Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

1

Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Zadesim se na pre neki dan na nekom rodjendanu i kao što biva muškarci u jednu sobu žene u drugu i ko o čemu muškarci o fudbalu,sportu i kolima....

Kada je krenula priča o kolima postade zanimljivo toliko da žene iz druge sobe i da su došle i skinule se gole niko ih ne bi ni primetio jer se razvila diskusija koja je pretila da preraste prvo u tuču da bi se na kraju svelo da je 15+ muškaraca ostavilo žene i otišlo da isprobava mitove u vezi sa kolima....

O čemu se radilo?

MIT BR. 1

Paliti auto sa pritisnutim kvačilom ili bez

Teorija Br. 1 sa pritsnutim kvačilom

Klasičan sistem u kome se kvačilo pritisne,menjač izbaci na ler,pritisne kočnica ili podigne ručna i startuje se auto

Većina se složila oko ovoga a argumenti su im se uglavnom sveli na to da se sa pritisnutim kvačilom menjač,alnaser i još neke stvari oslobadjaju opterećenja jer to opterećenje na sebe preuzima kvačilo a u suprotnom bi alnaser morao da sam zavrti ceo menjački sklop i pogura ulja u sistemu itd

Teorija br. 2 Bez kvačila

Sistem u kome se menjač izbaci na ler,pristine kočnica,nožna ili se podigne ručna i auto se startuje

Pristalice ovog sistema se brane da se ovako štedi kvačilo

Teorija br. 3 Sa kvačilom i menjačem u brzini
(zbog ovoga je umalo krv pala Mr. Green )

Sistem u kome se pritisne kvačilo,menjač ostaje u brzini (prvoj) i auto se startuje.

Pristalice ove teorije na ovaj način štede neke aksijalne ležajeve na menjaču još neke razne sklopove a samim tim što je kvačilo pritisnuto štedi se i alnaser koji ne mora da gura ulja i da vrti ceo menjački sklop pošto je menjač već u brzini i samim tim nema opterećenja na alnaser i akumulator...
(ovo prenosim tačno onako kako sam čuo)

Naravno trebali da napomenem da se prešlo na testiranje svih ovih teorija i da su sva kola palila bez obzira na teoriju što je još više doprinelo da se diskusija rasplamsa LOL

MIT BR. 2

Kako pravilno kočiti?

Teorija br. 1

Sistem u kome se auto usporava pritiskanjem kočnice i šaltanja u niži stepen prenosa (4>3>2>1> ler)

Mane:
Troši se menjač,troše se kočnice (diskovi,pločice),troši se kvačilo

Prednosti:
Čuva se motor

Teorija br. 2

Sistem tzv "motorno kočenje" u kome se menjač prebacuje u niži stepen prenosa i nakon otpuštanja kvačila motor odnosno kola usporavaju bez dodirivanja kočnice

Mane:
Povećana potrošnja goriva,troši se kvačilo,menjač,haba se motor itd,neiskusnima se može desiti da se auto ugasi itd...

Prednosti:
Na snegu kočenje motorom je keva (reči jednog od učesnika debate), štede se kočnice (diskovi,pločice itd)

Teorija br.3

Sistem u kome se menjač izbaci na ler i drži pedala kočnice do zaustavljanja automobila.

Mane:
Troše se diskovi,pločice,paknovi,doboši

Prednosti:
Ne troši se kvačilo,ne troši se menjač, ne troši se motor.

Kako jedan od učesnika reče jeftinije mu da daje pare za diskove i pločice nego za menjač i motor.


Dakle ajde sada i vas da čujem kako razbijate mitove Mr. Green


I da žene se primetile da nas nema tek kada su trebale da krenu kući pa se uplašile da neće imati ko da ih vozi Mr. Green



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.



offline
  • Pridružio: 24 Dec 2007
  • Poruke: 1592
  • Gde živiš: Beograd

m4rk0 ::Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.

Velika greska kod vecine...a pogotovo da ne pricam na nizbrdicama koliko je vazno kociti motorom,uzgred potrosnja goriva je mnogo mnogo manja uz kocenje motorom...

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Nisam te razumeo u cemu je greska posto je citirana cela poruka.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Uvek palim s pritisnutim kvačilom, anlaser ne mora da vrti menjački sklop, a sve jedno je da li u brzini ili ne: kod mene je uvek u prvoj brzini, ili u rikvecu. Gasim ga kao i Marko sa pritisnutim kvačilom. Kočim dok je u brzini, osim ako ne procenim da moram menjati stepen prenosa, u tom slučaju izbacim iz brzine i kasnije biram po potrebi.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Napisano: 04 Nov 2013 7:17

Markobg ::m4rk0 ::Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.

Velika greska kod vecine...a pogotovo da ne pricam na nizbrdicama koliko je vazno kociti motorom,uzgred potrosnja goriva je mnogo mnogo manja uz kocenje motorom...

У чему је грешка?
Кочење мотором не смањује потрошњу горива, и један је од неповољних режима за рад мотора али је неопходно при вожњи.

