NASA: Na Marsu zaista pada sneg!

• Nomak_  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Nizu otkrića koja svakodnevno pristižu sa “crvene planete” dodajte i ovo – na Marsu tokom cele zime pada sneg, saopšteno je iz NASA-e.

Ogroman oblak prečnika oko 500 kilometara tokom cele zime “boravi” iznad južnog pola planete, prekirvajući njeno tlo debelim slojevima snega, preneo je 17. septembra časopis “Time”. Ipak, ovaj sneg nije, poput zemaljskog, sačinjen od vodenih kristala već od ugljen dioksida.

Novi podaci dolaze od “Orbitalnog istraživača Marsa” (MRO), svemirske sonde lansirane 2005. godine. Istraživači su “obišli” južni pol Marsa uz pomoć spektometra “Izviđač Marsove klime” (MCS). Reč je o spektometru sa jednim vidljivim i osam ostalih infracrvenih kanala koji mere temperaturu, pritisak, vodenu paru, nivo prašine… U ovom slučaju infracrveni kanali bili su od najveće važnosti jer je južni pol Marsa uglavnom u mraku.

Premda ovo nije prvi put da je otkriven sneg na Marsu, iz NASA-e saopštavaju da po prvi put imaju neposredne dokaze o snežnim padavinama na susednoj planeti.

“Imali smo do sada razne dokaze koji su navodili na prisustvo ove vrste snega na Marsu. Ali ovo je prvi put da smo bili u mogućnosti da neposredno i trodimenzionalno proučavamo snežni oblak i uverimo se u duge marsovske snežne zime”, kazao je Pol Hejn, NASA-in geofizičar.

Međutim, ne treba očekivati lepršave lake pahulje. Iako naučnici još uvek nisu sigurni u njihov oblik, eksperimenti sprovedeni na Zemlji pokazuju da su u pitanju veoma čvrste pahulje koje bi u dodir sa ljudskom kožom najverovatnije izazivale površinom mala ali intenzitetom velika zaleđenja.

izvor: http://www.b92.rs/zivot/nauka_vesti.php?yyyy=2012&....._id=643987