinovođa žalila direktoru Železnice Milanku Šarančiću, da bi odmah potom bili suspendovani i otpušteni

(B 92)

Dopuna: 24 Jan 2006 22:19

Vlada Crne Gore otvorila je žiro-račun za pomoć stradalima, u Crnogorskoj komercijalnoj banci.
Broj računa je 510-0-40,
s pozivom na broj 293908-23012006



offline
  • DR  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Poruke: 5450
  • Gde živiš: Beograd

Razmere železničke nesreće velike
Branislav Bošković: Prvo da kažem da je to jedna od zaista teških železničkih nesreća, ne samo u našim razmerama, nego i u evropskim razmerama, znači za takve nesreće s tolikim brojem poginulih. Na pruzi uvek postoji mogućnost događaja da se voz zaustavi, ali u svim tim slučajevima je definisana procedura da dalje ne dođe do nesreće. E sad pitanje je zašto se voz tri puta zaustavljao, po nekim informacijama sam čuo da je bio u pitanju pad napona u vozu, po nekim da su kočnice i kočioni sistem bilo problema, u svakom slučaju saznaćemo, u ovome je neprilično licitirati


Gost: Branislav Bošković, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu
Voditelj: Jugoslav Ćosić



B92: Dobro veče. Kao što je poznato na pruzi Bijelo Polje - Bar, u mestu Bioče kod Podgorice, desila se juče teška saobraćajna nesreća u kojoj je poginulo najmanje 44 ljudi, više od 200 putnika je teže ili lakše povređeno. Savet ministara državne zajednice proglasio je povodom ove nesreće trodnevnu žalost u Srbiji i Crnoj Gori. Kako je došlo do ove teške nesreće, koliko je bezbedan železnički saobraćaj u Srbiji, koliko su ozbiljni sistemi kontrole i procedure, zašto u Srbiji godišnje pogine između 70 i 90 ljudi u vezi sa železnicom, odnosno na železnici, to su samo neka od pitanja za večerašnjeg gosta Poligrafa. To je profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i bivši smenjeni pomoćnik ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića za železnički saobraćaj, Branislav Bošković. Gospodine Boškoviću, dobro veče, dobrodošli u Poligraf. Kako Vama izgleda ova saobraćajna nesreća na železnici u kojoj je poginulo 44 ljudi? Crnogorska železnica je objavila da je u pitanju najverovatnije ljudski faktor. Čini mi se da vi smatrate da postoji jedan kompleks uzroka koji je uticao na ovakav ishod. Kakva su vaša saznanja?

Bošković: Prvo da kažem da je to jedna od zaista teških železničkih nesreća, znači ne samo u našim razmerama, nego i u evropskim razmerama, znači za takve nesreće s tolikim brojem poginulih. Drugo, eminentna, da tako kažem, komisija će se sastaviti, jer su pozvani i naši stručnjaci iz Beograda, od profesora Milana Markovića sa Saobraćajnog fakulteta, direktno za bezbednost, do stručnjaka za kočnice i ostale delove i sisteme, znači pruge i vozila, tako da će komisija dati konačnu reč. Po dosadašnjim saznanjima, u koje sam i ja imao uvid, doduše ima i protivurečnih, jer brojne su informacije pa moramo biti oprezni, očigledno je da je bilo propusta u proceduri obezbeđivanja voza od samopokretanja. Znači, na pruzi uvek postoji mogućnost događaja da se voz zaustavi, ali u svim tim slučajevima je definisana procedura da dalje ne dođe do nesreće. E sad pitanje je zašto se voz tri puta zaustavljao, po nekim informacijama sam čuo da je bio u pitanju pad napona u vozu, po nekim da su kočnice i kočioni sistem bilo problema, u svakom slučaju saznaćemo, u ovome je neprilično licitirati.

B92: Gospodine Boškoviću, da li je tačno da je to inače jedan od rizičnijih delova pruga u Crnoj Gori, mislim na mesto na kom se ta nesreća dogodila?

Bošković: Svakom putniku praktično se čini da je uvek rizičnija pruga koja je na brdovitom terenu, i u svakom slučaju u nekim krajnjim situacijama one dovode do većih nesreća, kao što je i u ovom slučaju bilo, ali sama pruga je po projektovanim parametrima u skladu sa svim propisima i odatle ne dolazi da tako kažem uzročnik.

B92: Profesore, u Srbiji je, ovo je verovatno podatak koji će šokirati naše gledaoce, ali nije nepoznat, u Srbiji je od '90. do 2004. godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 16.000 ljudi. To je ogroman broj ljudi u odnosu na broj stanovnika, poredim naravno ovu brojku sa evropskim standardima. U Srbiji na železnici ili u vezi sa železnicom godišnje pogine između 70 i 90 ljudi. Ja želim da Vas zamolim da nam kao čovek koji je radio, koji se bavio železnicom, a vas je ministar Ilić smenio, to je posebno pitanje, ali o tome ćemo govoriti nešto malo kasnije, objasnite zašto ovoliko ljudi pogine u Srbiji u saobraćaju i očigledno da je železnica deo te spirale saobraćajnih smrti koje se dogode u Srbiji?

