Saveti za pravilno upravljanje i održavanje automobila

3

Saveti za pravilno upravljanje i održavanje automobila

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13180
  • Gde živiš: Z-moon

Napisano: 25 Feb 2012 20:44

U tome i jeste štos, motor ne radi ali se auto kreće zbog inercije.
Ako se auto kome oduzmete gas kreće po ravnom, naravno da će njegova brzina padati.
Kada brojevi obrtaja padnu na 1000, kreće ubrizgavanje goriva.
Kada se isti taj auto kreće na nizbrdici, kretaće se bez goriva sve dok traje nizbrdica i još malčice pride.

Sutra postavljam obećani snimak, mada ne znam kako ću i snimati i voziti. Mr. Green

Dopuna: 25 Feb 2012 23:54

Evo mog malog doprinosa temi, ovo mi je bila struka u prvoj firmi...


Citat:Nikako ne treba ''držati auto na kvačilu'' dok se čeka, na primer, na semaforu! Tako se opterećuje lamela i skraćuje se njen životni vek. Auto treba da bude "na leru" i da se u brzinu ubaci neposredno pre kretanja.
U ovoj situaciji se ne opterećuje lamela, već isključni ležaj ("druk lager") i mehanizam spojnice ("korpa kvačila").
Čim pritisnete kvačilo, nema prenosa snage sa motora na menjač i lamela prestaje da se "vrti".
Savet je svakako na mestu, jer ukoliko dođe do oštećenja isključnog ležaja, morate u servis, a onda je velika verovatnoća da ćete uz plaćanje rada platiti i ceo set kvačila, jer se uglavnom tako prodaju (za novije automobile).

Citat:Dalje, lamela trpi trenje, a ne trpi udarce. Dakle, treba izbegavati naglo polaženje i puštanje kvačila (dakle, treba izbegavati da auto trzne i čuje se udarac).

Definitivno treba izbegavati naglo puštanje kvačila, ali lamela je predviđena i za to opterećenje. Naime, svaka ima opruge oko "srca" koje umanjuju torzionu silu.

Citat:Kako se lamela troši, tako se podiže pedala kvačila. Štelovanjem je treba vratiti da bude u nivou kočnice.
Novi mehanizmi spojnica (korpe kvačila) imaju specijalan tip opruge koja obezbeđuje propisanu pritisnu silu, tzv. dijafragme. Ranije korpe su imale cilindrične opruge gde je pritisak na papučici kvačila rastao što više stiskate papučicu. Primetili ste, verovatno, ako vozite iole noviji automobil da pritisak na papučici opadne kada ona dođe do "patosa".
Prilikom trošenja lamele (disk spojnice) vrh dijafragme se približi isključnom ležaju a ako ne izvršite podešavanje, doći će i u kontakt sa njim.
Isključni ležaj nije projektovan da radi stalno, već samo kada pritisnete papučicu kvačila. Ako je stalno uključen (zbog trošenja lamele) njegov radni vek se veoma brzo skraćuje.
Praktično ovim ste došli u situaciju da se ležaj ponaša kao da stalno držite nogu na papučici kvačila, a to znači posetu servisu i olakšanje budžeta.
Podešavanje je jednostavno: sedite u auto i polako pritisnite papučicu kvačila, ukoliko ne postoji "prazan hod" (prvih par centimetara) podesite sajlu kvačila da dobijete isti. Dakle morate imati barem malo praznog hoda, jer je to garancija da ležaj nije u kontaktu sa korpom.
Ovde moram da se ogradim, jer se navodno za automobile nove generacije od skoro prave takvi setovi kvačila gde je isključni ležaj stalno u kontaktu sa korpom, odnosno nema praznog hoda.
U svakom slučaju, papučica kočnice ne sme biti reper za podešavanje, već prazan hod.

