Motorna i menjacka ulja

87

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Ne možemo reći (niti sam ikad to rekao ... samo da mi se ne sviđaju ulja koja NE znam ko pravi (a znam zašto jer je bio najjetiniji ponuđač)).
GM u USA i EU nije isto (a tek ovde ...).
Nije sve u ceni (pa ni brendu) ... da je tako prosto zašto bih potrošio hiljade sati na blog?!
(e jesam boodala, priznajem).
Pitanje je, doduše, više za GM (Opel) inženjere (baš za njih) a ne za mene (zaista).
Mada ni oni ("ni Bog otac") to ovako na daljinu i sa ovim informacijama ne mogu reći.

Iskreno, trebao bi biti srećan jer si našao idealno ulje (Petrol (Texaco) 5W-40). Em jeftinije a i bolje (verovatno) bar za tvoj motor.
Zašto?
Kad bi na pitanja Zašto? i Kako? u prirodnim naukama znali za više od 10% do sada bi izlečili sve bolesti, ovladali fuzijom, turistički išli do meseca i slali sonde na Alfa Kentauri a ne samo po sunčevom sistemu.

Ovde bi podvukao samo par stvari:
1) Šablonski pristupu (uzmi ono što ispunjava zahteve) nije 100% najbolji. Još lošije je kupovati najjeftinije što ispunjava zahteve a kao što vidimo ni skuplje nije neka garancija.
2) Kupi što bolje (skuplje) ulje, takođe nije uvek (zapravo retko kad) rešenje.
3) Nekad je bolje NE znati zašto je nešto tako, kako je.

Iskreno se nadam da nije samo do viskoznosti (jer bi to bilo loš (pred)znak za motor).

Sipaj Petrol od sad pa na dalje i rešen problem.
A što je Mobil loš? Nemam pojma. Niti radim tamo, niti sam njihov advokat.
A zašto GM-ova preporuka (i njihovi testovi) nije relevantna u 100% slučaja?
Još manje radim tamo i još manje imam veze sa njima.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Expendable


Pitao sam te kao laik iz ove oblasti, čovjeka koji je hemičar. Nisam te pitao ni kao advokata, niti turističkog vodiča, niti boodalu...
Samo sam te pitao.

Hvala na odgovoru.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Ma sve je o.k. (nije bilo ni na čiji račun ... ono što sam (sve više) bloodala to sam rekao jer se sve više tako osećam ... a valjda se i uklapam u definiciju ... no to nije za ovde pa se izvinjavam).
Odgovorio sam kao hemičar (ne postoji NI jedan razlog a tiče se sastava ili kvaliteta ulja koji bi dao takve rezultate, apsolutno, jedina iole vredna pomena osobina je visokoznost ali to nije ni za akademsko cepidlačenje).
Možda i samo možda (više na osnovu iskustva) bi neki mašinac mogao da kaže nešto (a koji poznaje konkretan motor).
I još samo advokat (Mobil-a) ili PR (Texaco-a) ...
(očigledno je ovde duplo jeftinije ulje duplo bolje a zašto, ko bi ga znao, sam Texaco to nije u odnosu na Mobil (slični su ko dve banke)).
Pozdrav!

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Niko ne spominje ulja za kočione i sisteme upravljanja?

Jednom sam pitao majstora za zamenu ulja u servo uređaju volana, kaže to se ne menja, samo se doliva; ako treba. Ali kako da znamo koje ulje je trenutno u sistemu? Jer ulja ne valja mešati.

Kolega je na Puntu imao problem, ako auto stoji na suncu, ili sunce je direktno u haubu prilikom vožnje, upali se lampica servo uređaja i isti se isključi. Upravljanje je gotovo pa nemoguće, situacija se stabilizuje za neko vreme.

Majstor mu je zamenio senzor i dalje se isto dešava. Ja sam mu predložio da zameni ulje, jer se problem dešava isključivo na višim temperaturama, pa verovatno ulje tada izgubi viskozitet. Majstor nije hteo ni da čuje o zameni ulja.

Prošlo je leto, prošli su i problemi, no leto će doći opet. Šta raditi, zameniti ulje? Koliko je to komplikovana operacija, da li treba na nešto posebno obratiti pažnju? Kao npr. vazduh u kočionom sistemu? Ili jednostavno promeniti majstora?

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4092
  • Gde živiš: Bg

Siguran sam da vazduh ne sme biti u kočionom sistemu, klasično ozračivanje kočnica posle zamene istih.

Interesantno da su i meni rekli da se servo ulje dosipa, a ne menja (to je uzgred ulje od automatskih menjača). Nisam imao kola koja su imala problema sa servom, tako da niti sam dosipao niti menjao ulje, ali, sigurno nije loše pitati i nekog drugog mehaničara/servis pa izvući neko idealno rešenje. 100 ljudi 100 ćudi

2 Expandable

Vozim Lanciu Y i skoro sam radio veliki/mali servis, sipao sam 10W-40 Statoil. U jednom lokalnom Fiat servisu mi je rečeno da je bolja varijanta Selenia Gold za ovaj motor i ako sam dobro razumeo 15W-40

Zašto Selenia, a ne Statoil, oba su polu-sintetika? Da li je bolja varijanta 15W-40 i zašto? Je li to ulje gušće, je li mineralno?

Hvala unapred

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Naravno da ne sme biti vazduha u kočionom sistemu. Mislio sam da li bi pri eventualnoj zameni, trebalo obratiti pažnju na nešto.

Kroz priču sa jednim majstorom rekao mi je da se u kocioni sistem sipa sporije ulje, a u servo pojačanje za volan agresivnije ulje. Koje ulje se sipa u sklop automatskog menjača?

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ričard

U automatsku transmisiju se sipa posebno ATF ulje.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Uf. Valjda neću nešto da previdim (od pitanja).
Što se kočionog sistema tiče, više o tome:
http://www.motornaulja.blogspot.com/2011/01/kocione-tecnosti-brake-fluids.html
Ulje se menja na 2 ili 3 god. (po savetu proizvođača vozila) izuzetno na 4.
Po pravilu na dve zbog higroskopnosti hidrauličnih ulja (rastvornih u vodi, na bazi poli-glikola, malo uprošćeno rečeno).
Ulje u servo uređaju volana se ne menja bez potrebe (uglavnom nema servisni interval).
Male količine se dosipavaju (koje je unutra, pa trebalo bi da piše u uputstvu vozila ako ne u servisnoj knjizi) ALI ako postoji problem sigurno da se menja.
A menja se i majstor (verovatno je procedura nezahvalna, mnogo posla koji se ne može naplatiti ili treba specijalan alat). Za navedeni problem je najbolje otiči u ovlašćen servis (makar koštalo višestruko više).
Selenia Gold ne postoji kao 15W-40 pa nisam razumeo šta je servis hteo da kaže. Što se tiče toga da Statoil ne valja a Selenia je bolja to nema veze sa životom ... to jest ima, sa parama (ugovor sa kvotama za servis, pri čemu na neku količinu dobijaju popust, a zvanični su verovatno i obavezni pri dobijanju pečata). To je komercijalna obaveza a ne tehnička.
Onaj deo o "sporijem" i "agresivnijem" ulju nisam razumeo (majstorski sleng, a veze sa strukom nema) kočioni fluidi su drugačijeg sastava (hemijskog) i manje viskoznosti. Osim toga nemaju aditive protiv habanja. Kod servo uređaja se koriste ili posebne tečnosti ali NAJČEŠĆE su to upravo ulja za automatske menjače (ATF).

