"Slobodan uvoz automobila"

2

"Slobodan uvoz automobila"

offline
  • Pridružio: 05 Apr 2004
  • Poruke: 388
  • Gde živiš: Beograd

Euro3 standard je stupio na snagu od 01/01/2006.
Sto ce reci ,svi novi automobili koji se prodaju od ovog datuma ispunjavaju euro3 normu-normalno u EU.
Neki proizvodjaci su uveli euro3 u svoje modele i ranije -kao sto su gospoda i naveli da ne ponavljam.
Poenta je u tome da i dalje ne moze da se pazari neki skromniji auto koji je proizveden pre 01/01/06.
I najbolje za kraj:ova j....a Zastava 10 (iliti punto) koji treba da pocne kod nas da se pravi ne ispunjava ni euro2 stadarde ,a euro4 pocinje od 2007.

@SSpin:www.automarket.rs



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 28 Apr 2005
  • Poruke: 3686
  • Gde živiš: The Circle

Puky ::Mah ... nista novo nisu doneli.
I dalje ce YuGO da se kupuje za smesno velike pare a ne podrzava nijedan od tih EURO standarada ... a ovamo, pod izgovorom smanjenja zagadjenja, uvode ovakve restrikcije. Smeeesno... i to mnogo.

@ JIM MORRISON
Vest sam cuo na RTS2 ili tako negde oko 20h.


slazem se. A ovamo kao bore se za ekologiju, cccccccccc pateticno. Twisted Evil Twisted Evil



offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 8134
  • Gde živiš: U kesici gumenih bombona...

Ma mesno je to da su ulice pune papira i ostalog smeca sto zna da zagadi okolinu pa ne sredjuju to, a rekli da auto mora da zadovoljava te standarde da ne bi zagadio vec zagadjenu okolinu.
Ma sve to sux...

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

Sve se u stvari svodi na to da je vraćeno na staro, to jest da je dozvoljen uvoz automobila do šest godina starosti...Još jedna stvar je bitna a to je da auto mora biti kupljen od prvog vlasnika, što je potpuno nenormalno. Zašto je to bitno? Oni prosto teraju ljude da muvaju nešto.
U svakom slučaju se može dobro proći samo sa boljim autima. Ako npr. želite da kupite Opel Corsu, ona u Nemačkoj 2000. godište košta od 3000-7500€ (naravno, uzimam u obzir totalno legalne, ne "pakovane" ili "skinute") u zavisnosti od motora i opreme. Sa svim dažbinama koje vas čekaju, u najboljem slučaju cena će biti kao i kod nas na Bubanj Potoku recimo. U nekim slučajevima cena će biti čak i duplo veća...

offline
  • SSpin 
  • Saradnik foruma
  • Pridružio: 09 Dec 2004
  • Poruke: 6488
  • Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***

@vangoga

thanks Wink

offline
  • Pridružio: 24 Mar 2004
  • Poruke: 3962
  • Gde živiš: Zemun

Yugo verovatno ima euro 4 pa je tako skup i dozvoljen.
Bolje nego sto je bilo, ali je i dalje to preskupo...
Mercedes 98 ili neki fiat 2000 oba nisu za Dz pa kada se na to doda carina porez i rekistracija ima da izadje opet magicnih 5000 evra za najgora kola

offline
  • Pridružio: 05 Apr 2004
  • Poruke: 388
  • Gde živiš: Beograd

Euro 3
Pismo sa automarket.rs gde objasnjava sta je euro3.

"Gospodine Vujanicu, pre svega hvala na interesantnom pitanju koje ce vrlo brzo zanimati sve one koji uskoro budu želeli da uvezu polovni automobil.
Takode, vezano za ovu problematiku, gospodina Aleksandra Kostica je zanimalo da li automobili koji ispunjavaju D-3 normu koja važi u Nemackoj, samim tim ispunjavaju i Euro-3 normu? Ekološke norme o izduvnim gasovima su proizvodace automobila naterale da ih poštuju, ali je napravljen propust kada je standardizacija oznaka u pitanju. Naime, Euro 3 norma je stupila na snagu 1.januara 2000.godine za sve nove modele, a 1.januara 2001.godine i za sve ostale koji se nalaze na tržištu.To znaci da svi modeli koji su se od 2001. godine prodavali na tržištima država u EU zadovoljavaju ovu normu. Neki brendovi su išli ispred vremena, i nudili su još pre 2000-te godine "zelene" motore koji ispunjavaju euro 3 normu. Na primer, Mercedes je pored još nekih drugih proizvodaca automobila u svoje prestižne terence ML ugradivao euro 3 motore još pre 6 godina, od 3.2 i 4.3 litara (ML 320 i ML 430), ali i u limuzine S klase. Volkswagen nije mnogo kasnio, i vec je 2000-te godine imao motore koji ispunjavaju Euro 3 normu, odnosno D3 standard (dakle, radi se o istim standardima). Na listi "zelenih" motora su benzinci od 1.4 litra i 16 ventila koji se ugradivao u Golf IV, kao i oni snažniji od 1.6 i 1.8 litara, a takode i kod nas ultra popularni TDI agregati, koji su još pre 5 godina zadovoljavali stroge evropske propise o izduvnim gasovima. Prepoznati motor koji zadovoljava euro 3 normu je veoma teško i zahteva ekspertski pregled. Naime, ne postoji nikakva lista ili spisak datuma od kada koji motor zadovoljava Euro 3 normu. Neki proizvodaci su u toku iste godine isporucivali motore sa Euro 2 i Euro 3 standardom. Zapravo ti motori se mnogo ne razlikuju, odnosno moguce je reprogramiranjem elektronike i ugradnjom drugacijih (dodatnih) katalizatora, Euro 2 agregat prilagoditi strožijim normama.

Takode, moguce je po konstrukciji izduvnog sistema naslutiti da li automobil ispunjava Euro 3 standard (Euro 3 modeli imaju dve lambda sonde na katalizatoru, jednu ispred a jednu iza njega). Medutim, interesantno je da ugradeni katalizatori u proseku traju oko 5 godina ili nešto više od 120.000 km, jer nakon te kilometraže gasovi iz izduvnog sistema više ne zadovoljavaju Euro 3 normu. Odnosno, tada je u najmanju ruku potrebno zameniti katalizator i eventualno otkloniti neki manji ili veci kvar na motoru. Sada se postavlja pitanje – kako ce se uopšte uvoziti automobili ako specijalazovani servisi za tu namenu kontrole budu utvrdivali da Euro 3 motori ne ispunjavaju zadate stroge kriterijume? Rešenje ce se verovatno pronaci u hodu, i verovatno ce se samo kontrolisati da li u papirima stoji CAC (službena oznaka za Euro 3) sertifikat koji je dokaz da automobil ispunjava ekološki standard Euro 3. Naime, za starija vozila ali i za ona sa Euro 2 motorima se ovaj sertifikat uopšte ne izdaje. Ukoliko u dokumentima nema CAC oznake, dovoljno je i izvaditi potvrdu nemackog TUV-a ili neke druge specijalizovane ustanove. Bilo koji ovlašceni servis može na osnovu broja šasije i motora proveriti da li Vaš automobil ispunjava tražene norme, kao i to kada je i gde proizveden. Dakle, prepoznavanje Euro 3 motora i automobila nije nimalo jednostavno, i prostora za raznorazne mahinacije ce svakako biti. Pored toga više je nego jasno da automobili 5 godina stari nisu više tako ekološki cisti kao nekada, te je zapravo starosno ogranicenje uvoza motornih vozila mnogo jednostavnije, a ako cemo pravo i poštenije.

