Novotkrivena planeta veca od Plutona

1

Novotkrivena planeta veca od Plutona

• Pridružio: 10 Feb 2005

Naucnici su potvrdili da je "takozvana" 10 planeta, otkrivena prosle godine, veca od Plutona, ali da to nece stisati debatu o tome dali je to planeta ili nije. Podsetimo, astronomi su spazili ledeno, stenovito telo koje su nazvali 2003 UB313.
Vise

• Pridružio: 09 Apr 2005
  • Gde živiš: www.paralay.narod.ru

hm dali mogu biti bas siguri u to, i dimenzije plutona su dugo bile precenjene a njegov satelit je tek skoro otkriven...a ova planeta je jos dalje..

• Pridružio: 10 Feb 2005

Da ali je od tada tehnologija mnogo uznapredovala, pa se koriste razlicite metode za odredjivanje mase, daljine ili cak klime koja vlada na nekom nebeskom telu. Nemoj da te takve stvari uopste cude.

• Miloš Igrutinović
  • Student Arhitekture
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Gde živiš: Niš

Pluton nije 9. planeta.U nasem sistemu ima vecih tela koja su bliza suncu a ne smatraju se planetom.Tako bar moj profesor kaze koji je izvrstan astronom sa svezim informacijam u po dana i po noci.

• Pridružio: 18 Dec 2003
  • Gde živiš: Graceland

Igrutine,

To je tacno, jer ima Jupiterovih satelita koji su veci od Plutona.
Ali za sada se smatra da je Pluton 9. planeta i mi tu ne mozemo nista.

• Stane
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 13 Jan 2004
  • Gde živiš: Niš

Jes, ali sva ta veća tela orbitiraju oko nekog drugog tela (planete) idakle po definiciji stvari predstavljaju satelit.

• Pridružio: 03 Jan 2006
  • Gde živiš: Agartha

Zar se novootkrivena planeta ne zove "Sedna"?

• Pridružio: 24 Dec 2005

Nije velicina objekta jedina karakteristika koja odredjuje da li je objekat planeta ili ne. I hteo bih da pitam, da li neko zna sta se desilo sa ,,planetom'' kojoj su u jednom momentu dodelili ime ,,SEDNA"' da li je, ovde, rec o tom objektu ili ne?

@pilot-psp
Jeste rec je o tom objektu, ali se ne zna njen "status", dali je planet ili ne. Znas i sam kako je sada se polemise.

• Pridružio: 03 Jan 2006
  • Gde živiš: Agartha

a njoj orbita nije u istom redu kao i ostalim planetama? (ako me neko kapira.. Smile ) Ima li neko mozhda sliku njene orbite?

Ukupno su 1085 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 5 sakrivenih i 1043 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije