Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

5

Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Извињавам се, али морам да приметим. Пишете гомилу глупости овде, као да се скупила гомила жена и прича о колима. Да ли ће погон бити предњи или задњи зависи од концепције возила и то нема ама баш никакве везе са потрошњом горива. При стартовању мотора, квачило треба да је притиснуто да би одвојили мотор од преноса снаге ( мењача) и ауто ван брзине, јер може да се деси да команда квачила не ради ( не раздвоји) и при стартовању мотора, ако је ауто у брзини, да крене и удари у било шта у близини.
Још једно, разлика у потрошњи горива у празном ходу и при кочењу мотором или спуштању низ низбрдицу је занемарљива. Ако толико водите рачуна о потрошњи горива, рећи ћу вам само да ауто најмање троши док га гурате. Поздрав.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Naveo si i tačne stvari (koje su bar tri učesnika već napisali), ali i "gluposti", što mi daje za pravo da zaključim da ne poznaješ teoriju i praksu već se rukovodiš narodnim predanjima. Very Happy
Svejedno, hvala na doprinosu temi. Ziveli



offline
  • Pridružio: 24 Dec 2007
  • Poruke: 1592
  • Gde živiš: Beograd

vilenjakmax ::Napisano: 04 Nov 2013 7:17

Markobg ::m4rk0 ::Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.

Velika greska kod vecine...a pogotovo da ne pricam na nizbrdicama koliko je vazno kociti motorom,uzgred potrosnja goriva je mnogo mnogo manja uz kocenje motorom...

У чему је грешка?
Кочење мотором не смањује потрошњу горива, и један је од неповољних режима за рад мотора али је неопходно при вожњи.

Dopuna: 04 Nov 2013 7:23

Не користити кочење мотором је опсасно јер на неким већим низбрдицама може доћи до прегревања кочница и до њиховог отказивања.



Ocigledno ne poznajes funkcionalnost automobila,i molim te nemoj da ulazis u temu,ako nemas nista pametno da kazes

offline
  • Pridružio: 29 Feb 2008
  • Poruke: 150

- Motor se startuje sa pritisnutim kvačilom, objašnjeno je u prethodnim postovima zašto se tako radi.
Pritisne se kvačilo, izbaci se iz brzine i onda okreće ključ. Objašnjeno je i zašto se izbacuje iz brzine i pored pritisnutog kvačila, kao i pored toga što je automobil tada pod ručnom.

- Kočenje motorom neće uništiti motor, niti mu napraviti bilo kakav problem. Naravno, ovde govorimo o uobičajenim situacijama.
Kočenjem motorom pojačavate i ukupan efekat kočenja i ukoliko dođete nekada u rizičnu situaciju, vozite npr. četvrtom ili petom brzinom 70 ili 80 na sat, iskrsne neki razlog na putu zbog kojeg morate odmah da stanete, slobodno full na kočnicu i menjač odmah u drugu i puštaj kvačilo. Imaćete mnogo kraći zaustavni put. Ali, ovo nije redovna, već govorimo o izuzetnoj situaciji. Nećete ni tada uništiti motor niti ga na bilo koji način oštetiti (manje više se svi automobili prave tako, tj. slažu se prenosni odnosi u menjaču na način da drugom mogu da ''uhvate'' bar 80).
Kao što je napisano, kočenje motorom je pod obavezno u zimskim uslovima vožnje i tu ljudi koji ne praktikuju takav (ispavan) način vožnje imaju veeeelike probleme jer kočnica u 1001 situaciji zimi može samo da bude neprijatelj...a, oni za drugačije kočenje i ne znaju jer ga ne praktikuju. Takvi vozači (koji ne koče motorom) su opasnost na putu čim padne malo snega.

- Redovno zaustavljanje uvek ide tako što vraćate kroz sve stepene prenosa. Nema iz pete u ler, pustim da brzina padne na 20 i onda u drugu. Auto se ne vozi u leru, ler je za stajanje, nije za vožnju. Kad se vraća ide se po sistemu npr. 5, 4, 3, 2 i stajanje. Nikada se ne vraća u prvu.
Druga brzina služi za zaustavljanje, prva za kretanje.

- Kod svih automobila napravljenih u poslednjih 15-tak godina (zavisno od klase i ranije), čim pustite gas, komp gasi gorivo. Pomenuti cut off. Gasi se gorivo na svim cilindrima.
Navika da se auto izbacuje iz brzine kako bi se smanjila potrošnja vuče korene iz vremena karburatora. Pošto danas skoro niko ne vozi takve automobile potpuno je pogrešno bilo kada izbacivati auto iz brzine da bi se smanjila potrošnja.