Mnogo je bolje da su nam tehnicki pregledi znatno rigorozniji, jer ispravan i održavan Mercedes 10 godina star, ne samo da zagaduje okolinu manje od Juga koji je tek izašao iz fabrike, vec je i nekoliko puta sigurniji i stabilniji automobil. Do tada ce svaki vlasnik Wartburga ili Trabanta moci svojim muzejskim primerkom da smrducka ulicama bez ikakvih sankcija, a o starim VW-ovim dizelašima iza kojih ostaju crni oblaci dima da i ne govorimo. Naravno svi ti ljude ne voze svoje krševe iz inata, vec zbog "sankcija" koje nad svima nama sprovodi Vlada Srbije novim i starim ogranicenjima na uvoz automobila. Trenutno, Zastava proizvodi automobile koji ne zadovoljavaju ni Euro 1 normu, a novi model Punto 2 koji ce u pocetku dolaziti iz Italije krajem ove i pocetkom sledece godine, imace tek Euro 3 motore. Inace, 1.januara 2006.godine u Evropi (EU) stupa na snagu zabrana prodaje automobila koji ne ispunjavaju Euro 4 normu. Prevedeno na svima razumljiv jezik, Punto II sledece godine, kada pocne njegova montaža u Kragujevcu nece moci da se izvozi u zemlje evropske unije. Gde je tu ekonomska racunica – priznajem da ne znam, a nadam se da bar neki drugi to znaju. Ipak, dobro je što cemo dobiti i takav Punto II, jer je sigurno nekoliko puta bolji i moderniji automobil od ovih koji se trenutno proizvode u Kragujevcu."

offline
  • Pridružio: 03 Dec 2005
  • Poruke: 1

Pozdravljam sve na forumu.Verovatno je cilj vlade da poboljsa vozni park, time sto ce da uveze skupe automobile.S obzirom na vizni rezim, vise srece ce imati oni koji imaju rodbinu vani ili firme i sverceri.

offline
  • Pridružio: 10 Nov 2005
  • Poruke: 11
  • Gde živiš: srb

od 1.1.2006 u vecini zemalja evropske unije(prvenstveno u nemackoj) na snazi je zakon o upotrebi motora sa EURO 4 standardom.po grubim procenama,oko 4 miliona vozila(kamioni,autobusi,pa i traktori),nece ispunjavati zadati standard.Naime,auto industrija se suocava sa ogromnim gubicima,pa se moralo pristupiti uobicajenom prodavanju "onog" za bubrege.Mislim da uredba gosp. Dinkica ne moze trjati duze od godinu dana,jer se taj "otpad" negde mora prodati.Dalje,ovo je uredba,koja je podlozna raznoraznim promenama,a svi smo svedoci promeni istih.Da zakljucim,uredba zadovoljava interese mocnih(BMW,MERCEDES,SAAB,VOLVO,WOLKSWAGWEN).Zasto?Prodavace rezervne delove novijeg datuma koji se mogu serijski proizvesti.Zamislite kolika je razlika u ceni npr. pumpe visokog pritiska za golf 3,koji se vise ne proizvodi(OSIM KOD TURAKA??),i pumpe za GOLF 5.Razmislite.

offline
  • Pridružio: 12 Apr 2005
  • Poruke: 101

Sve ove nazovi "olaksice" su delic preduslova za ulazak u EU. Postoji debela hrpa papira sa zahtevima koje EU trazi od nas, a vlada se samo hvata za one kod kojih se moze izvuci koji dinar od gradjanina - porezi, porezi i samo porezi, pa ovaj evro3 a za kraj izgleda ostavljaju ekologiju (evro tri nije ni procenat toga), invalide, penzionere, saobracaj, pravosudje, obrazivanje.........

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 567 korisnika na forumu :: 10 registrovanih, 2 sakrivenih i 555 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bigfoot, ikan, Mixelotti, mrav pesadinac, nenad81, panzerwaffe, ruma, SR-3m, suton, yrraf