Vezbe za bolji vid

Vezbe za bolji vid

offline
  • zo 
  • Građanin
  • Pridružio: 31 Mar 2005
  • Poruke: 132

Citat je sa sajta torexin.rs/clanci/poremecaj_vida.html

Uglavnom su to vezbe po metodi doktora W.H.Batesa (iz knjige "Better eyesight without glasses"), samo sto ovaj ocni lekar savetuje jos i poseban rezim ishrane, da bi se popravio vid.

..."Da bi funkcionisale na najbolji mogući način, našim očima je potrebna normalna cirkulacija i neometan dovod kiseonika. Medjutim, mi ovaj normalan protok obično remetimo napetim facijalnim mišićima koje grčimo, a da nismo ni svesni toga. Pritiskom na odredjene tačke na licu možemo poboljšati cirkulaciju i učiniti da napetost facijalnih mišića popusti. To su jednostavni pokreti čija se delotvornost najbolje pokazala na primeru kineske dece. Naime, u okviru njihovog školskog sistema, predvidjene su obavezne svakodnevne vežbe tzv. očnog treninga – po 20 minuta pre i posle podne. Iako je ogroman deo, oko 90%, kineske omladine pogodjen nekom anomalijom vida (najčešće dalekovidost ili kratkovidost), manje od 1% je primorano da nosi naočare. Ove jednostavne vežbe treba praktikovati još od ranog detinjstva, ali njihova uloga u poboljšanju vida nije zanemarljiva ni ukoliko se svakodnevnim treninzima počne u zrelijem dobu.
Da bi ste radili vežbe za opuštanje facijalnih mišića, potrebno je da sednete u stolicu sa uspravnim naslonom, tako da vam bude udobno. Stopala treba da stoje ravno na podu; telo treba da bude sasvim opušteno i oslonjeno na naslon.
Postavite jagodice palčeva na tačke koje se nalaze na kraju lučne kosti (malo ispod obrva), otprilike tamo gde se obrve završavaju. Pritisnte samo toliko da osetite kost pod prstima. Sada pravite male kružne pokrete prstima, tako da se koža pomera iznad kosti. Dok ovo radite, zatvorite oči; brojte, u sebi, polako do 8. Ovo područje, zbog napetosti, može biti vrlo osetljivo, ali rezultat će svakako biti prijatan. Zapazićete da se osetljivost polako smanjuje kako rotirate prstima.
Posle ovoga, postavite jagodice kažiprsta na tačku koja se nalaz niže na istom luku koji se spušta od obrva prema nosu; neposredno uz unutrašnje granice oka. Zatim pravite nežne kružne pokrete, dok u sebi ne izbrojite, lagano, do 8.
Pomerajte polako jagodice prstiju prema unutra, niz nosnu kost, preko koštanog grebena, ka unutrašnjoj strani očne duplje, prema tačkama gde su suzni kanali. Ova oblast se naziva kantus. Rotirajte prstima i ovde ili pokušajte da pritisnete blago prstima nadole, ka kosti, pa oslabite pritisak. Naizmenično pritiskajte i opuštajte pritisak 8 puta. Najbolje bi bilo kombinovati, naizmenično, kruženje prstima i pritisak (po 8 puta).
Zatim, nadjite rupice – udubljenja ispod jagodica na obrazima; osetićete ih pod pritiskom kažiprsta. Pritisnite jagodicu prsta na centar ove jamice. Pritiskajte, pa opuštajte, naizmenično, 8 puta, a zatim pravite kružne pokrete isto toliko puta. Ukoliko su vam ove tačke vrlo osetljive (to je mesto gde se nalaze sinusne šupljine), možda će vam prijati da posle završene vežbe predjete na laganu masažu tih tačaka.
Za kraj, treba se vratiti na koštani greben (ivica očne duplje) iznad očiju. Započnite od krajnje granice-grebena, koja se nazire prema ušima i pravite nežne kružne pokrete prstima, krećući se duž celih obrva, dok ne dodjete do granice nosa. Ponovite ovo nekoliko puta, da biste opustili tenziju koja postoji u ovom području.
Ovim tehnikama treba posvetiti 2 puta po 20 minuta u toku dana, da bi se izvukao maksimum njihovog korisnog dejstva. Osim osećaja opuštenosti, koji pomaže pravilnom ishranjivanju očiju, može se uočiti i poboljšanje kod osoba koje pate od jakih glavobolja ili sinuzita.

