Formula 1, 2019.

2

Formula 1, 2019.

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Друга трка у сезони, 999. у историји Најбржег циркуса, донела је доста узбуђења, али нажалост и већ виђен епилог.

Хамилтон, Ботас, Леклерк, Верштапен, Ветел...

Трагичар трке свакако је млади Леклерк у Ферарију који је, након освојене пол-позиције, али и лошијег старта после којег је пао на трећу позицију, ипак успео да се врати на чело у директним дуелима са Хамилтоном и Ветелом, сигурно држао вођство све до десетак кругова пре краја када су почели технички проблеми са његовом погонском јединицом. Леклерк је тада почео да губи неколико секунди по кругу, пао на треће место које би вероватно изгубио да на три круга пре краја на стазу није изашло возило безбедности под којим је трка и завршена.

Мерцедес је поново, као често протекле сезоне, и поред лошијег положаја на почетку и током трке, па и одлука које су деловале да га могу скупо коштати, поново профитирао, док се у овом тренутку у Скудерији једино могу питати - шта им се догодило...

Следи јубиларна 1000. трка. Историја се пише у Шангају на ВН Кине 14. априла...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5122
  • Gde živiš: Beograd

Ovo mi je sve nekako deja vu... Ferari već nekoliko sezona ima velikih problema sa agregatima, i nije mi jasno kako to ne mogu da reše... U poslednih par godina u par jako bitnih trenutaka je bilo problema...

Bio sam skeptičan po pitanju Leklera, ali se odlično pokazao za sad. Prvo na kvalifikacijama, a zatim i kada je pao na startu na treće mesto, mislio sam da je tu kraj, i da će ga prestići i Hamilton i Ferštapen.



offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Не знам да ли је само до агреагата, али ево мало и статистике објављене пред кинески ГП, а на основу резултата постигнутих током тренинга и квалификација...



https://www.racefans.net/2019/04/13/ferrari-are-0-.....-in-china/

... а према којима је само Вилијамс лошији у односу на протеклу годину.

Углавном, видели смо јубиларну 1000. трку...

Нажалост, већ у квалификацијама се видело да Мерцедесу нико неће моћи да парира, па смо, осим старта на којем су биле мало промешане карте у односу на суботу, узбуђења и борбу видели углавном на позицијама од треће па надаље.

А сам старт је и поред свега био обећавајући, пошто су се већ у кругу за загревање обрнули Гасли у Ред булу и Кубица у Вилијамсу. Након старта Хамилтон и Леклер су обишли своје клупске колеге, а већ након треће кривине догодио се удес у којем су учествовала два Мекларена и Квјат у Торо росу. Све након тога углавном спада у категорију већ виђеног, почев од тимске наредбе у Ферарију којом је Леклер пропустио Ветела, а додатно узбуђење донео је још само краткотрајни дуел Ветела и Верштапена након првог пит-стопа, као и мајсторски други и двоструки пит-стоп Мерцедеса у којем су за око шест секунди сервисирали оба аутомобила један за другим задржавши позиције 1 и 2.



Леклер је дефинитивно освежење, али је, рекао бих неоправдано, на својој кожи осетио шта значи бити тимски колега четвороструком прваку. До краја, Ферари је углавном био фокусиран на одбрану треће позиције од Верштапена и Ред була, док је највеће достигнуће био прилазак другопласираном Ботасу на око 3,5 секунде након другог пит-стопа.

На крају, 75. победа Хамилтона, следе Ботас за трећи узастопни 1-2 Мерцедеса ове сезоне, Ветел који се тек у трећој трци докопао подијума, Верштапен, Леклер, Гасли који је украо бод за најбржи круг два круга пре краја...

Трка је имала и свог хероја у виду младог Тајланђанина Александра Албона у Торо росу који је јуче током тренинга доживео тежак удес...



... стартовао као тек 20. али се средином трке пробио до 10. места и до краја, иако под налетима Грожана у Хасу са мекшом компонентом пнеуматика, успео да ту и задржи освојивши 1 бод.



