Mobing-psihički teror u školi

Mobing-psihički teror u školi

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2010
  • Poruke: 160

Мобинг - психички терор у школи
МОБИНГ-ПСИХИЧКИ ТЕРОР У ШКОЛИ



Значајне промене у нашем друштву последњих двадесетак година „изродиле“ су многе облике девијантног и кримогеногпонашања младих.

Како је познато,узрока је пуно-од „кривње“ породице, школе без дефинисања циљева на васпитномплану, слабој мотивисаности наставника, транзиционим кризама нашег друштва уСрбији, као и шире у окружењу.



Данас уместоразних „едукатора“ невладиних организација-права решења треба да траже они који непосредно раде са децом у учионицама ушколи. Данас је у друштву запостављена права педагошка наука за„дијагностику“ правих узрока девијантног понашања младих у школи и друштву.Треба да се састану учитељи, наставници, професори, педагози и траже праварешења која би се касније пројектовала преко одређених законских норми ускупштини Србије.



Сматрам да данаспедагошке, и друге хуманистичке науке веома веома касне за договоре на многаотворена питања у образовању. У таквом „остављеном простору“ педагошкестварности, пројектују се последњихдеценија разни „пројекти“ тзв реформи , које су без методолошке и педагошке основе.



Ово је шира темао реформи школе у систему једног новог облика поимања демократскогдруштва, од кога још смо далеко-па сезато и лута у самом процесу демокртаизације на прави начин и у самој школи. Овде је потребна једна научнаинтердисциплинарна шира расправа, како се неби и даље срозавале вредности нашегшколског система.

Аутору овогтекста је намера да покрене једну табу тему-мобинга(психичког терора у школама).



Мобинг је, по дефиницији, психички терор, непријатељски илинеетички вид комуникације који потиче од једне или више особа, системскиусмерен против појединца у беспомоћној или незаштићеној позицији, а који се неможе ослободити јер се поступци мобинга непрестано понављљају.



Реч Мобинг(психички терор) потиче од енглеског глагола „tu mob“-насрнути, навалити на некога;представља и сексуално узнемиравање, игнорисање, исмејавање, претњу, закидање на заради, насртај начаст и углед, кршење основних људских права и још што шта у Србији су људи идеца изложени-али се о томе нерадо говори, а још непостоји кривични закон којиби све то санкционисао и заштитио жртве Мобинга.



У аторитарнојшколи се некада говорило о физичком злостављању батинама за недисциплинуученика, психичком злостављању путем давања негативних оцена за лоше понашањеученика и намерно омаловажавање разним погрдним називима ученика од страненаставника у школи. Нажалост данас се појавом нових информционих технолигија,поремећених система вредности у друштву, појавом кримогеног облика понашањасвуда и на сваком месту-појавио један нови облик психичког терора од странеученика и родитеља према наставницима, анекада и ученика према ученику- а некада и обрнуто, по питању злоупотребе новихтехнологија-појавом и коришћењем мобилних телефона.



Краће,мобинг-психички терор нарелацији:ученик-ученик-родитељ-наставник, толико је узео размере у школама, дасе тешко може за сада контролисати овај вид вербалног насиља и узнемиравања ушколи.

Пре више годинасам се бавио овом проблематиком-написаоједан критички чланака под називом ЂАЦИ СНИМАЈУ УЧИТЕЉЕ, дао свој коментар каонаставник математике своје школе у једном истраживачком чланку листа „Вечерњеновости“.



Нико од државнихинституција непредузима конкретне мере да последице небуду још веће.

Данас је тешкопочети час у школи, ако се незна каква је ситуација код ученика који вршезлоупотребу мобилним телефонима. Наравно да својим педагошким тактом и својимауторитетом покуашвам да деци помажем на разумно коришћење мобилнихтелефона као средство у комуникацијима.



У школи у којојрадим било је омаловажавања неких колега снимањем разговора, а и „клипснимака“-који су каснији злоупотребљавани за омаловажавање личности наставника,а било је и крађа, да би се касније продавали у продавницама. Ево у Нишу читаму новинама да су деца међу собом „СНИМАЛА“ обмажена тела професорки у разним„позама“ и својих вршњака-„без гаћица“ у тоалетама.

Био сам изненађенкада сам прошлу школску годину на часу математике у петом разреду „затекао“како ученик на мобилном телефону(„клип снимак“)-гледа са вршњацима порнографскиматеријал, а у граду је чак и „кружио“ један „клип-сескуални чин“ младегиманазијалке.

Нико од одређенихинституција нереагује на све то, Па чак писац овог чланка је имаонепријатности на радно место исредини-јер девијантна понашања деце „потхрањују“ примитвно понографски садржаји на телевизијама, а и деца имају своје„јунаке“ са „сплавова“ и са улица.

Ми више нисмо њихови идоли- него Они којисилно јуре луксузним џиповима и колима-чак и у малим срединама; које су стеклињихови родитељи на прљав начин, а микоји смо из љубави и своје савести одредили своју судбину за просветарскипозив- то све немо и немоћно посматрамо.

Сва насиља ушколама и друштву се требају решавати на прави начин док још није касно занормалн развој наше деце у школама, како неби остали без здравог поколења.



6.септембар2008.године

МирославМладеновић наставник ОШ „Браћа Миленковић“ село Шишава -Ломница Власотинце



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1008 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 8 sakrivenih i 953 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: -[CoA]-, 357magnum, 8u47, _Rade, A.R.Chafee.Jr., Asparagus, babaroga, Brana01, cemix, Centauro, DENIRO, Dimitrije Paunovic, Dimitrise93, Duh sa sekirom, dzoni19, FileFinder, h8propaganda, ILGromovnik, Istman, JOntra, Kubovac, ladro, laganini123, ljuba, Magistar78, maiden6657, MiG-29M2, Milometer, MiroslavD, mkukoleca, mnn2, muaddib, Nemanja.M, Panter, Posmatrac77OKB, RJ, sap, Shinobi, SlaKoj, stegonosa, tubular, VJ, vladulns, wolverined4, zziko, šumar bk2, Čivi