Formula 1, 2024.

2

Formula 1, 2024.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Napisano: 09 Jun 2024 11:43

Veoma je zanimljivo pred večerašnju trku za VN Kanade.

Red bul je produžio na još dve godine ugovor sa Serhiom Perezom, koji međutim i treći put uzastopno nije uspeo da se plasira više od 16. mesta u kvalifikacijama. Da zbrka bude potpuna ''pobrinuo'' se Ferari čiji vozači Lekler i Sainz nakon prvog i trećem mesta u Monaku startuju kao tek 11. i 12! Mnogo uspešniji nije bio ni Luis Hamilton koji je nakon odlične vožnje u trećem treningu na kraju morao da se zadovolji tek sedmim mestom, ali je zato pol-poziciju odneo drugi Britanac u Mercedesu, Džordž Rasel, koji će uz već konstantno dobre Meklarene koji će krenuti iz drugog reda, biti glavni izazivač aktuelnom prvaku Ferstapenu koji je imao identično vreme kao i Rasel, ali je drugi postavio taj rezultat.

Što se tiče budućnosti Najbržeg cirkusa, FIA je predstavila koncept novih automobila F1 za 2026. godinu, a koji bi, u skladu sa predviđenim tehničkim pravilima, bili nešto manji i lakši, što bi trebalo da donese više preticanja na samoj stazi.



Međutim, iako nas do sezone 2026. čeka još više od jedne takmičarske sezone, već se čuju glasovi pojedinih timova koji smatraju da novi izgled automobila, odnosno nova pravila, neće doneti boljitak. Prve procene pokazuju da bi takvi automobili bili sporiji u krivinama, što ne bi donelo toliko željena pretecanja koja najavljuje FIA, timovi bi bili znatno ograničeniji u razvoju automobila, da će gotovo biti nemoguće redukovati težinu automobila sa sadašnjih 800 na predviđenih nešto manje od 770kg (sa vozačem), a navodi se čak i da bi brzina nižih kategorija poput F2 tada gotovo bila u rangu sa F1.

Ostaje da vidimo šta će se dogoditi, ali činjenica je da se FIA kroz istoriju F1 nije preterano proslavila uvođenjem novih pravila.

Dopuna: 13 Jun 2024 12:37

Veoma zanimljiva trka u Kanadi, iako je najviši stepenik podijuma pripao aktuelnom šampionu i vodećem u generalnom plasmanu Maksu Ferstapenu.

Kiša je unela dodatnu neizvesnost, a sve su, barem na startu, iznenadili vozači Hasa koji su, za razliku od ostatka karavana koji je startovao na pneumaticima za promenljive vremenske uslove, odabrali pneumatike za potpuno mokru stazu i brzo napredovali u poretku. Ipak, situacija se brzo izmenila, kada na scenu stupa u tom trenutku trećeplasirani Lando Noris u Meklarenu koji je zaostatak od oko devet sekundi pretvorio u poteru za vodećim Raselom u Mercedesu i Ferstapenom, potukao ih u direktnom duelu na stazi i počeo da uvećava vođstvo. Međutim, u trenucima kada je njegova prednost bila oko deset sekundi, na stazi se okrenuo Logan Sardžent u Vilijamsu, što je izazvalo izlazak vozila bezbednosti koje je vratilo na čelo trke Ferstapena i Rasela, dok je Noris bio prinuđen da sačeka još jedan krug pre pit-stopa, što ga je koštalo vođstva, a u krajnjoj liniji i pobede.

Sjajni Noris u Meklarenu do kraja je uspeo da ponovo pretekne Rasela, ali ne i Ferstapena. Ipak, nešto pozitivno definitivno se dešava u Meklarenu, a nadam se da ćemo slično videti i nadalje. Razočarenje vikenda su oba Ferarija koji su nisu završili trku, Lekler zbog problema sa motorom, Sainz nakon kontakta sa drugim automobilom koji je doveo do oštećenja, kao i Perez u Red bulu koji je imao kontakt sa Gaslijem u Alpinu, nakon čega je oštetio zadnji kraj svog automobila, pa se i on povukao sa staze. Nevoljama Čeka Pereza tu nije kraj, pošto je Meksikanac kažnjen sa tri mesta na startu Velike nagrade Španije, a koja će biti vožena na stazi Katalunja u Barseloni 23. juna.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Dinamična trka u Španiji, ali...

