9 scenarija za kataklizmu na Zemlji

• Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Napisano: 29 Apr 2012 18:49

Od kako smo ušli u 21. vek, suočavamo se sa nepresušnim izvorom scenarija o tome kako se svet kakav poznajemo može okončati. Predstavljamo vam neke od njih.

Postoji bezbroj varijanti da život na Zemlji nestane, a mi navodimo devet mogućnosti koje mogu dovesti do toga.

Planeta X presreće Zemlju
Verovatnoća: Nepostojeća

Uticaj: Nikakav

Od svih bizarnih i ezoteričnih prognoza o smaku sveta, najčudnija je svakako ona o uticaju Planete X na Zemlju.

Ova misteriozna lutajuća planeta trebalo bi, navodno, da prođe toliko blizu Zemlji, da je potpuno izbaci iz orbite što bi dovelo do strašnih cunamija i uništenja života kakav poznajemo.

Problem je u tome što bi planeta koja je navodno četiri puta veća od Zemlje, zasigurno mogla biti viđena golim okom.

Oni koji veruju u njeno postojanje misle da se krije iza Sunca, zbog čega i dalje opstaje ova prognoza o kataklizmi.

Promena magnetnih polova

Uticaj: Mali

Geolozi su 1950. izneli hipotezu da su se tokom vremena Zemljini magnetni polovi menjali i to u proseku na svakih milion godina.

Neki veruju da bi takva promena uništila zaštitni magnetni omotač Zemlje, što bi je učinilo izloženom radijaciji Sunca.

Globalna Pandemija

Uticaj: Mali

Neki ljudi misle da je i u današnje vreme moguće da se ponovi scenario od pre sedam vekova kada je Crna smrt harala planetom.

Takve pandemije su, međutim, bile izuzetno retke.

Na istorijskoj skali pandemije nikada ne uništavaju svet, ali ga svakako menjaju. Tako kuga koja je izbila u vreme Feudalizma, nije dovela do uništenja, nego do Renesanse.

Udar meteora

Uticaj: Srednji do veliki

Koliko često se desi da meteor udari u Zemlju? Zapravo, svakog leta. Štaviše, otkriveno je bar 185 velikih kratera koji pokazuju da udari nebeskih tela na našu planetu nisu tako retki.

Ipak, ne treba ići u krajnost i verovati holivudskim prognozama, jer je verovatnoća da nas pogodi neki džinovski meteor izuzetno mala.

Manje komete poput one koja je udarila u Tunguziju 1908. „napadaju“ jednom u desetine hiljada godina.

Takođe, sudari sa asteroidima, poput onog koji je istrebio dinosauruse, dešavaju se na svakih sto miliona godina, a postoji mogućnost da se nikada ne ponove.

Nuklearni rat

The Official CTBTO Photostream / Flickr.com
Verovatnoća: Srednja

Uticaj: Veliki

„Nije priroda, nego je genijalnost ljudske vrste ona koja je svezala omču oko vrata čovečanstvu i može da obavi samoegzekuciju u svakom trenutku“, rekao je jednom Karl Jung, misleći na opasnost od atomske bombe.

Nuklearno doba je na način na koji to nisu mogle ni zamisliti generacije pre 1945. učinio naše vizije o apokalipsi izvesnijim i realnijim.

Naši strahovi od nuklearnog naoružanja smanjili su se s krajem Hladnog rata, ali nedavne studije su pokazale da bi njegova eventualna upotreba mogla da uništi planetu.

Armagedon
Verovatnoća: Zavisi od verovanja

Uticaj: Veliki

Armagedon bi, prema veri hrišćana, trebalo da dovede do kraja sveta kakav poznajemo, a pravednike uvede u novi život.

Nestanak nafte
Verovatnoća: Velika

Uticaj: Srednji

Nafta je ta koja omogućava moderan način života. Šta se, međutim, dešava kada na svetu nestane dosadašnjih rezervi?

Možda ćemo i sami doživeti takvu situaciju.

Sigurno je da će njen nestanak promeniti svetsku ekonomiju i politiku, ali u kojoj meri, ostaje da se vidi.

Promena klime
Verovatnoća: Velika

Uticaj: Veliki

Emisija ugljen dioksida čini nas sve bližim radikalnim klimatskim promenama. Ako se ostvare najgore prognoze, očekuje nas pustinjski pejzaž na svim meridijanima i život u gradovima napravljenim ispod zemlje.

Sunce postaje „Crveni džin“
Verovatnoća: Konačna

Uticaj: Izuzetno veliki

Ma koliko tražili alternativne varijante nestanka života na Zemlji, samo jedna od njih je sigurna – Sunce će se u jednom trenutku ugasiti.

Naravno, pre toga će dostignuti maksimalnu temperaturu koja će spržiti sve njemu bliske planete uključujući i Zemlju.

Niko ne može sa sigurnošću tvrditi kada će se to desiti, ali neki spekulišu da je reč o periodu od pet milijardi godina.

Izvor: http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2012&mm=04&dd=29&nav_id=604933

Dopuna: 29 Apr 2012 18:50

Malo su smorili sa ovim temama, al' ae... Bebee Dol

• Pridružio: 10 Feb 2005

Sad htedoh da pitam, zar ovo nije bilo?

ma ne da su dosadni...

• mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Vladimir_Z ::Sad htedoh da pitam, zar ovo nije bilo?

ma ne da su dosadni...

Mislis na ovo:

Wink

• Pridružio: 10 Feb 2005

Znao sam da je bilo nešto slično Smile

• mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Stvarno su smorili ovakvim vestina, htedoh licno da im napisem.

Vidim i na FB-u u, News Feed-u, non-stop iskacu ovakve vesti sa raznih news portala.... Bebee Dol