Formula 1 [sezona 2006]

12

Formula 1 [sezona 2006]

offline
  • Pridružio: 24 Mar 2004
  • Poruke: 3962
  • Gde živiš: Zemun

da ali je to koliko sam ukapirao uradjeno namerno.....
mislim namerno je stao jer su procenili da je bolje da tu uzmu 0 bodova i da nemaju kaznu za sledecu trku (cinimi se da je sledeca bila monte karlo i 10 mesta nazad je previse... sumaher je dobio zacelje) nego da budu kaznjeni...
i mislim da ne bi bio drugi.. da nije eksplodirao bio bi drugi, a kada je eksplodirao mislim da je mogao da prodje kroz cilj kao 3-4-5 ili tako neko mesto pa je nagazio na kocnicu kako bi ostao bez kazne u sledecoj



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 18 Jun 2006
  • Poruke: 1514
  • Gde živiš: Singidunum

Pa to mi je malo bezveze...mislim, tu je imao sigurne bodove, a u Monte Karlu pod mozda...ne secam se toga, kad je to bilo?...I sta je uradio posle u Monte Karlu? Very Happy



offline
  • Pridružio: 24 Mar 2004
  • Poruke: 3962
  • Gde živiš: Zemun

definitivno nije to to Smile jer je u spaniji zavrsio kao sesti...
bice da mu se to desilo u australiji koliko se secam te scene... taj cilj mi sve govori da je to bila australija... a ako je tako (nadam se da ce neko da potvrdi ko mozda ima bolju memoriju) onda je tu zavrsio deseti (po pravilu nije neophodno zavrsiti trku da bi imao plasman) iako nije presao cilj.

I generalno mislim da u australiji nije mogao da uzme vece bodove.... on je bukvalno mogao mozda da se dokotrlja do cilja... recimo secam se da je u zadnjem zavoju poceo da dimi iza recimo fizikele i da ga je fizikela vrlo lako obisao i da je odmah izgubio tu poziciju, a dok je goreo gubio je jos neke pozicije...
ah da i nije mogao da bude drugi ako ga je fizikela obisao a on je zavrsio kao peti (4 boda) a vilnev je bio svega 10 sekundi iz fizikele, barikelo svega 13 sekundi tako da bi on mogao plafon da uzme 2 1 ili ni jedan bod.... ovako je izbegao kaznu......
Mislim da nisu glupo postupili, naravno ako su ova moja secanja tacna Razz

offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

Ja se stvarno ne secam na kojoj je to trci bilo i da li je uopste bilo ove sezone. Samo je situacija bila veoma tragicna.
Meni je ponekad bas bezveze to pravilo da mozes da uzmes neki bod cak iako ne zavrsis trku. Ako vozac odustane u zadnjem krugu ne svojom greskom, a imao je prednost od 2 kruga u odnosu na nekog iza, onda je u redu. Mada, ponekad stvarno imam utisak da je pravilo suvisno.

offline
  • Pridružio: 18 Jun 2006
  • Poruke: 1514
  • Gde živiš: Singidunum

Pa mislim da to pravilo vazi ako se predje odredjeni procenat (nesto oko 2/3) trke, tako da i ima logike...mislim bodove u tom slucaju moze da dobije ili ako je takva situacija kao Batonova pa odustane u zadnjem krugu, a ostali su bar krug iza njega, ili ako trku zavrsi manje od 8 vozaca, a da je presao vise krugova od svih koji su odustali...ispravite me ako gresim.

offline
  • Pridružio: 24 Mar 2004
  • Poruke: 3962
  • Gde živiš: Zemun

ma to je to.... da bi neko imao plasman nije potrebno da predje cilj i to nije neko novo pravilo vec staro...
Mozda se neko seca velike nagrade brazila i pobede dzordana i uzimanje 10 bodova iako nije zavrsio trku (niko je niza zavrsio zbog vremenskih prilika).
Cinimi se da je dovoljno da se cela trka registruje kao gotova posle 75% odvozenih krugova ili tako nesto....

offline
  • Pridružio: 18 Jun 2006
  • Poruke: 77
  • Gde živiš: Indjija

pre sledeće trke

Kalendar trka za sezonu 2007:

18.03. VN Australije Albert Park
08.04. VN Malezije Sepang
15.04. VN Bahreina Bahrain
13.05. VN Španjolske Catalunya
27.05. VN Monaca Monte Carlo
10.06. VN Kanade Circuit Gilles Villeneuve
17.06. VN SAD-a Indianapolis
01.07. VN Francuske Magny Cours
08.07. VN Velike Britanije Silverstone
22.07. VN Njemačke Hockenheim/Nürburgring
05.08. VN Mađarske Hungaroring
26.08. VN Turske Istanbul
09.09. VN Italije Monza
16.09. VN Belgije Spa
30.09. VN Kine Shanghai
07.10. VN Japana Fuji
21.10. VN Brazila Interlagos

