GAME MAKER -->Dakle :

69

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

ja mislim ako je to fighting igrica da je to kombinacija udaraca!!!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Sta je ovo gde je danashnja lekcija mislijo sam da je napisana posto sam bio u skoli a lekcija je u 2



offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

?????????Nema lekcija za danas izgleda, zmmaj je izgleda bio zauzet ili je bio lenj pa nije hteo !!!

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Svi smo se ulenjili na ovom topicu da ti pravo kazem

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 11 Jan 2010 22:38

malo sam imao, punu kucu gostiju... Smile
Sutraaaaaaaaa
A sutra postavljam i nesto sto radim ja...
negde 30% zavrseno.. ali, bar probajte... Smile

Dopuna: 12 Jan 2010 10:24

SKRIPTING

ZVUKOVI:

Ucitavanje zvukova Drag&Drop nacinom ste verovatno provalili do sad, ali za one koji nisu, postupak bi bio sledeci.

Otvorite sa desne strane GM editora fasciklu sound- New Sound, i otvori se poseban sound editor( Sl ispod)



Preko tastera 'Load Sound' uvozite zvuk, ili melodiju, ili zvucni efekat u samu igricu.
Ovako uvezen zvuk se implementira u samu igricu i postaje deo EXE aplikacije.
Ovako uvezen zvuk zauzima memoriju adekvatnu velicini istog tokom celog toka igrice.
Puno uvezenih zvukova, sporije se ucitava exe... etc etc...
Znaci o tome treba povesti racuna...
Tako uvezenom zvuku mozete menjati karakteristike.
Prvo se trebamo opredeliti koja je to vrsta zvuka ( Kind);
NORMAL: su uglavnom zvucni efekti
BACKGROUND: su pozadinske melodije aplikacije, ono sto je znacajno za njih, one ne seckaju pri reprodukciji ukoliko dodje do znacajnijeg usporenja racunara.
3D Sound: je zvuk kojeg mozete podesiti za 3D okruzenje, tj zvucnike.

Efekti koji su u samom Sound editoru, su ti koji jesu, bez nekog veceg podesavanja, znaci samo Upali/Ugasi efekat.
Preko GM kodova se ove mogucnosti drasticno povecavaju.

VOLUME: je izlazna jacina zvuka tokom igrice... Znaci kojom jacinom ovde podesite zvuk, istom jacinom ce se reprodukovati tokom celog toka igrice, osim ako to kodovim ne promenite tokom same igrice (komanda sound_volume(index, volime) volime ide od 0.00 - 0.99 odnosno do 1 )

Efekti se koriste za explozije, zvuk koraka, kise, i sve ostale zvucne efekte i sumove koje mozete sresti i u svakodnevnom zivotu.
Od izbora i aranzmana zvucnih efekata, verujte da zavisi plasman cele igrice odnosno aplikacije.

KODOVIMA se zvuk uvozi u GM, kao sto smo vec napisali, ali da ponovimo:
zvuk1=sound_add(fname,kind,preload), uz napomenu da ova komanda konstantno popunjava memoriju proporcionalno velicini uvezenih zvukova.
reprodukcija ovako uvezenog zvuka je jednostavna, komandom
sound_play(zvuk1);
Ovako pokrenut zvuk se pokrene jednom i zaustavi.

komandama
sound_play(zvuk1);
sound_loop(zvuk1);

Se obezbedjuje da se zvuk konstantno ponavlja....
komandom sound_stop(zvuk1) se po potrebi zaustavlja reprodukcija zvuka1
a komandom sound_stop_all se zaustavlja reprodukcija svih zvukova koji se u tom momentu reprodukuju.
Ovo prakticno znaci da u GM mozete pokrenuti istovremenu reprodukciju neogranicenog broja zvukova... Zanimljivo... Smile

KAda i gde postaviti efekte.
Dacu vam najosnovnije primere primene.
Pri exploziji, prvo postavite sound_play, pa onda efekat explozije, npr...
Background muzika, se naravno postavlja, na pocetku sobe, uz onu drugu komandu sound_loop, ili obzirom da postoji i komanda da proverite da li se neki odredjeni zvik reprodukuje, po zavrsetku prve pokrenete drugu pozadinsku muziku... Smile

Toliko o zvukovima... a da bi sve ovo bilo interesantnije sutra radimo vas prvi CD plejer.
Tako da bi bilo lepo da napravite dugmad za " TRACK" cd-a , znaci 16 tastera oznacenih 1-16.
Tater STOP, taster PLAY, taster PAUZA i taster IZBACI CD... Smile
Kad kazem "Dugmad" mislim na sprajtove... Smile
I to, po svakom "Dugmetu" po 3 sprajta .
Zasto 3 ???
Prvi ce stojati u ' idle' modu znaci kada mis nije preko njega, i kad nije pritisnut.
Drugi ce sluziti, da pokaze kada kursor misa JESTE preko dugmeta, a treci ce pokazivai KLIK, odnosno, kada je kliknete na doticni taster...
Za one koje to mrzi, postoji i mogucnost da sve to ostane sa samo 1 sprajtom.

