Motorna i menjacka ulja

89

Motorna i menjacka ulja

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

A što je još zanimljivije, nedostaci ulja bi više trebali da se pokažu tokom zime nego tokom ljeta. Jer ulje se zimi "sabije" uostalom kao i ostali fluidi i stvari, te bi tada trebao da se čuje lanac, podizači i sl.
Ovdje se desilo da je vrućina "razbila" ulje (istina, prešao sam 9000km sa njim, ali ipak ono je predviđeno da ide i do 15000km-idealno), i dok ne "nabije"pritisak u ovom slučaju, motor mi je prvo par sek. podrhtavao, dok konačno ne uspostavi normalan režim rada.
Čim su jutarnje temp pale na oko 20C, ulje se "sabilo", pritisak se lakše postiže i lanac se ne čuje.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

U pravu si da se lošija ulja "pokažu" više zimi ... ali 5W-30 u odnosu na 5W-40 će pre pokazati svoju lošiju stranu (ako je ima, a taj Mobil, očigledno ima) leti.
Iako je 5w-40 viskoznije ulje (od 5W-30) što je niža temperatura ove dve visk. grad. su sve sličnije da bi na -25°C postale praktično identične (veoma slične viskoznosti).



offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Dugo me nije bilo na forumu, tako da prvo zelim da vas sve pozdravim.

Polovinom januara sam u Ladu 112, koju jos uvek vozim, sipao Elf Competition STI 10w-40 i presao oko 10000km. Danas sam kupio isto ulje i videh da je API SN, sto me je zacudilo jer su i dalje mahom API SL. U rafu videh da je i Total SN, sto je irazumljivo, s obzirom da se radi o istoj grupaciji.

Moram da kzem da sam taj Elf dodatno ''dopingovao'' tako sto sam sipao i flasicu Liqui Moly MoS2 aditiva, s kojim motor vidljivo ''mekse'' radi. Cena za 4L ulja i bocicu aditiva je 2450 dinara, plus filter hengst 400 dinara.

Menjacko ulje sam menjao na oko 40000km, a sat sada kuca na oko 81000, tako da je vreme za zamenu. tada sipah Total Tranmsission BV 75w-80. Sad gledam nesto po netu i pada mi napamet da sipam Lukoil TM-4, zbog cene. Elf i Total su skoro 1000 din za litar a treba mi 4 litra. Lukoil je oko 2 hiljade za kanticu od 4 litra.

Expendable, da li je bolji izbor Lukoil ili Nisotec neko GL-4?

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Izvinjavam se što nisam bio 2 nedelje na forumu (obaveze), ali čak je i blog bio suspendovan na 5 dana.
(još se i poklopilo sa dugom pauzom sa pitanjima ovde na forumu)
Ne smeta što je Elf sada SN, još je i bolje.
Problem motornog ulja je (dakle) rešen.
Što se menjačkog tiče: dobra su i Lukoil i Nisotec GL-4 ulja, jedino što NiS nemate u 75W-80 varijanti nego samo 80W-90. Mislim da ni Lukoil nije lako naći (postoji u 75W-80) ali je 80W TM-4 takođe dobro rešenje za Vaš menjač. Dakle, prilično je svejedno koje od dva ali kod Lukoil-a imate veći izbor i mislim da ćete lakše naći odgovarajuće.
Pozdrav!

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ovako,želim da se "pohvalim" da sam opel corsu 1.2. poslije 3 godine zamijenio za dacia sandero 2012.godište, sa pređenih 57000km.
Naravno, mali servis je odmah odrađen i sipano je Elf excelium 5w40 ulje. Došli hladniji dani, i odmah se skrama na čepu od ulja stvara. Ista stvar mi je bila i sa mobil xe 5w30. Oba ulja kupljena direktno od uvoznika.
Skrame na čepu od ulja sa petrol premium 5w40 nisam imao. Oba ulja su duplo skuplja od petrol premium.
Iz toga slijedi da .......? ;-)

