Unity Game Engine - opšta diskusija

1

Unity Game Engine - opšta diskusija

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Nedavno je najavljen Unity 5.




Citat:We’re still geared to delivering even better workflows, more optimizations and the features that give you creative freedom to drive your game development to new heights.

So, what’s new? In Unity 5 we give you physically-based shaders, Real-time Global Illumination across high-end mobile, desktop and consoles, awesome audio, WebGL deployment, a 64-bit editor and much, much more.

Pre-order now, and you get all the awesome tech released during the 4.x cycle right away, and immediate access to Unity 5 Pro on release.


Sve ostale informacije :
http://unity3d.com/5?utm_source=googleplus&utm.....x_preorder



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Napisano: 15 Jul 2014 4:05

Dok čekamo Unity 5, Unity 4.5 je doneo bolje 2D alate, Unity 4.6 donosi bolje GUI alate.

Unity je dobio nagradu "Najbolji endžin" na dodeli u kojoj su učestvovali CryEngine, GameMaker, Unreal4 i Project Anarchy.

http://forum.unity3d.com/threads/we-owe-it-all-to-you.256229/

Dopuna: 11 Okt 2014 20:06

Unity će od svoje verzije 5 "odbaciti" Boo kao jezik.
Njega koristi samo 0.44% svih korisnika a održavanje istog nije "jeftino".
Sve skripte koje su napisane tim jezikom će raditi ali korisnici neće više imati podršku da naprave nove.

S druge strane, većina Unity zajednice koristi C# pa će tako taj jezik dobiti više pažnje. Svi standardni asseti će biti pisani u njemu a dokumentacija poboljšana.

Sjajna vest za mene koji prelazim na C# Very Happy
(Moćnija editor podrška + ako dobra osnova za budućnost + možda Unity baci i JS jednog dana)

Takođe :
Citat:Side note: up until now, our internal procedure has been to write sample code using UnityScript / JavaScript, which is then automatically converted to C# and Boo. We’ve now made it possible for Unity engineers to author their examples in C# and auto-convert them to UnityScript, using a newly developed and improved C#-to-UnityScript converter.

Inače muva se glasina da Unity tim traži kupca ...
U međuvremenu je objavljena 4.6 beta verzija.



offline
  • Pridružio: 21 Mar 2012
  • Poruke: 7

Него све је то лепо , кад скинем енџин и ја само умем да направим терен , убацим играча и Skybox , Directional light ... и још неке ситнице али незнам да пишем скрипте правим анимације , моделе...Требало би да се посвети мало пажње томе на овој теми! Например мене занима FPS kit , и имам идеју како би та игра изгледала , али ту је једна препрека реализацији јер незнам како да убацим тај кит и направим га функционалним по мојој жељи.И о том проблему немам никог да питам (да ми помогне јер незнам савршено енглески).Само могу да гледам туториала не енглеском и да их пратим а шт је ту са разумевањем сваког корака???

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Pogledaj ovaj forum, ima dosta tema o Unityju

Ne znam da li koristiš JS ali možeš krenuti odavde :
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Uvod-u-progr.....ity-2.html

Odavde možeš naučiti par kul stvarčica takođe :
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Strateska-igra-Unity-2.html

Ovo će ti objasniti kako da uvučeš teksture iz blendera i podesiš model za Unity :
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Uvlacenje-mo.....Unity.html

Interfejs već znaš verovatno ali ...
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Interfejs-Unity-2.html

Hteo si animacije da praviš koje nisu jednostavno pomeranje modela ?
Ima leka i za to Very Happy
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Animiranje-i.....-keys.html

Pa onda animator i kontrolisanje animacija kodom :
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Pomeranje-ob.....rijal.html

Neke jednostavne matematičke operacije :
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Jednostavan-Exp-Level-sistem-Unity-JS.html

A ovde imaš kod koji obrađuje AI logiku itd.
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Android-Zombie-Defense.html

Dakle, ima na forumu dosta tema, na srpskom su pisani tutorijali itd.

