Kako treba postupiti sa vozilom koje ima autoga-plin

Kako treba postupiti sa vozilom koje ima autoga-plin

offline
  • Puky  Male
  • Scottish rebel
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 5815
  • Gde živiš: u Zmajevom gnjezdu

Injectioni

Fabričko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i nakon postizanja odredjene temperature isparivača i odredjenog broja obrtaja prebacuje se automatski na gas.
Potrebna temperatura isparivača je obično oko 40 stepeni a broj obrtaja je od 2000 do 2500. kad se zadovolje oba uslova auto će preći na gas.

Vrlo je važno da se redovno menja filter za gas i filter za vazduh kao i da su kablovi, svećice i ostatak struje u redu.
Svećice MORAJU biti jednokrake i obične bakarne. Platinaste, iridijumske i sl. ne mogu raditi na gasu a da nedodje do neželjenih efekata.

Iskustvo:
U zimskim uslovima treba upaliti na benzin i sačekati sa prebacivanjem na gas dok se auto minimalno ne zagreje, taman dok odledite stakla ili očistite sneg. Isparivaču je relativno dovoljno da postigne bar 10 stepeni za neki rad.
Ako se želi odmah krenuti sa autom, treba prebaciti na SAMO benzin i voziti oko kilometar ili par minuta. Posle staviti na automatsko i voziti na gas.
U letnjim uslovima prilikom prvog startovanja tog dana treba sačekati bar minut. Kasnije u toku dana se može odmah prebaciti na gas čim se obrtaji smire ili krenuti na benzin a automatika će prebaciti sama na gas.

VRLO VAŽNO, ako auto ne radi dobro na benzin nemojte ga prebacivati na gas, može doći do detonacije gasa u usisnoj grani.

Svakih desetak dana "žrtvujte" par litara benzina i provozajte vašeg ljubimca na benzin. Potrebno je da dizne rade malo duži period posle neaktvnosti da bi se ispraao talog u njima i celom sistemu od benzina.
Dovoljno je bar 40 Km da napravite. Nemojte biti stipse, gas se isplati toliko da se taj "trošak" neće osetiti.

Auto mora da ima benzina u rezervoaru bar 10 litara, benzinska pumpa i dalje radi a ona se hladi i podmazuje benzinom. Skupa je za menjanje ili remont. Nemojte se prevariti, to što vaš auto lepo radi iako ima samo dva deci benzina ne znači da pumpa neće crći. Potrebno joj je od 5 minuta do dva sata kako kojoj.

Karburatori

Fabričko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i po postizanju temperature se prebacuje na gas. Stavi se prekidač u medjupoložaj kad su zatvorena oba ventila za gorivo. Sačeka se momenat kad auto počne da trza jer mu nestaje benzina, prebaci se na položaj za gas i nastavi vožnja. Kod neiskusnih će se možda desiti da se auto ugasi, ništa strašno, upalite ga na gas normalno i nastavite vožnju.

Iskustvo:
Auto u principu može uvek da upali na gas. Dokaz za to je moj auto koji ima probušen rezervoar već 18 meseci, dakle dve zime a vozi se svaki dan. Kao onaj vic " kako ćemo sad bez benzina? Pa na gas kao i do sada"
E sad mi smo profesionalci ne pokušavajte ovo sami, ne odgovaram za neodnetu decu u obdanište.

Auto se zimi pali na gas na sledeći način. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete ključ da počne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto počinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuče saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraća saug i to je to.
Važna napomena, ako se auto ugasi u prvih minut ili dva, potrebno je vratiti saug do kraja, stisnuti pedalu gasa do kraja i tako paliti auto. Posle kraćeg verglanja će upaliti. Nekad je potrebno staviti i prekidač u srednji položaj da se zaustavi dotok gasa. Kad upali vratite prekidač na gas.

Ako niste sigurni da će auto upaliti a minus 10 je da ne bi ispraznili akumulator a zaboravili ste da uveče prebacite na benzin uradite ovako.
Date kontakt, stisnete par puta saug od gasa, prebacite na benzin i palite auto pod punim gasom. Upaliće na trenutak i dovući nešto benzina, ako je dovoljno nastaviće da radi, ako nije i ugasi se ponoviti postupak.

Leti se pali na isti način samo bez sauga, kontakt i okretanje anlasera i u tom trenutku dodavanje malo gasa na pedali a posle paljenja saug po potrebi. Mislim na one što imaju ručni saug.

I ovde važi pravilo da treba imati benzina u rezervoaru makar da vam lampica ne sija u oči. I ovde pumpa i dalje radi i ako ostane prazna, raspašće joj se membrane. Takodje zbog karburatora treba isto tak ovoziti svakih desetak dana malo na benzin "da plakne pluća".
Ako se pridržavate toga nećete imati nikad problema kad nestane gasa pa morate voziti na benzin.

Podrazumeva se menjanje filtera za gas i vazduh. Kad trčite sa maramicom na ustima pa je onda skinete, lakše se diše.

preuzeto sa http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=1741



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

Bas sam hteo da te pitam da li ti je ovo iz licnog iskustva Wink Smile



offline
  • Puky  Male
  • Scottish rebel
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 5815
  • Gde živiš: u Zmajevom gnjezdu

Cale je '88 ugradio plin u coFija te sam poprilican sa iskustvom ali sam text preuzeo sa drugog foruma jer ga je napisalo strucno lice.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 551 korisnika na forumu :: 9 registrovanih, 2 sakrivenih i 540 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bojank, brundo65, cikadeda, goxin, NoOneEver Dreams, pacika, Pakito93, sabros, Taso