GAME MAKER -->Dakle :

68

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 09 Jan 2010 17:38

kako da namestim da se svi neprijatelji krecu isto recimo imam 4 reda horizontalno i 8 redova vertikalno i svi treba da se isto krecu recimo kad jedan skrene levo ostalih 31 to ponovi isto tako i za desno????

Dopuna: 09 Jan 2010 17:49

samo da pitam dali je ovo efekat

https://www.mycity.rs/must-login.png

radi se o objektu bullet a ne ono kao sto nestaju protivnici i player
i ako neko moze da mi namesti da se pomeraju zajedno vise na prethodnom postu



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Moras da postavis jedan kojeg ce svi ostali da prate, koji ne moze da se ubije, znaci i nevidljiv...
Ukoliko ostali prate objekat koji se moze unistiti, po njegovom unistenju staju svi, a tebi izlazi error...

Znaci... napravi neki objekat npr " obj_vodic"koji bi imao svoj X i Y nebitno koji.
Sad ti treba umece PARENT procesa...
Napravi se PARENT objekat, i u svakom objektu ( CHILD) se u editoru objekata postavi parent( to ti je sa leve strane, padajuce lista sa objektima)
U STEP EVENT-u parent objekta postavi
id.x=obj_vodic.x + id.dodatak_x;
id.y=obj_vodic.y + id.dodatak_y;
to bi bilo sve sto se tice kodova u parent objektu
E sad je fora da u svakom tvom objektu koji se nalazi u room upises
njihov polozaj u odnosu na vodicev x i y osu...
Pre svega, u CREATE EVENT-u pratecih stavi
dodatak_x=0;
dodatak_y=0;
i zavrsio si i sa njima...Smile

E sad iskoristi petlje.... Smile
inace... da ubacish u vec napravljenu instancu novu varijabilu je vrlo jednostavno....
svaka od tvojih instanci ima svoj jedinstveni ID tj broj koji nastaje pri kreaciji svakog....
da izbrojish sve instance sa imenom npr "obj_pratioc", iskoristi sledece
broj=instance_number(obj_pratioc);
a da ubacish odnosno zamenish u svaki ponaosob varijabile dodatak_x i dodatak_y iskoristi sledece:
ID=instance_find(obj_pratioc,n)
gde je n broj. Ovaj broj bi mogao da bude i broj stepa(1) iz petlje WHILE Smile
sama promena, kada znash jedinstveni ID je jednostavna
ID.dodatak_x= pa napisi polozaj za koliko je pomeren u odnosu na X osu.
ID.dodatak.y=pa napisi polozaj za koliko je pomeren u odnosu na Y osu.
Ovo se samo jednom radi... na pocetku, da bi uvek zadrzali isto medjusobno vertikalno i horizontalno rastojanje.... Smile

Ti naravno upravljash onim nevidljivim objektom... Smile
Ne verujem da ti je jasno.... ali brate zurish sa kodiranjem, i zalazish u nesto sto ne mozesh, a da predhodno nisi presao nekoliko koraka u programiranju tj obuci... Sad
Sacekaj, za 15-tak dana ces shvatiti sta sam ovde napisao.. Smile
NARAVNO da moze i jednostavnije.. ALI SAD UCIMO PETLJE>> Smile

Uostalom, dao sam gore primer kako postaviti 10 objekata u jednom redu...
Ti to isto uradi sa 4 objekta vodoravno, pa to isto SVE 8 puta za vertikalno..Smile
A ako radish nesto slicno igrici GALAGA gde oni svemirci idu levo desno neko vreme, pa se posle spuste za jedan red... To se definitivno radi drugacije, i mnogo lakse.. Smile



offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

e pa to kao GALAGA radim

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

za to se koristi PATHS ... Smile
bice za jedno 3-4 dana i to na redu..Smile
Mada sam primetio da ste "paths" vec koristili u onim igricama sa formulama...
A moze i Time Line...