Након треће трке можемо полако почети да правимо и табеле. У конкуренцији возача

Хамилтон 68
Ботас 62
Верштапен 39
Ветел 37
Леклер 36...

а у конкуренцији конструктора

Мерцедес 130
Ферари 73
Ред бул 52...

Све у свему, од 1950. године до данас, укупно 774 возача из 39 земаља изашло је на стазе Најбржег циркуса и у преко 65 хиљада кругова извезло више од 300 хиљада километара...

Идемо даље, 1001. трка биће вожена 28. априла на Градској стази Бакуа за Велику награду Азербејџана...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

У Азербејџану и четврти Мерцедесеов 1-2.

Ако је за утеху нама који пратимо Ф1, на највишем степенику подијума нашао се Финац Валтери Ботас, тако да, ако већ немамо праву борбу између тимова, добили смо (барем у овом тренутку) борбу унутар тима... Хамилтон други, Ветел у Ферарију трећи...

За две недеље караван Ф1 стиже у Европу где следи трка у Барселони за ВН Шпаније...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Пре неколико дана негде сам прочитао следеће, не нарочито оригиналне, али што се тиче Ф1 више него истините стихове... вероватно их нећу тачно пренети, али ако пратите Ф1 знаћете на шта мислим:

Ferrari is red
Red Bull is blue
But it's all boring, cause
Mercedes is 1-2

Пета узастопна двострука победа Сребрних стрела, убедљиво од самог старта, не трке, већ можда и самог викенда, а сигурно од квалификација у којима је постало јасно да ће само чудо спречити Мерцедес да тријумфује.

Након почетног узбуђења које је потрајало до прве кривине, трка је готово ушла у колотечину. Борбу смо могли видети само за пласман за ниже позиције, док је она за подијум нажалост изостала. Ако је за утеху, надамо се борби унутар Мерцедеса, пошто након данашње победе Хамилтона, његова мала предност над Ботасом обећава узбуђења у наставку сезоне, мада Финац и поред неспорног квалитета и тренутне форме, рекао бих да ипак не оставља утисак неког ко би могао до краја да тријумфује.

Према тренутном стању ствари, то сигурно не могу ни Ферари ни Ред бул... надам се да ће ме неко демантовати већ за две недеље на једној од најпознатијих стаза Најбржег циркуса, у Монаку...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Тужну увертиру једне од најпрестижнијих трка у историји Ф1, ВН Монака, која се вози још од 1929. године, донела је вест о смрти једне од легенде ауто-мото спорта, Аустријанца Никија Лауде који је преминуо 20. маја.



Андреас Николаус Лауда, троструки шампион Најбржег циркуса, током своје изузетно богате и узбудљиве каријере возио је за Марш, БРМ, Ферари, Бребем и Мекларен. Дебитовао је у родној Аустрији 1971. године, одвезао 171 трку, остварио 25 победа, уз 54 подијума, освојивши 420,5 бодова, као и по 24 пол-позиције и најбржа круга. Титулу најбољег понео је три пута - 1975. и 1977. у Ферарију...



... а 1984. у Мекларену...



... у међувремену је био и на ивици смрти доживевши стравичан удес у Нирбургрингу 1976. године...



... осим као један од највећих у Ф1 свих времена, остаје упамћен и по ривалитету са Британцем Џејмсом Хантом током седамдесетих, односно Французом Аланом Простом у осамдесетим годинама...

Сутрашња трка у Монаку биће посвећена и великом шампиону који је два пута тријумфовао на улицама Кнежевине, 1975. и 1976...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

... и би Монако...

Трка која самим поменом носи једну специфичну тежину и узбуђење, а којег није мањкало ни данас на стази... имали смо трку која је можда била и најузбудљивија ове сезоне, али...

Иако је та напетост потрајала све до самог краја, била је, нажалост, само привид...