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

... ne dižeš haubu bez preke potrebe.
Opusti se čoveče, nije auto kupio tebe već ti auto.
Ne kažem da je interesovanje za kvalitetna ulja pogrešno i suvišno, ali treba naći pravu meru svemu.
Vozim ravno 20,5 godina, promenio sam 6-7 privatnih i 3 službena automobila, prešao preko 700.000 km u zemlji i Evropi, sam popravljao dosta kvarova i uglavnom sam radio servise, pa smatram da imam dovoljno islustva i znanja da bi napisao gornju prvu rečenicu.
Taj motor u Sanderu će ti trajati pola miliona km bez otvaranja, budi siguran, i to sa uljima prosečnog kvaliteta. Pitaj taksiste ako sumnjaš u moje mišljenje.
Elf je odličan izbor, samo sipaj ful sintetiku i ne diži haubu. Smile

offline
  • Pridružio: 29 Sep 2015
  • Poruke: 104

Koje su najgore posledice po motor usled ne redovne zamene ulja?

offline
  • Pridružio: 14 Okt 2012
  • Poruke: 3611
  • Gde živiš: Herceg Novi

analiticni strateg ::Koje su najgore posledice po motor usled ne redovne zamene ulja?
Smile

Ulje gubi viskozitet i onda ti klipovi, karike i ležajevi mirišu na nove, a ti spremaš pare za generalku. Very Happy

Ja znam ovo, a Sale ili neko drugi će ti bolje objasniti.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Svakako.
Motor će zaribati (samo je pitanje vremena; ako se baš pretera, neće se čekati baš dugo).
U svakom slučaju pojačano je habanje svih vitalnih delova motora a sam motor će se sve više i više "zakoksavati" ... u najmanju ruku se mora rastavljati i čistiti od naslaga (ako se stigne pre nego što bude kasno).
Umereno zanemarivanje promene ulja, neće dovesti do ovako teških posledica ali će mu svakako (značajno) skratiti životni vek.
Kod modernijih motora će pre zaribavanja da se odigraju razne (skupe) pojave, zapušenje EGR ventila i slično ... pa će zamena ulja da se plati sa "zateznom" kamatom.

Inače, Sale je dao dobar savet: kod (tako) novog automobila, menjati ulje na vreme i manje zavirivati pod haubu (tek je dobro povremeno proveriti nivo fluida i napunjenost akumulatora).
Ako je motor 1,4 MPI onda može dogurati do pola miliona za ostale motore se ne bih kladio.
Doduše, taksisti nisu pravi reper, uglavnom će obični korisnici preći značajno manje km.
Jednostavno oni značajno koriste automobile i kod njih ulje stalno cirkuliše ("fly (drive) frequently") te motor nije podložan koroziji, ima manje kondenzata, manje hladnih startova ... itd.
Zapravo najviše će km izgurati motor ako se voze duge relacije Van grada što je optimalno. Odnos je 2-3 puta više nego kod povremenog (slabog) korišćenja vozila.

Što se ulja tiče, Elf je sasvim o.k. ALI svakako nije jedini izbor.
Po navedenom se Petrol (Texaco) više isplati.

offline
  • Pridružio: 29 Sep 2015
  • Poruke: 104

Hvala na odgovorima.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 854 korisnika na forumu :: 48 registrovanih, 2 sakrivenih i 804 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Areal84, arton, bladesu, bojcistv, botta, Brana01, cavatina, ccoogg123, dane007, dekan.m, Denaya, Dorcolac, dule10savic, Frunze, Georgius, h8propaganda, HogarStrashni, ivan1973, Karla, Kriglord, Krusarac, Kubovac, kubura91, kunktator, laki_bb, Luka Blažević, mercedesamg, Mercury, milenko crazy north, MrNo, novator, pacika, panzerwaffe, pein, rasok, Regrut Boskica, royst33, ruma, S-lash, savaskytec, Sir Budimir, slonic_tonic, SR-3m, tubular, Vlad000, vlad4, vladaa012