Formula 1, 2019.

5

Formula 1, 2019.

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

Ферари... или ''Како пуцати себи у ногу'' Bebee Dol

Скудерија је у евидентном налету, млади Леклер је по четврти пут узастопно освојио пол-позицију што је последњи пут за Ферари остварио један Михаел Шумахер, на старту трке све је феноменалним стартом изненадио Себастијан Ветел који се са треће позиције пробио на прву и сигурном вожњом остварио четири секунде предности над тимским колегом.

Међутим, још од петог круга почела је и нестварна комуникација Ферарија са својим возачима у којем је од водећег Ветела тражено да - пропусти Леклера... Зашто, јасно је ваљда само водећим људима Скудерије... нагађа се да је у питању било некакво враћање дуга (каквог!?) за претходну трку у Сингапуру (видети претходни пост), иако је било више него очигледно ко боље изгледа на стази... како год било, тек Ферари је прво у пит увео Леклера, а са неколико кругова закашњења (одлагања?) и Ветела који је тиме пао у поретку иза тимског колеге, да би само који круг касније четвороструки светски првак паркирао поред стазе због квара...

То је изазвало излазак возила безбедности на стазу што је најбоље искористио Мерцедес којем је, практично, још једна победа на крају готово пала у крило...

Ништа ново у Ф1, осим што се усуђујем да прогнозирам да је ово била трка која представља почетак краја сарадње Себастијана Ветела и славног италијанског тима...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

Napisano: 10 Okt 2019 9:52

Предстојећег викенда требало би да буде одржана и трка за ВН Јапана на којој би требало да се деси чудо, па да након ње Луис Хамилтон и математички не обезбеди своју шесту титулу првкака света. Чудо се вероватно неће догодити, али би Хамилтонова промоција лако могла бити одложена. Наиме, обалама Јапана приближава се сујпер-тајфун Хагибис који ће, према тренутним прогонозама, у Сузуки у време одржава јапанског гран-прија могао проузроковати ударе ветра и до 230 километара на сат!

https://www.racefans.net/2019/10/10/f1-braced-for-.....at-suzuka/

Тренутно стање изнад тог дела Пацифика...



https://www.grandprix247.com/2019/10/10/safety-at-.....oon-looms/

... и предвиђена путања Хагибиса...



Dopuna: 11 Okt 2019 18:31

... стаза у Сузуки биће затворена у суботу због наилазећег тајфуна, па је трећи тренинг отказан, а квалификације померене за недељу преподне по локалном времену, односно у 3:00 рано ујутро. Старт трке остаје непромењен и заказан је за 07:10 ујутро по средњеевропском времену...

https://www.racefans.net/2019/10/11/qualifying-del.....n-hagibis/



offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

... и би Јапан...

Иако је Мерцедес деловао боље и сигурније током петка, након принудне паузе у суботу, у недељу на квалификацијама Ферари је још једном освојио први стартни ред. Али, то готово да је и било све од Скудерије...

На стату трке као из катапулта испаљени Валтери Ботас пробио се са треће позиције на чело где је, уз уобичајена одсуства током боравка у питу, остао до краја. Оно мало што је Ферари успео да учини била је одлична дефанзивна вожња Себастијана Ветела који је, на старијим и средње тврдим пнеуматицима, у последњих седам или осам кругова успео да одбрани другу позицију од Луиса Хамилтона, који је у финишу био на свежијој и мекшој компоненти и на мање од секунде од Немца.

Мерцедес је и званично освојио титулу конструктора, а у теорији, и то само у теорији, још увек је отворена борба за тиутлу у конкуренцији возача, пошто су до краја остале још четири трке и у игри је још 100 (104) бода, а Ботас ту заостаје за тимским колегом 64 бода. Како ипак сви ми који пратимо Ф1 знамо како стоје ствари и да је у овом тренутку вероватно једини начин да Хамилтон на крају не буде први његово закључавање у неком подруму на непознатој локацији...

Све друго било би изненађење...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

ВН Мексика: Хамилтон, Ветел, Ботас, Леклер...

Трка која је имала узбудљиву предигру у виду квалификација у којима је најбоље време поставио Верштапен, али је накнадно кажњен због непоштовања жуте заставе и пенализован са три позиције, и у којима је Валтери Ботас у самом финишу оверио зид, што је све на крају донело први стартни ред Ферарију...

Ипак, ни то, још једном, није билоо довољно Скудерији да осовји прво место. Трка је имала и узбудљив старт у којем је дошло до контакта Хамилтона и Верштапена, који је овог другог бацила на зачеље, неколико кардиналних грешака пит-посада које су скупо коштале своје возаче, као и потпуно различите стратегије за возаче унутар тимова, што је деловало као право освежење, али се на крају показало као својеврсна маска за оно у шта се, како се испоставило, трка на крају претворила - трку издржљивости коју су, још једном, у своју корист решили Мерцедес и Хамилтон...