Ред бул и Верштапен су грешком у боксу током периода под возилом безбедности умало изазвали инцидент и за то кажњени са пет секунди. Али, казна се на крају умало претворила у награду ономе ко је изазвао инцидент и ко ту награду није заслужио. Срећом, Верштапен није успео да избије на челну позицију и додатно капитализује постојећу рупу у правилима, али нас је ипак ускратио за директну борбу Хамилтона и Ветела, или чак можда Хамилтона и Ботаса и, као шлаг на торту, умало изазвао још један инцидент у самој завршници трке. Можда то некоме представља ''право узбуђење'' које недостаје Ф1 последњих година, мени то виши личи на претварање најбржег спорта у реалити шоу у најгорем смислу те речи...

... и све то у Монаку који ове године слави 90 година првог гран-прија...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Канада...

Све је указивало да ћемо имати узбудљиву јубиларну 50. трку у Земљи јаворовог листа - удес Хамилтона током тренинга који је донео одређене проблеме на аутомобилу, с обзиром на дешавања у шампионату скоро неочекивана пол-позиција Себастијана Ветела и Ферарија...

Узбуђења није мањкало - на старту трке Ветел је одбранио прву позицију, али предност коју је имао у односу на првог пратиоца Хамилтона није била већа од три секунде. Након одлазака у боксове предност Немца над актуелним прваком и лидером овог шампионата Хамилтоном краткотрајно је порасла на пет секунди, али је Британац убрзо показао зашто је тренутно на врху. Брзо је спуштао разлику за водећим и у 40. кругу нашао се на мање од секунде заостатка... и онда је уследио тренутак о којем ће се још дуго говорити:

Ветел је у четвртој кривини направио грешку, излетео на травнату површину и у покушају да исконтролише болид вратио се тик испред Хамилтона на стазу. Да ли је то урадио како би избегао удес, како тврди сам Ветел, или је, како је у 58. кругу одлучила дирекција трке, то учинио ''небезбедно и непрописно'', сигурно ће бити предмет бројних полемика, тек - дирекција је казнила Ветела са пет секунди, па се финиш трке претворио у фарсу, а један изузетно узбудљив тркачки викенд је упропаштен на самом крају... да би све добило још горчи укус, Валтери Ботас, у овом тренутку главни Хамилтонов конкурент за титулу није био ни близу водећима, а интернетом се већ шири подсећање на сличан маневар управо Луиса Хамилтона у Монаку 2016. с том разликом што Британац тада није избегавао удес, већ једноставно бранио своју позицију...



... погађате, Хамилтон тада није санкционисан...

Најзад, Ветел јесте први прошао кроз циљ, али победник трке је, барем у овом тренутку, Луис Хамилтон који сада има предност у односу на Ботаса 162:133, док је Ветел на трећој позицији са 100 бодова... претпоставка је да ће се Ферари накнадно жалити, али и да ће сносити додатне санкције пошто револтирани Ветел није паркирао аутомобил у зони предвиђеној за тројицу првопласираних, избегао је обавезно мерење након трке, а сва је прилика и да се на проглашењу победника појавио уз притисак што своје екипе, а можда и са неког вишег места... ипак, Ветел је додатно побрао симпатије публике када је пред проглашење уклонио таблу са бројем 1. испред Хамилтоновог мерцедеса и поставио таблу са бројем 2.



Тек, остаје да се види да ли ће ФИА и Ф1, можда, изменити спорну одлуку... сигурно је само да ће након данашње ВН Канаде Ф1 додатно изгубити на популарности, да јој то неће вратити ни евентуална одлука о укидању казне и враћање победе остварене на стази Ветелу...

... и да се наредна трка вози 23. јуна за ВН Француске...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5062

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 569 korisnika na forumu :: 17 registrovanih, 2 sakrivenih i 550 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aleksanikolic1979, aludjekic, amstel2, bato3, dacofurundzic, dakota, dragon986, duskovuk63, hpetr, Marko Marković2, miljannis, pavle_pzs, pein, spooky-II, SsssssNOVI, versus