Otkrivena najmlađa planeta

• Pridružio: 10 Feb 2005

Saradnici Instituta astronomije Maksa Planka otkrili su, pomoću jakih teleskopa, do sada najmlađu poznatu planetu. Proračuni pokazuju da su i planeta i zvezda oko koje se ona okreće formirane pre osam do deset miliona godina.

Bez obzira na kosmičku starost, nebesko telo je 10 outa veće od Jupitera i zato ga je bilo moguće uočiti sa Zemlje.

Planeta formirana u orbiti zvezde 'TW Hydrae', oko 500 puta mlađe od Sunca. Kao i druge mlade zvezde, 'TW Hydrae' je okružena gasnim diskom.

Planeta se nalazi na njenom unutrašnjem radijusu, a naučnici su joj dali ime 'TW Hydrae b', navodi se na sajtu Instituta.

Do sada nije otkrivena planeta mlađa od 100 miliona godina. Radi poređenja, starost Zemlje se procenjuje na oko 4,5 milijarde godina.

Otkrivena planeta pripada klasi zvezda džinova. Deset puta je težza od Jupitera, najveće planete Sunčevog sistema.

'TW Hydrae b' nalazi se na rastojanju od šest miliona kilometara od svoje zvezde i za kruženje oko nje potrebna su joj samo tri i po zemaljska dana.

Ukupno su 1286 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 9 sakrivenih i 1240 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije