Leonardo da Vinči

2

Leonardo da Vinči

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

mcrule ::Zakuni se da su to te prave note Shocked
Časna pionirska! smešak Samo što aranžman malo vuče na barok. Btw. to je neka bajata vest, ali mi se učinila interesantnom.

Citat:Mr Pala found that by drawing the five lines of a musical staff across the painting, the loaves of bread on the table and the hands of Jesus and the Apostles could each represent a musical note.

The notes make sense musically when the resulting score is read from right to left, following Da Vinci's own writing style, Mr Pala said in his book La Musica Celata (The Hidden Music).

The result is a 40-second "hymn to God" which Mr Pala described as "like a soundtrack that emphasises the passion of Jesus".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7088600.stm



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Za pejzaž koji se vidi u pozadini "Mona Lize" se oduvek smatralo da predstavlja fantastični predeo, idealni pejzaž konstruisan u Leonardovim mislima, a zatim prenesen na platno. Jedna italijanska istoričarka umetnosti ne misli tako. Karla Glori smatra da je Leonardu pozirala Bjanka Đovana Sforca, i da se u pozadini nalazi predeo gradića Bobio, koji je bio pod upravom porodice Sforca. Potvrdu za ovu malo nategnutu hipotezu ona nalazi i u nedavno otkrivenim brojevima koje je Leonardo raštrkao po svom najčuvenijem portretu, naime ispod naslikanog kamenog mosta se nalaze brojevi 7 i 2, a poplava koja je gotovo porušila most u Bobiu dogodila se 1472. godine.

Citat:Kako piše londonski Telegraf, Glori je otkrila da kameni trolučni most, naslikan iza levog ramena žene enigmatskog osmeha, upućuju na Bobio, selo koje se nalazi u blizini Pjačence, na severu Italije.

Svoju teoriju ona zasniva na nedavnom otkriću jednog drugog italijanskog istoričara umetnosti, Silvana Vinčetija, koji je uočio brojeve 7 i 2, vešto sakrivene u konstrukciji mosta.

Glori veruje da su to dva poslednja broja godine 1472, kada je u katastrofalnoj poplavi srušen most u Bobiju.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/16/Kultura.....jza%C5%BEa

Citat:Glori reached her conclusion while investigating the possibility that Bianca Giovanna Sforza, the daughter of Ludovico Sforza, the 15th century duke of Milan, sat for Da Vinci, and not Lisa del Giocondo in Florence, as is widely believed. "Ludovico controlled Bobbio and Da Vinci likely visited the famous library there like many other artists and scientists based at Ludovico's court," she said.
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2011/jan/09/mona-lisa-bobbio-da-vinci



offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Napisano: 04 Feb 2011 22:09

Sećate se otkrića slova L i V u oku Mona Lize? Silvano Vinčeti ima novu teoriju u vezi sa skrivenim slovima, samo što su to sada slova L i S, inicijali Leonarda i njegovog ljubavnika Salaija, koji je prema Vinčetijevom mišljenju i predstavljen na slici.

Citat:Inače, Salaiju je pravo ime Đan Đakomo Kaproti, bio je nežni, mladi slikar koji je više od 25 godina radio za Da Vinčija. Smatra se da je Salai poslužio kao model i muza za nekoliko slika, a Vinceti tvrdi i da su Da Vinči i Kaproti imali prisan odnos, te da su najverovatnije bili ljubavnici.

Poređenje karakteristika lica sa nekoliko Da Vinčijevih radova, kao što su „Sveti Jovan Krstitelj“ i „Angelo Incarnate”, otkrilo je upadljive sličnosti sa nosom i ustima koji su naslikani kod Mona Lize.

- To su fantastične sličnosti. Pored toga, Leonardo je ostavio nekoliko tragova kako bismo mogli lakše da identifikujemo model. Pregledom visokokvalitetne kopije portreta pronašli smo slova L i S nacrtane u očima Mona Lize, što su početna slova imena Leonarda i Salaija - objašnjava Vinceti.

Izvor: http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/233390/Mona-Liza-je-musko
http://www.artdaily.org/index.asp?int_sec=2&int_new=44665

Leonardo ♥ Salai

Btw, gosn Vinčeti je predsednik Italijanskog nacionalnog komiteta za kulturno nasleđe, i jedan od članova one ekshumatorske grupe, koja se okomila na posmrtne ostatke mnogih italijanskih velikana.

Dopuna: 29 Nov 2011 19:24

Super linAk! http://www.guardian.co.uk/artanddesign/interactive.....tive-guide

I još:

Leonardo ::Therefore slow and relentless natural processes, not the divine instantaneous act described in Genesis, have shaped our planet.
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/jonathanjon.....th-geology

Hihi, nije bio kreacionista. Mr. Green

offline
  • Pridružio: 11 Jan 2012
  • Poruke: 1153

Tema je o jednom velikom i nezaboravnom umetniku(i naucniku) i fantasticnom slikaru.
Trebalo bi izbaciti vise slika.

