GAME MAKER -->Dakle :

75

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

A za ovo dali treba PRO verzija?????



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Ja sam skapirao da dll ovi povecavaju game makeru sposobnosti i da samo treba negde na netu da pronadjem neki odredjeni dll za game maker i da ga iskoristim. Right???



offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 25 Jan 2010 20:58

E ajde naproj neke funkicje DLL-ova posto se ja nesnalazim tamo na GM forumu

Dopuna: 25 Jan 2010 21:22

msm kako mogu pomoci u igricma/????

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

zmmaj ::Evo jednog, ne previse komplikovanog ciji je zadatak da ocita sve informacije o nekom fajlu bez otvaranja....
Skinite sa adrese
http://covac-software.com/index.php?page=downloads#
fajl pod imenom
GM File Version Information Dll [362 download(s)]
Ovaj primer je interesantan zato sto odmah do ovog imate i source istog dll-a...

Kada bi Game Maker bez dlla ocitao informacije. Verovatno nikad, ukoliko dobro razumem. Tako onda imas nesto sto game maker sam ne moze da uradi u igrici a uz pomoc dlla moze. Tako sam ja shvatio, a da li ce zmmaj da potvrdi ovo sto sam rekao ne znam...

offline
  • Srđan Tot
  • Am I evil? I am man, yes I am.
  • Pridružio: 12 Jul 2005
  • Poruke: 2483
  • Gde živiš: Ljubljana

@warmphole
U sustini, ti mozes da kazes nekom ko programira u jezicima koji mogu da naprave DLL, da ti napravi funkciju za recimo forcefeedback na dzojstiku, tako da ti u igri kad detektujes sudar igraca sa nekim drugim objektom, mozes da zatreses dzojstik. Uz pomoc DLL-ova mozes u GM da napravis bilo koju vrstu programa.

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

sad mi je jasnije ali jos uvek mi nije jasno kako da pokrenem DLL iz onoga sto nam je zmmaj dao nista nisam svatio, a nisam svatio ni iz ovoga sto nam je objasnjavao Mr. Green Mr. Green Mr. Green

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 26 Jan 2010 7:24

Sam GM poziva dll. Jedino sto morate je da ga inicirate na pocetku aplikacije, ili vec po potrebi kako bi GM znao gde se DLL nalazi...

Pogledajte predhodnu stranu gde je opisano iniciranje .
Recimo da se dll koji zelite da koristite zove " MojDLL.DLL", njega ce te u iniciranju pozvati bas kako je i opisano, odnosno:
global.xxx = external_define('MojDLL.DLL','MojMin',dll_cdecl,ty_real,2,ty_real,ty_real);

Kao sto vidite prva stavka je IME dll-a... Dll moze biti i bilo gde na hardu , npr... "c:/Programi/Moji_programi/MojDLL.DLL" . U ovom slucaju iniciranje bi izgledalo ovako.
global.xxx = external_define("c:/Programi/Moji_programi/MojDLL.DLL",'MojMin',dll_cdecl,ty_real,2,ty_real,ty_real);

ono " MojMin je FUNKCIJA, odnosno radnja koju zelite da taj DLL izvrsi.
El jasnije???

Dopuna: 26 Jan 2010 7:32

Srki_82 ::@warmphole
U sustini, ti mozes da kazes nekom ko programira u jezicima koji mogu da naprave DLL, da ti napravi funkciju za recimo forcefeedback na dzojstiku, tako da ti u igri kad detektujes sudar igraca sa nekim drugim objektom, mozes da zatreses dzojstik. Uz pomoc DLL-ova mozes u GM da napravis bilo koju vrstu programa.