Dopuna: 07 Sep 2006 23:27

VN Italije Monca

10. septembra će se održati 57.-a Velika nagrada Italije, po 56.-i put na stazi Autodromo Nazionale di Monza, biće to 84.-a Velika Nagrada koja se održava na tlu Italije (staze: Monza, Imola, Pescara). Od svih staza koje se nalaze ili su se nalazali u kalendaru formule 1, Monza je najviše puta bila domaćin bolidima formule 1, prvi pratilac po broju organizovanih trka je Monte Carlo (53), a daleko za njima zaostaju Silverstone (40), Spa-Francorchamps (39), Nürburgring (36)... I sada kada sam napisao ove brojeve mislim da mogu da kažem da se formula 1 vraća kući.

Ako ste pomislili da ću sad da prestanem da davim sa brojevima, pogrešili ste (preskočiti pasus, ako vas ne interesuje). Gore navedeni podatak se odnosi na period 1950-2006, a Monza ima nešto dužu istoriju. Sledećeg vikenda će se po 70.-i put vozači boriti za pobedu, podijum, bodove... Istorija ove staze seže do daleke 1922.-e kada je održana druga VN Italije (prva na stazi Monza), zatim se ta tradicija nastavila do danas uz par izuzetaka: 1937. (Livorno), 1947. (Milan), 1948. (Valentino Park) i 1980. (Imola).

A sada izuzetno kratak (rekli bi u mom kraju: zdravo jako kratak) pregled podugačke istorije staze Monza.

-03.09.1922. svečano otvorena staza
-10.09.1922. održana prva trka formule 1 na stazi Monza, pobedio je domaći takmičar Pietro Bordino vozeći Fiat.
- 1924. poginuo je Count Zborowski
-1928. na ovoj stazi se desio incident koji je dugo nosio titulu najgoreg u istoriji auto sporta. Emilio Materassi je poginuo, lišeći pri tome života 27 gledalaca. Do tragične nesreće u Le Mans-u 1955.-e ovo je najgora nesreća (ali ako gledamo samo f1 ovo je još uvek najgora nesreća).
- 1933. uspomene na prethodnu tragediju još nisu izbledele, a poginula su još tri vozača: Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini i Stanislas Czaykowski. Posle ovoga staza je doživela promene radi povećanja bezbednosti.
- 1955. poginuo je Alberto Ascari prilikom testiranja iz nepoznatih razloga, bilo je to svega nekoliko dana nakon što je preživeo kupanje u luci Monte Carlo-a, Staza je prepravljena i dobija čuvenu krivinu Parabolica.
- 1961. Jim Clark je imao sreće, Wolfgang von Trips i 13 gledalaca nisu. Staza je nakon ovog skraćena.
- 1965. se mogla videti žestoka borba za prvo mesto između: J. Clark-a, G. Hill-a i J. Stewart-a. Čak 42 puta su preuzimali lidersku poziciju između sebe. Clark je napusto borbu za prvo mesto zbog kvara, a Jackie Stewart je odneo pobedu ispred klupskog kolege.
- 1970. Jochen Rindt je poginuo. Do danas je ostao jedini osvajač titule kome je ona dodeljena posthumno.
- 1971. Čak osmorica vozača se smenjuju na vodećoj poziciji (Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Jackie Stewart, François Cevert, Mike Hailwood, Jo Siffert, Chris Amon, Peter Gethin), a kroz cilj prvi prolazi Gethin sa samo 0,01s prednosti ispred Peterson-a. Prosečna brzina te trke je bila 242.616 km/h što je dugo godina bio rekord. Treba pomenuti da je Chris Amon osvojio pol poziciju vozeći prosečnom brzinom od 251.214km/h
- 1978. Trka je startovana pre nego što su svi bolidi stali na svoju poziciju, pa su vozači iz zadnjih redova faktički imali leteći start, u svoj toj zbrci Hunt se pred naletom mlađanog Patrese-a nije najbolje snašao i udario je u Peterson-a. Hunt je pomogao prilikom spašavanja Petersona, koji je sledećeg dana preminuo. Hunt je za udes optužio Patrese-a itd. (tu priču već znate, pisao sam o tome više puta). Sid Watkins je smatrao da Peterson-u nije pružena adekvatna prva pomoć.
- 1988. U godini dominacije McLaren-a preminuo je Enzo Ferrari, iako je nakon toga bilo nezamislivo da njegovi vozači ostvare pobedu to se ipak desilo na prvoj trci nakon smrti Enzo-a, i ne samo da je Ferrari zabeležio pobedu, bila je dvostruka pobeda. (Prost je odustao zbog kvara, a Senna je imao sudar prilikom preticanja zaostalog vozača)
- 2000. Prilikom masovnog sudara pri startu otkinuti točak pogađa sudiju (Paolo Gislimberti), udarac je bio fatalan. Neko je pobedio i rasplakao, pošto se izjednačio po broju pobeda sa jednim drugim velik vozačem.
- 2003. Michael Schumacher obara rekord iz 1971.-e u prosečnoj brzini trke. Novi rekord iznosi 247.621km/h
- 2004. Rubens Barrichello osvaja pol poziciju vozeći prosečnom brzinom od 260.395km/h