- Gašenje motora ide obrnutim redosledom u odnosu na startovanje.
Stali ste. Noga je na kvačilu i kočnici, menjač u drugoj brzini (služi za zaustavljanje).
Vučete ručnu. Ubacujete u prvu (ako ste na ravnom ili uzbrdici) ili u rikverc (ako ste na nizbrdici). Okrećete ključ i gasite auto. Nakon što se motor ugasi puštate kvačilo i puštate nožnu kočnicu. Ručna naravno ostaje.

- Automobili sa prednjom vučom nemaju problem sa uzbrdicama. Automobili sa malo KS za njihovu težinu imaju problema sa uzbrdicama. Very Happy
Pogon pozadi se stavlja zato što su ti automobili upravljiviji i zato što je to neophodno kod jačih automobila. Prednji točkovi jednostavno nisu u stanju da koče, upravljaju i prenose stotine KS i sve to u isto vreme. Tipičan primer:



Cool

Fabrike su napravile znatan napredak sa raznim el. diferencijalima i sličnim pomagalima pomoću kojih se granica broja KS za pogon napred (a, da auto i dalje bude upravljiv) podiže.
Automobili sa pogonom pozadi imaju bolji raspored mase, tj. lakše ga je postići. Ali, takvi automobiliu su i teži. Automobili sa pogonom napred su ekonomičniji po pitanju potrošnje.
autoguide.com/auto-news/2013/02/why-fro.....cient.html

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

neshaoct ::Kočenjem motorom pojačavate i ukupan efekat kočenja i ukoliko dođete nekada u rizičnu situaciju, vozite npr. četvrtom ili petom brzinom 70 ili 80 na sat, iskrsne neki razlog na putu zbog kojeg morate odmah da stanete, slobodno full na kočnicu i menjač odmah u drugu i puštaj kvačilo. Imaćete mnogo kraći zaustavni put. Ali, ovo nije redovna, već govorimo o izuzetnoj situaciji.

Interesantan pristup.

Pitanje za sve: koliko ste puta bili u ovakvim izuzetnim situacijama? Da vam recimo neko izleti na put pa da se morate zaustaviti? Da li vam je palo na pamet da kočite i prebacujete u manji stepen prenosa? Ja priznajem da sam se par puta toliko usrao da sam i kvačilo zaboravio da pritisnem; samo kočnica.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

@Ričard
I ja sam bio u nekoliko takvih situacija. Nekada je abs odigrao svoje i uspeo sam da izbegnem sudar a u drugim situacijama sam ga izbacio na ler i zalegao na kočnicu da sam mislio da ću da probijem pod automobila....

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Ја сам дипломирани инжењер машинства за МОТОРНА ВОЗИЛА, а поред тога сам активан возач већ 20 година. Свако ко ме познаје може само да каже речи хвале о мојој вожњи, а по компетентности и образовању у овој сфери сумњам да ми је неко од вас приближан. Стога нећу учествовати у овој теми, а ви пишите шта хоћете.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Naglo kočenje je krajnja opcija, kada više ne postoji mogućnost da se problem izbegne promenom pravca kretanja.
ABS je i smišljen da omogući snažno kočenje i istovremenu upravljivost automobila, jer kada točkovi blokiraju zbog kočenja, upravljivost nije moguća i sudbinu automobila preuzimaju fizika, dinamika a ponekad i onaj odozgo.
Nisam imao nikada priliku da se nađem u ovakvim izuzetnim situacijama, iako vozim veoma brzo.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Само морате бити свесни да све што напишете неко чита и да тиме можете довести друге у заблуду ширећи неке претпоставке и полуистине.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Vilenjakmax,
Opusti se, ne pišemo tekst Zakona već polemišemo.
Ako imaš konkretne primedbe, napiši ih slobodno, pa da vidimo šta i drugi misle.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1145 korisnika na forumu :: 55 registrovanih, 6 sakrivenih i 1084 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, Atomski čoban, babaroga, BORUTUS, cavatina, darionis, darios, Darko001, darkojbn, debeli, doktor1964, DonRumataEstorski, Dorcolac, elenemste, ginjica, goxin, havoc995, HrcAk47, Insan, JOntra, Karla, krkalon, kunktator, maiden6657, Marko Marković, marsovac 2, Metanoja, Mi lao shu, MiG-29M2, mikrimaus, milenko crazy north, Milometer, miodrag, mnn2, novator, opt1, ozzy, panzerwaffe, Polemarchoi, powSrb, randja26, raptorsi, royst33, S2M, Shinobi, slonic_tonic, solic, Srle993, stankolich, Steeeefan, theNedjeljko, vladaa012, W123, YU-UKI, zbazin