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 09 Jan 2010 19:32

al bez spustanja samo pucanje

Dopuna: 09 Jan 2010 20:07

ima malo nazad fajl od moje igrice pa ako mozes da napravis da se tako pomeraju?

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

OKe... evo brzinski primeri EFEKATA
Taster F1 za komande tastera

vise o svemu u objektu o_sneg... u skripti u Create Event-u....

toliko za danas....
Dati efekti su takozvani jednostavni efekti...
Naravno da se mogu uraditi strava efekti kodovima... ali polako, stici ce mo i do toga...
ae, pa se vidimo sutra....
https://www.mycity.rs/must-login.png

BITNA stvar u vezi efekata je da MORATE efektu dati vreme da se izvrsi..
znaci ne mozete staviti jedno ispod drugog exploziju i odmah zatim da unistite taj objekat.. REZULTAT takvog kodiranje je taj da uopste necete videti exploziju... Razlog Objekat se unistio pre nego je efekat uspeo da se pokrene... Smile
Toliko...
Inace, igrajte se sa vremenima u TIMER-0 za gusci/redji sneg, kisu, etc ...
Boje takodje menjajte po volji...

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

https://www.mycity.rs/must-login.png

Nije nesto po grafici posto ovo je vise test posle cu krenuti da pravim
koristio sam real(string(global.healthenemy)) i real(string(global.healthplayer))
sad trenutno ucim kako da napravim kombo Smile.
A treba mi jedna mala pomoc kako da napravim da Al ima neku svoju inteligenciju????
P.S.-Efekte cu posle ubaciti Mr. Green

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

ma oke...
Danas skraceni casovi.... Malo sam se zenio.. Smile
Sutra nastavak...Smile
ZVUKOVI u GM.. Smile
Sto se tice pomoci oko AI.. Skini tutorijal za AI sa mog sajta.. Smile
filozofski ce pomoci zaista mnogo, da shvatish shta i kako...
sto se ostalog tice, tj kodova to je relativno, i to je osobenost, tj pecat programera.. Smile

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 10 Jan 2010 19:34

nigde nemogu da nadjem kako da napravim kombo recimo A+S=combo.Ja napravim recimo kad stisnem s i onda prebaci na drugi sprite stavim alarm na 5 steps onda ako stisnes levo baci vatrenu loptu na levo ako stisnes desno baci vatrenu loptu na desno a ako stisnes gore baci je u obe strane i napravio sam ako stisnes A on izvadi mac i ako stisnes opet A on kao nestane i teleportuje se blizu protivnika i skine mu 40 health e sad dali se tako pravi combo???

Dopuna: 10 Jan 2010 19:52

Ali zmmaj kako mi ovo moze pomoci sa neprijateljem u fighting igrici. Ovo je kao samja svatio tutorial za prijatelja a ne za protivnika?????????? Meni trebaju igraci da budu nesto kao bosovi u assassins blue(mozes je naci na yoyogames) tako da se pomeraju, a nevidim kako ce mi ovo pomoci?

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Procitaj celo, i natenane... spominju se i neprijatelji....
Zapravo AI i nije za tvog igraca,njega vodish ti... Sve to tamo napisano je u stvari za neprijateljsko ponasanje, i reagovanje, a nesto malo vazi za samo tvog igraca.. Smile
Tako da ako skontash kako treba da razmisljaju neprijatelji, skontaces i sta treba da uradish...


A ono vezano za combo... ne razumem. Tacnije ne znam sta ti nazivash combo...
Meni je jedina asociacija kad kazes combo u stvari combo-box sa padajucom listom... Sad

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 690 korisnika na forumu :: 27 registrovanih, 3 sakrivenih i 660 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 39mm, A.R.Chafee.Jr., aljosa7, amaterSRB, Areal84, Buzdovan, Cirkon, dragon986, Drug pukovnik, goxin, Hektor, Krusarac, kybonacci, MarKhan, Marko Marković, Miskohd, moldway, Nebo_M, panonski mornar, Polemarchoi, Stole 310., USSVoyager, voja64, vukdra, xJeremijAx, zoranis, zoxknez