Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

6

Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Citat:- Gašenje motora ide obrnutim redosledom u odnosu na startovanje.
Stali ste. Noga je na kvačilu i kočnici, menjač u drugoj brzini (služi za zaustavljanje).
Vučete ručnu. Ubacujete u prvu (ako ste na ravnom ili uzbrdici) ili u rikverc (ako ste na nizbrdici). Okrećete ključ i gasite auto. Nakon što se motor ugasi puštate kvačilo i puštate nožnu kočnicu. Ručna naravno ostaje.

Instruktor vožnje nije ovo baš ovako objasnio.
Dakle, kada se auto gasi, treba biti izbačeno iz brzine (+ pritisnuto kvačilo). Tek nakon gašenja auta, ubacuje se u prvu (odnosno rikverc, zavisno od nagiba) i nakon toga se povlači ručna.

On je to nazvao krug od levo ka desno (gasiš prvo svetla, ..... , i završiš sa ručnom).

Osim ako vozite neke modele Mercedesa, pa imate "nožnu-ručnu" kočnicu Mr. Green



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Napisano: 07 Nov 2013 11:28

Имам гомилу примедби.
Прва ствар око полемике при стартовању и заустављању мотора. За сваку технички производ постоји упутство за употребу и одржавање, које је написано од стране људи који су исти направили и ваљда најбоље знају како треба да се користи, међутим ми знамо боље, зар не?
Друга ствар која ми је упала у очи јесте кочење мотором. Кочење мотором је неповољан режим за рад мотора и он скраћује век мотору. Међутим, исти је неопходан у вожњи и користи се при већим падовима да возило не би сувише убрзавало и да се не би кочне облоге превише загрејале употребом кочница. Употребљава се и приликом заустављања возила, али у ситуацијама као што су нагла кочења сматрам да је непотребно, чак и сувишно поготову код возила које имају ABS. У таквој ситуацији, возач, док пребацује мењач из брзине у брзину, може да изгуби контролу над својим возилом, тако да ја то сигурно ником не бих препоручио ни да покуша.
Што се тиче потрошње горива, док возило иде низбрдо она је занемарљиво мала јер низбрдо се и г...о котрља. Тако да је бесмислена било каква прича о томе. Међутим неопходно је да возило спуштамо у одговарајућем степену преноса да не би сувише убрзавало. Већа бозила попут камиона и аутобуса имају успориваче који томе служе.
Треће, хвалити се да се вози брзо исто није добра идеја за млађе. Ако неко жели да се доказује, нека вози рели или картинг, можемо и тамо да се опробамо. На улици нису сви баш вешти возачи и због тога постоје нека правила и прописи којих се нажалост не придржавамо.

Dopuna: 07 Nov 2013 11:34

И још морам да додам да ово што сам написао су чињенице, можете имати различита размишљања о томе и различите ставове, мени то није битно. Битно је да не ширите неке полуистине и свакакве идеје, јер, понављам, има и других који читају ово поред вас.



offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

vilenjakmax ::
Што се тиче потрошње горива, док возило иде низбрдо она је занемарљиво мала јер низбрдо се и г...о котрљa....

Ovo jednostavno nije tačno, ako si mislio na vozilo koje je u bilo kom stepenu prenosa. (bez "gasa" - naravno)
Potrošnja nije ni mala, ni zanemarljivo mala, ni beznačajna. Potrošnja je 0 (nula).
Ako si mislio na vozilo koje ide nizbrdo na "leru", to je tačno, ali to niko nije ni sporio.
p.s.
Ne hvalim se brzom vožnjom i nisam nigde napisao da je to ni dobro ni ispravno.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Није ми јасно како се не разумемо. Ако возило иде низбрдо на "леру" троши исто горива колико и да стоји у месту, а то је заиста занемарљиво. Ако се спушта у неком степену преноса она се приближава нули, можда и јесте нула, али разлика између та два ( спуштања у леру и у брзини) заиста је занемарљива, те дискутовати о томе је безначајно. Друго, увек треба возило спуштати низбрдо у брзини, пре свега из два разлога. То су да не би сувише убрзавало и други да се не би случајно угасило јер онда би се изгубио ефекат серва кочнице и било би теже зауставити то возило. Ако ћемо о возачки правилима, кажу да низбрдо треба ићи истим степеном преноса као што идеш узбрдо.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Sada je sve jasno. Very Happy

