Formula 1, 2019.

4

Formula 1, 2019.

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5329
  • Gde živiš: Beograd

Retko zanimlijva trka u poslednjih par godina. Mr. Green



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814



offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5329
  • Gde živiš: Beograd

Pa ako je potrebno da se trke presele u zonu kiša da bi bile zanimljive...
Pitam se kako su onda bile zanimljivije trke pre 10 godina?

Do 2005 su se koristili uglavnom V10 motori, 3l, sa neograničenim maksimalnim brojem obrtaja... Onda su smanjili na 2.4l V8, i broj ovrtaja ograničili na 19k, pa na 18k, sad je 1.6L motor sa 15k obrtaja...



Ljudi su nekad morali da nose čepiće za uši da bi gledali trku, a sad ovi moraju da veštački da proizvode zvuk kako bi začinili trku...
Ne kažem da je zvuk tu bitan, bitni su motori, i njihove sposobnosti da uđu u duel bez DRS-a, KERS-a i ne znam ni ja čega... Formula 1 je cirkus, najbrži cirkus na svetu, barem se tako to zvalo ranije, sad je postalo takmičenje ko će da napravi sigurnije vozilo, i da od sponzora dobije više para... Vozači nikad nisu vozili zato što su znali da je to sigurno, već zato što su i oni uživali, to je nalet adrenalina, i za njih, i za publiku... Nije manekenska pista...

Gledao sam svaku trku nekad, koliko po suvom toliko i po kiši... Sad se pretvorilo u to ko će da napravi sigurniji bolid, ko će da napravi ekonomičniji motor... U Formuli 1 je postojala borba, do poslednjeg kruga, možda je 80-ih i 90-ih to bilo još izraženije, ali ja pamtim 2000-te, i ovo sad je smešno... I ako gledam trku, gledam borbu uglavnom od 5. do 15. mesta, tu se možda nešto i desi...

Napravili su stazu u Bakuu, zato što su dobili pare, a to što je veća šansa da te grom iz vedra neba udari nego da pretekneš na njoj, koga briga... Ranije je jedina takva staza bio Monte Karlo, i sećam se da sam uvek mrzeo kad dođe ta trka, i navijao da padne kiša, da bude nekih okretanja, lupanja, šta god...

Na 90% današnjih trka se borba vodi u pit stopu, ko će da ostane duže, ko će da bolje predvidi vremenske uslove, ko će 5 krugova duže da ostane na starim gumama... Ili još gore, u kvalifikacijama...

Voleo sam da gledam Formulu 1, godinama nisam propuštao trku... Recimo da sad biram radije da gledam finale Đoković - Federer, nego Silverston, iako tenis ne mogu da gledam duže od 15min u kontinuitetu.

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814

Свако време носи нешто своје...

У Ф1 се озбиљно размишља да од сезоне 2021. чини ми се, врате доливање горива. Оно је наравно, искључено због бројних инцидената и тиме подизања безбедности. Са друге стране, без обзира на све мере безбедности, откада је то тркање брзинама 300+ на сат уопште и било безбедно. А чим се појавила таква најава, одмах су се појавили и они који су против тога.

Сад се већ понављам, али Алан Прост је као шеф тима (1997 - 2001) својевремено изнео и предлог да се избаце аутоматски и врате ручни мењачи, погледајте десну руку Жака Лафита током вожње (прескочите први минут)...



... па су га одмах велики тимови и произвођачи напали... предлог је пао у заборав, а мислим да би то итекако потпалило ватру... о звуку на снимку да и не пишем...

Још пре пет година сам поставио неколико фотографија које смо брат и ја снимили још 2004. на некој промоцији у центру НС...

https://www.mycity.rs/Sport/Sportska-fotografija_3.html#p1669951

... изненадило ме је колико су ти аутомобили мали, без обзира што су данас релативно већи... и поред свега претицање је тешко на многим стазама. За Баку се слажем, али Монако је ипак нешто посебно, сећам се да је и тамо било свега, онај излаз из тунела има огроман потенцијал, али су и тамо ударили ону шикану ''из безбедносних разлога''.

Нека укину и оно правило о обавезној употреби најмање две врсте пнеуматика, нека дозволе комбинацију различитих врста пнеуматика (Физикела, Џордан, друго место у Белгији 1997. током трке како се стаза сушила ставили су сликове напред, оставили интермедијум позади, против Шумахера већ није могао).

Чак је и та ера Шумијеве владавине била занимљивија. Готово увек је возио пуним гасом, по правилу на најмекшој компоненти, ишао бар једном више од ривала у бокс и опет био на врху... садашња правила чак и тактику чине предвидивом... једино киша унесе живот...

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5329
  • Gde živiš: Beograd

Da su se trkači osećali nebezbedno, tj. da su hteli bezbednost, ne bi ušli u F1... To je ekstremni sport, pa ni ljudi koji se penju uz planinu, ili spuštaju niz padinu dok ih lavina prati ne rade to protiv svoje volje, oni imaju razlog, to žele... Možda se ovi trenutni ne bi upustili u to, ali ima drugih... Isto tako i publika to želi da gleda, niko neće vozić koji ide 300km/h, to mogu da gledaju u Japanu na metro stanici, bitna je borba, "wheel to wheel" akcija, a ovi se malo pipnu, odmah ide na razmatranje da li da ih kazne ili ne... Naravno, niko neće svesno da povredi sebe ili protivnika, ali je rizik sastavni deo toga, i ne znam zašto se uporno promoviše sigurnost...

To o pneumaticima i gorivu je još jedna glupost koju su uveli... I broj dostupnih motora je nekad, čini mi se, bio mnogo veći...

