GAME MAKER -->Dakle :

65

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

zmmaj sta sam pogresijo sada

show_message('Dobro dosli u sabirator molim vas izaberite pesmu')
fajl=get_open_filename('MUZIKA|*.mp3;*.wma','');
if fajl='' exit;
sound_replace(sound0,fajl,0,0);
sound_play(sound0);
ime= get_string('Molim vas recite mi kako se zovete")
godine= get_string("Ako mozete recite mi koliko imate godina")
pitanje= show_question("Vi ste"+ime",a imate"+godina")
pitanje=1 show_message("Bravo,sada mozete koristiti sabirator")
a = get_string("Molim vas upisite prvi sabirak","")
b = get_string("Molim vas upisite drugi sabirak","")
c = real(string(a)) + real(string(b))
show_message("rezultat je " + string(a) + "+" + string(b) + "=" + string(c))
pitanje=2 show_message("Molim vas ponovite opet prethodne postupke");



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 07 Jan 2010 23:17

imas 5 gresaka u sintaxi
ispravan kod treba da izgleda ovako:

show_message('Dobro dosli u sabirator molim vas izaberite pesmu')
fajl=get_open_filename('MUZIKA|*.mp3;*.wma','');
if fajl='' exit;
sound_replace(sound0,fajl,0,0);
sound_play(sound0);
ime= get_string("Molim vas recite mi kako se zovete",'')
godine= get_string("Ako mozete recite mi koliko imate godina",'')
pitanje= show_question("Vi ste"+ime+",a imate"+godine)
if pitanje=1 show_message("Bravo,sada mozete koristiti sabirator")
a = get_string("Molim vas upisite prvi sabirak","")
b = get_string("Molim vas upisite drugi sabirak","")
c = real(string(a)) + real(string(b))
show_message("rezultat je " + string(a) + "+" + string(b) + "=" + string(c))
if pitanje=2 show_message("Molim vas ponovite opet prethodne postupke");

GRESKE SINTAXE
greska 1:
u redu
ime= get_string('Molim vas recite mi kako se zovete")
imas jedno ' i jedno " ee pa ne moze... moraju oba da budu ista, ili ' ili ".
greska 2:
sintaxa komande get_string je neispravna nedostaje default odgovor.
greska 3:
pitanje= show_question("Vi ste"+ime",a imate"+godina")
lose napisano treba da stoji:
pitanje= show_question("Vi ste"+ime+",a imate"+godine)

greske 4 i 5:
nedostaje if na pocetku 9-tog i poslednjeg reda Smile

Dopuna: 07 Jan 2010 23:28

E, ali moram priznati da vam super ide... Smile
Sutra nastavak sa funkcijom switch() neka vrsta prekidaca, ili preklopnika gledano sa elektronicarske strane.. Smile

Dopuna: 08 Jan 2010 7:46

SWITCH funkcija

neka vrsta izbornika, ili preklopnika...
date joj ulaz, i nekoliko izlaza od kojih je samo jedan korespodentan sa ulazom...

npr:

poruka='';
ulaz=choose(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)

switch(ulaz){
case 0: break;
case 1:poruka='izabran je broj 1' ;break;
case 2:poruka='izabran je broj 2' ;break;
case 3:poruka='izabran je broj 3' ;break;
case 4:poruka='izabran je broj 4' ;break;
case 5:poruka='izabran je broj 5' ;break;
case 6:poruka='izabran je broj 6' ;break;
case 7:poruka='izabran je broj 7' ;break;
case 8:poruka='izabran je broj 8' ;break;
case 9:poruka='izabran je broj 9' ;break;
case 10:poruka='izabran je broj 10' ;break;
default: break;
}

show_message(poruka);

kratko objasnjenje
komanda choose(a,b,c,d,etc)
slucajnim izborom bira jedan od ponudjenih argumenata.
ono sto izabere je nas ulaz za switch funkciju...
Sama funkcija jednostavno proveri ulaz za opcijama koje ima, i ukoliko se
ulaz poklopi sa nekom od ponudjenih varijanti, izvrsi se komanda iizadje se iz switch funkcije.

to je moglo i ovako:

poruka='';
pitanje=show_menu_pos(x,y,"Izaberi ovo|ne ne ovo|a mozda bolje ovo| ili je ovo bash cool",-1);

switch(pitanje){
case 0:poruka='izabrana je opcija 0' ;break;
case 1:poruka='izabrana je opcija 1' ;break;
case 2:poruka='izabrana je opcija 2' ;break;
case 3:poruka='izabrana je opcija 3' ;break;
default: break;
}

show_message(poruka);

Sama funkcija switch() je jako brza, i moze se primeniti u najneverovatnijim slucajevima...
od npr brze provere ko ima koliko municije, pa na dalje... Smile
A kao sto vidite i kao sasvim funkcionalni meni vase igrice... Smile



offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Ovo za tilove nije bitno.
Znaci sada sam stavio ovo:
Citat:broj='';
ulaz=choose(1,2,3,4,5);
switch(ulaz);
{
case 0:break;
case 1:broj='izabran je broj 1' break;
case 2:broj='izabran je broj 2' break;
case 3:broj='izabran je broj 3' break;
case 4:broj='izabran je broj 4' break;
case 5:broj='izabran je broj 5' break;
default:break;
}
show_message(broj);

Citat:poruka='';
pitanje=show_menu_pos(x,y,"Izaberi ovo|ne ne ovo|a mozda bolje ovo| ili je ovo bash cool",-1);

switch(pitanje){
case 0:poruka='izabrana je opcija 0' ;break;
case 1:poruka='izabrana je opcija 1' ;break;
case 2:poruka='izabrana je opcija 2' ;break;
case 3:poruka='izabrana je opcija 3' ;break;
default: break;
}

show_message(poruka);

Imam nekoliko pitanja:
Za sta u prvom kodu sluzi break i sta znaci ovo default:break, i kada se stavlja znak ; u kodu? U ovom drugom kodu mi nije jasna ona bodebljana linija. Nesto mi je u njoj jasno, a ako nije tako ispravi me:
pitanje-sigurno jasno, to me nije ni bunilo
show_menu_pos-to verovatno pokazuje onaj meni gde mozes da biras, po meni jako korisno
x,y-sta ce ti to tu, veze nemam
izbareri ovo|ovo je bolje|itd...-ono sto je ponudjeno u meniju
-1-(minus jedan)pojma nemam

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

break sluzi za prekid petlje u samoj funkciji switch...
KOnkretno sluzi da posle izvrsene komande izadje iz cele funkcije switch, a ne da nastavi na sledeci red ( case xxx: )
default: break;

znaci da ukoliko nema poklapanja izmedju ulaznog argumenta, i izbornih opcija funkcije switch, funkcija switch ne uradi nista bzvz, nego samo prosledi kod dalje bez ikakvih uticaja na tok programa.

U konkretnom primeru kada je meni u pitanju, default znaci, nisam izabrao nista iz menija....

ono -1 kaze, da u meniju NEMA defaultnog odgovora... da sam stavio 0 ili 1 ili 2, automatski bih neki od odgovora nacinio defaultnim.. sto ti ne treba..

Jasnije?

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Napisano: 08 Jan 2010 10:33

Jeste. Jasnije je...

Dopuna: 08 Jan 2010 11:37

Zmmaj sta kazes na ovo. Lepo iskombinovano, a:
sounds=get_open_filename('*.wma, *.mp3, *.wav|*.wma;*.mp3;*.wav',''); if sounds='' exit sound_replace(sound0,sounds,0,0); sound_play(sound0); show_message('ovo je moj digitron koji sabira umesto vas, ali prvo treba odgovoriti na nekoliko pitanja'); name = get_string('kako se zoves',''); year = get_string('koliko imas godina',''); test = show_question('Da li je 5+10=15'); if test=1 show_message('tacno, ' + name + ' ,savrseno znas matematiku, a imas tek ' + year + ' godina, stvarno ne vidim sta ce ti ovaj digitron'); if test=0 show_message('tvoje ime je ' + name + ' i ti pojma nemas matematiku, a i vrlo si mlad, tek imas ' + year + ' godina, ali posto vidim da ti ocajnicki treba digitron, idemo dalje'); a = get_string('upisite prvi sabirak',''); b = get_string('upisite drugi sabirak',''); c = real(string(a)) + real(string(b)); show_message('resenje je ' + string(a) + '+' + string(b) + '=' + string(c)); show_message('da li si zadovoljan resenjem? ukoliko nisi, koga je briga? sta si mi ti ovde? neki gazda?'); choos=show_menu_pos(x,y,'Restart|End',-1); switch(choos) { case 0:game_restart() break; case 1:game_end() break; default:break; }

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

nije me dugo bilo zbog neta koji ne radi...

evo mog projekta... jos samo 10 nivoa, zvuk, sprajtovi i neki detalji i gotovo... 6. nivo nije gotov...

http://rapidshare.com/files/332133125/Prince_vs._S.....s.exe.html

sta kazete i sta treba poboljsati??

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Odlicna ti igrica, jedino sto mogu da zamerim je nedostatak realnih spritova, mislim na neprijatelje, i mogao bi da postavis zvucne efekte...

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

pa kazem fale zvukovi, sprajtovi, jos 10 nivoa i 6 nivo nije gotov. nemam vremena. zamolio sam zmmaja da mi nesto uradi oko animacija pa ce mo da vidimo

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

@Peki_92
zmmaj ::KecmaNedjo ::
ja misli kod izracunavanja "c" treba:
c=real(string(a)) + real(string(b))


Yup.. to je ispravno...
Kapirate i razmisljate logicno....
Danas.. pauza.. sretan svima bozic, koji slave...

al eto na zahtev..
ako mozes da mi urasdis animaciju ove dve slike??
rezultat=


i



srdjan(Kosovo) ::
Mogu li da se ovi kodovi koriste jos u nekom programu?

Srdjane, u bilo kojem, pisano GM jezikom... Nadam se da razumes...
Sintaxa za ostale jezike je slicna, ali NIJE ista...

jos jednom sretan bozic.. Smile

Je l' su ove slicice za tebe???

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 08 Jan 2010 14:50

Meni ovo sa svicevima nije jasno komplikovanije je od ovih ostalih stvari mozda zato sto sam sad usta.........

Dopuna: 08 Jan 2010 14:56

if pitanje=2show_message('Molim vas ponovite opet prethodne postupke')

pokazuje mi gresku?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 697 korisnika na forumu :: 25 registrovanih, 3 sakrivenih i 669 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 39mm, A.R.Chafee.Jr., Apok, Atomski čoban, Banijac, BlackPhantom, bojank, Boris90, dac, doktor097, FOX, Georgius, goxin, ILGromovnik, Insan, krkalon, kuntalo, LeGrandCharles, Nebo_M, Panter, segax1, Srki98, vukovi, yufighter, Živković