GAME MAKER -->Dakle :

74

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

frkaaa na posluuuuu
a i frka oko onih igrica i crtaca... ne postizeeem:(((((



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Pa gad ces moci da nam napises to?



offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Ajde dok zmmaj pise ja da vas zamolim da mi sredite sledece. Hitno mi je i bitno Mr. Green
1. Zivoti, poeni i municija se ne prenose. Srediti to.
2. Deda ima problem sa skakanjem i gravitacijom.
3. Cudovista ne mogu da lete.
4. Napraviti da se na score_table prikazuje koliko mi je municije ostalo...

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

nekontam ovo pod 4?

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

SKRIPTING
DLL-ovi..Smile

Dakle, neko zna, a neko nema pojma sta su, pa cu pokusati sa takvim pristupom, da prvenstveno objasnim onima koji nemaju pojma sta su DLL-ovi.
DLL= Dinamic Link Library , i jeste, ali i nije samo biblioteka, zato sto osim dinamickog povezivanja, DLL-ovi su sposobni i da izvrse ceo niz operacija, i vrate rezultat. U stvari, jedina razlika, po meni, izmedju DLL-a i exe je ta sto DLL ne moze da radi samostalno.
*.EXE aplikacija poziva DLL.
E sad, a sto bi neki samostalni program pozivao tamo neke dodatne programe?
Prvo zbog ustede u vremenu programiranja neceg sto vec postoji.
Drugo, zbog ustede u prostoru na Hdd.
Trece zato sto su postojeci DLL-ovi vec klasifikovani, i izabrani su oni sa najmanje bugova.
Sto naravno ne znaci da vi i ne probate da napravite nesto bolje. To vam niko nece zabraniti... Ali, vremenom ce te shvatiti da izmisljate toplu vodu.

Kod Game MAkera situacija sa DLL-ovima je nesto drugacija...
DLL u GM je nacin za prosirenje FUNKCIJA koje GM po svojoj prirodi NE poseduje.
Npr, GM ne moze svojim kodovima da pristupi, i ocita stanje memorije, da vam ocita graficku kartu i njene karakteristike, da formatira HDD, etc etc... Ali uz dodatak DLL-a je sve to moguce.
U stavri prosiruje GM sposobnosti na NEOGRANICENO.

USLOVI GM za sve DLL-ove.
1:GM ne moze koristiti u VisualBasic pisane DLL-ove
2: MAximalan broj argumenata =16
3: DLL mora imati specifican format, i da vrati uvek ili real number (double u C) ili null-terminated string.
4:U situaciji kada ima vise od 4 argumenata, svi argumenti moraju biti real number. Takva je trenutna siduacija. Smile

SAMO KORISCENJE DLL-ova u GM.
DA bi GM mogao da koristi funkcije DLL-a, Svaka funkcija DLL-a se MORA ponaosob inicirati na pocetku aplikacije ( da kasnije ne bi ste zaboravili, i da ne bi vodili racuna o tome, inace, moze se inicirati i tek kada zatreba )

external_define(dll,name,calltype,restype,argnumb,arg1type,arg2type, ...)

je komanda za iniciranje DLL-a ( dll) odredjene funkcije DLL-a ( name), gde se opisuje i tip poziva( caltype) koji moze biti dvojak (dll_cdecl ili dll_stdcall) , a trazi se od DLL-a da vrati odredjeni rezultat koji opet moze biti dvojak(ty_real ili ty_string) broj ili string. OStatak su argumenti kojih moze biti maximalno 16.
- argnumb je broj koriscenih argumenata u samom pozivu.

Iz gore navedenog vam je vec jasno da bez dobre dokumentacije DLL-a, uopste i ne mozete koristiti dati dll.

Konkretno kod za iniciranje poziva bi izgledao:

global.xxx = external_define('MojDLL.DLL','MojMin',dll_cdecl,
ty_real,2,ty_real,ty_real);

Nadam se da vam je do sada jasno. idemo dalje....

Sada , kada set jednom inicirali DLL , scaki sledeci pur kada vam zatreba data finkcija mozete koristiti sledeci kod

Now whenever you need to call the functions, you use the following function:

external_call(id,arg1,arg2,...)

a, prakticno

Now whenever you need to call the functions, you use the following function:

external_call(global.xxx,arg1,arg2,...)

nastavak za 20 min.. posao.. Sad

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

warmphole ::nekontam ovo pod 4?
Kao sto se pokazuje koliko ima zivota i poena, zelim da se pokazuje i koliko ima municije...
@zmmaj
zmmaj ::USLOVI GM za sve DLL-ove.
1:GM ne moze koristiti u VisualBasic pisane DLL-ove
2: MAximalan broj argumenata =16
3: DLL mora imati specifican format, i da vrati uvek ili real number (double u C) ili null-terminated string.
4:U situaciji kada ima vise od 4 argumenata, svi argumenti moraju biti real number. Takva je trenutna siduacija. Smile

Odavde pa na dalje mi nista nije jasno Sad

offline
  • Pridružio: 25 Jan 2010
  • Poruke: 1

Napravio sam neki moj CD Player.Ima 7 mb.Evo screena.
Ja zelim da mi smanjite na small mode da bude velicina.Nestao mi je negde crvena kocka ,a ja bi da kada kliknem na tu kocku da mi izadje ovo




Samo mi kazite kako ili mi dajt screenshot.
Pozdrav!