Трка за шампиона и даље је, формално, отворена Bebee Dol

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

... а сад је и званично затворена...

На трци за ВН САД на стази у Остину тријумфовао је Финац Валтери Ботас у Мерцедесу, док је друго место било и више него довољно да његов клупски колега Луис Хамилтон (381 поен) и математички обезбеди шесту титулу светског првака чиме је постао други најуспешнији возач у историји Најбржег циркуса...

Трећи је кроз циљ прошао Макс Верштапен у Ред булу.

Тимска титула је већ одавно поново у рукама Мерцедеса, остаје још само питање ко ће бити трећи у пласману возача, пошто ни Ботаса (314) на другој позицији нико не може да угрози... у игри су Верштапен (235) и два Ферарија, Леклер (249) и Ветел (230). Иначе, Скудерија је имала још један хорор тркачки викенд. Након квалификација у којима су имлаи више него запажену улогу (Ветел други са само 0,012 иза Ботаса на полу, Леклер четврти) на трци је све пошло наопако пошто је Ветел од самог старта почео да губи позиције, а убрзо и одустао због лома вешања на задњем десном точку, док је Леклера лош први пит-стоп од скоро осам секунди и дефинитивно удаљио од подијума...

До краја се возе трке у Бразилу и Абу Дабију...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

Trijumf Verštapena i Red bula u Brazilu, a koji je mogao biti i uvećan da u samom finišu u tom trenutku drugoplasirani Tajlanđanin Aleks Albon u drugom Crvenom biku nije imao kontakt sa Luisom Hamiltonom koji ga je izbacio sa staze i gotovo na samo začelje...

Drugi je bio Pjer Gasli u Toro rosu, a treći kroz cilj prošao je šestostruki svetski prvak Hamilton, ali je zbog pomenutog kontakta sa Albonom kažnjenm pa je najniži stepenik na podijum pripao Karlosu Sainzu junioru u Meklarenu...

Ferari je još jednom ispisao loše stranice pošto su, nakon solidnih kvalifikacija, još jednom podbacili u samoj trci, a kao vrhunac, oba automobila Skuderije su posle međusobnog kontakta završili pored staze...

Sezonu zatvara trka u Abu Dabiju 1. decembra...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5706

Trkom za VN Abu Dabija spuštena je zavesa na šampionat F1 2019.

Pobedu je, svoju 84. u karijeri kojom je samo potvrdio već ranije šestu titulu prvaka sveta, ostvario Britanac Luis Hamilton u Mercedesu. Drugi je kroz cilj prošao Holanđanin Maks Verštapen u Red bulu, dok je treći bio Šarl Lekler iz Monaka u Ferariju. Treća pozicija mladog Leklera prema prvim komentarima je pod znakom pitanja zbog razlike u zvanično prijavljeoj količini goriva koju je imao njegov automobil i one koju su stjuardi izmerili pred start trke, pa je moguće da će biti naknadnih pomeranja u konačnom plasmanu.

Četvrti je kroz cilj prošao Botas nakon sjajne trke koju je zbog kazne posle zamene motor morao početi sa začelja. Peti je, u drugom Ferariju bio četvorostruki šampion Sebastijan Vetel koji je zbog greške mehaničara na prvom pit-stopu izgubio skoro sedam sekundi u boksu, što ga je udaljilo od bilo kakve borbe za vrh na trci u Abu Dabiju.

U konačnom plasmanu iza Hamiltona slede klupski kolega Valteri Botas, dok je treći Verštapen. U konkurenciji konstruktora, titulu je, kao i u konkrenciji vozača, još ranije obezbedio Mercedes, čijoj dominaciji se, i pored sporadičnih buđenja Ferarija tokom sezone, odnosno Red bula u finišu, idalje ne nazire kraj.

U dugoj istoriji F1 sezona je prvi put završena u decembru, a vozači neće imati previše vremena za odmor pošto već za nedelju do deset dana, takođe na stazi Jas Marina u Abu Dabiju počinju i prvi predsezonski testovi za 2020. godinu.

Već se spekuliše o mogućim promenama u vozačkom kadru nekih timova, ali o tome naknadno...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 812 korisnika na forumu :: 49 registrovanih, 7 sakrivenih i 756 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, Apok, axa, Bane san, BlaCkMilK, Boris90, brundo65, calvi, DH2, dovla p, Drug pukovnik, GreenMan, Hiperborejac, Ivan Germanovic, jovan.simovic97, krauterbox, krunomiletic5, maiden6657, MarKhan, MB120mm, Metanoja, mgaji21, milimoj, miljannis, milosdam, Mixelotti, MORAVA1, nemkea71, nradukic, panonski mornar, Pavlov A.A., Perko91, powSrb, Radovan Vinčić, Recce, riva2, rovac, Sale.S, sasa.zoric, Sonyboy, Van, vasa.93, Viceroy2, VJ, VladaKG1980, zoidbergs, zooix, zoxknez, Živković