Start je bio više nego obećavajući, umesto očekivanog duela za vođstvo Noris - Ferstapen sve je iznenadio Džordž Rasel u Mercedesu koji se sa četvrte probio na vodeću poziciju. Ironično, upravo je taj sjajni start Rasela, ispostavilo se, lišio nas veće neizvesnosti, jer do trećeg kruga Ferstapen je bez većih problema preuzeo prvo mesto koje do kraja, osim odlazaka u boks, praktično nije ispustio, dok je vlasnik pol-pozicije Noris, i u ovim trenucima jedini ko donekle može da parira Holanđaninu i Red bulu, morao da se, ma kako to čudno zvučalo, probija sa trećeg mesta ka vrhu, ali osim drugog stepenika na podijumu, kao i preuzimanja drugog mesta u generalnom plasmanu, više nije mogao.

Treći je bio Luis Hamilton, a četvrti Rasel kojeg je dodatno ukočio njegov tim u boksu na prvoj promeni zadržavši ga skoro šest sekundi, dok je, primera radi, Red bul na Ferstapenovom automobilu prilikom prve promene izjednačio ovogodišnji rekord sa VN Kine i servis obavio za fantastičnih 1,9 sekundi! Dva Ferarija nastavljaju po sistemu toplo/hladno i zauzeli su peto i šesto mesto uz sve, po tim poguban, izraženiji unutrašnji rivalitet.

Već narednog vikenda karavan nas vodi na domaći teren Red bula, VN Austrije na stazi u Celtvegu.



offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Mnogo vatre u Austriji, u trci koja je pretila da bude još jedan dosadan i predvidiv vikend u Najbržem cirkusu.

Nakon starta na kojem je sigurno odbranio pol-poziciju, Maks Ferstapen je dvadesetak krugova do pre kraj održavao nekih sedam do osam sekundi prednosti ispred Landa Norisa, da bi problem u boksu na drugom pit-stopu u kojem se Holanđanin zadržao preko šest sekundi, a zatim i brzi pit-stop Meklarena, istopili tu prednost. Noris je brzo dostigao Ferstapena, i usledila je borba za prvo mesto. Osim borbe na stazi, svojevrsna bitka vođena je i van staze, gde je Noris optuživao Ferstapena za česte promene pravca na stazi prilikom odbrane pozicije, a Ferstapen uzvraćao prijavama za povrede limita staze. Noris je u jednom trenutku pretekao Holanđanina, ali mu i vratio poziciju upravo zbog silaska sa staze. U samoj završnici, nekih šest krugova pre kraja, sa staze izlazi i Ferstapen, ali prednost stečenu na taj način zadržava, a optužuje Norisa da ga je zatvorio u toj krivini. Prvobitni utisak je da je Holanđaninu progledano kroz prste, uostalom, kao i prilikom prvog pit-stopa kada je Red bul nebezbedno pustio aktuelnog prvaka iz boksa, gotovo ga lansiravši upravo u Norisa, ali je i tada prošao nekažnjen. Usledio je novi napad Norisa koji je, očigledno, u završnici imao bolji tempo od Ferstapena, što je nekako i postalo njegovo obeležje, međutim Ferstapen ponovo menja pravac, dolazi do kontakta, stradaju zadnji desni pneumatik Norisovog i zadnji levi pneumatik Ferstapenovog automobila. Holanđanin uspeva da obavi zamenu, dok Noris, iako stiže do boksa, odustaje.

Ferstapen je kažnjen za izazivanje udesa sa deset sekundi, ali pokazalo se, po ko zna koji put, da sistem kažnjavanja u F1 često ne funkcioniše. Izrečena kazna zapravo ništa nije promenila, jer je Holanđanin imao više od 15 sekundi ispred prvog pratioca, završio trku kao peti, i sa tih novih deset bodova povećao je prednost ispred Norisa koji je ostao praznih šaka. Sve pomalo podseća na incident Hamilton - Ferstapen u Silverstonu 2021. a utisak je da ponovo svedočimo favorizovanju aktuelnog prvaka.

Najviši stepenik podijuma u Austriji doslovno je pao u krilo Džordža Rasela i Mercedesa, drugi je ciljem prošao Pjastri u Meklarenu, a treći Sainz u Ferariju.

Ne očekujem neke naknadne kazne, ali je zato rivalitet Noris - Ferstapen dobio novu, možda i lošu dimenziju. Nadam se da grešim...

