Tamna materija ne postoji?

• Nomak_  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Tamna materija ne postoji - novi su rezultati istraživanja astronoma Univerziteta u Bonu, koji su svojim otkrićem šokirali naučnu zajednicu.

National Geographic navodi da su naučnici otkrili ogromne satelitske galaksije koje kruže oko naše, te da otkriće do kojeg su došli naučnici, ide na štetu teoriji tamne materije.

Prema toj teoriji, tamna materija je poslužila kao neka vrsta konstrukcijske skele za mlade galaksije u ranom stadijumu svemira. Marsel Pavlovski i njegov bonski tim utvrdili su da se satelitske galaksije kreću u pravilnoj ravni u odnosu na našu.

Jedan od ko-autora i vođa studije, Pavel Kroupa, izjavio je da je otkriće u potpunosti u suprotnosti sa teorijom tamne materije.

Pozicija satelitskih galaksija je u suprotnosti sa teorijom: one su poređane pravilno i u ravni, a po modelu teorije tamne materije one bi trebalo da se nalaze nasumično u svim smerovima.

Kroupa je na osnovu toga zaključio da tamna materija ne postoji.

Bonski tim otkriće objašnjava teorijom o sudaru dve galaksije. Oni predlažu model prema kojem se pre 11 miljardi godina naša galaksija sudarila sa drugom, a ostatak iz sudara je pod uticajem gravitacije formirao današnje pratioce.

Model koji predlažu nameće potrebu za redefinisanjem kosmologije, jer do sada je smatrano kako galaksije ne mogu nastati bez prisutstva tamne materije (koja ima ulogu skele).

Očekivano, nisu se svi naučnici saglasili sa implikacijama otkrića.

Sukanija Čakrabarti, američka astrofizičarka sa Atlantskog Univerziteta u Floridi, kaže za Geographic kako su i dosadašnje simulacije nastanka galaksija nepotpune, ali to ne znači da tamna materija nije vidljiva.

One bolje objašnjavaju stvari u krupnijem planu, dok se odnosi među dve galaksije odlikuju mnogobrojnim varijablama, i tu modeli zakazuju.

Izvor: http://www.b92.net/zivot/nauka_vesti.php?yyyy=2012....._id=605724