Teleskop Habl je otkrio još jedan Neptunov satelit

• Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Astronomija
  • Pridružio: 23 Sep 2011
  • Gde živiš: Svoj Svet

Svemirski teleskop Habl je otkrio novi satelit koji kruži oko poslednje planete Sunčevog sistema – planete Neptun. Sada oko Neptuna kruže 14 nama poznatih satelita, a da li će ih biti još…videćemo.
Službeni naziv ovog satelita je S/2004 N 1 i verovatno će uskoro dobiti ime po kome ćemo ga lakše pamtiti. Prema procenama njegov prečnik iznosi svega oko 19 km i to je sada najmanji poznati satelit u Neptunovom sistemu.

Mark Showalter sa SETI instituta otkrio je ovaj satelit u junu 2013. godine. Na 150 arhivskih fotografija napravljenih u intervalu od 2004 do 2009. godine, praćeno je kretanje jedne beličaste tačkice. Ista bela tačka pojavljivala se ponovo i ponovo na visini od oko 105 000 km iznad površine planete, a između orbite dva Neptunova satelita – Larissa i Proteus. To je omogućilo da se izračuna i vreme od 23h koliko je bilo potrebno ovom satelitu da napravi pun krug oko Neptuna.
Više o ovom otkriću možete pročitati na zvaničnom Hablovom sajtu: http://hubblesite.org/newscenter/archive/releases/2013/30/text/