Era Šumijeve vladavine jeste bila dosadna sa stanovišta šampiona, ali ja je pamtim kao zanimljivu za gledanje, dosta borbe, akcije... Nije ni toliko bitno ko će da pobedi, meni je zanimljivo da gledam borbu, za drugo, teće, peto, deseto mesto... Sad to uglavnom postoji kad neko startuje sa začelja, pa se probija napred...

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5329
  • Gde živiš: Beograd

Izuzetno poštujem to što porodica Šumahera odbija da daje bilo kakve izjave vezane za njegovo stanje... Ipak, kao neko ko je odrastao uz njegove trke, pratim novosti u nadi da će se nešto pojaviti, makar naznaka da se stanje popravlja... Ovo sam našao:

https://www.express.co.uk/news/world/1159142/micha.....ormula-one

https://www.express.co.uk/news/world/1156369/micha.....-jean-todt

Nije nešto preterano obećavajuće, ali iz ovog mi deluje da je svestan, da može da govori...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814

Солидна трка у Мађарској, можда не толико атрактивна као претходна, али по мени можда и боља од Хокенхајма пре недељу дана...

Добили смо директну борбу за прво и треће место која је, истина добрим делом, решавана кроз тактику у боксовима и уз различиту тактику за возаче унутар истог истог тима, али и директним возачким умећем. Што је још боље, услови за вожњу су, осим повремених налета ветра, били готово идеални... без кише, без возила безбедности...

Углавном - Хамилтон, Верштапен, Ветел... Британац сада има предност од чак 62 бода... Следи пауза све до 1. септембра и ВН Белгије...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814

Летња пауза је готова...

Сутра се вози трка за ВН Белгије на стази Спа Франкоршам, а ако је судити по данашњим квалификацијама, могло би бити забавно...

Зашто ''могло'', а не ''да, сигурно''? Ево како тренутно изгледа грид...



https://twitter.com/F1/status/1167803650560974859

... неприкосновени Мерцедес није на врху, већ су то два Ферарија, али Хамилтона је још једном обилато послужила срећа и све што ће му бити потребно сутра јесте да вози до циља и не упуштајући се у борбу за сам врх. Наиме, актуелни светски првак у удесу на трећем тренингу готово је уништио болид , и када је деловало да Мерцедес неће имати времена да изведе неопходне поправке, догодио се пожар на Вилијамсу Роберта Кубице који је проузроковао истицање црвене заставе и прекид квалификација, чиме је Мерцедес добио преко потребно додатно време за поправке и врати Хамилтона на стазу који ће на крају стартовати као трећи...

Посластица за теоретичаре завере у Ф1: мотор на Вилијамсу је - Мерцедесов...

У савком случају, у трку ће са чела кренути млади Шарл Леклер који, према приказаном у досадашњем току викенда, делује као први кандидат за највише постоље у Белгији... Ферари се, свакако, показао бољим у ових протеклих пар дана, али то би требало доказати и сутра...

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814

offline
  • vampire and philosopher
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 5814

У Сингапуру трећи узастопни тријумф Ферарија, с тим да се овај пут на највиши степеник победничког постоља попео четвороструки светски првак Себастијан Ветел. Немцу је то прва победа након више од годину дана, укупно пета у Сингапуру. Други је био његов клупски колега Леклер чиме је Ферари забележио 1-2 и то након више од две године, последњи пут 2017. у Мађарској. Разлога за задовољство у Скудерији нема само због резултата и форме, већ и због чињенице да су први пут још од 2008. забележене три узастопне победе.

Ипак, није баш све тако сјајно у легендарном италијанском тиму... Пол-позицију имао је Шарл Леклер који је сигруно и повео трку, а када је дошло време за прве пит-стопове, предност је мимо неке устаљене праксе добио у том тренутку трећепласирани Ветел који је на стази надокнадио више од четири секунде заостатка за водећим и касниеј преузео вођство које, практично, ни у једном тренутку није било угрожено, чак ни у два каснија изласка возила безбедности чиме је Ветел прво изгубио 14, а касније и око шест секунди предности над Мерцедесима који, ипак, нису били конкурентни колико се очекивало. Нерасположење код Леклера због чињенице да након две узастопне победе и пол-позиције и вођства није добио предност приликом одласка на обавезни сервис било је више него очигледно...

Треће место освојио је Верштапен у Ред булу, некако неприметно и готово статирајући, без неке велике борбе, без угрожавања возача испред себе, или угрожености од пратилаца...

Још једна занимљивост је и да смо неколико кругова током трке на челу видели и једног Антонија Ђовинација у Алфи чиме је постао први Италијан који је водио у трци Ф1 још након Ђанкарла Физикеле 2006. године...

Доста занимљивог, осим у генералном пласману:

Хамилтон 284
Ботас 221
Верштапен 185
Леклер 182
Ветел 169...

Занимљиво је и ван стазе, где прште предлози како учинити Ф1 још интересантнијом, иако је већина од њих, благо речено, катастрофална: заменити казне померања на старту додавањем баласта на трци Shocked

https://www.racefans.net/2019/09/20/f1-proposes-re.....penalties/

... или обрнути поредак на старту у односу на онај остварен на тренингу GUZ - Glavom U Zid

https://www.racefans.net/2019/09/21/reverse-grid-would-be-complete-bullt-vettel/

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 677 korisnika na forumu :: 35 registrovanih, 4 sakrivenih i 638 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aleksmajstor, Bane san, baza, blackbeast, Chainsaw, danilopu2, Dorcolac2, Gabriel18, galijot, Georgius2, GrM, GveX, indja, Jezekijel, jovapad, ladro, Leonardo, MikeHammer, nemkea71, ozzy, renoje2, royst33, S-lash, sasakrajina, stug, theNedjeljko, Toni, Trpe Grozni, Van, vasa.93, vlvl, yrraf, zdrebac2, zlaya011