Zimske gume ...

25

Zimske gume ...

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

branko62 ::vilenjakmax ::У принципу, боље је да су све четири исте, али обавезно је да су гуме на истој осовини исте у противном би било много проблема.

Mislim da je to "sve cetiri iste gume" prica koja se stalno ponavlja, a da pri tom nema puno veze s istinom. Recimo formula 1, koja je projektovana da sto manje proklizava nema sva 4 pneumatika ista, zar ne ?
Kod automobila prednji i zadnji pneumatici uopste nemaju iste uslove rada. No da ne idemo u detalje, samo sam hteo da skrenem paznju na uvrezeno misljenje koje je po meni pogresno...

Поређење са формулом 1 је тешко. Возила су пројектована тако да при кочењу, уколико дође до проклизавања, прво проклизају предњи а тек онда задњи точкови. Уколико се то промени услед различитог пријањања предњих и задњих гума може доћи до великих проблема, јер уколико прво проклизају задњи точкови то може довести чак до превртања возила. Стога се препоручује да све четири гуме буду исте. Није обавезно али је препоручљиво и не видим разлог зашто би то неко мењао.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 10 Jan 2012
  • Poruke: 178
  • Gde živiš: U koloniji po imenu Republika Srbija

vilenjakmax ::У принципу, боље је да су све четири исте, али обавезно је да су гуме на истој осовини исте у противном би било много проблема.
Kakvih problema bi bilo?
Ja sam vozio auto na kome su na prednjoj osovine bile razlicite marke guma sa istim dimenzijama. Na jednoj mi je izaslo jaje pa sam je zamenio. Nisam imao love da kupujem 2 nove vec sam stavio polovnu.
Da ne preterujem ali tak osam vozio vise meseci dok nisam skupio lovu za 2 letnje gume.
Onda sam godinu dana vozio auto sa 2 prednje letnje i 2 zimske zadnje (veoma nezgodno po snegu) i tako sve do prosle godine kada sam kupio sve cetiri zimske + celicne felne.



offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

vilenjakmax ::branko62 ::vilenjakmax ::У принципу, боље је да су све четири исте, али обавезно је да су гуме на истој осовини исте у противном би било много проблема.

Mislim da je to "sve cetiri iste gume" prica koja se stalno ponavlja, a da pri tom nema puno veze s istinom. Recimo formula 1, koja je projektovana da sto manje proklizava nema sva 4 pneumatika ista, zar ne ?
Kod automobila prednji i zadnji pneumatici uopste nemaju iste uslove rada. No da ne idemo u detalje, samo sam hteo da skrenem paznju na uvrezeno misljenje koje je po meni pogresno...

Поређење са формулом 1 је тешко. Возила су пројектована тако да при кочењу, уколико дође до проклизавања, прво проклизају предњи а тек онда задњи точкови. Уколико се то промени услед различитог пријањања предњих и задњих гума може доћи до великих проблема, јер уколико прво проклизају задњи точкови то може довести чак до превртања возила. Стога се препоручује да све четири гуме буду исте. Није обавезно али је препоручљиво и не видим разлог зашто би то неко мењао.