Vezano za ručnu kočnicu, ja je nikada ne koristim na ravnoj površini.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

_Sale ::Sada je sve jasno. Very Happy

Vezano za ručnu kočnicu, ja je nikada ne koristim na ravnoj površini.

Драго ми је да смо се коначно разумели.
Што се тиче ручне кочнице, многи тако раде и то сматрам погрешним. Пре свега није правилно обезбеђен ауто. Друго, ручна кочница најчешће има механички преносни механизам који се неће покварити нити истрошити честим коришћењем док услед не коришћења може да откаже, да се заглаве покретни делови тј. дође до "зарибавања". Механичар који ми је одржавао ауто увек је говорио да ако не користиш ручну кочницу је то исто као да си тај механизам држао годинама у бари па онда монтирао на ауто.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Kad smo kod ručne kočnicejel istina da se zimi ne valja koristiti ručna prilikom parkiranja vozila jer sajla ručne ( navodno) može da se zaledi i da posle neće moći da otpusti točkove i da će prilikom kretanja sa zaledjenim kočnicama popucati sisice na kočionim cilindrima i da će ulje zamastiti paknove i doboše i samim tim kočnice napraviti neupotrebljivim

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Citat:... ако не користиш ручну кочницу је то исто као да си тај механизам држао годинама у бари па онда монтирао на ауто...
Mehaničar malo preteruje, u smislu da ne poznajem osobu koja GODINAMA nije povukla ručnu kočnicu.
Ponoviću da ja na ravnoj površini ne povlačim ručnu, na bilo kakvom nagibu je obavezno povlačim.
Nema potrebe da mi u garaži ili ispred kuće bude povučena ručna ceo vikend, takvo korišćenje neminovno dovodi do istezanja sajle, pa je potrebno povremeno dotezanje iste.
Ovo oko smrzavanja sajle je imalo smisla kod starijih vozila, gde je jedan deo sajle virio nezaštićen od vode, leda i snega, prvenstveno mislim na sam kontakt sajle sa mehanizmom paknova..
Kod novijih vozila sumnjam da ima ovakvih propusta, ali naravno ne smem da garantujem.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@_Sale
Претерује наравно, али ми се свиђа метафора.
Ево једне новине за тебе. Сајла се не истеже када је дужи временски период затегнута што је управо и разлог зашто је механизам активирања паркирне кочнице најчешће механички а не хидраулички или пнеуматски. Сајла се може трајно истегнути ако се затегне силом која прелази границу еластичности, испод тога се она враћа у првобитно стање. Узрок евентуалних додатних подешавања је најчешће истрошеност облога кочница.

offline
  • Pridružio: 29 Feb 2008
  • Poruke: 150

vilenjakmax ::Ја сам дипломирани инжењер машинства за МОТОРНА ВОЗИЛА...
Lepo. Ali, to nije od značaja za temu o kojoj pričamo.
Bez obzira na nivo obrazovanja svi idemo u auto škole i učimo da vozimo po istom planu i programu.

vilenjakmax ::
Друга ствар која ми је упала у очи јесте кочење мотором. Кочење мотором је неповољан режим за рад мотора и он скраћује век мотору. Међутим, исти је неопходан у вожњи и користи се при већим падовима да возило не би сувише убрзавало и да се не би кочне облоге превише загрејале употребом кочница.

