Predstavljanje: Sprint Cross

11

Predstavljanje: Sprint Cross

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Знаш ти колико може да се прича о хоризонталцима?

Кад пишем издувна грана, мислим на ону изувијану цев од главе мотора до издувног лонца. Пишем ово да не испадне да се нисмо разумели.

У стандарду, од главе мотора, па наредних двадесетак сантима иде цев спољног пречника 22 мм или 7/8 цола, што је, пази фору, исти пречник као пречник цеви од којих је направљен гувернал. После тога, пречник цеви је, ако се не варам, 28 мм. Такав иде до краја гране.

Е сад, можеш да имаш нешто "рециклаторско" у себи и нађеш у неком буџаку стари рам бицикла. Лако моће да се потрефи да су цеви баш око 30 мм. Онда ти неко ко зна од два парчета савије две кривине - ону доњу, која ид главе иде десно и на горе, а од другог парчета ону која од доле креће горе и назад. Потом се те све цеви упасују на моторче, па се заварују једна за другу и ето ти нове гране. Једино ти преостаје да преуредиш начин фиксирања гране за главу и то је то.

А сад нешто као "дисклејмер": не дознајем се у цеви и њихове спецификације, па можда оне од рама бицикла из неког разлога нису за такав посао, крте, тешко се савијају или слично. Можда ће неко ко зна са цевима рећи да те две кривине могу да се направе од једне цеви, без накнадног заваривања, ал' поново кажем - не дознајем се у цеви и њихову обраду.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Badass
  • Ex-Military
  • Pridružio: 07 Maj 2004
  • Poruke: 1527
  • Gde živiš: Toplicki okrug

Bio sam dobre volje pa sam malo popricao sa serviserom iz Temerina za ovaj motor.

Tj,ne za ovaj vec Sky Offroad.Ali to je isto. Kod njih ima kit i traze 100e za njega a obican kineski.
Godisnje ih ugradi od 30-40 i rade bez problema.

Rekao mi je takodje za diznu da se promeni i da je ova 0,68 ili 0,72.
I da treba usis vazduha posle da nastelujem.

Za izduvnu granu sam ga pitao i rekao mi je da isecem tj promenim samo pocetak od glave sto ide i da stavim siru cev.

Posle zamene svega ovoga obavezno da se motor prvih 500km vozi pod manjim gasom i duze zagreva kad se upali hladan.



offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424
  • Gde živiš: Beograd

Napisano: 18 Mar 2012 18:25

El zna neko gde ima da se pribave žmigavci za ovo čudo, trebao bi mi jedan, danas mi ispao... Mr. Green

Dopuna: 18 Mar 2012 18:31

Takođe mi treba i jedna guma za prednju vilu(ona koja štiti amortizer).

offline
  • Badass
  • Ex-Military
  • Pridružio: 07 Maj 2004
  • Poruke: 1527
  • Gde živiš: Toplicki okrug

Pa probaj kod ovih u Temerinu
+381 21 846510,
065 846 51 00

Samo kazi da imas Sky OffRoad. To su isti motori.
A oni imaju rezervne delove i servis za te motore.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Ако ови "Скај Тимови" бројеви не раде, можете да позовете и Далибора, који такође ради у истој фирми, на 064/138-68-83.

Орлушино-самотњаче, када замениш ту стандардну дизну и ако ти не треба, не бацај је у неки буџак - мени ће требати.

offline
  • Badass
  • Ex-Military
  • Pridružio: 07 Maj 2004
  • Poruke: 1527
  • Gde živiš: Toplicki okrug

To je taj serviser koga sam spomenuo gore.

Nije problem Zorge,dobijas diznu samo da namestim ja ovo kad stigne...
Ako ne lazu sutra mi salju...

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Када будеш мењао све те делове, сачувај оне гумене прстенчиће који дихтују уљне магистрале. Неретко видим да људи пишу да су им неки нови које су поставили, набубрили за пар дана и почело је да им цурка уље.

Јеси ли решио шта ћеш са тим првим, ужим делом издувне гране?

offline
  • Badass
  • Ex-Military
  • Pridružio: 07 Maj 2004
  • Poruke: 1527
  • Gde živiš: Toplicki okrug

Napisano: 20 Mar 2012 15:26

Za sad nista sto se tice izduva.

Delovi su poslati i sutra preuzimam ali ne stizem da zamenim tako da ostaje za prekosutra.

Dopuna: 21 Mar 2012 21:02

Motor skoro zavrsen:













Dopuna: 21 Mar 2012 21:19

A sad analiza i pitanja:

Stara svecica kad smo je skinuli je bila skroz crna. Sta to znaci?
Takodje auspuh ponekad puca kad se koci motorski nizbrdo. Ili kad se nategne gas pa se pusti. Da se razumemo,to je bilo pre ovog majstorisanja. Pitam onako,sta to znaci.