Vidi, ako bi gledao da projektujes vozilo za maksimalnu stabilnost, kad su u pitanju gume, onda bi morao da uzmes u obzir i to da prednja i zadnja guma nemaju iste uslove rada, isto opterecenje itd. Samim tim - pretpostavljam - da prednjim i zadnjim tockovima ne bi odgovarali potpuno isti pneumatici. To je moje razmisljanje, mozda gresim.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@virked,branko62 Ја могу без проблема да возим са ћелавим гумама и по снегу и леду. Да ли је такав начин размишљања исправан?
Друго, при прорачуну возила се узима у обзир разлика у оптерећењу предње и задње осовине, али се претпоставља да сви точкови имају једнаке коефицијенте пријањања за подлогу. До проклизавања при кочењеу долази, што су донекле ублажили системи контроле сигурности и ABS. Ако проклиза један точак пре другог може доћи до заношења возила у страну, а поготову је опасно да проклизају прво задњи точкови јер тада возило се избаци из осе и ко зна како ће се то завршити. При брзинама већим од 50 км на сат највероватнији епилог је да ће се преврнути. Зато старија возила имају тзв, пети кочни цилиндар који смањује кочну силу на задњој осовини ако је иста слабије оптерећена.
То је све теоретски али у пракси се дешава да и точкови истих произвођача немају исто пријањање због подлоге (нпр. случајно једним прођемо кроз бару, наиђемо на масну мрљу или песак на путу...) те се при тим услиовима дешава да се возило занесе. Искусни возачи знају то да исконтролишу, али нису сви на улицама искусни возачи те се не може гледати према себи, већ закон је исти за све и обавезно је имати исте гуме на једној осовини као и зимске гуме са шаром већом од 4 милиметра. Ако ставимо гуме различитих произвођача на исту осовину, правимо себи потенционални проблем при кочењу, ашто не значи да ће се исти десити само да постоји неки беспотребан ризик.
Треће, ово није моје мишљење него чињенице. Ако у ово не верујете упутио бих вас на књигу "Кочење моторних возила" аутора др. Јована Тодоровића са смера за моторна возила Машинског факултета у Београду. Немојте веровати све му што прочитате по разним часописима које пише ко зна ко, који себе називају новинарима, част изузецима.Поздрав.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Svasta si napisao sto vec znamo, a nisi nicim konkretnim opovrgao moje razmisljanje, tako da za sada ostajem pri njemu.
Ako ti nije jasno, ne govorim o celavim gumama, o bilo kakvim gumama, nego o izabranim gumama koje bi najvise odgovarale za prednju a koje za zadnju osovinu s obzirom na razlicite uslove rada koje imaju.
Jasno mi je da u praksi iste gume za sva 4 tocka sasvim zadovoljavaju, ali mislim da to nije najidealnije resenje.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@branko62
virked jе написао да је возио две различите гуме без проблема, на то се односило да могу да возим и ћелаве гуме и по снегу. То што је он прошао добро, то не значи да таква вожња не доноси неки повећан ризик. Зато је обавезно да имаш исте гуме на једној осовини. Што се тиче две различите осовине, ту можеш имати различите шаре. Међутим, ауто је пројектован да има исте шаре, тако да највероватније нећеш добити ништа боље уколико купиш два различита сета гума већ напротив можеш себи направити проблем. А и не видим разлог зашто би неко куповао две од једног и друге две од другог произвођача. И баш ме занима по којим критеријумима, односно на који начин би ти изабрао гуме које одговарају за предњу а које за задњу осовину?

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

vilenjakmax ::@branko62
Међутим, ауто је пројектован да има исте шаре,


Ne projektuje se auto prema gumama, vec se prema autu biraju gume.

Citat:
А и не видим разлог зашто би неко куповао две од једног и друге две од другог произвођача. И баш ме занима по којим критеријумима, односно на који начин би ти изабрао гуме које одговарају за предњу а које за задњу осовину?


Ja naravno ne bih znao da izaberem. Ali strucnjaci mogu.
Uostalom neki automobili i imaju razlicite prednje od zadnjih guma, jer su proizvodjaci vodili racuna i o tome.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@branko62
Најбоље је слушати препоруке произвођача.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

vilenjakmax ::@branko62
Најбоље је слушати препоруке произвођача.


To je ok.
Ja sam hteo ovde malo da produbim temu. Iz ekonomskih razloga, proizvodjacima je jednostavnije, i korisnicima prakticnije da imaju sve cetiri felne iste, i da koriste iste gume. Ako je neki "sportski" auto u pitanju ili auto za trke, onda se moramo odreci ekonomije, jednostavnosti, i uzeti razlicite pneumatike napred i nazad jer je tako BOLJE i SIGURNIJE za ekstremne uslove. Kad vozis 50 po gradu, zaista nije mnogo vazno kakve gume imas, i najprostija varijanta je sve cetiri iste gume.

LM, da zakljucim : ne preporucuje zakon sve iste gume iz razloga sto je to najbolje, nego zato da ne bi neko skrpio 4 razlicite gume i montirao sta ima na svoj automobil. Dakle to je MINIMUM za bezbednost, a ne najbolje resenje.

offline
  • Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005
  • Poruke: 11687

Ne znam da li je bilo, ali mi je bilo interesantno za videti.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WqZFT1avoZY

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1094 korisnika na forumu :: 53 registrovanih, 4 sakrivenih i 1037 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Acivi, adamantadv, Alibaba1981, Andrija357, babaroga, bagor10, bato, Bluper, Bobrock1, Bokiboks, cavatina, comi_pfc, darcaud, debeli, djboj, Djokkinen, djordjekec, DonRumataEstorski, Dorcolac, DrugiREI, dule10savic, Georgius, Gosha101980, ikan, Kibice, Klecaviks, kobaja77, kokodakalo, Kubovac, Lieutenant, Luka1998, mile23, milenko crazy north, Oscar, Panter, Rakenica, RJ, rovac, S2M, shone34, slonic_tonic, SR-3m, Srki94, Srle993, stagezin, suton, uruk, vathra, vlad4, Vladko, vukovi, wizzardone, YugoSlav