Bošković: Moramo razdvojiti vidove saobraćaja. Znači, većina od ovih, zapravo svih 16.000 ljudi je poginulo, to je podatak u drumskom saobraćaju, godišnje. U zadnjim godinama možemo reći da je ta cifra tu negde između 900 i 1.000 poginulih ljudi, uz koeficijent otprilike 2,5 teško povređenih, kod saobraćajnih nesreća, može da se uzme, na putevima. To je sigurno za ovu zemlju ogromna brojka i prosek po registrovanom vozilu i broju vozača mi smo u vrhu Evrope, ako ne i na samom vrhu. Znači, to je jedan podatak za zemlju, koja ima negativnu stopu priraštaja stanovništva, značajan, da mora da se zabrine. Način na koji to može da se sprovodi, ja moram reći da sam i ja potegao jednu inicijativu u Ministarstvu, zapravo za jedan prjekat institucionalne reforme transportnog sektora, u kojem je trebalo da se sve nedostajuće insituticije oforme. Jedna od tih je trebalo da bude i agencija ili direkcija ili bilo koji drugi naziv, za bezbednost saobraćaja ukupnog, i da se pred poslanicima jednom godišnje obavezno nađe izveštaj o bezbednosti u saobraćaju za Srbiju i da se iz tih izveštaja preduzimaju adekvatne mere. Železnica sama po sebi mora po zakonu da dostavlja godišnji izveštaj o bezbednosti i moram reći da sam na tom izveštaju stalno insistirao, i kad se doterivao taj izveštaj uvek se postavljalo pitanje šta će biti. Pošto sam ja bio redovan posetilac upravnih odbora, znači po nekom dobrom običaju pomoćnik je pozivan uvek i većinom sam bio na nima, to je uvek bila diskusija, znači o izveštaju o bezbednosti.

B92: Možete li samo da nam kažete prethodno podatke recimo o broju ljudi koji su poslednjih godina poginuli u vezi sa železnicom, imate po godinama podatke.

Bošković: U vezi sa železnicom od 2000. na ovamo podaci idu između 70 i 90 poginulih na železnici ili ako hoćete možda još preciznije, ja ću objasniti gledaocima, u vezi sa železnicom. O čemu se radi? Većina poginulih na železnici je stradala na putnim prelazima i to su učesnici u drumskom saobraćaju, putnika je vrlo malo, meri se znači do dvocifrenog broja. Ostali su, što je teško istražiti, ili samoubice ili je u pitanju nepažnja, vrlo je to teško odgonetnuti, mada u nekim slučajevima možete. Znači, 80 odsto od broja poginulih to su na putnim prelazima ili nepažnjom ili samoubice, znači na pruzi.

http://www.b92.net/info/emisije/poligraf.php

offline
  • Pridružio: 03 Jun 2005
  • Poruke: 93
  • Gde živiš: Beograd

Brojna pitanja o uzroku tragedije
26. januar 2006. | 10:47 -> 14:16 | Izvor: B92, FoNet, Beta
Podgorica -- Tri dana nakon tragičnog udesa voza, u opticaju dve potpuno oprečne teorije oko uzroka nesreće: ljudski ili tehnički faktor.

Posebna komisija za vanredne događaje Železnice Crne Gore saopštila je da je ljudski faktor uzrok železničke nesreće koja se dogodila u Bioču kod Podgorice, u kojoj su stradala 44 putnika.

Na potezu su istražni sudija i tužilac, koji treba da utvrde činjenično stanje u vezi sa dijametralno suprotnim stavovima uprave železnice Crne Gore koja je sinoć utvrdila da je uzrok sinoćne nesreće to što mašinovođa nije preduzeo radnje za obezbeđenje voza od samopokretanja, i na drugoj strani mašinovođe Slobodana Drobnjaka, koji je rekao da je preduzeo sve što je predbiđeno i što je bilo u njegovoj moći.

Interesantno je da se Železnica u svom saopštenju nije osvrnula na otkazivanje kočnica, pa se narednih dana očekuju odgovori nadležnih organa i stručnjaka na pitanja da li će se istraga voditi samo o odgovornosti mašinovođe ili i onih koji su remontovali voz, da li će se istraživati kako je moguće da se remontovani voz nakon samo deset odsto pređene kilometraže ostane bez kočnica, zašto sa glavne železničke stanice nije stigla pomoć, kako je moguće da voz opslužuje mašinovođa bez pomoćnika, i brojna druga.

Policajac Saša Davidović, koji je sa još jednim kolegom bio u pratnji voza koji se pre dva dana survao u kanjon Morače, rekao je da je telefonom pozvao kolege u Podgorici i rekao im da je voz bez kočnica i da vagoni "lete šinama".

Davidović je podgoričkim medijima rekao da je iz voza primetio da je mašinovodja uskočio u voz i pokušao da ga zaustavi "pumpajući" pritisak u kočioni sistem, ali bez uspeha: "Policajci i kondukteri su pokušali da mu pomognu povlačeći ručne kočnice, ali je voz nastavljao da ubrzava nizbrdicom."

Koliko će trajati istraga?

Istraga o uzrocima železničke nesreće kod Podgorice, u kojoj su 44 putnika poginula, mogla bi da potraje šest meseci, rekao je istražni sudija Zoran Radović i dodao da bi se tek posle toga eventualno mogle podići optužnice.

Radović je, za podgorički list Pobjeda, rekao da je prvenstveni zadatak istrage da utvrdi da li je mašinovođa eventualno kriv za nesreću, ali da će njom biti obuhvaćen širi aspekt bezbednosti železnickog saobraćaja.

On je upozorio upravu Železnice Crne Gore da se, saopštenjima o tome da je ljudski faktor uzrok nesreće, "meša" u posao istražnih organa.

Sindikat mašinovođa Željeznice je najavio da će njegova posebna komisija ispitati okolnosti pod kojima se dogodila železnička nesreća, ističući da se kvarovi na vozovima u Crnoj Gori dešavaju zbog njihove dotrajalosti.

Umrla beba, broj žrtava 45

Jedina svetla ljudska priča u velikoj tragediji je takođe dobila nesrećan epilog. Naime, beba koju je Grozdana Selimović, povređena putnica iz voza rodila posle železničke nesreće, umrla je danas u Institutu za dečije bolesti u Podgorici.

Beba je rođena četiri nedelje pre vremena, a na glavi je imala hematom, koji je, prema tvrdnjama lekara, dobila od povreda njene majke koja je bila u vozu koji se u ponedeljak kod Podgorice survao sa šina niz litice. Selimovećeva se porodila carskim rezom, a beba je bila u inkubatoru.

Time se broj žrtava katastrofalne železničke nesreće u Crnoj Gori povećao na 45
b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2006&.....ategory=12

offline
  • Civil Works Team Leader @ IKEA Centres Russia
  • Pridružio: 22 Jun 2005
  • Poruke: 7912
  • Gde živiš: Moskva, Rusija

Izvor: Glas Javnosti

Naredba: Vozite bez kočnica
Dokument, koji je juče objavio podgorički Dan, odobrila je petočlana komisija, a potpisom potvrdio pomoćnik izvršnog direktora za prevoz Momčilo Rakočević

PODGORICA - Komisija "Železnice Crne Gore" internom naredbom odobrila je da od 1. jula 2004. godine mašinovođe upravljaju vozovima na relaciji Podgorica - Bijelo Polje i Podgorica - Bar s manjkom od pet, odnosno osam kočionih blokova BCR, u odnosu na broj blokova koji su ugrađeni u voz.

Dokumenat, koji je juče objavio podgorički Dan, odobrila je petočlana komisija, a potpisom potvrdio pomoćnik izvršnog direktora za prevoz Momčilo Rakočević.

U odluci je navedeno da voz može saobraćati na relaciji Podgorica - Bijelo Polje sa pet neispravnih kočionih blokova BCR, a na znatno kraćoj relaciji Podgorica - Bar sa osam neispravnih kočionih blokova, prenosi Tanjug.

Navedeno je da je na relaciji Bioče - Podgorica, na kojoj je "pad" pruge 25 procenata, uz maksimalnu brzinu 75 kilometara, procenat kočenja 76 i sa pet neispravnih kočnica. Dokument o naređenju za vožnju vozova bez kočnica Glas je dobio predusretljivošću redakcije Dana.
Broj nastradalih u katastrofalnoj železničkoj nesreći, koja se dogodila pre četiri dana u mestu Bioče, kod Podgorice, iz dana u dan se povećava. Juče je u Kliničkom centru preminula muška beba Grozdane Selimović, koja je rođena nekoliko sati nakon železničke nesreće. Beba je umrla izjutra, u osam sati i 35 minuta. Ona je rođena carskim rezom četiri sedmice pre termina.

Proteklih dana uprava crnogorske železnice, i pre okončanja istražnog postupka, za isključivog krivca ove tragedije proglasila je "ljudski faktor", odnosno mašinovođu Slobodana Drobnjaka, koji, kako su navodili, nije postupao u skladu sa pravilima i onemogućio samopokretanje voza. Sličan zaključak donela je prethodnog dana i komisija železnice, a mašinovođi, koji je trenutno na lečenju u Kliničkom centru, određen je jednomesečni pritvor.