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Znaci kada kliknes na crvenu kocku zelis da ti se pojavi ovaj prozor da odaberes muziku???
Onaj krug bi trebao da predstavlja kocku?
I kakav tacno manji mod? Neces da ti bude full screen vec da ti bude smanjeno? Probaj F4 da pretisnes...

@zmmaj
Pojasni malo one funkcije u CD playeru. Za sta svaku sluzi:
npr: sta je to cd_init();

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 25 Jan 2010 13:37

kole017 ::
@zmmaj
Pojasni malo one funkcije u CD playeru. Za sta svaku sluzi:
npr: sta je to cd_init();


cd_init() je komanda koja inicira vas CD rom... koji moze biti i DVD ROM bez problema, znaci uredjaj koji moze da ocita sadrzaj CD-a ( NE DVD medijum).

Ovom komandom se dobija trenutno stanje CD-Roma, i GM-u vraca informaciju jeste li ili nije Disk unutra, kao i infprmaciju da li je disk validan, odnosno , sadrzi li ubaceni disk zvucni *.cda zapis ili ne...
Ovu komandu bi tebalo sa vremena na vreme pozvati i tokom rada CD plejera...
Ostala objasnjenja mislim da i ne trebaju dovoljna su sama imena
npr cd_start(), cd_stop(), etc etc...
Ostale pozivane komande su uglavnom vezane za duzinu trajanja celog cd-a, trenutne pesme, kao i polozaj pesme koja svira... Smile

Dopuna: 25 Jan 2010 14:40

NASTAVAK ZA DLL-ove

KOle.... Ti uslovi tebe ne treba da interesuju, to su uslovi koje moraju da znaju oni koji imaju nameru da napisu DLL za Game MAker... Tebe interesuje koriscenje vec napisanih, pa u tom duhu idemo dalje. Smile

NApisao sam kako se iniciraju funkcije DLL-a, napisao sam kako se pozivaju...

Pa oke.. aj da sad probamo neki, kako to u stvari radi... Smile

Prvo da nadjemo neki DLL za probu...
Evo jednog, ne previse komplikovanog ciji je zadatak da ocita sve informacije o nekom fajlu bez otvaranja....
Skinite sa adrese
http://covac-software.com/index.php?page=downloads#
fajl pod imenom
GM File Version Information Dll [362 download(s)]
Ovaj primer je interesantan zato sto odmah do ovog imate i source istog dll-a...

kad ste sve skinuli, razipujte u neki folder, i uz pomoc GM ( 6 ili 7 ili 8 ) startujte aplikaciju ( tester.gm6)
Otvorite npr windowsovu aplikaciju explorer.exe naqlazi se u c:\\Windows fascikli... Probajte sa jos nekim fajlom, ali sam za ovaj sasvim siguran da ima potrebne informacije... Smile


Sve vam je opisano na engleskom u tom tester.gm6 fajlu, za isto to na Srpskom, skinite prevedeni istovetni fajl tester.gmk sa donjeg linka

https://www.mycity.rs/must-login.png

Dakle, da rezimiramo.....
GM NEMA ugradjene komande da biiscitao sve ove podatke , ali uz pomoc DLL-a , kao sto vidite to radi sa lakocom...
Ukoliko ste skontali ovo... otidite na yoyogames.com, tacnije na adresu
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showforum=36
gde ce te naci i sve ostale DLL-ove napisane za Game Maker...
tek ce te tamo shvatiti prave mogucnoeti Game makera...
Smile

Nadam se da sam bio jasan...
E sad.. Skinite neki DLL, i pokusajte da ga sami pokrenete, i iskoristie na neki svoj nacin.,... Smile

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

ja pola od ovih stvari nisam skontao ali do sledece subote cu svatiti Smile

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 931 korisnika na forumu :: 58 registrovanih, 8 sakrivenih i 865 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: anbeast, Apok, babaroga, Boris90, cifra, CrazyDiablo, crnitrn, darkangel, Denaya, Dimitrise93, djboj, doklevise, Dorcolac, drazenm, Gargantua, Georgius, GORDI, havoc995, hologram, hooraay, ikan, Karla, kobaja77, Krvava Devetka, Kubovac, kunktator, KUZMAR, laurusri, Lord Nem, lord sir giga, macak44, MB120mm, mercedesamg, Mi lao shu, Milos ZA, nebkv, nikoladim, opt1, ozzy, Panter, panzerwaffe, procesor, raptorsi, Ripanjac, S2M, sasa87, sasakrajina, ser.hill, shone34, slonic_tonic, Srle993, Tvrtko I, Vlada1389, vobo, VP6919, yrraf, zziko, |_MeD_|