Sonda na Saturnu

• istoričar
  • Pridružio: 14 Jun 2004
  • Gde živiš: Niš, Srbija

Osvojen Saturn

Kada su astronomi Žan-Dominik Kasini i Kristijan Hojgens pre 350 godina, gledajući kroz teleskop, otkrili Saturnove satelite i stekli prva saznanja o njegovim prstenovima, nisu ni slutili da će jednog dana nešto sa Zemlje da poseti ovu daleku planetu.

Upravo to se sada dogodilo. U četvrtak ujutro je svemirska sonda „Kasidi-Hojgens“ stigla do Saturna posle sedam godina i 3,5 milijarde pređenih kilometara. Do sada najskuplja svemirska misija, koja je koštala 2,7 milijardi dolara, izazvala je pravu euforiju među naučnicima. U kontrolnom centru NASA u Pasadeni počelo je slavlje kada se američka sonda približila „gospodaru prstenova“. Kako je rekla Džuli Vebster, šef projektanata, sve se odvijalo po planu i sonda je emitovala prvi signal.

Vest su sa olakšanjem dočekali i naučnici u kontrolnom centru „Esa“ u Darmštatu koji su dali evropski doprinos ovoj misiji. Jer, za „Kasini“ je pričvršćena evropska sonda „Hojgens“ koja treba da se spusti na Titan, najveći Saturnov satelit.

Najkritičnije je bilo približavanje Saturnu: sonda je jurila brzinom od 35.000 kilometara na sat i gravitaciona sila gasovite planete je sve više ubrzavala njen let. Osim toga, 5,6 tona teška sonda veličine autobusa morala je da se probije kroz Saturnove prstenove koji se sastoje od gromada kamenja i leda. Konačno je gravitaciona sila planete zarobila sondu i prisilila je da se kreće određenom putanjom. Prava misija „Kasini-Hojgens“ počinje tek sada: u sledeće četiri godine će sonda istraživati ogromnu gasovitu planetu, sedam od 31 satelita koji su do sada otkriveni i sistem prstenova širok više hiljada kilometara.

Uzeto sa:http://www.blic.rs/

• Pridružio: 26 Mar 2004
  • Gde živiš: Herceg-Novi

Ja nisam ni znao da su poslali sondu na saturn!!!

• Goran
  • Prof.Mr.Dr.Sci. Traumatologije
  • Pridružio: 05 Maj 2003
  • Gde živiš: Singidunum

35.000 km/h imam problem i da zamislim tu brzinu.

• Pridružio: 04 Sep 2003
  • Gde živiš: Wien

Pa cak je i "praistorijski" Appolo isao 20.000 km/h.
Ni ja nisam znao da su poslali ovo cudo.

• Pridružio: 21 Jul 2004

Tesko je zamisliti ali citao sam da sada kada imaju anihilacione reaktore mogu postici brzine do 70% od svetlosti(e ovo je tesko zamisliti)
Da li je ovo samo teorija ja ne znam ali ne sumnjam da ce za 10 godina sigurno postojati.

Usput kad govorimo o brzinama,znate onu:"Misao je brza od svetlosti",