Nakon trodnevnog ćutanja, tek juče su njegove kolege mašinovođe, boreći se sa strahom, rešile da progovore o stanju na železnici i stanu u odbranu kolege Drobnjaka, za koga imaju samo reči hvale, i kažu da je jedan od najboljih mašinovođa.
- Svi znaju da je stanje na železnici katastrofalno. Gotovo da nema dana, a da se ne isključi po neka lokomotiva zbog slabih kočnica - kaže jedan od mehaničara na železnici, koji je želeo da ostane anonimam "iz opravdanih razloga". Naš sagovornik kaže da su samo tokom ovog meseca deset puta isključivane lokomotive zbog toga što je otkriven kvar na kočionom sistemu.

- Svi to znamo, ali niko ne sme da priča, da ga ne pojede mrak - kazao je on.
Da je uprava "Železnice" značajno doprinela ovoj nesreći, ako ne i glavni krivac, svedoči i podatak, koji nam je rekao naš sagovornik, da su, odlukom nadležnih, prošle godine mašinovođama ukinuti pomoćnici, te da su tek nakon nesreće u Bratonožićima, opet vraćeni.

Na pitanje zašto sindikat ne stane u odbranu svog kolege, naš sagovornik je kazao da je "sindikat režimski".
Milomir Vukadinović, mašinovođa, kaže da je njegov kolega Drobnjak "javio dispečeru i nadzorniku da ima kvar na lokomotivi".
-------------------

offline
  • Pridružio: 03 Jun 2005
  • Poruke: 93
  • Gde živiš: Beograd


U "voz smrti" bio ugrađen kompresor sa rashodovane lokomotive

PODGORICA - Mašinovođa Slobodan Drobnjak nije znao da je sa voza 6103, koji je posle remonta, navodno, bio potpuno ispravan, skinut kompresor i stavljen drugi sa lokomotive koja je od novembra van upotrebe. Ovaj novi podatak saopštio je branilac mašinovođe advokat Goran Rodić nakon saslušanja njegovog klijenta. Istražni sudija podgoričkog Osnovnog suda Zoran Radović u nedelju veče je, nakon nepunog sata, prekinuo saslušanje jer se Drobnjak požalio da se ne oseća dobro.

Saslušanje je obavljeno u Kliničkom centru, gde je Drobnjaku u petak operisan kuk zbog teških povreda koje je zadobio kao mašinovođa voza 6103, koji se 23. januara srušio u ambis i kada je u smrt otišlo 46 putnika. Sudija je mašinovođu ispitivao po zahtevu za sprovođenje istrage tužioca Olivere Ražnatović koja ga tereti za Şteško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja´. Prema rečima branilaca okrivljenog Drobnjaka, advokata Gorana Rodića i Dragane Vujović, mašinovođa je detaljnije objašnjavao ranije date iskaze.

- Iz radnog naloga vidi se da je jedan kompresor na elektromotornom vozu 6103, kojim je upravljao Drobnjak, bio skinut i zamenjen drugim sa voza koji je od novembra prošle godine van upotrebe. To Drobnjak nije znao - kazao je advokat Rodić. On je kazao da sudija nije odlučio kada će nastaviti sinoć prekinuto saslušanje. Advokat Vujović je dodala da je mašinovođa sinoć objašnjavao kakve kvarove je imao na kočionom sistemu voza. - Ispričao je kako je zakočio i kako je trebalo postupiti u takvim situacijama - rekla je Vujovićeva. U ranijim izjavama mašinovođa Drobnjak je isticao da je imao problem sa kompresijom, odnosno da nije bilo pritiska vazduha u kočnicama

glas-javnosti.rs/danas/srpski/D06013007.shtml

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1378 korisnika na forumu :: 57 registrovanih, 11 sakrivenih i 1310 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Aleksandar Tomić, amstel, Atomski čoban, Ben Roj, bladesu, bojcistv, bokisha253, Boris90, brundo65, ccoogg123, cenejac111, comi_pfc, Doca, DonRumataEstorski, Dorcolac, dozorni, dule10savic, Faki-Valjevo, GandorCC, gomago, hatman, ikan, JimmyNapoli, Joco Skljoco, Karla, kokodakalo, Krusarac, Kubovac, kunktator, kybonacci, Levi, Litostroton, Luka Blažević, Marko Marković, mercedesamg, mile23, MILICAT, nemkea71, oldtimer, panzerwaffe, raptorsi, rasok, rovac, ruma, ruso, ser.hill, solic, SR-3m, Srle993, Stoilkovic, t84dar, vathra, virked, vlad4, Vladko, Wrangler, Zimbabwe