Podaci o stazi Autodromo Nazionale di Monza:
Prva trka: 03.09.1950.
Dužina staze: 5793 m
Broj krugova:53
Dužina trke:306.720 km
Najbrži krug: R. Barrichello - 1'21.046 - Ferrari - 2004
Prošlogodišnji podijum: 1. Montoya - 2. Alonso - 3. Fisichella

Spisak pobednika na VN Italije:
Godina / vozač / konstruktor / staza
2005 / Juan Pablo Montoya / McLaren Mercedes / Monza
2004 / Rubens Barrichello / Ferrari / Monza
2003 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
2002 / Rubens Barrichello / Ferrari / Monza
2001 / Juan Pablo Montoya / Williams-BMW / Monza
2000 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1999 / Heinz-Harald Frentzen / Jordan-Honda / Monza
1998 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1997 / David Coulthard / McLaren-Mercedes / Monza
1996 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1995 / Johnny Herbert / Benetton-Renault / Monza
1994 / Damon Hill / Williams-Renault / Monza
1993 / Damon Hill / Williams-Renault / Monza
1992 / Ayrton Senna / McLaren-Honda / Monza
1991 / Nigel Mansell / Williams-Renault / Monza
1990 / Ayrton Senna / McLaren-Honda / Monza
1989 / Alain Prost / McLaren-Honda / Monza
1988 / Gerhard Berger / Ferrari / Monza
1987 / Nelson Piquet / Williams-Honda / Monza
1986 / Nelson Piquet / Williams-Honda / Monza
1985 / Alain Prost / McLaren-TAG / Monza
1984 / Niki Lauda / McLaren-TAG / Monza
1983 / Nelson Piquet / Brabham-BMW / Monza
1982 / René Arnoux / Renault / Monza
1981 / Alain Prost / Renault / Monza
1980 / Nelson Piquet / Brabham-Cosworth / Imola
1979 / Jody Scheckter / Ferrari / Monza
1978 / Niki Lauda / Brabham-Alfa Romeo / Monza
1977 / Mario Andretti / Lotus-Cosworth / Monza
1976 / Ronnie Peterson / March-Cosworth / Monza
1975 / Clay Regazzoni / Ferrari / Monza
1974 / Ronnie Peterson / Lotus-Cosworth / Monza
1973 / Ronnie Peterson / Lotus-Cosworth / Monza
1972 / Emerson Fittipaldi / Lotus-Cosworth / Monza
1971 / Peter Gethin / British Racing Motors / Monza
1970 / Clay Regazzoni / Ferrari / Monza
1969 / Jackie Stewart / Matra-Cosworth / Monza
1968 / Denny Hulme / McLaren-Cosworth / Monza
1967 / John Surtees / Honda / Monza
1966 / Ludovico Scarfiotti / Ferrari / Monza
1965 / Jackie Stewart / British Racing Motors / Monza
1964 / John Surtees / Ferrari / Monza
1963 / Jim Clark / Lotus / Monza
1962 / Graham Hill / British Racing Motors / Monza
1961 / Phil Hill / Ferrari / Monza
1960 / Phil Hill / Ferrari / Monza
1959 / Stirling Moss / Cooper / Monza
1958 / Tony Brooks / Vanwall / Monza
1957 / Stirling Moss / Vanwall / Monza
1956 / Stirling Moss / Maserati / Monza
1955 / Juan Manuel Fangio / Mercedes-Benz / Monza
1954 / Juan Manuel Fangio / Mercedes-Benz / Monza
1953 / Juan Manuel Fangio / Maserati / Monza
1952 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1951 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1950 / Giuseppe Farina / Alfa Romeo / Monza
1949 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1948 / Jean-Pierre Wimille / Alfa Romeo / Valentino Park
1947 / Carlo Felice Trossi / Alfa Romeo / Milan
1938 / Tazio Nuvolari / Auto Union / Monza
1937 / Rudolf Caracciola / Mercedes-Benz / Livorno
1936 / Bernd Rosemeyer / Auto Union / Monza
1935 / Hans Stuck / Auto Union / Monza
1934 / Luigi Fagioli (Rudolf Caracciola) / Mercedes-Benz / Monza
1933 / Luigi Fagioli / Alfa Romeo / Monza
1932 / Tazio Nuvolari / Alfa Romeo / Monza
1931 / Giuseppe Campari (Tazio Nuvolari) / Alfa Romeo / Monza
1928 / Louis Chiron / Bugatti / Monza
1927 / Robert Benoist / Delage / Monza
1926 / Louis Charavel / Bugatti / Monza
1925 / Gastone Brilli-Peri / Alfa Romeo / Monza
1924 / Antonio Ascari / Alfa Romeo / Monza
1923 / Carlo Salamano / Fiat / Monza
1922 / Pietro Bordino / Fiat / Monza
1921 / Jules Goux / Ballot / Brescia