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4092
  • Gde živiš: Bg

2 Expandable,

Očigledno sam nešto permutovao. Bilo je reči o 15W-40 i o Selenia ulju, pa sam izgleda te dve informacije povezao nepravilno. Kako god išao sam opet i majstor u servisu mi kaže kako u te motore ide Selenia. Da li sam pogrešio što sam sipao Statoil? Vidim da mi je malo potrošio na nekih 1.000 km. Oko 200 g.

Takođe mi kažu kako ti motori sami od sebe troše ulje, da li je i to tačno? Preporučuju mi da ako i dalje bude troškario ulje da sipam HPX, nisam stigao konkretnije da ih pitam o samom ulju i potrošnji jer je bila ogromna gužva, a mi kao mušterije, svi želimo da budemo prvi u redu Smile

Auto mi ima plin i koliko sam shvatio ako dolazi do trošenja ulja, a uzgred auto lepo vuče, nema plavog dima, da su najverovatnije stradale gumice ventila (stvdrle) i da dolazi do potrošnje ulje. Kako onda nema dima nazad? Da li je to moguće? Gde to ulje nestaje?

Ovo me sve interesuje ako budem primetio da mi troši dosta više ulja od trenutnog stanja što sam primetio, pa da vidim šta mi je raditi. Da li vredi sipati HPX, tj. da li šta dobijam tom promenom ulja?

Hvala unapred

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

klodovik ::

Kako god išao sam opet i majstor u servisu mi kaže kako u te motore ide Selenia.


Za motor (bilo koji pa i Vaš) se koriste maziva koja ispunjavaju određene tehničke specifikacije (standarde) a ne ulja X proizvođača Y i ništa više.
Dakle u te motore ne ide samo Selenia FULL STOP ENDE


Citat:Da li sam pogrešio što sam sipao Statoil? Vidim da mi je malo potrošio na nekih 1.000 km. Oko 200 g.

Ne, ne i NE. Ta potrošnja je (tek) pola od dozvoljene za (konkretan) motor.
Nije toliko strašno (ako se ne povećava). Za tip motora i godine taman neki prosek (verovatno).


Citat:Takođe mi kažu kako ti motori sami od sebe troše ulje, da li je i to tačno?

Svaki motor troši "sam od sebe" ulje. Neki manje a neki više.

Citat:Preporučuju mi da ako i dalje bude troškario ulje da sipam HPX.

Čak i nije toliko loš savet ... ALI ... ako redovno dosipavate ulje i držite nivo između min. i max. neće biti problema ni sa (default) 10W-40. Jedino ako Vas posebno nervira ili tako nešto. HPX jeste kvalitetno PS ulje ali nije za zimu (jer je 20W-50) pa je 15W-40 ili 15W-50 možda i bolje rešenje. Ako bude više od 2 lit. na 10 hiljada km, onda je još bolje preći na 10W-60 (bilo koje, Selenia Racing nije idealan izbor, jer je (tek) API SG, ali skoro sva druga jesu)

Citat:Auto mi ima plin i koliko sam shvatio ako dolazi do trošenja ulja, a uzgred auto lepo vuče, nema plavog dima, da su najverovatnije stradale gumice ventila (stvdrle) i da dolazi do potrošnje ulje. Kako onda nema dima nazad? Da li je to moguće? Gde to ulje nestaje?

Plin nema mnogo veze sa potrošnjom ulja; ne mora da znači (da su gumice, tada bi pri paljenju bilo malo plavog dima ali ne i (posebno) kasnije) ali može i da bude; Moguće je (da motor troši 2dl na 1000km bez vidljivog plavog dima). Ulje ne nestaje, sagori ili iscuri. Nema plavog dima jer je odnos (sagorelog) ulja prema gorivu (TNG) 1:400 pa se ne vidi (najverovatnije)

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 863 korisnika na forumu :: 18 registrovanih, 2 sakrivenih i 843 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., Boris90, comi_pfc, laki_bb, loon123, Marko Marković, Mixelotti, mnn2, procesor, raketaš, repac, stegonosa, uruk, wolverined4, wulfy, yrraf, zdrebac