Sledeća trka biće vožena 7. jula u legendarnom, ovde već pomenutom Silverstonu, za VN Velike Britanije...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Drugi uzastopni trijumf Mercedesa, ovog puta na najviši stepenik podijuma vratio se sedmostruki šampion Luis Hamilton kojem je to bila 104. pobeda, prva nakon VN Saudijske Arabije 2021.

Da li se, nakon Meklarena, budi i Mercedes, prerano je reći... Ipak, raduje činjenica da Red bul, odnosno da jedan tim više nije toliko dominantan, iako su u celoj priči najviše profitirali upravo austrijski tim i aktuelni prvak Maks Ferstapen, čija je prednost u generalnom plasmanu sada porasla na 84 poena ispred prvog pratioca Landa Norisa, dok prednost Red bula u odnosu na drugoplasirani Ferari iznosi 71 poen. Skuderija, međutim, već nekoliko meseci, precizinije od VN Monaka kao da više nije dorastao rival, što se moglo videti i za vikend u Silverstonu.

Sama trka obilovala je uzbuđenjima, više smena u vođstvu, dosta preticanja, što direktno na stazi, što kroz boksove, kiša, dosta taktiziranja i, možda i najbitnije, bez udesa na stazi i bez vozila bezbednosti. I dalje stoji utisak da je, i pored trijumfa Hamiltona i Mercedesa, ipak Meklaren u ovom trenutku najbliži Red bulu, a boljeg plasmana ili barem borbe za isti, koštala ih je upravo taktika u slučaju Pjastrija prilikom prvog (zakasnelog) pit-stopa, odnosno pogrešnog izbora pneumatika i greške prilikom drugog pit-stopa kod Norisa, koji su ga koštali vođstva, a možda i više od toga.

Tačno smo na polovini, britanski gran-pri bio je dvanaesti od 24 trke ove sezone. U drugu polovinu ulazimo kroz nešto manje od dve nedelje na stazi Hungaroring gde će 21. jula biti vožena VN Mađarske.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Dvostruka pobeda Meklarena u Mađarskoj, uz novi podijum za Luisa Hamiltona...

Trku su obeležili start na kojem je Oskar Pjastri poveo, dok je Maks Ferstapen obišao nosioca pol-pozicije Landa Norisa, ali izašavši pritom van staze zbog čega je prepustio poziciju Norisu tri kruga kasnije, zatim kontakt Hamiltona i Ferstapena u bori za treće mesto nakon čega je Holanđanin ponovo izleteo sa staze i na kraju se morao zadovoljiti petim mestom, a na samom kraju i timska odluka Meklarena da Noris koji je bio u vođstvu nakon poslednjeg pit-stopa prepusti prvu poziciju Pjastriju, što Noris nije baš rado učinio.

https://www.formula1.com/en/latest/article/highlig.....fFjTQSsjMC

Prednost aktuelnog prvaka je smanjena, ali i dalje iznosi više nego ubedljivih 76 poena razlike, a već narednog vikenda na rasporedu je Velika nagrada Belgije na legendarnoj stazi Spa, nakon čega sledi letnja pauza sve do poslednje nedelje avgusta kada će biti vožena Velika nagrada Holandije.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Sjajna trka prethodnog vikenda u Belgiji, ali smo, nažalost, epilog trke dobili nekih dva i po sata kasnije, diskvalifikacijom pobednika na stazi.

Kroz cilj je prvi prošao Džordž Rasel u Mercedesu koji se, za razliku od većine konkurenata, opredelio za samo jedan pit-stop, odvezao neverovatnih 33 od 44 kruga na jednom setu pneumatika, poslednjih pet krugova se uspešno branio od timskog kolege Luisa Hamiltona, ali pao, tačnije njegov automobil, na merenju posle trke.

Ispostavilo se da je Mercedes Džordža Rasela bio oko kilogram i po lakši od propisanih 798kg, a što je najverovatnije bilo posledica rizične taktike mladog Britanca koja mu je donela pobedu na stazi, ali po cenu povišene potrošnje goriva, pa je pobeda uručena Luisu Hamiltonu, ispred Oskara Pjastrija i Šarla Leklera. Sudijska odluka, ma kako delovala nepravedno, dobija na težini i činjenicom da će FIA sledeće sezone podići granicu minimalne težine automobila na merenju posle trke na 800kg.

https://www.racefans.net/2024/07/23/new-points-sys.....g-in-2025/

Prava je šteta što je jedna odlična trka i na legendarnoj stazi Spa, a u kojoj smo videli puno taktiziranja i boprbe na stazi, dobila kraj na takav način i to baš pred letnju pauzu koja će potrajati do 25. avgusta kada će biti vožena 25. avgusta na stazi Zandvort u Holandiji.

I po nepisanom pravilu, u situacijama kakva se dogodila prethodnog vikenda u Spa, ponovo je najviše profitirao aktuelni šampion i vodeći u generalnom plasmanu Maks Ferstapen koji je diskvalifikacijom Rasela ponovo povisio prednost u odnosu na najbližeg pratioca Norisa.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Letnja pauza je okončana, a na stazi Zandvort u Holandiji trijumfovao je Lando Noris u Meklarenu. Iako nije odbranio pol-poziciju ostvarenu dan ranije, na stazi je u direktnom duelu potukao Maksa Ferstapena i uvećavao prednost koja je u finišu iznosila preko 20 sekundi.

Da li buđenje starog lava Meklarena znači da i svedočimo kraju vladavine Red bula, teško je reći... Prednost Ferstapena u generalnom plasmanu i dalje iznosi više nego ubedljjivih 70 poena razlike, dok je u plasmanu konstruktora ta razlika značajno niža i trenutno iznosi 30 poena u korist austrijskog tima. Ipak, raduje činjenica da vidimo još jedan tim u borbi za vrh... Čekamo i Ferari koji je u Holandiji, prema izjavama iz same Skuderije, osvajanjem trećeg i petog mesta u Zandvortu nadmašio očekivanja i naravno, Mercedes, koji deluje da može više.

Naredna trka VN Italije biće vožena već predstojećeg vikenda u legendarnoj Monci.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Trijumf Leklera i Ferarija koji su u Monci taktički ''ukrali'' pobedu Meklarenu koji je delovao najmoćnije na stazi ovog vikenda.

Imali su Noris i Pjastri 1-2 na startu trke, ali je njihov međusobni duel već posle nekoliko krivina bacio Norisa na treću poziciju, dok je Pjastri izbio na čelo trke koje je, do drugog odlaska u boks, skoro sve vreme suvereno držao. Međutim, na ulasku u poslednju trećinu trke postalo je jasno da Skuderija igra na sve ili ništa i da će pokušati da stigne do cilja uz samo jedno obavezno stajanje. Lekleru koji je u drugom stintu na stazi proveo čak 38 od 53 kruga to je i uspelo, dok su Pjastri, koji je u poteri za vodećim u poslednjih desetak krugova uspeo da nadoknadi oko devet sekundi, i Noris morali da se zadovolje drugim i trećim mestom.

U svemu je, čini se, iako je razlika u generalnom plasmanu smanjena i sada iznosi 58 bodova (303:241), ponovo najviše profitirao aktuelni prvak Maks Ferstapen koji je, bez mogućnosti da se uključi u borbu za vrh, praktično samo lovio poene i kroz cilj prošao kao šesti.

U poretku konstruktora mnogo je zanimljivije jer se prednost Red bula nad Meklarenom sada istopila i na osam trka do kraja iznosi isto toliko bodova (446:438), a daleko nije ni Ferari sa 407.

Naredna trka biće vožena za VN Azerbejdžana na gradskoj stazi Baku 15. septembra.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Azerbejdžan i gradska staza Baku doneli su nam jednu od boljih i zabavnijih trka ove sezone. Sve je bilo dodatno začinjeno činjenicom da smo neka od imena koje smo očekivali na vrhu startnog poretka videli gotovo na začelju. Lando Noris nije imao sreće u kvalifikacijama zbog žutih zastava istaknutih u trenucima kada se borio za prolazak u drugi deo, pa je bio tek 15. dok je Luis Hamilton zbog tehničkih problema na kraju morao startovati iz boksa. Na sve to, aktuelni prvak i vodeći u šampionatu Maks Ferstapen još jednom je pokazao da ni on ni Red bul nisu u formi, pa je u trku ušao kao šesti.

Uloge Ferarija i Meklarena su se obrnule u odnosu na Moncu, pa se Lekler koji je imao pol-poziciju i za razliku od ranijih trka odličan start, nakon šest sekundi prednosti ostvarenih na stazi i pit-stopa, u 20. krugu našao pod napadom sjajnog Oskara Pjastrija u Meklarenu koji je preuzeo vođstvo i na kraju zasluženo slavio. Do kraja trke videli smo vožnju ''na branik'', Lekler je punih četrdeset krugova pritiskao i bio u repu mladog Australijanca koji je već pokazao i dokazao da F1 ima čemu da se nada.