Zanimljivo je da je uz kit pored cilindra i klipa stigla i nova glava! I novi ventili su veci.
Tako da smo morali i to da zamenimo.
Proizvodjac je "rialli" kao sto se vidi gore na slikama.
Na starome cilindru pise 48ccm a na ovome 72ccm.
Na staroj dizni pise oznaka 70,na novoj 80.

Sam rad nije bio tezak ali nam je oduzeo dobrih 3-4 sata.
I na kraju smo videli da nova glava nema rupu za katalizator.
Pa smo ga izbacili.

I kad sam vec sve ovo odradio sutra idem i do jednog limara da isece ovaj auspuh i stavi cev veceg precnika na samom pocetku.To je duzine nekih 20cm.

Ulje zamenjeno i stavljeno Motul 10-40 polusintetika 4T.

Probao sam ga malo i vidi se odmah da brze reaguje na rucicu gasa kao i da se povecala snaga i ubrzanje.
Promenio se i zvuk,verovatno zbog skidanja katalizatora.

Ovaj kit sa glavom me je kostao 75evra.

Dopuna: 21 Mar 2012 21:23

I jos jedno pitanje.
Zazor ventila smo ostavili fabricki. Da li treba sad promeniti nesto?

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424
  • Gde živiš: Beograd

Napisano: 23 Mar 2012 13:56

Zazor ventila 0,05mm.

Dopuna: 23 Mar 2012 14:00

Da li je svećica bila suva, ili je imalo ulja na njoj? Ako je bila suva i crna, ne znači ništa posebno, osim da si trebao da je očistiš, a ako je bila masna, onda nija imala dobro sagorevanje. Svećica je mogla biti uzrok pucanja, tj. zazor je bio premali ili prevelik.

Dopuna: 23 Mar 2012 14:01

Ulje si trebao neko gušće, npr 15-50, manje će se grejati. Normalno je da je stigla nova glava, moraju veći ventili, ipak je to dosta veća kubikaža.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Црна свећица значи да је смеша била пребогата, а на карбу PZ, какакв је код тебе, смеша се осиромашује "ОДВИЈАЊЕМ" шрафића са леве стране карба који нема опругицу. Циљ је да се добије смеђ или бордо гареж на свећици после вожње у нормалном режиму. Типујем да је то разлог за "враћање кусура" када кочиш мотором.

Ако будеш имао проблема са гушењем на високим обртајима и са новом дизном, пробај да подигнеш иглицу карба за једна урез више. Ово не мора да значи да је то прави лек. Моћда остану исти симптоми, а само се повећа потрошња. Наравно, треба преконтролисати и зазор између електрода свећице.

Да ти није стигла и глава са већим вентилима, написао бих ти "зезнули те мангупи...". У њима и јесте главна фора. Само, јесте ли ти и мајстор проверили како дихтују? Оно када на главу са постављеним вентилима сипкате бензин у усисни и издувни канал у глави и гледате да ли ће после неког времена да прође кроз сицеве вентила или не... Треба да обратиш пажњу и на моменте затезања главе - 8-12 Nm

Кинези знају да у комплетима делова не упасују вентиле са главом, па то остаје на власнику да накнадно уради. Мало финије пасте за шлајфовање, парче тањег гуменог цревца и брзо направиш прстен на седишту вентила од ширине 1 до 1,3 милиметра.

Саће катализатора налази се у издувној грани, а оно на старој глави твог моторића ми је и даље енигма. Гледао сам фотке како то изгледа на Кросу, али нисам скапирао шта су све те цевчице и цревца. На мом моторићу ту је квадратни отвор који води кроз главу, до оног прореза испред свећице. То је све - није везано ни са чим.

Када будеш мењао грану, узми у обзир како ћеш да је фиксираш за главу, да се прерано не порадујеш како имаш цев од три сантима, а да не можеш да смислиш начин како да је поставиш.

Зазор за вентила је 0,05 за усисни и 0.08 за издувни вентил (он се више греје и због тога се више продужује). Ја бих ти препоручио да после првих пар подешавања зазора курблаш "на празно" десетак пута и поново провериш зазоре јер могу да "побегну" и буду другачује мере.

По овом времену, док није упекло, држи се препоручене градације уља, а неко гушће можеш да користиш током јула и августа.

И на крају: разрађуј барем 500 км те нове делове као кад си разрађивао моторче док је био нов, а после мењај уље, провери зазоре вентила и престегни главу.

И почни да штекаш за хладњак за уље....

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 703 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 8 sakrivenih i 661 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: alkatraz080, bojank, Boris90, comi_pfc, Cufo, dane007, Darkhunter, dijica, Dimitrise93, Drug pukovnik, Dzoni70, Fog of War, HrcAk47, interesante, ivan979, komkom, KUZMAR, magna86, Markoni29, mačković, Mixelotti, nenaddz, Neutral-M, NoOneEver Dreams, Polemarchoi, royst33, ruso, Srki98, vathra, Vlada1389, voja64, vranjanac29, vsn111, willie