Poslao: 04 Jan 2010 21:40
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Napisano: 21 Okt 2009 3:00
Pokušavala sam da pronađen podatak ko je "krivac" za ovoliku popularnost te slike. Od osam i nešto miliona ljudi koji posete Luvr godišnje, 80% njih dođe samo zbog Mona Lize To je najreprodukovanija slika na svetu, i verovatno najpoznatija, najslavnija.
Ne znam ko je zaslužan za tu famu oko njenog osmeha, a to je baš zanimljivo pitanje. No, pokušaj tumačenja psihološkog sadržaja koji je slikar namenio svojim likovima na osnovu njihove fizionomije je najklizaviji mogući teren. Taj sadržaj je nemoguće iščitati, ne samo kod Mona Lize. Još jedan poznat primer dvosmislenog, ili kakvog već osmeha, je Flora na Botičelijevoj Primaveri.
Pitanje je koliko toga smo u prošlosti raznoraznim tumačenjima učitali u ovaj portret, u tolikoj meri da smo joj, doslovno, zauvek promenili izgled.
Dopuna: 04 Jan 2010 21:40
Možda je i ovo tajna njenog osmeha
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 15 Jan 2010 14:22
|
offline
- laram
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 6
|
I ja bih se smejao kad bih znao da ću biti toliko poznat kao što je ona sada.
|
|
|
|
Poslao: 16 Mar 2010 19:18
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
I još jedna studija o čuvenom osmehu. Profesor Florian Hucler iz Salcburga smatra da je Leonardo pomoću sfumato tehnike zavarao posmatrače, koji u zavisnosti od toga na koji su deo Mona Lizinog lica skoncentrisani, osmeh ili vide ili ne vide.
Citat:If her eyes are stared at, it appears she has a subtle smile on her lips. But if the onlooker shifts their gaze to her mouth, then the smile disappears.
Professor Florian Hutzler, a psychology expert at the Centre for Neurocognitive Research in Salzburg, said Leonardo da Vinci had used clever techniques to trick the viewer.
...
Professor Stephen Porter, a psychology expert at the University of British Columbia, said the study had implications for how people process facial expressions beyond the Mona Lisa.
He said: "The most significant finding of this elegant, brilliant study was that people pick up on, and are influenced by, subtle information from another person's face at a subliminal level.
"It shows that we quickly analyse faces holistically but are not aware of this process. Our assessments of trustworthiness and attractiveness are affected in powerful ways by very subtle factors."
http://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-news/74.....trick.html
|
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2012 14:01
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18429
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Хвала за овај линк. Прочитао сам у даху.
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2012 22:40
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
sa linka iznad ::„Кад (под специјалном светлошћу) погледате леву руку, приметите први положај прста. Чак се и славни Леонардо двоумио", констатовао је Коте.
Професор је додао да поглед на славно дело при другачијој светлости даје потпуно нови осећај и перспективу слике.
„Чим станете пред увећану представу Мона Лизе под овим светлом, схватите зашто је толико славна. Али, то је нешто што морате да видите својим очима", нагласио је Француз.
Pentimenti kod Leonarda?! Ma, svašta.
I sad nikada neću znati zašto je Mona Liza tako slavna jer neću biti u prilici da je vidim kako ju je profesor video. Ja mislila njena slava posledica određenih društvenih zbivanja, a ono kontemplacija uz lupe i lajt šou kriju tajnu.
|
|
|
|