Apofis, egipatski bog mraka i haosa

• Pridružio: 10 Feb 2005

Na samom kraju 2004 godine nebeska stena, asteroid 2004 MN4, oko 400 metara u prečniku, uplašila je astronome koji prate i izučavaju mala tela u susedstvu naše planete. Prve procene su ukazivale na veliku verovatnoću od 1 prema 300 da će asteroid udariti u Zemlju 13. aprila 2029 godine. Naredni proračuni su ovu verovatnoću povećali na dramatičnih 1 prema 43, zatim i na 1 prema 37. Nikada do tada nije zabeležen toliko visok stepen opasnosti od udara nekog tela u našu planetu.

Na sreću, kasniji potpuniji i precizniji podaci o putanji asteroida definitivno su otklonili opasnost – bar do neke njegove naredne posete, ali će asteroid, koji je u međuvremenu dobio zvanično ime 99942 Apophis , 13 aprila 2029 proći na vrlo bliskom odstojanju od Zemljine površine. Računi pokazuju da će to biti na oko 37 hiljada kilometara što je inače visina geostacionarnih satelita. U kosmičkim razmerama, asteroid će očešati planetu.

Ovakvi bliski susreti Zemlje sa drugim nebeskim telima se događaju otprilike jednom u 1300 godina i stoga naučnici već sada prave planove kako da ovaj maksimalno iskoriste. Još je velika nepoznanica kako će gravitacija naše planete uticati na buduću putanju i ponašanje asteroida. Postoje nagoveštaji da će NASA postaviti merne instrumente na asteroid što bi svakako obogatilo znanje kojima astronomi danas raspolažu o ovim telima. Računa se da bi precizni instrumenti mogli da pošalju određene podatke i o unutrašnjosti asteroida.

Inače ovaj asteroid će se, kada za 24 godine bude prolazio pored Zemlje, videti i golim okom i to na noćnom nebu Evrope, Afrike i zapadne Azije.

Apofis je jedan od preko 600 po Zemlju potencijalno opasnih asteroida. Kada bi udario u Zemlju izazvao bi ogromnu štetu lokalnog obima. Tek sudar sa telom od nekoliko kilometara u prečniku bio bi opasan po čitavu ljudsku civilizaciju.

U januaru 2013. godine Apofis biće na najmanjem rastojanju od Zemlje u tom periodu, svega 15 miliona kilometara. Pošto je ovaj objekat nama jako interesantan zbog svoje orbite i budućeg veoma bliskog prolaska pored Zemlje, Virtual Telescope grupa predvođena Gianluca Masijem ogranizuje besplatno javno posmatranje ovog objekta. Pored prilike da putem opreme ove grupe vidite kako asteroid izgleda imaćete priliku da saznate puno zanimljivih informacija o samom objektu, njegovoj trajektoriji i njegovom prolasku pored nas 2029. godine.

Posmatranje je predviđeno za 10 ( 03 časova ) i 21 ( 23 časova ). januar 2013.

10.januar 2013 od 03:00

• Pridružio: 03 Feb 2012
  • Gde živiš: Kragujevac

Postoji li neka studija na tu temu?
Postujte da čitamo i kometarišemo Wink

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Koliko znam ne postoji, posto ne posedujemo tehnologiju kojom bi to mogli da sprecimo. Sve je, za sada, u domenu teorije i ideja ...

• Pridružio: 10 Feb 2005

docakg ::Kakvi su zvanični stavovi relevantnih faktora o mogućnostima Zemljana da u bliskoj budućnosti spreče jedan ovakav ili krupniji asteroid koji je na putu da udari zemlju, da to i učini?
Postoji li neka studija na tu temu?
Postujte da čitamo i kometarišemo Wink

Odgovor na tvoje pitanje nema, jer ne postoji ni jedno telo koje ima tendenciju udara u Zemlju ni u skorijoj budućnosti a da pripada grupi PHO. O dotičnom si mogao da pročitaš i on pripada grupi PHO ( Potentially Hazardous Object ).

E sad što se tiče odgovora na pretnju. Postoji program nazvan Deep Impact koji je 2005 godine presreo kometu 9P/Tempel. Osnovni cilj ove misije je bilo istraživanje sastava komete. Kada se sonda približila kometi ka njoj je lansiran ,, udarač ,, koji je razbio mali deo komete a krhotine komete je uhvatila sonda i analizirala ih.
Ne treba biti previše mudar i shvatiti da je ova misija imala i drugu svrhu Mr. Green

• Pridružio: 03 Feb 2012
  • Gde živiš: Kragujevac

Vladimir ::

A šta ako se varamo u nekim proračunima ili smo prosto nešto prevideli? Smile

Vladimir ::

Napisano: 29 Dec 2012 16:33

docakg ::E pa znači da planovi verovatno i postoje al nisu nama dostupni sem onoga što smo saznali posredno i što nam je dopušteno da saznamo. Wink
Kako nam nisu dostupni, pa o toj misiji, čini mi se da imaš temu i na MC forumu.

Zaboravio sam da napomenem i neku vrstu gravitacijskog vučnog snopa. Letelica, sonda... se zaputi ka asteroidu, zatim ga svojom masom skrene sa puta. Ovaj sistem su već oprobale mnoge sonde a najpoznatija je NASA-ina Dawn letelica ili Japanska sonda Hayabusa koja je ovom metodom čak uspela da isčupa delove asteroida i vrati ih na Zemlju.

docakg ::A šta ako se varamo u nekim proračunima ili smo prosto nešto prevideli? Smile
Sve je to u domenu teorije.

Mada kao što vidiš za ovu vrstu pretnje i te kako ima rešenja.

Dopuna: 06 Jan 2013 11:59

Vreme do prvog posmatranja asteroida Apophis 3 dana : 14 časova

10. januar 2013 godine u 03:00 č

Dopuna: 09 Jan 2013 22:23

Ko je budan nocas neka uziva, link:
10.januar 2013 od 03:00

• Spy
  • Pridružio: 21 Jul 2007
  • Gde živiš: Kako kad

Promasi nas, prodje Very Happy ...

• Pridružio: 10 Feb 2005

Imamo popravni za 2 nedelje, ako nas i tad prodje dobro je.

Ukupno su 894 korisnika na forumu :: 45 registrovanih, 6 sakrivenih i 843 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije