Astronomi otkrili planetu-dijamant

• Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Astronomi su otkrili ogromnu planetu gotovo u celosti sačinjenu od dijamanta koja orbituje oko zvezde vidljive golim okom.

Ovo nebesko telo, nazvano "55 Cancri e", dvostruko je veće od Zemlje i kruži oko zvezde slične našem Suncu, udaljene 40 svetlosnih godina, u sazvežđu Raka.

Dijamantska planeta, koju je otkrio američko-francuski istraživački tim, kreće se velikom brzinom tako da jedna godina na njoj traje jedva 18 sati.

Novootkrivena planeta ima dva puta veći radijus i, s obzirom da je daleko gušća, osam puta veću masu od Zemlje. Takođe je izuzetno vrela, sa površinskim temperaturama koje dostižu 1.648 stepeni Celzijusa.

"Površina planete je prekrivena grafitom i dijamantom umesto vodom i granitom", izjavio je za Rojters Niku Madhusudan, istraživač sa Jejla, čija će studija biti objavljena u Astrofizičkom žurnalu.

Prema studiji, na kojoj je sarađivao i Olivije Muzis sa Instituta za astrofizička i planetološka istraživanja u Tuluzu, u Francuskoj, najmanje jedna trećina mase dijamantske planete, što je jednako tri Zemljine mase, sačinjena je od dijamanta.

Astronomi su i ranije pronalazili dijamantske planete, ali je ovo prvi put da su otkrili jednu koja orbituje oko zvezde nalik našem Suncu i mogli da je tako detaljno proučavaju.

"Ovo je naš prvi uvid u stenoviti svet koji ima fundamentalno drugačiji hemijski sastav od Zemlje", rekao je Madhusudan, navodeći da otkriće planete bogate ugljenikom navodi na zaključak da se više ne može pretpostavljati da udaljene stenovite planete imaju hemijski sastav, unutrašnjost, atmosfere ili biologiju sličnu našoj planeti.

izvor: http://www.b92.rs/zivot/nauka.php?yyyy=2012&mm....._id=650929