Finiš trke obeležio je udes Sainza u Ferariju i Pereza u Red bulu kojim je do trećeg mesta stigao Džordž Rasel, dok je Noris i pored loše startne pozicije stigao do četvrtog mesta. Ferstapen je uspeo da osvoji peto mesto, ali je nakon trke koja je završena pod virtuelnim vozilom bezbednosti nastavio da pretiče, zbog čega je bio pod istragom. Najverovatnije ga je kazne spasila činjenica da je trka bila okončana, iako su pravila jasna, pa je isto tako verovatno da mu je, u ''dobrom'' starom maniru F1 kao aktuelnom prvaku progledano kroz prste.

Kao kuriozitet beležimo i činjenicu da je mladi Oliver Berman, koji je zbog suspenzije za volanom Hasa zamenio Magnusena, kroz cilj prošao kao deseti, čime je 19-ogodišnji Britanac postao prvi vozač u istoriji koji je na svoje prve dve trke osvojio bodove vozeći za dva različita tima. Prethodno je za volanom Ferarija zamenio povređenog Sainza i osvojio sedmo mesto u Saudijskoj Arabiji. Ime na koje svakako valja obratiti pažnju u godinama koje dolaze...

Sitaucija u šampionatu postajue sve interesantnija: sedam trka pre kraja prednost Ferstapena nad Norisom dodatno je smanjena i sada iznosi i dalje respektabilnih 59 poena (313:254), ali uz lošu formu Red bula i Holanđanina i dalje tinja nada da bismo do kraja mogli dobiti neizvesnost. U plasmanu konstruktora posle dugog perioda na čelu više nije Red bul, već karavan sada predvodi Meklaren koji ima 20 poena prednost nad favoritom (476:456), a ni Ferari više nije daleko sa 425 bodova.

Naredna trka biće vožena već predstojećeg vikenda u Singapuru.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8705
  • Gde živiš: Esgaroth

Imalo se šta videti ovog vikenda u Singapuru, ali je, kako stvari stoje, najviše pažnje privukao mladi varan koji se tokom trećeg treninga našao na stazi.



Kako kažu u F1, ''najbrži gušter na svetu'' Mr. Green

https://www.youtube.com/watch?v=I4jsV3iOsGk

A, sad ozbiljno... Novi trijumf stare sile Meklarena. Kroz cilj je ovog puta prvi prošao Lando Noris koji je tako smanjio razliku u generalnom plasmanu na 52 poena u odnosu na Maksa Ferstapena koji je bio drugi. Pobedu Meklarena upotpunio je Oskar Pjastri koji je kroz cilj prošao treći.

Ferari, koji je delovao više nego solidno na stazi, ali je imao loš dan u kvalifikacijama pa startovao kao deveti i deseti, morao se zadovoljiti petim i sedmim mestom Leklera i Sainza, dok su Mercedes do novih bodova doveli četvrtoplasirani Rasel i šesti Hamilton koji je pokušao da iznenadi rivale nešto drugačijom taktikom i startom na mekim pneumaticima koje je malo ko koristio tokom trke u Singapuru.

Čeka nas gotovo mesec dana pauze, a naredna trka Velika nagrada SAD biće vožena na stazi u Ostinu. Matematički, trka za titulu prvaka je i dalje otvorena, do kraja nas čeka šest trka i tri sprinta, u opticaju je veliki broj bodova, Meklaren i Noris na stazi deluju sve opasnije, ali Ferstapen i dalje ima veliku prednost (331:279). U poretku konstruktora, Meklaren je povećao svoju prednost ispred Red bula (516:475), dok Ferari (441) vreba svoju priliku...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 968 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 7 sakrivenih i 927 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bufanje, cenejac111, darkangel, darkstar101, djboj, Dorcolac, dragan_mig31, Dukelander, flash12, Georgius, HrcAk47, indja, Još malo pa deda, jukeboxer, Kriglord, loon123, LUDI, Mad Serb, mercedesamg, Metanoja, mnn2, Nemanja.M, oganj123, Parker, pein, Romibrat, rovac, samsung, Srki98, vathra, Vatreni Zmaj, voja64, zeo, ZetaMan