Ako treba nešto pitaj Ziveli

offline
  • Pridružio: 21 Mar 2012
  • Poruke: 7

Napisano: 13 Dec 2014 13:54

unity ima prednost sto koristi C# mi radimo u skoli programiranje za C++

Hvala Smile))))

Dopuna: 13 Dec 2014 13:55

Jos jedno pitanje UDK je isto kao Unreal Engine ??? ja sam neupucen malo oko toga samo sam probao blender i unity

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Ne znam, navodno na sajtu piše da je to neka free edicija Unreal endžina 3
https://www.unrealengine.com/products/udk

koja te ograničava na nekomercijalnu upotrebu izgleda.

Nisam koristio pa ne mogu da tvrdim.

Što se jezika tiče nije loše da znaš da prevedeš skripte iz C# i JS jer ćeš često na netu nailaziti na kod koji nije u jeziku koji ti koristiš...

Ujedno Unity je do nedavno prednjačio JSom i pisao sve primere i svoju dokumentaciju u JS-u (unityscript) ali će se to promeniti od pete verzije kada odbace Boo, jer većina zajednice koristi C#.

Ja recimo nisam uopšte koristio C# do nedavno i jedini razlog zašto prelazim na njega je budućnost - mogu da primenim ono što naučim i koristim u Unityju na druge grane ako nekada Unity nestane, dok to nije slučaj sa JSom. Svejedno još uvek volim više JS zbog sintake i utiska da brže pišem kod Very Happy

Na kraju, C# ima VS podršku takođe a uz Unity VS plugin za Visual Studio Community dobiješ i podršku za premoćni debugging koji VS ima Very Happy

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Napisano: 04 Mar 2015 0:08

Stigao je Unity 5
http://unity3d.com/get-unity/download

Dopuna: 04 Mar 2015 1:37

Skoro sve pro funkcije su sada dostupne u free verziji.


Endžin ratovi su počeli Very Happy

Dopuna: 04 Mar 2015 1:52



Dopuna: 04 Mar 2015 15:56

Nisam se "skidao" sa nove verzije od kada sam napisao ovo iznad.

Primetio sam da je UI zapravo malo ubagovan, iako se na prvi pogled činilo kao perfektno - kada se vrši resize neke sekcije. Ništa strašno.
Tu su drugi bugovi koje korisnici prijavljuju ali to je skroz OK za novu verziju.

Najbitnija stvar su naravno svi pro alati.
Mislim, nema smisla govoriti koliko je to moćno. Very Happy

Sada imamo pristup profileru koji prati statove hardvera i može da pomogne pri optimizaciji.
Imamo pristup frame debuggeru gde doslovno mogu da idem iz frejma u frejm i vidim šta endžin iscrtava i kako...

Pa onda druge pro stvarčice, render teksture, senke na svakom svetlu fizički shaderi ...
Za 2D developere tu je spriteshheet atlas packing.

Stvarno - sada je moguće sa vrlo malo truda napraviti nešto a da to nešto ne izgleda bezveze skroz. Čak i ako ste sami i nemate neki tim gde svako radi nešto.

Nisam stigao da probam sva poboljšanja ali svakako ...

E sada, Unity 5 će da konvertuje projekte u novu verziju i nema nazad kod toga - obavezno pravite bekap.

Pored toga što će da konvertuje projekte, proći će kroz sve skripte i izmeniće ih jer su uneli neke izmene i na tom polju - osim odbacivanja boo jezika.

Evo i malo ss-ova Smile





Inače, nešto su mi kiselo svi izgledali na prezentaciji, moguće je da na ovaj korak nisu bili spremni još uvek ali ih je Unreal isforsirao.
Svakako Source 2 je takođe lepa vest a kao što rekoh iznad, najbitnije je da industrija ove alate daje ovako i zahvaljujući tome se može prepoznati talenat, mogu nastati brojni projekti itd.

Jeste da su sada oni u "ratu" ali nama nikako nije loše Smile

Stari Diffuse shader je sada legacy a novi standardni shader je "Standard" koji dolazi sa tonom opcija :


Levo Legacy, Desno Standard



Na žalost ovaj low poly zombi nije ni blizu dobar primer ali trenutno nemam drugi "sample".
Vidi se jasno da desno standardni shader može da se napakuje raznim mapama Smajli

Dodali su i baš brutalni override za testure a na ovom ss-u vidimo i kako radi Atlas



Sprite Packer (Atlas) inače nije nešto što može da se menja, nego se u buildu koristi kako bi spakovao sve sprajtove iz kojih će endžin crtati iste, za razliku od milion fajlova.