Ovo je naime istina...
Kada sam radio ZmajPlejer davne 2003-ce, zatrebala mi je funkcija sa kojim bih "prevukao" pesme, tacnije imena pesama iz nekog foldera u plej listu mog plejera... To danas rade svi plejeri, tih godina, jedino WinAmp koliko se seca m... Dakle zamolio sam na forumu da mi to neko uradi.. Roach je tu uskocio i uradio dll za par dana... Taj isti DLL se i dan danas koristi, i ima ga na forumu... Smile
Zelim da kazem... Kada vam nesto NE ide, potrazite pomoc UVEK...
u 99% slucajeva postoji laksi nacin da uradite to isto sa cime se trenutno mucite.. Smile

Dopuna: 26 Jan 2010 7:48

warmphole ::----------- [b]
msm kako mogu pomoci u igricma/????


Vako... 3D , npr, GM ima neki svoj 3D...
Da bi pokrenuli OPenGl, DirectX9 ili 10, sa sve fizikom, gravitacijom, kolizijom neophodni su vam DLL-ovi...
Imate ih nekoliko na datom linku.

Dalje... Gm dobije full sound pokrivenost preko dll-ova takodje.. Ovo sto GM trenutno ima, ima... Ali se to da drasticno povecati...

Dalje.... Dll-ovi po pravilu rade neke funkcije brze nego sam GM...

Dalje... postoje Dll-ovi za advanced pathfinding ( za 2D igrice )...
Dalje, postoje Dll-ovi za konverziju IZ Gm u JAVA, FLASH, etc cime ocito, vidite da se u gm moze raditi i za Ostale platforme, Linux, Mobilni telefoni, etc...
Dalje... preko DLL-ova mozete koristiti vec postojece dll-ove pisane za C, ili C++... ( ukoliko ispunjavaju uslove koji su opisani na predhodnoj strani)

MOzete koristiti jos neke jezike sa samim GM... Lua , C, Asembler... etc...
Uz pomoc Dll-ova, mozete komunicirati sa bilo kojom preiferijom preko COM i USB porta ( ovo GM nema po defaultu)
Preko DLL-ova se drasticno povecavaju mrezne sposobnosti GM-a...
Multiplayer okruzenje etc...

Ali da ne tupim previse... idemo polako...
Pitajte sve sto vam nije jasno... Dalje ne idemo dok ovo ne shvatite kako treba... Smile

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

zmmaj ::global.xxx = external_define("c:/Programi/Moji_programi/MojDLL.DLL",'MojMin',dll_cdecl,ty_real,2,ty_real,ty_real);

ono " MojMin je FUNKCIJA, odnosno radnja koju zelite da taj DLL izvrsi.
El jasnije???

A gde ovaj kod da unesemo???
MojMin je nesto sto zelimo da se uradi. Kako da mu napisemo? Otkud ja znam sta da mu napisem Mr. Green . A ovo global.xxx stvarno ide sa x ili tu treba nesto da pise.

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

kole017 ::
A gde ovaj kod da unesemo???
MojMin je nesto sto zelimo da se uradi. Kako da mu napisemo? Otkud ja znam sta da mu napisem Mr. Green . A ovo global.xxx stvarno ide sa x ili tu treba nesto da pise.


sa "global" pocinje definisanje globalnih varijabili....
I ne moraju biti globalne, ali kasnije ce te imati vise kuckanja da bi iz bilo kojeg objekta pristupili ovoj varijabili...
Znaci, ostanite pri " global" definisanju...

Naravno da nije "xxx", koristite uvek smislena imena...
ako DLL treba da vrati ime neka bude "global.ime"

A, ono " Otkud znam sta treba da vrati"... PA cuj.. kada koristis neki DLL, koristis ga sa nekom namerom... Na primer ovaj koji sam dao kao primer treba da iscita sve iz tamo nekog fajla...
U samom DLL-u je pisac DLL-a imlementirao takozvane pozive. Tako da kad, na primer pozoves daj_ukupni_broj_fajlova iz GAme makera ( pod pretpostavkom da takva funkcija uopste postoji u datom DLL-u, A to je ovisno o samom DLL-u i o njegovom piscu, zato na kraju krajeva postoji dokumentacija za koriscenje datog DLL-a gde su taxativno nabrojane sve funkcije koje DLL sadrzi, kao i rezultati koje vraca...
Obicno je dat i primer koriscenja odredjene funkcije... )
dakle, kad pozoves "daj_ukupni_broj_fajlova" iz DLL-a, on preuzima dalje operacije, sta sam DLL radi tebe uopste ne interesuje, a kad zavrsi, on ti vrati rezultat... PRAKTICNO

global.broj_fajlova= ("IME DLLa",daj_ukupni_broj_fajlova,tip poziva,br argumenata(0-13), argument0, argument1, etc);

uglavnom sve funkcije svih ikad napisanih DLL-ova imaju 2 odgovora.
Vrati ispravan odgovor kada je sve u redu
ili vrati definisani eror, kada nesto nije u redu...
Ispravan odgovor pretpostavlja da je rezultat nesto sto ste ocekivali.
Neispravan se vrati kada iz nekog razloga DLL ne moze da izvrsi operacije koje su uslovljene vasim pozivom( u ovom primeru "daj_ukupni_broj_fajlova").

I ispravan, kao i neispravan odgovor, mogu da se granaju.
U datomk primeru dll ima mogucnost da vrati vise odgovora, i kada je sve OK, ali i kada je greska u pitanju.
E za to su zaduzene one konstante( pogledaj primer gde su definisane windows konstante).
Znaci Dll ovisno o situaciji, fajlu koji ste izabrali etc, vrati jedan odredjeni definisani odgovor iz kojeg mi kasnije izvucemo ono sto nas interesuje...

npr... ako mi definisemo sledece
1=" nedostaje hard disk"
2="hard disk je OK, ali ne mogu da mu pristupim"
3="nemam pojma sta je, ali ne mogu da nastavim"

i sad DLL vrati kao odgovor broj 3...
naravno krajnjem korisniku broj 3 ne znaci nista, pa ce mo taj odgovor uporediti sa definisanim odgovorima, i korisniku ce mo dati ono sto je definisano pod brojem 3 odnosno "nemam pojma sta je, ali ne mogu da nastavim".... Smile

el jasno?

Oke... Sad skinite jos neki DLL, pogledajte opise funkcija koje je autor dao...
Uzmite neke prostije, sa minimalnim brojem funkcija..
Oni Extra Large su dll-ovi sa preko 300 funkcija...
Takav je DLL npr koriscen u primeru koji sam vam dao vezan za Zmaj3D editor na nekoj od predhodnih strana....

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Citat:Oke... Sad skinite jos neki DLL, pogledajte opise funkcija koje je autor dao...
Uzmite neke prostije, sa minimalnim brojem funkcija..
Oni Extra Large su dll-ovi sa preko 300 funkcija...
Takav je DLL npr koriscen u primeru koji sam vam dao vezan za Zmaj3D editor na nekoj od predhodnih strana....

Gde mogu da ih nadjem??

E sad da se vratim na pocetak lekcija.
https://www.mycity.rs/must-login.png
Imam sad ovo. Kada postavim
name=get_string('tvoje ime je','');
u objekat pocetak, informacija se tamo cuva. Kada napravim novi objrkat i postavim Left presed i kod
show_message('tvoje ime je'+name);
izacuje mi gresku, verovatno zbog toga sto se informacija cuva u objektu pocetak. Right??? Pa kako onda to da uradim...?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 648 korisnika na forumu :: 31 registrovanih, 1 sakriven i 616 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _commandos_, _Sale, A.R.Chafee.Jr., Apok, Atomski čoban, Banijac, cvrle312, dekao, Dukelander, ekser222, FOX, goxin, GreenMan, HrcAk47, ILGromovnik, Kiki2004, mercedesamg, Mihajlo, Mikulino, Milan A. Nikolic, moldway, MrNo, mushroom, nenad81, Regrut Boskica, royst33, Sale.S, Snorks, Srki98, Trpe Grozni, wizzardone