Ne skraćuje vek motoru. Naravno, ovde pričamo u uobičajenim situacijama, svakodnevna vožnja.
Ne pričamo o situaciji kada npr. vozim u 6. stepenu prenosa 200 i onda prebacim u drugu i pustim kvačilo i kao ae da vidim kočenje motorom. Laughing Naravno da tada ne samo da neće biti kočenja motorom, nego neće više biti ni motora, ni menjača i svašta nešto će još da se razleti. Very Happy Pogledaj samo koliko prelaze dizel motori kod kamiona, autobusa, a ako iko koristi kočenje motorom koriste oni, i to pod obavezno.
U vlasničkom uputstvu za moj auto se preporučuje kočenje motorom u određenim situacijama poput ove koju si pomenuo, kao i prilikom vuče tereta (prikolice).

vilenjakmax ::
Употребљава се и приликом заустављања возила, али у ситуацијама као што су нагла кочења сматрам да је непотребно, чак и сувишно поготову код возила које имају ABS.

ABS nije tu da skrati zaustavni put. Nije mu to primarna uloga. Zavisno od uslova puta, stanja guma, znanja vozača, vozilo sa ABS-om može imati i značajno duži zaustavni put nego vozilo bez ABS-a.
Precenjuješ ulogu ABS-a, a to je inače jedna od najvećih opasnosti u poslednjih par decenija (od kako je počeo da se masovno ugrađuje). Statistike su pokazale da vozači koji imaju ABS na svojim automobilima imaju praksu da voze brže, rizičnije, da kasnije koče nego što bi trebalo, da se češće prevrću i to sve samo zato što se uzdaju u ''svemogući'' ABS.
Primarna uloga ABS-a je da zadrži upravljivost nad vozilom tokom režima maksimalnog kočenja. Zbog toga je izmišljen. Zbog toga postoji.

A, što se zaustavnog puta tiče, to zavisi.
Činjenica je da automobil bez ABS-a ima kraći zaustavni put nego automobil sa ABS-om na suvom.
Ali, još je jača činjenica da ovo važi samo kod veoma veštih vozača koji tačno znaju da doziraju kočnicu, da popuste pritisak na pedali kada treba kako bi sprečili blokadu i/ili promenili pravac kretanja i onda opet pritisnu najjače pedalu i da sve to urade brzo u rizičnoj situaciji. Formula 1 nema ABS, a tamo je efikasnost kočenja još kako važna.



Nas 99% nismo toliko vešti vozači, toliko iskusni, tako da kod nas ABS ustvari pomaže da imamo efikasnije kočenje na suvom. Dakle, jedno je činjenica, a drugo je ono šta je važnije u praksi (važnije je da se zaštiti nas 99% nego da se malo produži zaustavni put onom 1% veštih vozača).
Po snegu, šljunku, automobili bez ABS-a imaju značajno kraći zaustavni put nego automobili sa ABS-om.
Po istom tom snegu bilo kakvo ozbiljnije kočenje dovodi do veeeelikih problema naročito kada auto ima ABS. Zato je tu neophodno koristiti kočenje motorom. Ali, pošto kažeš da je to štetno, da skraćuje radni vek motora, kako npr. oni na severu Evrope uopšte voze svoje automobile, oni ljudi stalno koče motorom...izgleda da kod njih auti traju možda 50.000 kilometara samo... Laughing
nhtsa.gov/cars/problems/Equipment/absbrakes.html

vilenjakmax ::Ако се спушта у неком степену преноса она се приближава нули, можда и јесте нула, али разлика између та два ( спуштања у леру и у брзини) заиста је занемарљива, те дискутовати о томе је безначајно.
Jeste nula. Ne ''možda'', nego jeste 0.
I jeste beznačajno. Cool

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1036 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 7 sakrivenih i 992 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, Andrija357, Apok, BRATORIII, croato, darios, Dorcolac, DPera, Frunze, goxin, HrcAk47, JOntra, Kubovac, Lieutenant, Metanoja, Mi lao shu, milenko crazy north, Milometer, MilosKop, Mr. Majevica, nemkea71, nenad81, NoOneEver Dreams, Panter, pein, Regrut Boskica, RJ, S2M, Sirius, Steeeefan, Stoilkovic, Trpe Grozni, uruk, Vlad000, VP6919, YugoSlav