Scene sada počinju sa skybox-om a render opcije su pomerene u Window > Lightning



Testiram sada malo svetla i slično, pa ću javiti kako to izgleda.

Inače, kada neko zna kako, ovo je napravljeno u Unity 5 beta verziji :

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Teren je dobio malo pažnje ali ni blizu dovoljno.
Nadam se da će to tokom ove 5. verzije da poprave.
Trenutno se na marketu mogu pronaći AAA tereni koji izgledaju premoćno i na nivou su, recimo, Far Cry 4 terena, sa sve onim pro efektima, maglom i slično.

Ovo su ss-ovi iz jednog takvog dodatka koji košta 90 dolara a mogao je da se uzme za 50... Što je mizerna suma za nekog ko planira ozbiljno da zaradi od svoje igre, ali opet ... Unity teren nije ni blizu tu. Na žalost još uvek imaju travu retardiranu, kad god vidim bilo koji Unity projekat uvek mi u oči upadne trava.








Nije da kukam - samo se svi slažemo da je Teren jedan od najgorih delova celog endžina trenutno a na žalost svrstan je u mnogo kul mehanika koje bi morali da se pišu od nule ukoliko ne koristite njihov teren.


Borim se sa svetlom. Baking zna da potraje dosta dugo što me nervira jer želim da vidim odmah izmenu na sceni. Ni novi shaderi nisu laki za učenje a kamoli dobijanje nekih realističnih efekata - a moguće je dobiti realističnu kožu, plastiku, metal itd. samo treba pogoditi prave vrednosti klizača...

Probao sam pro efekte za kameru - malo je reći da su premoćni. Anti-aliasing, HDR, DOF... čak imaju dodatne opcije Very Happy

Jedna zanimljivost : Većina ljudi se žali tamo jer Unity nije dao svoj Dark skin uz Personal ediciju, takođe postoji peticija koju je potpisalo više od 3k ljudi, čini mi se, da se Personal Edition preimenuje u Indie edition Very Happy

Edit :
Zaboravio da spomenem :
Unity je nestabilan baš. Često se desi crash kada izmenim kod dok radi igra, što mi se nikada nije dešavalo u ranijim verzijama.
Upotreba pro anti-aliasing shadera pravi frku jer je uključen PS2 shader koji je ograničen dosta, a ako se obriše onda konzola spamuje outpu non-stop itd.
Kontrole za teren su neprecizne i baking svetla zna da se ubaguje nekad uopšteno, pa da senke nestanu itd.

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Čak 90% VR igara je napravljeno u Unityju

Citat:Oculus, Sony, Valve, Samsung, and HTC are all developing VR devices. Unity’s software is used to create games on all of them

With new virtual reality devices in the works from Facebook-owned Oculus VR, Sony, Valve, Samsung, and HTC, John Riccitiello believes his company—San Francisco’s Unity Technologies, which makes a gaming development platform of the same name—will lead the way for virtual-reality gaming and experiences.

“At least 90, if not 95 percent, of all content built so far for VR has been built on Unity, which gives you a sense of our market position,” the CEO says. “The promise of VR is in these super powerful headsets that change your experience. If you try a demo from Valve or Oculus or even the Microsoft HoloLens, they’re not just good, they’re staggering. We’re going to see a giant industry grow up and at the center of that industry is going to be the Unity development tool set.”

Riccitiello says virtual and augmented reality—VR and AR for short—are going to change entertainment over the course of the next four or five years. But the technology that underpins them is still immature, and no company has actually shipped a commercial product yet. (Sony plans to launch its Morpheus VR system in early 2016.)


http://www.unt3dmag.com/blog/51-at-least-90-of-all.....unity.html

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12389

Napisano: 20 Maj 2015 22:37




Unity 5.
Autor : https://www.facebook.com/Jey.Blues?fref=photo

Dopuna: 24 Maj 2015 17:41

Chrome pravi frku sa dodacima pa Unity sada upućuje na druge browsere.
Mada, kako sam shvatio, u beti im se trenutno nalazi HTML5 rešenje koje bi trebalo da zameni Unity Web Player.


Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 607 korisnika na forumu :: 9 registrovanih, 2 sakrivenih i 596 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Acivi, Ageofloneliness, cikadeda, Japidson, JOntra, Ognjen D., pein, TBF1D