Pronadjena najmladja supernova u Melcnom Putu

• Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005

VAŠINGTON - Pronalazak najmlađe supernove u našoj galaksiji, Mlečnom putu, mogao bi da utiče na bolje upoznavanje eksplozija zvezda na kraju njihovog postojanja, što je od ključnog značaja za dinamiku galaksije, saopšteno je u Vašingtonu. Naučnici su procenili da otkrivena supernova ima oko 140 godina i mlađa je od prethodno pronađene supernove od 200 godina, za koju se smatralo da je najmlađa u Mlečnom putu. Nova supernova je nazvana Kasiopeja i nastala je oko 1680, prema procenama zasnovanim na ostacima njene svetlosne eksplozije kao zvezde. Procenjuje se da je kao zvezda eksplodirala pre 140 godina. Supernova opisuje celokupnost fenomena direktno povezanih sa eksplozijom jedne zvezde i obično ima ekstremno intenzivnu i pojačanu svetlost koja ne traje dugo. Supernove igraju značajnu ulogu u istoriji univerzuma, jer kada na kraju postojanja zvezda eksplodira, pošto je iscrpla svoje nuklearno gorivo, ona ispušta hemijske elemente. Supernove potom podstiču stvarenje novih zvezda. Supernove se pojavljuju obično u Mlečnom putu, tri puta za sto godina. Astrofizičar Stiven Rejnolds sa Univerziteta u Severnoj Karolini vodio je istraživanja o novoj supernovi. Na fotografiji koju je objavila NASA prikazano je umetnikovo viđenje Mlečnog puta i lokacije supernove.

Izvor: http://www.danas.rs/20080516/periskop1.html#0