Otkrivena voda na Mesecu

• Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Gde živiš: Vršac

LONDON - Britanski "Tajms" objavio je da je prva indijska lunarna misija bez posade otkrila veće količine vode na Mesecu, što bi moglo da ubrza planove za izgradnju svemirske stanice na jedinom Zemljinom prirodnom satelitu.

Izvor: http://www.rtv.rs/sr/vesti/nauka/2009_09_24/vest_153012.jsp

O Mesecu:

Mesec je jedini zemljni prirodni satelit i ujedno najbliže nebesko telo udaljeno u proseku 384.400 km od Zemlje.

Čvrsto je nebesko telo i po površini je 14 puta, po obimu 50 puta, a po masi 80 puta manje od Zemlje.

Ubrzanje sile teže je na Mesecu šest puta manje nego na Zemlji. Oko svoje ose se obrne za 27 dana, 7 sati i 11,5 sekundi.

• Pridružio: 15 Jun 2009

U petak 9. oktobra, u 11.31 NASA ce u potrazi za vodom izvrsiti bombardovanje povrsine meseca. Bombardovanje ce biti izvrseno sa dve svemirske letelice koje ce se pri brzini od 9000 km/s sudariti sa Mesecom izazivajuci pritom oblak prasine visine 10 km koji ce moci da vide milioni ljudi na zemlji.

• Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Gde živiš: Vršac

NASA: Otkriven led na Mesecu

Američki radar koji je oktobra 2008. lansiran zajedno sa indijskom bespilotnom svemirskom letelicom "Čandrajan-1" otkrio je nekolio desetina kratera ispunjenih ledom na Mesečevom severnom polu.

Radar Američke svemirske agencije NASA, Mini-SAR, pronašao je više od 40 manjih kratera punih leda, čija se veličina kreće od 1,5 do 14 kilometara...