Staza u Monzi je poznata po svojoj konfiguraciji brzih krivina i vrlo gugih pravaca, gde vozaci postizu vrtoglave brzine. Ali, uprkos slabijim V8 motorima, vozaci ce Monzom juriti punim gasom za oko 10 % vise nego prosle godine sa snaznim V10 agregatima...
"Sa V10 motorima se punim gasom vozilo 67 % staze. Tokom testiranja u Monzi, zakljucili smo da ce sa V8 agregatima punim gasom juriti 77 % kruga." - izjavio je direktor BMW Motorsporta, Mario Theissen i nastavio: "Nadamo se da cemo na zadnjoj evropskoj trci aktuelne sezone, osvojiti jos bodova. U Monzu idemo sa istom vozackom postavom kao u Turskoj, i nadamo se novim bodovima."



Dopuna: 08 Sep 2006 19:23

Petak prvi trening 08.09.2006 Monca

1 38 Sebastian Vettel 1:23.263

2 17 Robert Kubica 1:23.745

3 35 Alexander Wurz 1:23.868

4 3 Kimi Räikkönen 1:24.037

5 40 Neel Jani 1:24.196

6 18 Tiago Monteiro 1:25.413

7 37 Robert Doornbos 1:25.578

8 19 Christijan Albers 1:25.766

9 22 Takuma Sato 1:26.708

10 23 Sakon Yamamoto 1:27.310

11 41 Franck Montagny 1:27.597

12 39 Giorgio Mondini 1:28.444

13 36 Anthony Davidson

14 4 Pedro de la Rosa

15 6 Felipe Massa

16 8 Jarno Trulli

17 16 Nick Heidfeld

18 7 Ralf Schumacher

19 20 Vitantonio Liuzzi

20 21 Scott Speed

21 10 Nico Rosberg

22 9 Mark Webber

23 15 Christian Klien

24 14 David Coulthard

25 1 Fernando Alonso

26 2 Giancarlo Fisichella

27 5 Michael Schumacher

28 11 Rubens Barrichello

29 12 Jenson Button

Dopuna: 08 Sep 2006 19:38

Petak drugi trening 08.09.2006 Monca

1 38 Sebastian Vettel 1:22.631

2 5 Michael Schumacher 1:23.138

3 6 Felipe Massa 1:23.182

4 35 Alexander Wurz 1:23.414

5 4 Pedro de la Rosa 1:23.970

6 3 Kimi Räikkönen 1:24.034

7 16 Nick Heidfeld 1:24.330

8 1 Fernando Alonso 1:24.577

9 17 Robert Kubica 1:24.813

10 41 Franck Montagny 1:24.943

11 19 Christijan Albers 1:24.985

12 8 Jarno Trulli 1:25.027

13 10 Nico Rosberg 1:25.040

14 15 Christian Klien 1:25.108

15 2 Giancarlo Fisichella 1:25.160

16 18 Tiago Monteiro 1:25.277

17 7 Ralf Schumacher 1:25.316

18 14 David Coulthard 1:25.318

19 36 Anthony Davidson 1:25.356

20 9 Mark Webber 1:25.500

21 39 Giorgio Mondini 1:25.586

22 20 Vitantonio Liuzzi 1:25.707

23 21 Scott Speed 1:25.755

24 40 Neel Jani 1:25.878

25 37 Robert Doornbos 1:26.058

26 22 Takuma Sato 1:26.118

27 23 Sakon Yamamoto 1:26.705

28 11 Rubens Barrichello

29 12 Jenson Button

offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

Kako te nije mrzelo ovoliko da kucaš i kopiraš? Very Happy

offline
  • Srđan Jovanović
  • Pridružio: 12 Avg 2004
  • Poruke: 1461
  • Gde živiš: Čačak