Oči ne mogu dugo da budu u jednom istom, nepromenjenom položaju, usredsredjene na isto rastojanje ili nepromenljivu količinu svetlosti, a da se ne javi njihov zamor. S toga nije čudno što se u današnje vreme sve češće pominje kompjuterski zamor očiju. Kada radite za kompjuterom, treba da vodite računa i o očima. Potrebno je da što češće menjate fokus. Napravite kratku pauzu, pa zamišljajte da gledate u daljinu. Gledajte (ili zamislite da gledate) u oblake na nebu, vrhove planina, brda.
Zatvarajte oči često. Tada zamišljajte da su vam oči potpuno meke. Zamišljajte da gledate u drveće, opažajući kako izgledaju vrhovi tog drveća, posmatrajte stabla, gledajte prostor oko njih.
Gledajte u najudaljeniji zid prostorije u kojoj se nalazite, pa na njemu zamišljajte šare i talase. Sunčajte oči, prekrijte ih dlanovima, opuštajte se i vežbajte «ležeće osmice».
Slično kompjuterskom, može se javiti i televizijski zamor. Da bi ste ga otklonili, nemojte da gasite svetlost u sobi, ali zatvorite oči i pustite ih da se odmore, zatim ih otvorite, ali zadržite osećanje usporenosti dok prelazite pogledom sa jedne na drugu stranu TV ekrana, lagano pomerajući glavu. Ponovo otvorite oči i nastavite da slušate i pokrećete oči prema zamišljenom ekranu – 6 puta zatvorenih, pa 6 puta otvorenih očiju. Ceo postupak ponovite 6 puta
Mnogi ljudi su imali u svom vidnom polju bar jedanput sitne čestice – tačke koje se pokreću. Termin koji se za ovaj poremećaj koristi je muscae volitantes («leteće mušice»). Obično se javlja kod starijih ljudi, ali se dešava da ga imaju i mladi, pogotovo studenti. Te tačke su sićušne čestice koje plutaju u tečnosti koja se nalazi unutar oka. Ako se pojave, ne obraćajte pažnju na njih; koncentrišite se na veće i važnije stvari. Nemojte da zurite ili budete napeti. Radite vežbu sunčanja, prekrivajte oči dlanovima, vežbajte njihanje i «položene osmice». Tokom radnog dana, zaustavite se na trenutak, sklopite oči i dopustite im da se opuste i odmore. Često menjajte fokus i gledajte u svim pravcima, gore i dole, pa s jedne strane na drugu.

Kod ljudi kod kojih je slabljenje vida propraćeno nekim zapaljenskim procesima, kao što su iritis (zapaljenje irisa ili dužice), retinitis (zapaljenje mrežnjače) ili različiti oblici pigmentoze, koroiditisa (zapaljenje sudovnjače), čak i malim čirevima kornee (rožnjače), kada se ti zapaljenski postupci zaustave, primenom odredjenih vežbi za oči, može se zaustaviti dalje slabljenje vida i, postepeno, povratiti dobar vid.
Cirkulacija tečnosti koje su oku neophodne, kao i cirkulacija krvi, često je pogoršana. Kad se protok ovih tečnosti ne odvija kako treba, u oku se zadržavaju i otpadne materije, toksini, a u nekim delovima oka i neke vrste proteina. Cirkulacija se može poboljšati primenom tehnika kao što su sunčanje, prekrivanje očiju dlanovima i tehnike sa polaganim pokretima. Česta promena fokusa i sve vežbe sa zamišljanjem odredjenih postupaka, takodje, mogu značajno poboljšati cirkulaciju.
Popuštanje vida sa godinama uopšte ne mora da se dogodi. Kad su raznolike strukture oka, kao što su dužica ili zenica, dobro prokrvljene (njihova ishrana neometana) i kada se, pritom, efikasno koriste, proces starenja može biti usporen ili čak zaustavljen."...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 07 Jun 2005
  • Poruke: 10

E Zo, hvala za odlican teks i jos bolji link, sada mi je malo lakse kad sam otkrio da moj problem sa tackicama, tl. musicama nije nepoznat. Da li ima neko da je praktikovao ove vezbe pa da moze nesto da kaze? pozdrav



offline
  • Pridružio: 10 Mar 2012
  • Poruke: 1

Da li vezbe pomazu i kod ostecenja vida usled ostecenja ocnog zivca zbog bolesti glaukoma? ove

offline
  • Pridružio: 13 Avg 2009
  • Poruke: 221
  • Gde živiš: Cacak

ili ovo http://vimeo.com/24259594

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2008
  • Poruke: 184

Ja sam se isto zanimao nekad za ove vežbe, i tako sam naleteo na jednu knjigu na Amazon-u. I reših da pogledam komentare oko te knjige, kad ono sve ljudi koji su imali "imena" poput: astrolog, numerolog... Nisu tu čista posla. U jednoj koju sam video knjigu, ima gomila vežbi koje se rade u ko zna kakvim pozama, i baš se govori da su preuzete iz joge, a znamo da je joga obično klanjanje satani (zato su onako i neprirodne poze, uporedite za fitnesom i onim kako se rade istezanja na fizičkom).
Možda je to samo još jedan od onih New Age načina da se "otvore" oči da bi mogao da se vidi svet sada kada uskoro posle 21.12.2012. "uznapreduje" na viši nivo.
Znate da drvo loše, dobrog roda ne rađa.

offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16913
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Stefan 93 ::......i baš se govori da su preuzete iz joge, a znamo da je joga obično klanjanje satani (zato su onako i neprirodne poze)....

Znamo a je li?!

Bez uvrede, ali molim te ne lupaj gluposti...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 761 korisnika na forumu :: 56 registrovanih, 6 sakrivenih i 699 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, AK - 230, Bahuss, cikadeda, cincarin, cole77, comi991, commandos, Crvena Petokraka, darkangel, darkstar101, dejan.lxxiv, DJ GlavomITacticalBeardom, drdoca, ikan, ILGromovnik, ivan979, JOntra2, Killer7, KUZMAR, Levi, Marko882, mačković, MB120mm, mean_machine, Mi-24, mikrimaus2, Mikulino, milijarder, Milos ZA, miodrag3, Miroslav.Cvejic, misa1xx, Misa63, NenadG, niki111, pein, petarsubai, powSrb, RADOVAN.S, Raptor1, RecA2, Regrut Boskica, Revolucion, rkekoke, Sass Drake, slobodanbalosevic, Toni, Trpe Grozni, valter68, vasa.93, Vatreni Zmaj, vladom6, voja64, Yellow Pinky2, zgoljo