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat



Evo jedne freške slike, koju do sada nismo imali prilike da vidimo. U pitanju je fotografija Leonardove skulpture, koja je nedavno izlivena.

Kako sad Leonardova, a nedavno izlivena? E pa, već pet vekova se voštani model, čiju je autentičnost osamdesetih godina potvrdio profesor Karlo Pedreti, nalazi u privatnom vlasništvu. Od 1985. godine je u Americi gde je nakon nekoliko godina municioznog proučavanja prema ovom modelu napravljen kalup, a nedavno je izlivena i bronzana statueta, koja je danas jedini poznati trodimentionalni umetnički rad čuvenog Leonarda. Zapravo, ta jedna i još par stotina koliko su ih do sada izlili. Mr. Green

Citat:The original beeswax sculpture measures 12 inches high, 12 inches long and 7 inches wide, and is believed to have been intended as the model for a much larger sculpture. The Renaissance military figure riding upon a horse was created in 1508 by Leonardo as a gift for his friend and benefactor, French military governor Charles d'Amboise. After Leonardo's death in 1519, the beeswax sculpture was given to his apprentice Francesco Mezi and is believed to have remained with his family in Italy until the 1930s when it was moved to Switzerland for safekeeping.

(...)

Using what is called a "lost wax casting process," Barney and his team at the foundry spent three years working with the beeswax sculpture and eventually created a working mold from it. From there, a master bronze sculpture was created. In essence, they have created a new piece of authenticated work from one of the world's artistic masters, nearly 500 years after his death.
"It's the opportunity of a lifetime," Barney said. "To be part of a masterpiece by da Vinci himself, I can't think of anybody that would be more prestigious."

When the beeswax sculpture was studied in detail, it was discovered that along the horse's right breast a thumbprint exists. And while there is currently no way to verify, the print is believed to be Leonardo's.

The beeswax sculpture actually sat in Lewis' closet for more than 25 years before he contacted the foundry. And now, Lewis is determined to share the discovery with the world. And along with the piece's historic value, Lewis is using the unveiling for a good cause. Several hundred metal castings have been made from the newly created mold, which Art Encounter will make available to interested collectors. Lewis himself has committed to donating $1 million of the proceeds to the Salvation Army's substance abuse program.

http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/exclusive-500.....56519.html

Malo propagande na američki način: http://www.davincihorseandrider.com/ Razz

I da, nedavno se raspravljalo i tome da li je Leonardo naslikao sebe na Tajnoj večeri, i to dva puta: http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/ar.....54070.html

Citat:In his book, Dr King writes that "Leonardo-spotting has become a popular pastime" with numerous supposed identifications. He adds that the most famous is the supposed self-portrait of an old man in red chalk. However, as it is now believed to date from the 1490s – contemporary with The Last Supper – it cannot be a self-portrait.

offline
  • Pridružio: 29 Nov 2012
  • Poruke: 366

"Ljubaznost i blag katakter omogućavali su Leonardu da lako osvaja srca i primorava ljude da se oduševljavaju svakim njegovim postupkom,svakim delom." Stendal,1817


Dama s hermelinom 1485-1490,ulje na dasci

Iako je sačuvan veliki broj crteža,postoji samo nekoliko njegovih slika.O njegovom privatnom životu zna se vrlo malo.Nikada se nije ženio,a u mladosti je optužen za navodnu sodomiju,moglo bi se zaključiti da je bio homoseksualac...U zrelom dobu usvojio je dečaka po imenu Đakomo,čiji je nadimak bio Salai - dete anđeoskog lica,ali demonske naravi.



Sveti Jovan Krstitelj 1513-1516,ulje na dasci

Leonardo je napustio Firencu 1516.i otišao na dvor francuskog kralja Luja XII.Dobio je platu i zamak blizu Amboaza,gde je umro 1519.u svojoj 67.godini.






"Upamti,onome ko plače ne treba davati crte lica onoga koji se smeje,bez obzira na to što su oni u suštini često slični.Postoji razlika između lica koje se smeje i onog koje plače,i nju je potrebno uzeti u obzir." Leonardo da Vinči

Leonardo je svoje naučne ideje zabeležio u nizu izvanrednih svezaka,u kojima su obuhvaćena detaljna proučavanja hidraulike,optike,astronomije,anatomije,vojnog inženjerstva i budilnika koji radi na vodu.Stalno je pokušavao da napravi mašinu za letenje i skicirao oklopno vozilo nalik na tenk,kao i bicikl neverovatno modernog izgleda.
Leonardo je pisao unatrag,pa je za čitanje njegovih rukopisa bilo potrebno ogledalo.