Dopuna: 04 Nov 2013 7:23

Не користити кочење мотором је опсасно јер на неким већим низбрдицама може доћи до прегревања кочница и до њиховог отказивања.

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14811
  • Gde živiš: Niš

Nikad ne pritiskam papučicu kvačila, ni pri paljenju, ni pri gašenju motora. Zapravo, uopšte je i nemam, menjač je automatski. Very Happy

Kad već delimo svoja iskustva... Razz

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

^ LOL

Ali moraš postaviti menjač u odgovarajući položaj? Smile

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13394
  • Gde živiš: Z-moon

Obavezno startujem motor sa pritisnutom papučicom kvačila, i to smatram kulturom vožnje.
Jednostavno, ne želim da anlaser vrti i 3 litre ulja i 20 zupčanika bez preke potrebe i time odlaže momenat startovanja motora. Trošenje kvačila je besmisleno pominjati u ovom slučaju.

Oko "šaltanja" u niži stepen prenosa, po potrebi, neretko, vratim iz 5. u 2. stepen prenosa.
Ne smatram da pravim bilo kakav problem motoru i / ili menjaču, jer se vraćanje u 2. stepen prenosa u ovom slučaju obavlja pri brzini od 20-ak km/h, a prethodi mu kočenje. Dakle, prilagodite brzinu kretanja stepenu prenosa koji birate i nema problema. Znači Mr. Green, ovo je mit. Very Happy

Kočenje motorom koristim u veoma, veoma retkim slučajevima, uglavnom kada hoću nekom da pokažem da i to znam. Mr. Green Kod ovog načina "kočenja" se troše i lamela i kvačilo, pa to izbegavam.
Ne zaboravite ovo pravilo: 95% naglih kočenja je posledica prethodnog nepotrebnog ubrzavanja!
Inače, na službenom vozilu sam prešao 73.000 km, a diskovi i pločice su skoro kao novi. Bez lažne skromnosti, ovo smatram dokazom dobre vožnje.

Najzanimljiviji deo sam ostavio za kraj:
Ukoliko pri kretanju vozila vozite na "leru", potrošnja je kao da vozilo stoji u mestu sa motorom koji radi.
Ukoliko pri kretanju vozila u bilo kojoj brzini oduzmete gas, potrošnja je 0 (nula) l/km.
Potrošnja će se pomeriti sa nule tek kada broj obrtaja bude pao ispod 1000, kako se motor ne bi ugasio.
Razmislite dobro sledeći put koju ćete opciju odabrati. Very Happy

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

Napisano: 04 Nov 2013 8:16

Mora, inače nemož' se upali automatik. Smile To nisam znao pre koju godinu, pa za malo nisam iscrpio akumulator, ali jbg. platio zanat. Mr. Green

Što se tiče teme. Palim sa pritisnutim kvačilom, nekad izbačen, nekad u brzini, ne zbog nekog čuvanja motora, alnasera etc, već zbog preventive, pošto nekad zaboravim da izbacim dok palim.
Kada god je to moguće redukujem prenos u nižu brzinu da bih usporio, i u autu, i na motoru, obično kada ulazim u krivinu vraćam u nižu brzinu, osim ako ne ocenim da nema potrebe. Kada je neophodno kočim mehanički. Šta znam, možda se tako haba motor, menjač, kvačilo (nije možda, nego sigurno), ali je meni tako prirodnije, ne volim da se vučem po krivinama. A dešava se da 5. vozim 60km/h u ravnici, iako je u pitanju 2.0 motor (benzinac), kao dizel, ne mora da se daje gas.

Sve u svemu, mislim da ljudi previše brinu oko tih stvari, neće to naštetiti motoru u tolikoj meri...

Dopuna: 04 Nov 2013 8:20

Što se tiče potrošnje, gas je taj koji kontroliše potrošnju, ne obrtaji. To što se auto zaleti nizbrdo i nabije 4k obrtaja (sa puštenim gasom) ne znači da on troši kao da se vozi normalno, već troši onoliko koliko bi trošio na leru.

Dopuna: 04 Nov 2013 8:21

Citat:Ukoliko pri kretanju vozila u bilo kojoj brzini oduzmete gas, potrošnja je 0 (nula) l/km.
A ler gas? Smile
Uvek će postojati neka mala potrošnja, ali je tačno da se kada se oduzme gas potrošnja smanjuje na minimum.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 866 korisnika na forumu :: 46 registrovanih, 6 sakrivenih i 814 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., babaroga, Battlehammer, Belac91, Bobrock1, bojanM84, Brana01, ccoogg123, cincarin, darcaud, dejoglina, Dimitrise93, djboj, Djokkinen, DonRumataEstorski, draganca, dragoljub11987, hyla, kaisarevic1, kolle.the.kid, Kubovac, kybonacci, Mercury, Metanoja, milenko crazy north, Misirac, moldway, Nemanja.M, raketaš, robert1979, royst33, Sale.S, Shinobi, Sir Budimir, solic, Steeeefan, Sumadija34, taz1cl, tubular, Tvrtko I, vathra, zillbg, zziko, |_MeD_|, 125