KAsnije ce te praviti skinove, etc... pokazivace polozaja, sekunde reprodukcje etc.. Smile


Dakle ajde, sta ste se uspavali, idemo dalje... Smile

Dopuna: 12 Jan 2010 11:13

Obzirom da sam vam obeao da cu vam pokaziati sta trenutno radim, na dnu se nalazi link ka aplikaciji. GM7.. Smile

Obzirom da sam ugovorio izradu 24 3D igrica, i isto toliko crtanih filmova ( 2-godisnji posao) , bio mi je neophodan editor scena za snimanje, ali i za igrice...
Znam da postoji dosta slicnih editora, ali su svi meni ili preskupi, ili neprakticni, ili mi trebaju 2-3 god da skontam rukovanje sa istima.

Ovo je nastavak RealTime3d editora koji sam svojevremeno izbacio na trziste, stim sto je ovaj pisan za DirectX9 i 10 podrsku. I sve se radi u REal 3D prozoru... promene su trenutne, a samo editovanje ce biti jako jednostavno, i sto prostije.
Na kraju, mora da bude sposoban da snimi scenu od nekoliko sekundi u AVI formatu, ali i da sacuva scenu ( raspored 3d objekata) za buducu 3D igricu...

DA skratim...
gmk fajl mozete skinuti OVDE preko donjeg linka... OSTATAK programa mozete skinuti sa mog sajta ( velicine nekih 7 Mb ) ZmajEditor, i za ovaj download ne morate biti registrovani ( Javni download)...

kada skinete fajl sa mog sajta, i gmk fajl odavde, razRARujte fajl sa mojeg sajta u neku fasiklu, gmk fajl ubacite unutra i pokrenite ga.. Smile

Zasto ovako komplikovano?
Jednostavno sam pomislio da neko i nece zeleti da pokrece aplikaciju vec da samo pregleda kodove...

Ukoliko pokrecete aplikaciju,. pls, napisite FPS koji ostavrujete, kao i osn. konfiguraciju koju imate, a obavezno tip graficke karte.. Smile

VISE O SVEMU u info fajlu, ili u samoj aplikaciji stisnite F1 taster.

https://www.mycity.rs/must-login.png

NAPOMENA... : U ovom gmk... Ispravno radi samo izrada 3D kocke...
za neki minut ce raditi ispravno sve.. ali, to je sto je... Smile

svi apdejtovi ce ici preko zamene ovog gmk fajla... Smile
toliko od mene... za danas...

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

ja sam se ulenjio... muci me skola... Smile zmmaj jel mozes da mi zavrsis one dve slike sto sam ti poslao??

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Peki_92 ::ja sam se ulenjio... muci me skola... Smile zmmaj jel mozes da mi zavrsis one dve slike sto sam ti poslao??

ona dva sprajta sam davno uradio... pogledaj unazad...

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

........ otprilike na kojoj strani... lelele... izvini nisam video. hvala

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

Ja pocheo novu da pravim
ukratko o igri:
ti si neki borac (player) i nailazish na neprijatelje i onda ih ubijash pa na kraju dodju oni najachi itd.

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Ma.. OK.... ja cu da nastaviti da pisem, a vi kome sta treba, izvolte...
s'tim sto cu na kraju da ceo textm cas po cas da prebacim na moj forum.. Smile
Ovde je ipak prevelika guzva da covek nadje ono sto mu treba.. Smile

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 662 korisnika na forumu :: 35 registrovanih, 3 sakrivenih i 624 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aljosa7, amaterSRB, Apok, Banijac, Cirkon, dac, dijica, doktor097, doloress, Duh sa sekirom, Dukelander, ekser222, FOX, goxin, HrcAk47, ILGromovnik, Kiki2004, kuntalo, LeGrandCharles, manda87, mercedesamg, Mihajlo, milimoj, miodrag, moldway, mushroom, Profica, Regrut Boskica, robertino, royst33, Sale.S, stug, Trpe Grozni, wizzardone