"Da bi postigao maksimalno precizno prikazivanje prirode i u isto vreme podišao najrazličitijim ukusima,ti,kao slikar,moraš u istu kompoziciju smestiti i predmete uronjene u gotovo neprozirnu tamu i one jarko osvetljene,kako bi se stvorio povod da se do mile volje poigraš sa senkama." Leonardo da Vinči



Sveta Ana s Bogorodicom i malim Hristom 1508-1510




"On je slikao s takvim zadovoljstvom i tako dobro da su njegova dela najviši stepen savršenstva,u čemu niko nije uspeo da ga prevaziđe." Đorđo Vazari,njegov prvi biograf




"Pesniče,zar se mogu tvoje reči uporediti sa onim što je u stanju da prenese slikar?" Leonardo




Bogorodica s cvetom 1475-1478,ulje na dasci preneto na platno

Moram da dodam,da je za mene Leonardo genije u onome što je za života uradio,ali da je diletant što se tiče tehnika koje je primenjivao u to vreme...očigledno nije razmišljao kako sve to da sačuva od propadanja.
O Mona Lizi imam dosta podataka,sve je vrlo jednostavno ali ljudi pokušavaju da od nje stvore sve,ali ne i da je ostave na miru kao jedno umetničko delo.

offline
  • Pridružio: 21 Nov 2007
  • Poruke: 1056

Kako je teza srpskog slikara o Monalizi odjeknula u svetu


https://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:83586.....la-u-svetu

Ove godine je jubilej petstogodišnjice od smrti Leonarda da Vinčija (1452-1519).

Nije ni na kakav način obeležen kod nas, ali je slikar Predrag Bajo Luković (1958) u svetskim razmerama postavio značajnu tezu o najvažnijoj Leonardovoj slici. U svetu se uglavnom dešavaju ponavljanja, a Lukovićevo otkriće je prepoznato kao originalno, pa uskoro o njemu izlaze monografije u Italiji i kod "Službenog glasnika". "Mona Liza", slika Leonarda da Vinčija, postala je opsesija i neka vrsta ikone modernog sveta kojoj milioni ljudi odlaze na poklonjenje. Rađena je od 1503. do 1506. godine na tankoj drvenoj podlozi a slikar ju je doneo u Francusku. Više vekova bila je nepoznata, a 1804. ulazi u Luvr. Zahvaljujući Francuskoj revoluciji, blaga tog muzeja postala su dostupna publici ali je Napoleon uzeo sliku i držao je nekoliko godina u svojoj spavaćoj sobi. Krajem 19. veka ukradena je iz Luvra, što je izazvalo skandal koji je potresao visoke političke krugove i parlament, ali je delo postalo slavno. Glavni konzervator Luvra nedavno je odbacio predlog da se slika očisti.

Smatra se da je Leonardo naslikao Lizu Đerardini, suprugu firentinskog trgovca Frančeska del Đokonda. Navodno je pre portretisanja izgubila dete, pa je veliki majstor dovodio svirače i zabavljače da bi je razveselio. Odatle njen zagonetni osmeh. Na toj slici je Leonardo najduže radio i ona je jedina od koje se nije odvajao ceo život ali ju je smatrao nedovršenom. Kada je ugledao portret svoje supruge, firentinski trgovac je odbio da ga preuzme i plati. Pravi razlog tog odbijanja je izgleda otkrio beogradski umetnik.
"Kad sam prvi put kopirao Da Vinčijev autoportret, učinilo mi se kao da sam to već slikao. Između Mona Lize i njega bilo je neverovatno sličnosti. Odlučio sam da pokušam da ih prikažem na jednom portretu i sve se sjajno uklopilo. Nije bilo sumnje da je Leonardo iza Mona Lize sakrio sopstveni portret". Svoju hipotezu je razvio slikom "Portret jedne tajne" nastaloj 1982. godine.

Za Lukovićevu sliku zainteresovao se prof. dr Srboljub Živanović iz Zavoda za anatomiju Medicinskog fakulteta u Novom Sadu. Izvršio je antropološku analizu i utvrdio da je Lukovićevo ulje verodostojno u naučnom smislu. Lukovićevu ideju da je "Mona Liza" Leonardov autoportret preuzela je i Amerikanka Lilijan Švarc. Ona je kao stručnjak za kompjutersku analizu i crtač potvrdila da je model za Da Vinčijevo remek-delo bio sam umetnik. Učinila je isto što i naš slikar ali je kao konsultant u At&T Bell laboratorijama imala podršku lista Times u kome je kao i u časopisu "Umetnost i antika" , iznela rezultate svojih, tačnije Lukovićevih analiza i ne pominjući ga. Koristila je novi kompjuterski model programa za ono za šta je našem slikaru bilo dovoljno samo sigurno oko. Kako kaže Nikola Kusovac, Luković je leonardovskim sredstvima otkrio tajnu starog majstora.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 450 korisnika na forumu :: 10 registrovanih, 1 sakriven i 439 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: ALBION101, cikadeda, dragoljub11987, kovac9mm, LUDI, MarKhan, miodrag2, sasa.zoric, scimitar19, SimaBGD