Vega: nova amd-ova grafička arhitektura

Vega: nova amd-ova grafička arhitektura

offline
  • Aco  Male
  • Moderator foruma
  • Aleksandar
  • Pridružio: 12 Maj 2006
  • Poruke: 16823
  • Gde živiš: /home/aco

AMD je otkrio preliminarne detalje svoje nove grafičke arhitekture, poznate pod radnim nazivom “Vega”. Razvoj ove, potpuno nove, arhitekture je započet pre 5 godina, odmah nakon što je lansirana čuvena “GCN arhitektura. Vega grafička arhitektura donosi potpuno nove mogućnosti u svet PC gejminga, profesionalnog dizajna i veštačke inteligencije. Revolucionarni memorijski podsistem, koji donosi Vega arhitektura, omogućava procesiranje ogromne količine podataka, raspoređenih kroz različite tipove memorija. Keš kontroler velike propusne moći, koji se nalazi u Vega baziranim GPU-ovima, može da pristupa kešu na samom GPU pprocesoru, ili van njega, putem fleksibilnog i programabilnog načina, koristeći fino klasifikovane delove informacija.

„Neverovatno je videti kako GPU-ovi rešavaju informacijske probleme koji se mere u gigabajtima, kada je reč o gejmingu, odnosno u eksabajtima, kada je u pitanju veštačka inteligencija i proces učenja samih mašina. Mi smo dizajnirali Vega arhitekturu, kako bi bila fleksibilna i spremna da rešava neverovatno širok dijapazon problema, ne samo sada, već i u narednih pet godina! Naš sistem keširanja podataka visokih performansi je krucijalna inovacija, koja ima potencijal da promeni kompletno GPU tržište.“, istakao je Raža Koduri, glavni arhitekta Radeon Technologies Grupe u okviru AMD-a.

Vega grafička arhitektura donosi četiri ključne inovacije:

Najnaprednija memorijska GPU arhitektura: Vega arhitektura omogućava potpuno novu memorijsku hijerarhiju u radu GPU procesora. Ovaj radikalni pristup, dolazi u formi potpuno novog kontrolera keš memorije visokih performansi. Keš čini najnaprednija HBM2 tehnologija, koja može da prebaci terabajte podataka svake sekunde, udvostručujući propustnu moć, naspram prve HBM generacije. HBM2 takođe omogućava mnogo veći kapacitet uz duplo manje fizičkog prostora koji zauzima GDDR5 memorija. Vega arhitektura je optimizovana za prenos velike količine podataka i može da radi sa različitim tipovima memorije, uz mogućnost adresiranja čak 512 terabajta.

Nova generacija postupka procesiranje geometrije: Današnje igre i profesionalne aplikacije koriste neverovatno kompleksne skupove geometrijskih primitiva. Stotine miliona poligona u svakom mogućem frejmu, imaju „žičanu strukturu“ toliko detaljnu i gustu, da često više poligona se renderuje zarad jednog piksela. Vegina nova generacija geometrijskog postupka za procesiranje poligona, omogućava programeru neverovatnu efikasnost u svakoj fazi procesiranja ove kompleksne geometrije. Pri tome propusna moć naspram prethodne arhitektureje uvećana za više od 200%! Takođe, Vega poseduje potpuno novi „kontroler opterećenja“, koji inteligentno i uz konzistentne performanse, „hrani“ geometrijski postupak izvršenja grafičkih instrukcija.

Nova generacija „procesora za računanje“: U samom jezgru Vega arhitekture je potpuno nova generacija procesora napravljenog na fleksibilnim računarskim jedinicama, koje prirodno mogu da procesiraju 8-bitne, 16-bitne, 32-bitne ili 64-bitne operacije u svakom taktu. Ove računarske jedinice su optimizovane da postignu značajno veće radne taktove nego li prethodna generacija. Njihova podrška za različite tipove podataka, čini Vega arhitekturu svestranom za različite tipove procesiranja.

Napredna jedinica za obradu piksela: Novi procesor za obradu piksela, unutar Vega GPU-a, Koristi tzv. DSB resterajzer (Draw Stream Binning), koji je dizajniran da unapredi performanse i poveća efikasnost. Novi procesor omogućava „uhvati jednom – osenči jednom“ postupak obrade piksela, koristeći pametni keš za sortiranje, koji se nalazi na samom GPU-u i prepoznaje piksela koji se ne vide u sceni zbog čega neće biti procesirani. Najprostije rečeno, Vegin procesor je sada korisnik L2 keš memorije na samom GPU-u. Ovakav pristup omogućava značajno smanjenje bespotrebnog posla koji se u slučaju GPU-a ogleda u čestom „čitaj-nakon-upisa“ operacija.

http://www.bozzabench.com/News/tabid/60/It-Telex.aspx



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1304 korisnika na forumu :: 61 registrovanih, 9 sakrivenih i 1234 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, aramis s, Atomski čoban, Ben Roj, Bobrock1, botta, comi_pfc, CrazyDiablo, deLacy, Denaya, DragoslavS, Dukelander, gmlale, gorval, ikan, Istman, kalens021, Karla, kjkszpj, Koridor, kubura91, kybonacci, Litostroton, Luka Blažević, Magistar78, mačković, MB120mm, mercedesamg, Mercury, mik7, mile23, Mixelotti, Nemanja.M, nemkea71, novator, nuke92, oldtimer, opt1, panzerwaffe, pein, raptorsi, Romibrat, rovac, sasa87, SR-3m, Srle993, Stoilkovic, theNedjeljko, tubular, VJ, vladaa012, vladulns, vobo, voja64, wizzardone, wolf431, wolverined4, Wrangler, xoxxvelja, yrraf, Zerajic