Dopuna: 26 Feb 2012 18:57

Evo obećanog snimka.
Snimao sam danas na autoputu.
Nije baš profi film, ali će poslužiti.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da, on pokazuje 0.0l trenutnu potrosnju, ali ipak neka kolicina goriva mora dse nalazi u cilindrima da se motor ne bi ugasio. Vidi se lepo kako cut off ventil prekida dovod goriva kad se pusti gas.



offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13180
  • Gde živiš: Z-moon

Vezano za zamenu filtera ulja:
Uzmimo za primer da niste zamenili filter ulja prilikom zamene ulja. Posle 10.000 km menjate ulje, ali filter ponovo ostaje na vozilu. Zbog nakupljenih nečistoća koje je filter papir zadržao ulje sve teže i teže prolazi kroz filter. U jednom momentu, ulje više ne može da prolazi kroz filter jer je on potpuno zaprljan od nečistoće.
Šta će se desiti sa podmazivanjem motora, da li će on ostati bez ulja?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Misli mda to zavisi od stanja motora i ulja koje je sipano. Ako je bilo neko redje ulje a motor u losijem stanju, velika je verovatnoca da je to ulje pokrenulo neke natalozene naslage koje se moraju zadrzati u filteru. Mozda ne moze da potpuno zaustavi dotok ulja, ali ce protocnost sigurno biti manja i novo ulje ce se ''isprljati''.

Ne vidim razlog da se kod zamene ulja ne menja i filter. Trosak je minoran u odnosu na cenu ulja a i ovako se to radi na godinu dana.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13180
  • Gde živiš: Z-moon

Napisano: 26 Feb 2012 20:16

Naravno da treba zameniti i filter, ali ovde mislim na slučaj kada se to ne uradi.
Na dnu filtera postoji takozvani "bajpas" ventil, koji je dimenzionisan da propusti nefiltrirano ulje kroz filter.
Naime, kada je filter papir toliko zaprljan da ulje ne može da prolazi, pritisak ulja poraste i savlada oprugu na tom ventilu. Opisani proces traje veoma kratko tako da motor ne ostaje bez podmazivanja.
Signal da nešto nije u redu sa filterom je što prilikom otvaranja bajpas ventila, lampica ulja brzo blicne i ugasi se. Ako imate dovoljan nivo ulja u motoru, promenite filter.







Dopuna: 04 Jan 2013 10:23

Još malo o cut-off režimu. Smile

Ova funkcija se slobodno može uporediti sa ponašanjem nekog elektromotora.
1. Startujete elektromotor;
2. Počinje obrtanje uz utrošak struje;
3. Gasite prekidač elektromotora;
Da li se elektromotor zaustavio? Ne.
Da li troši struju? Ne.
Šta pokreće osovinu elektromotora u ovom momentu: Inercija.
Da li elektromotor ima deklarisanu snagu u ovom momentu? Ne, u stalnom je opadanju.
Da li će neki uređaj sprečiti potpuno zaustavljanje motora? Ne.
Ovde je ključna razlika između ponašanja elektromotora i automobila: ECU neće dozvoliti da se automobil ugasi.
Ima dosta linkova i podataka na netu u vezi ove funkcije, ja sam izdvojio samo neke:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2184765



offline
  • Pridružio: 22 Nov 2014
  • Poruke: 1

Mozete li mi reci, da li steti automobilu ako se ugasi u putu, usled naglog pustanja kvacila, premale brzine? Pocetnik sam Smile Hvala

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13180
  • Gde živiš: Z-moon

Ako se bude često dešavalo - može štetiti.

offline
  • Pridružio: 15 Jan 2015
  • Poruke: 1

Imam WV Sarana 97 godiste. Imam problem sa motorom nikako da se ugreje stalno je hladan. Promenio sam termostat i opet isto. Dali neko zna sta je problem? Dali neko zna gde se nalazi senzor za spoljnu temperatur?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 790 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 5 sakrivenih i 751 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Aditi Ray, amaterSRB, anta, Apok, babaroga, bojcistv, Bubimir, Buda Baba, cetka, cvrle312, dankisha, Denaya, djboj, Djokislav, doklevise, dragan_mig31, Drug pukovnik, goxin, GUARIN, hyla, ikan, ILGromovnik, ladro, Litostroton, MiroslavD, Outis, pceklic, raso76, rikirubio, ser.hill, vlad84, voja64, x9, Zmaj Ognjeni Vuk