Koga zanima da pogleda drugi danasnji trening, ostavio sam ga na donjem linku. Vredi pazljivo preslusati komentare, a onaj naj vazniji je da je vise od 60% staze dobilo novi asfaltnu podlogu i gle cuda podloga je istovetna onoj u Indijanopolisu jer je navodno naj boljeg kvaliteta ili sto naj vise odgovara Bridzstoun pneumaticima e sad kad se gleda gde je stavljena nova podloga, to je uradjeno samo na brzim krivinama dakle samo tamo gde je Reno brzi od Ferarija a glavni pravac gde je
Ferari ionako brzi nije dobio novu podlogu. Dakle posle danasnjih treninga se ocekivalo da Ferari bude ladno prvi ali cudo od deteta koje vozi za BMW se jos jednom potrudilo da bude ispred Michaela, i sreca je da i ovo dete ne vozi sutra! Jos jedna impresivna voznja Pedra Delarose.
No ko zeli da oslusne sve vazno vezano za nedeljne konferencije za stampu najavljene od Ferarija i Meklarena nek skine i pogleda fajl!
Meni licno smrdi da ce Michael i Fernando da sede ALESCUZAMEN u Meklarenu, a to bas ne bih voleo!

Name: drugi trening petak.wmv

Size: 130MB

link je:

http://www.sendspace.com/file/bbogaj

offline
  • Pridružio: 24 Mar 2004
  • Poruke: 3962
  • Gde živiš: Zemun

hmmm, mislim da si subjektivan (kao verovatno i ja Smile )

Ferari je dobio nove gume tek na desetoj trci u sampionatu (tacno pola sezone) ali sa tim novim gumama daleko da reno i ostali nisu konkurentni....
Sada je cinimi se Bridzston bolji ali ne za onoliko za koliko je Miselin bio bolje do te desete trke.....

A i to sto pricas za podlogu... pa nije bas tako.. i meklare vozi Miselin gume, ali su oba bila ispred renoa ?!
I jos da dodam ono najbitnije, ovo je samo slobodan trening i pogledaj malo unazad kakva su tu bila vremena... desavalo se da je neko na slobodnom treningu po 2 sekunde sporiji od glavnog treninga, sto govori samo da su testirali taktiku, gume... bla bla bla... ovo je cisto zagrevanje... a mislim da i mnogi recimo kao danas reno cuvaju pravo lice za trening.... desavalo se i ranije da neko bude 15 na slobodnom treningu, a da na pravom zauzme prvi drugi red.... i jos jedan dokaz da je slobodan trening samo testiranje i nema nikakvog znacaja (vreme koje naprave) je to da su vecinu slobodnih treninga dobili treci vozaci....
Da je to pravo neko merilo onda bi treci vozac tima postao prvi vozac tima.....

Sve u svemu... licno ocekujem da ferari pobedi i da alonso bude bar 3-4 nikako bolje plasiran... a generalno nije ni nemoguce... takva je staza (najbrza od svih staza) da mi deluje da meklaren moze da bude bolji od renoa, tako da podijum podele recimo ferari i meklaren.... No videcemo sta ce biti... definitivno ovo bi trebalo da bude najlaski posao za ferari (domaca staza)... ali

05 Sep 2007 14:18 Momcilo Zaključavanje topica Razlog: Sezona je završena!  
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1041 korisnika na forumu :: 49 registrovanih, 7 sakrivenih i 985 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Bokiboks, Boris90, ccoogg123, DPera, DragoslavS, dushan, Džordžino, esx66, FileFinder, hooraay, hyla, janbo, JOntra, Još malo pa deda, Kaplar2, Kibice, kolle.the.kid, Kubovac, ladro, laganini123, laki_bb, laurusri, ljuba, Luka Blažević, maiden6657, marsovac 2, mercedesamg, Mercury, Mi lao shu, milanovic, Miloš Popadić, Misirac, mrvica78, nikoladim, Nobunaga, operniki, ozzy, royst33, Srle993, stegonosa, Tas011, VJ, Vlada1389, Vlada78, zeo, Zerajic, zlaya011, žeks62